Gå til innhold

Klappe og kysse katta

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine puser blir kysset stort sett over alt unntatt i ansiktet og bak :fnise: De liker det!

Den ene begynner alltid å male. Den andre (sære) pusen elsker å kose og stryke seg inntil meg og gjør dette ofte når hun blir kysset. Får hun koseangrep av meg kan hun male mens hun står og tramper mens klørne går ut og inn (slik småpuser gjør når de suger melk). Iblandt er hun ekstremt kosesyk og bruker klørne for å holde meg fast. Men bæres vil hun ikke. Hun vil ha kontrollen.

Vanskelig å gjøre noe med en pus når den ikke vil.

Skrevet
Når en hund logrer med halen og slikker deg i ansiktet, så er ikke det tegn på glede og at den trives med det du gjør. Det kan like gjerne være dempende signaler fordi den synes det blir for nært. Men det er kanskje en helt annen diskusjon.

vil bare opplyse om at dette er noe hundene gjør av instingt for å føle trygghet, valpene gjør dette på mammaen sin som små, ofte for å vise kjærlighet og respeke eller for å motta litt oppmreksomhet!! hygene på dette er vel en annen diskusjon!!!

hunden min får nusser på snuta og gode klemmer, er ikke fanatisk på slikkinga, serlig ikke inni munnen, dermed vrir jeg litt på hodet så han ikke får muligheten... jeg har akseptert at slikkinga er en del av det å ha hund enten jeg liker det eller ikke...

Skrevet

Jeg nusser pusene på hodet og gir dem eskimonuss på nesa når de kommer opp til fjeset mitt :hjerte:

Skrevet

Jeg gir ofte kattene våre både nuss og klem, men ikke på munnen eller i nærheten av potene. Og de liker det! :jepp:

Skrevet

Pusejenta mi liker å stå øverst i trappa og hilse på meg når jeg kommer hjem. Da "snuser" vi først litt på hverandre nese mot nese før jeg får en sånn "luktmarkeringsgnukk" på kinnet. Hun "dunker" så hodet sitt mot haka/kjeven min mange ganger, og jeg gir henne ofte et kyss eller to på panna, det passer lisom sånn. Hun elsker å "dunke" panna si mot panna/haka/kinnet/nesa(au) på mennesker hun liker(dvs de fleste), slik kattedyr gjør innad i familien. Har til og med sett tigre gjøre dette på andre familiemedlemmer, både tigre og mennesker. Har hørt flere steder at dette er luktmarkering, og ansett som gjensidig anerkjennelse blant katter.

Merker at hun er litt mindre sikker på mennesker hun ikke kjenner så godt, og dunkene blir mye svakere og færre mot dem. På meg og helten kan hun ta skikkelig fart, så det skrangler i hodet på både oss og henne :ler:

Det vittige er at jeg og helten også har begynt å kose sånn, så vi kan faktisk ta oss selv i å gå og dunke hodene mot hverandre. Blir litt latter da ja :fnise:

Tilbake til saken: Noen dyr liker kos, andre liker det ikke. Det er da akkurat som med mennesker, noen av oss elsker kos og kroppskontakt, andre liker det ikke. Og alle grader mellom... Enkelt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...