Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
Jepp, jeg har bare ikke hatt råd før. Nå har jeg bittelitt ekstra på grunn av feriepengene, så skal se om jeg kan få skaffet meg briller nå.

Brillekonto hos Interoptik, rentefritt og null stress, kjøp de brillene du vil ha og betal litt hver måned. Blir faktisk billigere om du betaler alt med en gang pga inflasjon. Jeg har gjort det, og hadde aldri hatt råd til briller ellers.

http://interoptik.no/?page=briller&subpage=brillekonto

Et kjempetilbud som man ikke kan la gå fra seg! Bare synd for meg at brillene mine mest sannsynlig har blitt stjålet i Kina, og kan jeg ikke bevise det for forsikringsselskapet får jeg ingenting igjen. Gøy, når de ikke engang er ferdig nedbetalt og det var verdens fineste briller :trist:

MEN, det er fortsatt en super ordning hos Interoptik. Rart ikke flere vet om den.. :klø:

Håper du får en flott dag vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brillekonto hos Interoptik, rentefritt og null stress, kjøp de brillene du vil ha og betal litt hver måned. Blir faktisk billigere om du betaler alt med en gang pga inflasjon. Jeg har gjort det, og hadde aldri hatt råd til briller ellers.

http://interoptik.no/?page=briller&subpage=brillekonto

Et kjempetilbud som man ikke kan la gå fra seg! Bare synd for meg at brillene mine mest sannsynlig har blitt stjålet i Kina, og kan jeg ikke bevise det for forsikringsselskapet får jeg ingenting igjen. Gøy, når de ikke engang er ferdig nedbetalt og det var verdens fineste briller :trist:

MEN, det er fortsatt en super ordning hos Interoptik. Rart ikke flere vet om den.. :klø:

Håper du får en flott dag vennen! :klem:

Jeg er fullt klar over den avtalen der, men man må fortsatt betale en viss sum i måneden ;) Da må man ha de pengene hver måned, og det er en sum ekstra hver måned som jeg til nå ikke har hatt det helt store behovet for å skaffe meg :) Det er nemlig ikke så veldig ofte jeg har behov for brillene, det er i de sjeldne tilfellene at øynene mine blir slitne av linsebruken, det skjer kanskje 2 - 3 ganger i året?

Vi får se, jeg må sjekke finansene litt. Jeg skal jo i bryllup, jeg skal på ferie, og jeg får utbetalt mindre penger neste måned siden jeg har 5 ukers ferie. Så det blir et regnestykke om jeg kan eller ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg har betalt 170,- i mnd :) Bare å ikke kjøpe godteri en uke det, eller droppe å gå innom deli deluca en gang eller to ;) Briller er lurt å ha, selv om man ikke bruker dem så ofte. Og, hvis du ikke bruker dem ofte er det kanskje ikke så viktig at de er rålekre (slik som det var for meg..), og da blir det kanskje enda billigere? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betalt 170,- i mnd :) Bare å ikke kjøpe godteri en uke det, eller droppe å gå innom deli deluca en gang eller to ;) Briller er lurt å ha, selv om man ikke bruker dem så ofte. Og, hvis du ikke bruker dem ofte er det kanskje ikke så viktig at de er rålekre (slik som det var for meg..), og da blir det kanskje enda billigere? :klem:

Nja, når jeg først trenger dem så ville jeg jo f.eks brukt dem på jobb i dag da. Jeg fikk på meg linsene, men øynene har det ikke helt godt. Skal jeg ha briller så skal det være sånn at jeg kan ta meg en pause i blant, og dermed må de være lekre :)

Så vidt jeg har regnet på blir det mer enn 170,- mnd jeg må betale, pga. glassene jeg må ha osv. For meg så er ikke det å kutte ut godteri en uke eller å droppe å stikke innom Deli de Luca en løsning, ettersom det er ikke noe jeg gjør vanligvis ;)

Selvfølgelig er ikke 170,- i mnd mye, og klarer jeg å finne innfatninger jeg liker som er billige nok til det så er det jo greit. Men da jeg var inne på sidene til interoptik, så var hver eneste innfatning dyrere pr. mnd enn det du skisserer. Det er jo da uten glass også, vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Nja, når jeg først trenger dem så ville jeg jo f.eks brukt dem på jobb i dag da. Jeg fikk på meg linsene, men øynene har det ikke helt godt. Skal jeg ha briller så skal det være sånn at jeg kan ta meg en pause i blant, og dermed må de være lekre :)

