Gjest Mulla Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Min mann og jeg har fått oss et kattekrek. Jeg nøyer meg med å klappe den forsiktig på ryggen, men min mann gir katta byss og klem! Er det normalt å kysse en katt i panna? Jeg kjøsser ikke en katt vaffall.
ToveM Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Her får kattene masse kyss, men helst av minstejenta da
Gjest hundekysseren Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Jeg kysser og klemmer på bikkja, helt uten å skjemmes. Det gjør resten av familien også. Å bare bli klappet forsiktig på ryggen høres litt trist ut, de fleste (dog ikke alle!) katter og hunder liker å bli kost med, klødd bak ørene og slikt. Bikkja min har begynt å "kysse" meg tilbake, altså ikke sleike på hundevis, men hun kommer bort til stolen min og presser snuten raskt mot munnen min Om det er basselusker du er redd for kan jeg trøste med at jeg -aldri- er syk, hundekyssing til tross.
emi Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest Elastica Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 Med fare for å bli halshugd: For meg er fremstår det som nokså rart å i det hele tatt ha en katt i hus. Tør ikke engang tenke på kyssing...
Gjest nimbus Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 Med fare for å bli halshugd: For meg er fremstår det som nokså rart å i det hele tatt ha en katt i hus. Tør ikke engang tenke på kyssing... Hvorfor skulle du bli halshugd for det? Det er er ærlig sak, hvis man ikke liker en katt godt nok til å ha den i hus vil man jo selvsagt ikke kysse på den. Derimot synes jeg ikke en person som har problem med å kose med katten (og ser på det som unormalt!)burde ha den i det hele tatt. Bra mannen din gir den litt kos i hvert fall, ts! Å nusse katten i panna er helt normalt i min verden...
~Mocca~ Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Jeg nusser mine pusekatter på hodet! :rødme:
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Jeg nusser og klemmer og "kosemoser" bikkjene mine hele tida Min kjære kunne heller ikke tenke seg det før jeg flyttet inn med nummer en, og nå får både én og to kos og klem når de kommer løpende. Her ligger vi på vår kjempesmale 3-seter (stabler i høyden ) og nusser på hverandre hele gjengen
Trampe Skrevet 5. september 2007 #10 Skrevet 5. september 2007 Jeg koser på kattene mine hele tida. Jeg kysser de da ikke rundt munnen, men det er lite som er så deilig som å begrave ansiktet i en myyyyk kattepels :rødme: Om jeg ikke har kost med de på ei stund kommer de og maser, og lar meg ikke være før jeg har gjort det. Det er jo det som er vitsen med å ha katt, å ha noen å ligge på sofaen og kose med
Nutty Skrevet 5. september 2007 #11 Skrevet 5. september 2007 Jeg koser og klemmer og kysser pusen min i pelsen, osv. Men ikke på munnen. Tror katten hadde fått spader om jeg hadde prøvd, og det frister ikke akkurat så veldig heller. Gjør det samme med hunden. Jeg blir rett og slett kvalm når eiere lar hunder (eller katter) slikke seg i ansiktet. Dét er ekkelt det! Har sett folk som nærmest tungekysser hunden sin. Åhh, det vrenger seg bare jeg tenker på det..
emi Skrevet 5. september 2007 #12 Skrevet 5. september 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Tabris Skrevet 5. september 2007 #13 Skrevet 5. september 2007 Det er mange som kysser og klemmer på kattene og hundene sine. Jeg vil ikke anbefale det, siden det ikke er en form for nærhet en katt eller hund vil sette pris på.
Gjest Elastica Skrevet 5. september 2007 #14 Skrevet 5. september 2007 Jeg blir rett og slett kvalm når eiere lar hunder (eller katter) slikke seg i ansiktet. Dét er ekkelt det! Har sett folk som nærmest tungekysser hunden sin. Åhh, det vrenger seg bare jeg tenker på det.. Enig, får meg til å tenke på den taperen i Etaten som var fornøyd uansett hva som skjedde med ham.. Du er da unnskyldt som har noe så illeluktende og ekkelt som bikkjer i huset Ja, ikke sant! Men de gjør iallefall som jeg sier....
emi Skrevet 5. september 2007 #15 Skrevet 5. september 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest Elastica Skrevet 5. september 2007 #16 Skrevet 5. september 2007 (endret) Tøffelbikkjer? Nei, men de er godt oppdratte. I motsetning til guttene mine. Endret 5. september 2007 av Elastica
Gjest Silmarill Skrevet 5. september 2007 #17 Skrevet 5. september 2007 Min mann og jeg har fått oss et kattekrek. Jeg nøyer meg med å klappe den forsiktig på ryggen, men min mann gir katta byss og klem! Er det normalt å kysse en katt i panna? Jeg kjøsser ikke en katt vaffall. Mannen din er høyst unormal dersom han kun kysser katta på panna... Det er du som er normal :katt:
Propell Skrevet 5. september 2007 #18 Skrevet 5. september 2007 Det er mange som kysser og klemmer på kattene og hundene sine. Jeg vil ikke anbefale det, siden det ikke er en form for nærhet en katt eller hund vil sette pris på. Tror det er litt individuelt hvor mye nærhet hunder (katter vet jeg ikke) setter pris på. De hundene jeg vokste opp med fikk litt hetta om kontakten ble alt for nær, og ville i alle fall ikke holdes fast. De ville heller kløs på rompa, enn å sitte ansikt til ansikt. Han jeg har nå, derimot, synes det er mer kos jo mer mos... Jeg har mange ganger satt meg ned på huk og klemt og holdt ham, og så åpnet armene igjen, så han er helt fri til å trekke seg litt unna. Reaksjonen hans er da å komme mot meg, slik at si sitter enda tettere igjen. Han vil også mye heller koses med i ansiktet, enn å kløs på rompa.
la Flaca Skrevet 5. september 2007 #19 Skrevet 5. september 2007 Det er mange som kysser og klemmer på kattene og hundene sine. Jeg vil ikke anbefale det, siden det ikke er en form for nærhet en katt eller hund vil sette pris på. Kjære deg Tabris, hvor er det du har dette fra da? Kan være med på at hunder ikke har noen koder som gjør at de setter pris på nuss og klem, men kattene er det noe annet med. De har en del duftkjertler rundt i ansiktet og ørene som de gjerne gnir mot flokkmedlemmene sine, for å blande luktene sine. En katt som viser at den godtar en annen katt øser jo "kyss og kos" over den andre, etter å ha oversett den en stund selvfølgelig. Når katten mottar en sånn behandling er det en bekreftelse på at den er "hjemme". Både jeg og mannen min har et litt rart forhold til pusen. Følelsesmessig likner det på forholdet til yngstebarnet vårt, det har til og med hendt at vi har ropt navnet hans etter pusen . Pusen er ihvertfall høyt elsket, og uten tvil babyen i huset. Nuss og kos mottar han mange ganger om dagen. Det gjør alle barna våre. :rødme:
Gjest Silmarill Skrevet 5. september 2007 #20 Skrevet 5. september 2007 (endret) Det er mange som kysser og klemmer på kattene og hundene sine. Jeg vil ikke anbefale det, siden det ikke er en form for nærhet en katt eller hund vil sette pris på. Hvor har du det fra Tabris? :klø: Katten og hunden liker kos og klem fra eieren sin, og noen liker/godtar dette fra fremmede også. Når det gjelder å bli holdt fast mot sin vilje er noe ingen liker. Hverken dyr eller mennesker. Enig med det La Flaca skriver vedr. dette. Endret 5. september 2007 av Silmarill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå