Gjest misa Skrevet 3. september 2008 #1741 Del Skrevet 3. september 2008 *Enigma* og misa: Nå må dere slutte å tulle. Dere har ikke et gram for mye på kroppen, slanke som dere er. Får nesten enda mindre selvtillit er jeg sitter med mine x kg for mye. (Og jeg har gått ned mye, selv om jeg er godt over 25... Er 20 cm mindre rundt livet enn hva jeg var i januar 2005). Komplekser har vi alle, og det hjelper ikke å tenke at det kunne vært verre, og at andre har x kg for mye betyr ikke så mye for min situasjon. Planlegger et hardere regime i forhold til kondisjonstrening/fettforbrennende trening enn tidligere. Det blir ikke så vanskelig nå som jeg har fått sansen for spinning, de har energy step som er kjempegøy, også får jeg tvinge meg selv til å trene litt på AT og tredemølle. Det gikk greit hos legen, nå er jeg utstyrt med cosylan og beskjed om å prøve å ta det litt med ro fram til jeg blir frisk. Lett viral bronkitt, og dermed ingenting å gjøre med, utenom hostedempende, men hun mente også at jeg var på bedringens vei, så hun trodde ikke jeg ble gående lenge. Så lenge jeg var flink og tok det med ro selvsagt. Så fort jeg slutter å hoste sånn kan jeg også trene igjen, så forhåpentligvis i helgen eller begynnelsen av neste uke. Jeg burde jo bli lege. Er energy step en spinningtime, eller en egen saltime? -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 3. september 2008 #1742 Del Skrevet 3. september 2008 Hvordan gikk det på legevakta??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 3. september 2008 Forfatter #1743 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Komplekser har vi alle, og det hjelper ikke å tenke at det kunne vært verre, og at andre har x kg for mye betyr ikke så mye for min situasjon. Jeg burde jo bli lege. Exactly. Du fikk sagt akkurat det jeg prøvde å si. Og ja, du kunne blitt lege Nå hadde jeg også mine mistanker om bronkitten da, men cosylan har jeg aldri vært borti. Er energy step en spinningtime, eller en egen saltime? -misa Det er en høypuls steptime. Veldig enkle steg osv, da de legger vekt på å få opp pulsen i *tenke* 2 eller 3 pulstopper. Så avslutter vi med en ministyrkeøkt til slutt. Jeg elsker den timen ettersom det er yndlingsinstruktøren min som har den. Så håper det er hun som skal ha den denne høsten også. Da skal jeg være med på hver eneste energy step-time. Du får slenge deg med en gang. Det er mye enklere å trene kondisjon når du har noen som presser deg, enn når du skal daffe av gårde på tredemølla selv. Jeg blir så full av faen når jeg er med på de timene, og presser meg så langt jeg overhodet klarer. Det er ikke sjelden at jeg har sjanglet ut derfra Vi får et par minutter med total avslapping og uttøyning før vi går da, noe som gjør at man får roet seg litt før man skal gå. Endret 3. september 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 3. september 2008 Forfatter #1744 Del Skrevet 3. september 2008 Hvordan gikk det på legevakta??? Viral bronkitt, veldig lett heldigvis og på bedringens vei. Fått cosylan for å dempe hosten og kanskje få sove litt, og beskjed om å ta paracet ved behov. Så skal jeg ta det med ro og ikke slite meg ut og drikke masse væske som jeg allerede gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 3. september 2008 #1745 Del Skrevet 3. september 2008 Det er en høypuls steptime. Veldig enkle steg osv, da de legger vekt på å få opp pulsen i *tenke* 2 eller 3 pulstopper. Så avslutter vi med en ministyrkeøkt til slutt. Jeg elsker den timen ettersom det er yndlingsinstruktøren min som har den. Så håper det er hun som skal ha den denne høsten også. Da skal jeg være med på hver eneste energy step-time. Du får slenge deg med en gang. Det er mye enklere å trene kondisjon når du har noen som presser deg, enn når du skal daffe av gårde på tredemølla selv. Jeg blir så full av faen når jeg er med på de timene, og presser meg så langt jeg overhodet klarer. Det er ikke sjelden at jeg har sjanglet ut derfra Vi får et par minutter med total avslapping og uttøyning før vi går da, noe som gjør at man får roet seg litt før man skal gå. Det høres jo litt gøy ut. Men jeg er, tåpelig nok, litt redd for å dumme meg ut! (Jeg er i alle fall ærlig...) Det er så teit å tenke sånn, voksne menneske! Hm, bare det utsagnet gjør at jeg nå er nødt til å ta en sånn time. