Gå til innhold

Jeg har fått lappen!


Gjest Tweek

Anbefalte innlegg

Jeg har oppkjøring på onsdag og jeg trenger enkle triks for å gjøre det lettere. Det vil si at jeg får ikke alltid med meg alle skiltene og jeg glemmer av og til hva som sto på dem (farsgrenser o.l). Derfor trenger jeg tips til hvordan jeg enkelt kan huske skiltene, og hvordan huske å få med alle skiltene. Gjerne tips utover dette også som gjøre det enklere å kjøre og som gjør kjøringen smartere :)

Endret tittelen for jeg vil skryte, men tips mottas fortsatt med takk ;)

Endret av Tweek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følg godt med, og si det gjerne høyt når du ser et skilt.

Det viktigste er uansett å følge med på trafikkbildet, spesielt fotgjengere, kryss og uoversiktlige steder feks hvor en lastebil står parkert og laster/losser, husk å slakke ned ved slike situasjoner.

ta det rolig, det er greit å være litt nervøs, du er tross alt en uerfaren sjåfør

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver hele tiden å følge godt med, og det er da jeg surrer eter litt. Men jeg prøver hele tiden, hehe. Tusen takk forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd til deg er å ta deg den tiden du trenger. Jeg tror også at sensorer vet at en slik oppkjøring ikke nødvendigvis vitner om din vanlige kjøring. Det er en stress situasjon for mange, og da kan det være at vi glemmer skilting vi har sett, eller glemmer hva et enkelt skilt betyr akkurat i det vi passerer det. Det gjelder også for mennesker som kjører på en ny vei, eller er redde for å ikke finne rett vei, også etter at de har hatt førerkort i mange år.

Så ta det med ro, bruk fartstilpasningen som passer for deg (men ikke over fartsgrensene selvfølgelig), og følg med på trafikkbildet og se langt fremover i veien.

Dette går sikkert kjempefint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TWEEK: hvordan gikk det????? håper det gikk strålende! Skal selv ha oppkjøring om 2 uker GRØSS og det er oppkjøring nummer 3 så NÅ må det gå bra!! Spent på å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG BESTO! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Jeg har lappen, jeg har lappen :juhu: :sol:

Jeg er så overaktiv og fjollete nååååååå :-D weeeeeeeeeeee!!

Jeg har allerede ringt mamma, pappa og send mail til sjefen på cba :ler: Dette må alle vite! Sambo l.ot meg kjøre bilen hans og jeg burde fått bot allerede (nei jeg er ikke stolt, men jeg likte ikke å kjøre bilen og jeg var så nervøs enda). Har kjørt på rødt lys og kjørt uten lys forbi politiet. grøss! Det skal ikke blir en vane for å si det sånn! Har en god del igjen å lære :Nikke:

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :juhu: :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk!!!

Det var jo det perfekte været i dag da! overskyet :)

Men et av sentrums mest trafikerte kryss var kaputt så alle bare kjørte, så da ble jeg stresset, men han syntes jeg taklet det bra på tross at lysene ikke fungerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Tweek_*

Tusen takk Glow, Grace, Amused, Grønt blad, milkyway :klem::hoppe:

Det er utrolig deilig å bli ferdig, men gruer meg faktisk litt til jeg skal kjøre helt alene :sjenert:

Ja milkyway, du må å få den :-D Så kan vi råna sammen :legrine: Jeg skal i banken å snakke om billån, for jeg skal kanksje kjøpe på fredag :) Skal ikke bruke mer enn 20 000 kr og iogmed at jeg ikke har noen utgifter utenom mobilregning og litt mat så skal jeg betale ned en god del i mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Fett som fy! Ja skal få ræva i gir nå, jeg har bare litt andre ting i huet for tiden, klarer ikke konse på å lese :( kunne jeg ikke heller ha blitt kjent med han om en måned til? :ler:

Jeg tar fanmeg med boka hen til han i dag så kan han få fred til å spille gitar og jeg til å lese! JA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres lurt ut! Og hvis ikke det funker så kan alltids jeg hjelpe deg litt om du vil :Nikke: Skjønner at det ikke er lett å gjøre andre ting når man er hekta på ny person :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
JEG BESTO! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :juhu: :juhu:

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeheheheheheeeeeeeeeeeeeee ... Graulerer masse!

Virtuelle kjørehansker utdeles herved :)

Edit: Graulerer? GRATULERER selvsagt ... :fnise:

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lappen :ler:

Det går sikkert bra å kjøre alene, husker første gangen jeg kjørte alene etter at jeg tok lappen, ble skikkelig overraska da jeg fant ut at det gikk jo kjempegreit. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...