Så vidt jeg har regnet på blir det mer enn 170,- mnd jeg må betale, pga. glassene jeg må ha osv. For meg så er ikke det å kutte ut godteri en uke eller å droppe å stikke innom Deli de Luca en løsning, ettersom det er ikke noe jeg gjør vanligvis ;)

Selvfølgelig er ikke 170,- i mnd mye, og klarer jeg å finne innfatninger jeg liker som er billige nok til det så er det jo greit. Men da jeg var inne på sidene til interoptik, så var hver eneste innfatning dyrere pr. mnd enn det du skisserer. Det er jo da uten glass også, vil jeg tro?

Ja, det er nok uten glass, men på nettsidene har de ikke like stort utvalg som i butikken, så det finnes nok mye billigere innfatninger enn der? I tillegg tror jeg at jeg fikk konto over 24 mnd, da blir det jo litt mindre. Mine briller kostet 6500,- inkl glass, da var innfatningen på 3000,- og glass + arbeid på resten. Det kan jo hende at de har 24 mnds avtale tilgjengelig selv om det ikke står på nettsidene. Jeg fikk litt penger av mamma tror jeg, 1000 kr eller noe som hun gjerne ville bidra med, også betalte jeg litt selv som jeg hadde, så jeg husker ikke akkurat hvor mye jeg hadde på nedbetaling, men det har gått veldig greit. Avtalegiro som trekkes når jeg får lønn, så jeg merker ikke at pengene har vært mine engang :lol: Lurest for meg i allefall, så er det ikke så surt.

For meg var det viktig å finne de FINESTE brillene, for hvis ikke kom jeg aldri til å bruke dem uansett. Nå er jeg redd de er ute av produksjon og at jeg ikke får tak i den samme innfatningen igjen.. Skulle ønske jeg hadde brillene mine nå altså, jeg er så muldvarp og trenger dem sårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få over 24 mnd er det jo noe annet. På sidene deres står det 6 og 12. Penger av foreldrene mine vet jeg at jeg ikke får, her må det nok finansieres fullt og helt av meg selv. Dermed er det ikke bare, bare å få gjort dette her. Jeg kjøper jo linser også, og selv om jeg bestiller det på nett og får det mye billigere enn fra optiker så er det fortsatt penger. Må som sagt regne på det, om jeg kan gjøre det nå, eller om jeg må vente til høsten. Kan ikke akkurat gå tom for penger når jeg er på ferie og har ikke lyst til å spinke og spare heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Skjønner jeg godt! Jeg har bare den innstillingen at briller, linser, medisiner osv er noe man er nødt til å prioritere. Men, det er jo også bare meg ;) Jeg ville hørt med Interoptik om det er mulig å få 24 mnd, det skal i allefall jeg gjøre nå som jeg må bestille nye briller. Skal dit for linsesjekk på mandag.. Jeg sjekker øynene mine der, men bestiller også linser på nett. Sparer nesten 50% på det :jepp:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt! Jeg har bare den innstillingen at briller, linser, medisiner osv er noe man er nødt til å prioritere. Men, det er jo også bare meg ;) Jeg ville hørt med Interoptik om det er mulig å få 24 mnd, det skal i allefall jeg gjøre nå som jeg må bestille nye briller. Skal dit for linsesjekk på mandag.. Jeg sjekker øynene mine der, men bestiller også linser på nett. Sparer nesten 50% på det :jepp:

:klem:

Selvfølgelig må man prioritere en del ting, men briller er fortsatt noe jeg trenger max 1-2 ganger i året, max 2 dager pr. gang. Da blir det nedprioritert i forhold til linser, mat og andre regninger som dukker opp i postkassa og også må betales.

Hadde jeg ikke allerede bestilt den ferien, så hadde det også vært annerledes. Men ferien er bestilt og planlagt og kan ikke endres på bare fordi jeg i dag trenger brillene. Jeg vil ikke engang trenge dem lenger i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Selvfølgelig må man prioritere en del ting, men briller er fortsatt noe jeg trenger max 1-2 ganger i året, max 2 dager pr. gang. Da blir det nedprioritert i forhold til linser, mat og andre regninger som dukker opp i postkassa og også må betales.