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 3. september 2008 #1746 Del Skrevet 3. september 2008 Jammen hvordan andre ser ut er ikke det samme Jeg sier hva jeg føler om meg selv, jeg har ikke vondt av å gå ned et par kilo. Dette har med trivsel med seg selv å gjøre, og ingenting annet. Nei, det er ikke noen helserisiko forbundet med vekten min, men det er heller ingen helserisiko ved å gå ned noen kg. Viktigere enn kiloene er det å få vekk cm, men jeg hadde ikke grått over å gå ned 5 kg. Selvtilliten min er dårlig nok fra før om ikke vekta skal plage meg også. Komplekser har vi alle, og det hjelper ikke å tenke at det kunne vært verre, og at andre har x kg for mye betyr ikke så mye for min situasjon. Problemet for min del ligger ikke hva dere tenker om dere selv, sånn egentlig... Men når slanke jenter klager over vekta si, så kan en som er rund ikke hjelpe for å tenke "Hvis de synes seg selv ikke er slanke, da må de jo tenke at jeg er smellfeit..." Eller de får en til å FØLE seg ekstra feit, fordi man selv er langt unna å være like slank. Hva de slanke jentene tenker har egentlig lite å si. Vanskelig å forklare, men jeg har kjempekomplekser over utseendet mitt (ble ertet for å være tykk som barn, det henger liksom igjen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 3. september 2008 Forfatter #1747 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Problemet for min del ligger ikke hva dere tenker om dere selv, sånn egentlig... Men når slanke jenter klager over vekta si, så kan en som er rund ikke hjelpe for å tenke "Hvis de synes seg selv ikke er slanke, da må de jo tenke at jeg er smellfeit..." Eller de får en til å FØLE seg ekstra feit, fordi man selv er langt unna å være like slank. Hva de slanke jentene tenker har egentlig lite å si. Vanskelig å forklare, men jeg har kjempekomplekser over utseendet mitt (ble ertet for å være tykk som barn, det henger liksom igjen). Jeg har ikke for vane å tenke at andre er feite for å si det sånn. Jeg konsentrerer meg om meg sjøl. Jeg er klar over at du føler det sånn, og at du ikke er den eineste. Jeg vil fortsatt ha muligheten til å si det jeg tenker i min dagbok uten å få beskjed om at det er dårlig gjort fordi det ikke er bra for din selvtillit. De fleste har komplekser, jeg har mine og du har dine. Kjipt er det uansett. Jeg fikk høre at jeg var stygg gjennom alle årene på barne- og ungdomsskolen. Jeg kan fortsatt tenke som du gjør når jeg hører utrolig vakre jenter snakke om at de føler seg stygge, men jeg sier ingenting likevel, for hva man føler selv er ikke alltid hva andre ser. Endret 3. september 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 3. september 2008 #1748 Del Skrevet 3. september 2008 Det er veldig sjelden man klager over seg selv for å få andre til å føle seg verre! Dessuten; de aller fleste ser ikke splinten i sin brors øye når man snakker om komplekser og ting man er misfornøyd med seg selv, snarere det motsatte;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 3. september 2008 #1749 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg forstår både lunacia's og enigmas/misas side. Selv er jeg hakket for stor, og hater når "tynne" venninner klager, men får selv kjeft hvis jeg klager til venninner som er veldig overvektige. Så jeg endte opp med å si til begge parter at jeg har lov til å føle sånn jeg gjør, og de har lov til å føle slik jeg gjør, og vi hører på hverandre og respekterer hverandre. Fordi det finnes ingen mennesker som er fornøyd med seg selv, og man må kunne snakke med noen om det. Så moralen er: Ikke "kjeft" på andre for deres komplekser, fordi det du ser og det de ser er to vidt forskjellige ting! Sånn, utblåsning ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 3. september 2008 Forfatter #1750 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg forstår både lunacia's og enigmas/misas side. Selv er jeg hakket for stor, og hater når "tynne" venninner klager, men får selv kjeft hvis jeg klager til venninner som er veldig overvektige. Så jeg endte opp med å si til begge parter at jeg har lov til å føle sånn jeg gjør, og de har lov til å føle slik jeg gjør, og vi hører på hverandre og respekterer hverandre. Fordi