Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Du får stå i Karl Johan og gi veibeskrivelser du da Enigma, å får du bare satse på at ingen dytter deg :laugh:

Tror ikke jeg skal på yatzy mer i mitt liv gitt, av en eller annen merkelig grunn!

:laugh: Jepp, jeg er flink til å gi veibeskrivelser. Satse på at det ikke kommer noen 18 år gamle svensker og dytter meg ;) Ok, mulig de var 20 :gjeiper:

Nei, jeg hadde strengt tatt ikke tenkt det jeg heller, men jeg kan jo ikke trekke meg nå og si at jeg ikke vil fordi plassen er en drittplass :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:skratte: Stakkars deg. Du har min største sympati, også Yatzi da...

Får satse på at selskapet er såpass bra at det blir ok likevel. Vi blir i alle fall veldig mange, så forhåpentligvis finner jeg noen å skravle med. Mange av vennene mine kommer jo, så skal godt gjøres at jeg ikke får det litt hyggelig likevel. (Håper jeg... ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får det ikke mer moro enn man gjør det selv heter det. Så da er det bare å jobbe da. ;) Regner med at selskapet blir så bra at det funker uansett hvor du er. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får det ikke mer moro enn man gjør det selv heter det. Så da er det bare å jobbe da. ;) Regner med at selskapet blir så bra at det funker uansett hvor du er. :klem:

Jeg håper i alle fall det. Blir koselig å se D igjen. Er en stund siden jeg har sett ham nå.

Sitter nå på jobb og skal jobbe fram til rundt midnatt. Det er det samme hver første tirsdag i måneden. Like kjipt hver gang, men det er greie penger da. Veldig surt å gå glipp av den beste timen på Myrens så klart. Møtte på instruktøren da jeg var på vei tilbake til jobb, han furtet fordi jeg sviktet ham :ler: Nå kommer jeg jo ikke på timen hans neste uke heller, for da er det avdelingsmøte med påfølgende middag. :sukk:

Fikk en liten treningsøkt mellom jobb og jobb da i det minste. 10 min oppvarming tredemølle, 20 min styrke mage og biceps og til slutt 45 min spinning.

Har nå fått innbydelse til jobbjulebordet. Lurer fælt på hva jeg skal velge til hovedrett. Begge deler høres veldig godt ut.

Vi har valget mellom:

Ovnsbaktkveite serveres med en lett hvitvinfløtesaus og pesto

og

Marinert villsvinfilet serveres med rødvinsaus, bacon sjampinjong og babyløk

Jaja, har et par dager på meg til å bestemme meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gått for villsvinfileten, men det er fordi jeg synes det er så sinnsykt godt. :sikle:

Mhm, men kveite er ikke akkurat hverdagskost da. Samtidig tror jeg jeg kan lage det vel så godt selv om jeg bare kjøper kveite. Villsvinsfilet er ikke akkurat noe jeg har for vane å kjøpe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, men kveite er ikke akkurat hverdagskost da. Samtidig tror jeg jeg kan lage det vel så godt selv om jeg bare kjøper kveite. Villsvinsfilet er ikke akkurat noe jeg har for vane å kjøpe :fnise:

Villsvinfilet er ikke noe vi pleier å kjøpe heller, så derfor ville jeg klart valgt villsvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uten tvil gått for kveite. ;)

Av åpenbare grunner vet jeg ikke om jeg tillegger det så stor vekt ;)

Det er travelt for tiden, og jeg blir ikke mindre stresset av at moren min stresser. Jeg blir gal av maset hennes, og unngår så godt det lar seg gjøre å snakke med henne, noe som selvfølgelig gjør at hun maser enda mer på sms. Jeg bare orker ikke snakke med henne i telefonen nå. Hun er av typen som uansett hva jeg sier og gjør alltid klarer å gi meg dårlig samvittighet fordi jeg ikke strekker til. Samtidig sier hun at hun er bekymret for helsen min og at jeg må prøve å slappe av, men skal jeg rekke alt hun mener jeg burde rekke så kan jeg jo ikke slappe av.... Jeg blir så fortvilet, men jeg kan ikke si det til henne heller, så råd av typen: jammen snakk med henne om det vil jeg ha meg frabedt.

