Gå til innhold

Tips til fødsel/opphold på Ullevål

Ingwe

Anbefalte innlegg

Hei :)

Om alt går som planlagt ;), føder jeg en normal fødsel og kommer på hotellet etterpå.

Holder på å pakke bag'en, og har begynt å lure litt på om det er spesielle ting jeg bør ha med. (Har funnet generelle lister på nettet, men nå tenker jeg mer konkret på Ullevål.)

Har hørt at på enkelte sykehus er det bare mini-håndklær, f.eks. Og må vi ha med alle klær til :babygutt: selv? Og bleier o.l? Ammepute? Har fnist litt til historiene om de som tropper opp med kofferter og bag'er, men nå stilner latteren litt. Har bestemt meg for at det får holde med en middels stor bag til :herremann: og meg selv, og stellebagen til junior (som får være i bilen til etter fødselen.) Men bare morgenkåpa mi tar jo halve plassen! :sjokkert::sjenert:

Kanskje jeg skal pakke en ekstra bag som også får være i bilen til vi flytter til hotellet? Vet liksom ikke om jeg kommer til å føle for å dasse rundt i slitne men gode klær, eller å freshe meg opp litt før besøkene. :vetikke:. Akkurat som jeg pakker for en reise jeg ikke vet hvor går, og må helgardere...

Når jeg har vært på sykebesøk på Ullevål, har jeg sett at pasientene ligger med frotté-skjorter. Brystvortene mine trekker seg jo inn bare ved tanken! :eeeh: Er det de samme de bruker på fødeavdelingen? Har ikke noe nattøy selv (sover naken.)

Jo, også en ting til. Men dette er kanskje for spesielt interesserte :fnise: : Noen som vet om cd-spiller'ne på fødestuene spiller mp3-cd'er eller har inngang for mp3-spillere? Gidder ikke ha med meg en drøss med cd'er...

Andre ting jeg ikke har tenkt på?

Endret av Ingwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble lagt inn på sykehuset uten forvarsel etter en rutinekontroll mange uker før termin, så rakk aldri å pakke den berømmelige bagen. Men det gikk fint å be mannen om å ta med ting, altså. Selv om det sikkert ikke er det morsomste han har gjort å kjøpe amme-BH :-)

Håndkle - på barsel på Ullevål (i hvert fall på obsposten der jeg lå) er det knøttsmå håndklær, på størrelse med store kluter. På hotellet er det normale håndklær, men jeg ville tatt med et eget håndkle i tilfelle jeg ikke fikk komme på hotell. Jeg fikk også bragt ammepute etterhvert, men vi lå på sykehuset i to uker etter fødselen også. Går sikkert bra uten i et par-tre dager. Og ja, det er de frotteskjortene de har. Så ta gjerne med noe annet. Ammetopp fra feks Boob anbefales.

Bleier har de. Klær også tror jeg, i hvert fall hadde de det på intensiven. Men de var ikke akkurat prematurstørrelse, så bestemor ble sendt ut på shopping. Hvis du ikke er så nøye med utseendet på klærne, holder det sikkert med det de har der.

Innesko - sandaler el Crocs

Ammeinnlegg!

Endret av Elze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleier har de. Klær også tror jeg, i hvert fall hadde de det på intensiven. Men de var ikke akkurat prematurstørrelse, så bestemor ble sendt ut på shopping. Hvis du ikke er så nøye med utseendet på klærne, holder det sikkert med det de har der.

Innesko - sandaler el Crocs

Ammeinnlegg!

Jeg har ikke vært der selv, men etter det venninner har fortalt må du ha med ALT på hotellet: klær, bleier, bind osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pakket ikke en bag, jeg... kjæresten ble sendt hjem med liste etter fødselen. ellers synes jeg de hadde alt jeg trengte på sykehuset. håndklær, bleier, bind, såpe, shampoo, lesestoff (kiosken), mat, body og trøye til bebis... men jeg var ikke på ullevål, da. godt mulig det er litt forskjell fra sted til sted.

husker godt den forskremte mannen til en på min gamle arbeidsplass, som ble sendt hjem for å pakke i hui og hast. han fikk fullstendig hjerneteppe, og pakket bare et par høyhælte sko, og et kneip-brød :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Ullevål tidligere i sommer, og på hotellet etterpå. Veldig fornøyd, men det var også veldig godt å komme hjem etter 3 døgn på et bittelite hotellrom...

Etter fødselen fikk babyen på seg klær, men det var de eneste klærne vi fikk låne fra Ullevål. Så ta med nok klær til babyen. Gjerne omslagsbodyer etc. som er lette å ta på...

På hotellet var det en pakke libresse nattbind til deg, og noen bleier til babyen. Vi hadde med noen bleier som vi hadde fått som vareprøve i div. babypakker, og det holdt. Ellers var det ok med håndduker og sånt. Ikke så mye å skryte av, men ikke så ille. Kommer vel an på hvor kravstor man er. Går jo alltids an å få flere... Så må du ha med klær til deg selv. Jeg brukte bare mammabuksene etterpå, for magen var nok ikke helt borte. Behagelige klær er stikkordet, siden du sikkert blir litt mør der nede.

Kommer jeg på noe mer, utenom det som er opplagt (tannbørste og slikt..)? Jo! Husk at det er lov å spørre om å få smertestillende på hotellet, dersom du har vondt! Også er det gratis parkering på den andre siden av kirkegården, dersom dere har en bil som skal parkeres.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker godt den forskremte mannen til en på min gamle arbeidsplass, som ble sendt hjem for å pakke i hui og hast. han fikk fullstendig hjerneteppe, og pakket bare et par høyhælte sko, og et kneip-brød :fnise:

Hehehe, tror min kjære synes det er greit at jeg har pakket allerede, ja :fnise:

Også er det gratis parkering på den andre siden av kirkegården, dersom dere har en bil som skal parkeres.

Lykke til!

A-ha! Smart tips :tommelopp: (Og takk for lykkeønskninger :) )

Tusen takk for svar fra alle! Tror kanskje jeg kommer til å pakke om littegranne... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært der selv, men etter det venninner har fortalt må du ha med ALT på hotellet: klær, bleier, bind osv.

Det stemmer, det var jeg som blandet sammen med barsel nå. På hotellet må man ha med alt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier her, man må ha med alt selv på hotellet. Det vi fikk (låne) var de første klærne til babyen (body og sparkebukse), helseteppe og babydyne. I tillegg lå det noen bleier og bind på rommet. Jeg fikk også låne morgenkåpe da jeg tuslet fra fødestua til hotellet. (Bruker ikke morgenkåpe og hadde derfor ikke med selv.)

Når det gjelder klær vil jeg absolutt anbefale myke og gode klær fremfor pene. Magen er fremdeles stor etter fødsel, så gravidebukser eller "kosebukser" med romslig strikk i livet anbefales! (Kanskje kjøpe en ny kosedress som spares til etter fødsel, så føles den ikke så "sliten"? Behagelige klær er veldig godt å ha etter at man kommer hjem også, er jo oppe og tasser til alle døgnets tider til å begynne med.)

Ta med gode sko som er lette å ta av/på, eller slippers. (Tøfler er ikke lov i matsalen.)

Når det gjelder musikk husker jeg ikke engang om det var CD-spiller på fødestua?! Om det er CD-spiller der har jeg vel vanskelig for å tro at den støtter MP3. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...