Hadde jeg ikke allerede bestilt den ferien, så hadde det også vært annerledes. Men ferien er bestilt og planlagt og kan ikke endres på bare fordi jeg i dag trenger brillene. Jeg vil ikke engang trenge dem lenger i morgen.

I get you!! :nigo:

Tenkt noe mer på grillfesten på fredag? Jeg kommer til å dra, har avtalt å møte ei fra extreme treningen, håper jeg ser deg (og misa og purple også), i allefall for en kort stund. Lurte på om jeg skulle ta en økt først, sånn kl 16, du må gjerne joine hvis du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I get you!! :nigo:

Tenkt noe mer på grillfesten på fredag? Jeg kommer til å dra, har avtalt å møte ei fra extreme treningen, håper jeg ser deg (og misa og purple også), i allefall for en kort stund. Lurte på om jeg skulle ta en økt først, sånn kl 16, du må gjerne joine hvis du vil?

Er det M du har avtalt å møte? :skratte: Jeg har veldig lyst, og har spurt Fancy Nancy hva hun planlegger på fredag. Kan uansett hende jeg rekker litt medlemsfest før Café Sør. Har jo veldig lyst til å være med på den medlemsfesten også, jeg bare glemte den da vi snakket om bursdagsfeiring. Må i så fall trene først, så det blir nok rundt kl 16 da ja :) Kan jo ikke gå enda en dag uten trening denne uka ;)

K ringte meg i går faktisk. Ville skravle litt og lurte på om vi kanskje kunne sees i dag i stedet, hvis vi begge følte oss litt bedre. Det hadde vært hyggelig det altså. Alltid koselig når han kommer. Bare han blir over så ... Tror jeg må spørre om det før han eventuelt kommer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Er det M du har avtalt å møte? :skratte: Jeg har veldig lyst, og har spurt Fancy Nancy hva hun planlegger på fredag. Kan uansett hende jeg rekker litt medlemsfest før Café Sør. Har jo veldig lyst til å være med på den medlemsfesten også, jeg bare glemte den da vi snakket om bursdagsfeiring. Må i så fall trene først, så det blir nok rundt kl 16 da ja :) Kan jo ikke gå enda en dag uten trening denne uka ;)

HAHAHAHAAAA, nei da hadde jeg rømt tror jeg, grillfest med M? :skratte: No thank you! Men, faktisk, hun jeg skal møte heter M hun også, bare en HELT annen person. Du vet nok hvem hun er, søt blond liten og sterk :nigo:

Trening kl 16, glede seg! Da tenker jeg å fikse meg i garderoben etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K har nettopp gått. Han kom ikke før 20:30 siden jeg skulle til behandling fra kl 19. Behandlinga var som ventet forferdelig vond. Ryggen var helt låst, og det ble mye knekking og triggerpunkt for i det hele tatt å få gjort noe som helst. Trodde til tider han skulle dra av skulderbladene mine (kjentes nesten sånn ut) og det gjorde bare vondt over alt.

Så kom K da, og fra han kom var han rar og veldig distansert. Ikke fikk jeg klem, og han holdt veldig avstand og var ikke så snakkesalig. Måtte be om en klem av ham, og selv da virket han ikke særlig velvillig. Så begynte han å spørre meg litt om helga, og hvordan det hadde gått å ha E boende her. Jeg svarte ikke så mye, men sa jo det hadde gått greit selv om ting ble litt komplisert. Etter litt fram og tilbake lurte han på om det hadde skjedd noe, sånn siden ting ble komplisert. Ja ..., ikke at han egentlig hadde noe med det, men ... Nå vil jeg vel egentlig si at han har litt med det jeg da, men det er kanskje bare meg?