Føler at jeg har totalt mistet oversikten over hva som skjer i den nærmeste framtid, jeg har så alt for mye jeg skulle ha gjort, men akkurat nå er ikke økonomien min den beste for å si det mildt og tiden strekker heller ikke til. Jeg kan selvfølgelig kutte ned på treningen, men da er jeg redd for at jeg får enda mindre overskudd, og ikke minst at jeg blir deppa og enda mer stresset. Treningen er nemlig det som får meg til å holde hodet så vidt over vannet nå for tiden.

Ikke nok med at moren min maser, men kollegaene mine maser også. Jeg kan få telefoner eller mail om: når tror du saken kan være løst, knapt en halvtime til time etter at de har meldt fra. Evt. hvis de har meldt fra om saken sent en dag så ringer de og maser på morgenen etter fordi jeg har jo ikke gitt noen tilbakemelding. At jeg bare så vidt har fått kommet meg på jobb før de begynner å mase er visst ikke relevant. :sukk: Alle føler selvfølgelig at de er mye viktigere enn alle andre, men det er ganske enkelt ikke sånn det fungerer.

Nok en dag da jeg bare har lyst til å gjemme meg under dyna fordi jeg føler at jeg ikke takler hverdagen. Har nok sammenheng med at jeg er dønn sliten. Det ble seint før jeg fikk lagt meg i natt. Vi jobbet til kvart over tolv, og jeg ble sittende en stund for å prøve å koble av før jeg fikk lagt meg.

Drittdag! Håper bare jeg ikke må jobbe ekstra i dag, sånn at jeg rekker å komme meg til misa i dag. En kveld med kg-jenter vil nok hjelpe drastisk på humøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har ikke pizza? :P

Nei, jeg ville nok valgt villsvin jeg og.

Håper du får det moro på lørdag på trossav!

Heldigvis har de ikke det :ler: Jeg er ingen stor pizzafan, i alle fall ikke nå som jeg ikke tåler hvete :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Høres ut som moren min, alt jeg gjør er feil hvis jeg ikke gjør ALT, og helst på hennes måte. Slitsomme, disse mødrene :P Det nytter ikke å snakke med dem heller, nei. Jeg har flere ganger prøvd å si til mamma at det presset hun legger på meg er umenneskelig, ingen greier å gjøre alt perfekt. Enda bedre er det jo når de forventer at du skal greie/ville gjøre ting de ikke greier/vil selv...

:klem: Det skal ikke være lett å være datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Min mor har endelig skjønt at vi er så forskjellige at hun ikke kan tillegge meg de meninger hun har, og at det hun annser som viktig ikke gjør meg lykkelig. Et viktig skritt i riktig retning, tiltross for at vi fortsatt ikke forstår hverandre.

Det tok jo bare 23 år før vi kom frem til den konklusjonen, og det har ikke alltid vært lett fram til det, så jeg føler så absolutt med deg Enigma.

Håper du får en bra dag og at jeg ser deg i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:troest: Jeg har faktisk ingen råd å gi, Enigma, men håper i alle fall at dagen din blir bedre! :klem: kan du i alle fall få! Og husk, hvis du ikke kommer i kveld blir det ingen overraskelse! :fnise: Vel, nå må dere ikke ha spesielt høye forventninger heller! Det er bare en liten ting. :sjenert: Huff, jeg skulle ikke sagt noe, nå føler jeg at hele greia blir teit. :gjeiper:

Håper virkelig at du kommer, det hadde jeg satt pris på. :)

Og du, jeg LOVER at du skal få både toddy og kakao! :Nikke:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som moren min, alt jeg gjør er feil hvis jeg ikke gjør ALT, og helst på hennes måte. Slitsomme, disse mødrene :P Det nytter ikke å snakke med dem heller, nei. Jeg har flere ganger prøvd å si til mamma at det presset hun legger på meg er umenneskelig, ingen greier å gjøre alt perfekt. Enda bedre er det jo når de forventer at du skal greie/ville gjøre ting de ikke greier/vil selv...

:klem: Det skal ikke være lett å være datter.

Takk! :) Jeg burde i grunnen være vant med det nå. Foreldrene mine har alltid hatt høye krav og forventninger til mine prestasjoner. Jeg bare fatter ikke at hun ikke kan få inn i hodet sitt at når jeg jobber til kl 17 så har jeg ikke sjans til å være et annet sted også innen kl 17.

Min mor har endelig skjønt at vi er så forskjellige at hun ikke kan tillegge meg de meninger hun har, og at det hun annser som viktig ikke gjør meg lykkelig. Et viktig skritt i riktig retning, tiltross for at vi fortsatt ikke forstår hverandre.

Det tok jo bare 23 år før vi kom frem til den konklusjonen, og det har ikke alltid vært lett fram til det, så jeg føler så absolutt med deg Enigma.

Håper du får en bra dag og at jeg ser deg i kveld :)

Det pleier å ta litt tid før mødre innser slike ting ja. Til døtres store frustrasjon :) Jeg tror nok også min mor har innsett at vi er forskjellige, ikke helt sikker på om hun har godtatt det i den grad at hun vil slutte å påvirke meg, men. Hovedproblemet ligger i grunnen i at hun ikke skjønner at det ikke er mulig å rekke alt når man bare har to hender, to ben og ett hode. Hun har null forståelse for at det er et helt annet press på jobben hos meg enn for eksempel der hun jobber. Uansett hvor mye jeg forklarer henne det så går det bare inn akkurat der og da, også 2 sek etterpå skjønner hun ikke hvorfor jeg ikke har tid til å gjøre alt hun mener jeg burde ha gjort.

:troest: Jeg har faktisk ingen råd å gi, Enigma, men håper i alle fall at dagen din blir bedre! :klem: kan du i alle fall få! Og husk, hvis du ikke kommer i kveld blir det ingen overraskelse! :fnise: Vel, nå må dere ikke ha spesielt høye forventninger heller! Det er bare en liten ting. :sjenert: Huff, jeg skulle ikke sagt noe, nå føler jeg at hele greia blir teit. :gjeiper:

Håper virkelig at du kommer, det hadde jeg satt pris på. :)

Og du, jeg LOVER at du skal få både toddy og kakao! :Nikke:

-misa

Takk! :) Jeg kommer, stikker faktisk nuh :) Fikk klarsignal fra sjefen om at jeg kan stikke. Får heller møte opp kl 7 i morgen for å få gjort unna litt ting. Urk! Hater å stå tidlig opp. Men vi snakkes i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg i kveld, Enigma!

Jeg skal ikke si "gi blaffen i mora di", selv om det er fristende. Har jeg gjort i 32 år nå snart, og det funker som f, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mødre har et gen som sier at de må fortelle deg hvordan du skal gjøre ting, bare fordi de mener at deres måte er best. :sukk:

Og teite kollegaer. Vår IKT-ansvarlig sa da nettet her var nede over flere dager at han syntes det var en lettelse da han hørte det var mine skritt som kom bortover gangen, for han visste jeg ikke kom for å stille dumme spørsmål eller mase, men gjerne med rent konkrete, enkle spørsmål/oppgaver som var null problem. Ja, og så syntes han det var fint å kunne surte litt til noen som skjønte hva han snakket om, da, uten at han egentlig sa så mye om det. ;)

:klem: Håper resten av uka di blir litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...