Først da jeg da hadde svart at selvfølgelig skjedde det ingenting, tødde han opp. Det tok ikke lang tid før han ble betydelig mer pratsom og kosete. Da kom det plutselig forslag om å se film også, for vi skulle jo ha Harry Pottermaraton før nye filmen kom, hvis jeg fortsatt ville da ... Så kanskje vi kunne se en Harry Potterfilm i dag? Joda, vi endte opp med å se den første, og selvfølgelig endte vi opp med masse kos osv. Fatter ikke at det skal være så utrolig vanskelig å si nei ..., alle forsetter om å ikke ende opp i senga hvis han ikke kunne sove over var glemt :ler:

Denne gangen var det han som egentlig ikke ville gå, og sa at det var jo teit å ikke tenke på sånt litt tidligere. Han kunne jo bare spurt om å få sove over. Jeg ga ganske klar beskjed om at hvis jeg ba ham nedover på kvelden, så kunne han ta det som en selvfølge at han kunne sove her. Synd han ikke kunne sove her, men han hadde ikke tingene sine med seg. På en måte greit også da, for da kommer jeg meg tidlig på jobb. Tidlig på jobb betyr at jeg kommer meg på trening i fornuftig tid, og at jeg kanskje kan få gjort litt ting etter trening i morra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som kvelden i går ble veldig bra :klem:

Gleder meg til fredag og trening + grillings!

Kvelden i går ble veldig koselig. :Nikke: Håper virkelig filmmaraton i helga blir noe av. Dessuten har vi avtalt at vi skal se Istid 3 i 3d sammen :) Det er så deilig når jeg kan spørre om han har lyst til å bli med meg på noe og få til svar: JA!!! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Så koselig å høre! Istid i 3D blir sikkert kjempekult, traileren så jo bra ut når vi var på kino mener jeg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre! Istid i 3D blir sikkert kjempekult, traileren så jo bra ut når vi var på kino mener jeg :nigo:

Gleder meg masse til den filmen. Tror det blir veldig bra :Nikke: Digger jo de to andre filmene, og å se den i 3d blir sikkert ekstra moro. Nå gjelder det bare å få gjort dette før han reiser på ferie da :gjeiper:

Håper virkelig K blir litt i Oslo i sommer også, ikke bare reiser bort. Vi skal ha noe av ferien vår samtidig, og jeg har et ørlite håp om at vi kanskje kan finne på noe sammen. Dra til Tusenfryd f.eks, eller bare ligge i parken og sole oss og slappe av. Dra på Tusenfryd har han allerede sagt at han vil, så det burde ikke være noe problem å få til. Det kan man jo også greit gjøre en helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fancy Nancy

hei du

ang fredag.. så blir det feiring på dagen hjemme på gården, men er mulig at kjærligheten og jeg tar turen til tigerstaden for litt å drikke på senere på kvelden. så ikke hold av kvelden, men jeg har jo nr ditt og sender deg melding om vi tar turen innover. så kan du se om du rekker å møte oss eller ikke?

stor klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du

ang fredag.. så blir det feiring på dagen hjemme på gården, men er mulig at kjærligheten og jeg tar turen til tigerstaden for litt å drikke på senere på kvelden. så ikke hold av kvelden, men jeg har jo nr ditt og sender deg melding om vi tar turen innover. så kan du se om du rekker å møte oss eller ikke?

stor klem :klemmer:

Høres ut som koselig feiring :) Bare send en melding om dere reiser innover, så kan vi sees :klem:

I da må jeg ut og shoppe litt mellom jobb og trening. Ikke noe jeg gleder meg voldsomt til, men greit å få det unnagjort i dag. Sko, veske og undertøy til bryllup må kjøpes inn. Undertøy er egentlig greit nok da, men sko- og veskeshopping tilhører ikke mine favoritter. Hadde heldigvis noen kjoler i skapet, hadde nesten glemt det, men det er jo hygelig å kunne bruke ting flere ganger. Spørsmålet er bare hva man skal velge :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en :klemmer: for å si at du er en superduper jente, og jeg er så glad for at du har det bra om dagen! :kyss:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det veldig lite motiverende å sitte på jobb. Skulle mye heller vært ute i parken med en bok, ipoden min, litt godt selskap, jordbær, druer, vannmelon, moreller, kanskje en flaske hvitvin? Det frister mye mer :Nikke: Oh, og litt skikkelig god skinke og ost. :sikle:

I stedet sitter jeg her på jobb, kjenner at jeg er irritabel, har ikke tålmodighet med folk som ikke klarer å forklare problemet sitt osv. Merker at varmen og været påvirker meg ja. Ikke har jeg lyst til å shoppe i dag heller. Håper den shoppinga går fort unna. Er så sinnsykt klar for ferie nå, særlig siden været er så fantastisk! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...