det finnes ingen mennesker som er fornøyd med seg selv, og man må kunne snakke med noen om det. Så moralen er: Ikke "kjeft" på andre for deres komplekser, fordi det du ser og det de ser er to vidt forskjellige ting! Sånn, utblåsning ferdig Godt sagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 3. september 2008 #1751 Del Skrevet 3. september 2008 Jojo, men Garneij kjenner jeg jo! For all del, jeg syntes også de så bra ut alle sammen Men Garneij skravler jeg og tuller jeg med med jevne mellomrom. Uff, nei. Jeg kan ikke få crush på en kollega, selv om han lo da jeg spurte om han var gift. Han svarte: nej, inte riktig. Er du sugen? Skulle jo svart ja Får passe på å flørte litt ekstra neste gang han er i Oslo, og satse på at jeg så feil på Intranettet og at det er en annen som har en sønn på 1 år. Men nå vet jo ikke jeg hvem av de som er kollegaen din, derfor jeg sa at jeg likte utseendet på dem alle ;D Litt eyeliner gjør som regel underverker for utseendet på de fleste gutter.... Mmmm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 3. september 2008 Forfatter #1752 Del Skrevet 3. september 2008 Men nå vet jo ikke jeg hvem av de som er kollegaen din, derfor jeg sa at jeg likte utseendet på dem alle ;D Litt eyeliner gjør som regel underverker for utseendet på de fleste gutter.... Mmmm. Skulle til å si den kjekkeste av dem Men vokalen er kanskje hakket kjekkere? Tror det. Men nå kan jeg ikke akkurat drømme om kollegaen min da... Søren og, det blir hakket verre å ikke sikle neste gang jeg snakker med ham. Han er utrolig hyggelig og tøyser alltid med meg når han ringer for å få hjelp. Også har han et eller annet søtt og litt klossete og gutteaktig over seg. Godt vi foreløpig ikke bruker webcam som verktøy ved support. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. september 2008 #1753 Del Skrevet 3. september 2008 Cosylan er tingen mot hoste. Har ei flaske stående i påkomne tilfeller - som nå, hvor ejg er tett i brystet og forkjølet. Er nok ikke annet en en høstforkjølelse hos meg, men slikt har en tendens til å sette seg fast i brystet. God bedring til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. september 2008 Forfatter #1754 Del Skrevet 4. september 2008 Cosylan er tingen mot hoste. Har ei flaske stående i påkomne tilfeller - som nå, hvor ejg er tett i brystet og forkjølet. Er nok ikke annet en en høstforkjølelse hos meg, men slikt har en tendens til å sette seg fast i brystet. God bedring til deg. Takk for det Bettie Fant ut at Cosylan funker som rakkern ja, men usj så vondt det smaker. Da er det greit å ha en teskje med en dæsj honning klar, og noe å drikke. Jeg har i det minste sovet i natt da. Mer eller mindre sammenhengende i 5 timer. Har så vidt våknet av litt hoste og at jeg trengte drikke, men ikke noen veldig bevisst våkenhet. Mer total ørske, famle etter vannflaske og være borte før hodet treffer puta igjen. Det tok tid å våkne i morges. Gikk rundt i en døs, klarte så vidt å holde øynene åpne. Det er fortsatt et problem, og hjernen fungerer bare sånn halvveis. Men jeg slipper i det minste den verste hosten. Det lille jeg hoster nå kan jeg fint leve med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 4. september 2008 #1755 Del Skrevet 4. september 2008 Syns ikke Cosylan smaker så ille jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. september 2008 Forfatter #1756 Del Skrevet 4. september 2008 Syns ikke Cosylan smaker så ille jeg.. Jeg hater alt med smak av mint/peppermynte/menthol og når de da i tillegg klarer å blande det med en ekkel "ferskensmak" da sliter jeg med å få det ned. Men det funker som bare rakkern, så jeg er flink pike og tar medisinen min. Holder pusten, svelger ned, og en liten dæsj honning etterpå, og en slurk "sitron/ingefær/hvitløkste". Da skal *Enigma* bli frisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 4. september 2008 #1757 Del Skrevet 4. september 2008 Apropos rockestjerner, skal visstnok på fest på fredag med noen som er skikkelig rockestjerne i Hviterussland Var ikke så verst musikk, så jeg har planer om å bli groupie # 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. september 2008 Forfatter #1758 Del Skrevet 4. september 2008 Apropos rockestjerner, skal visstnok på fest på fredag med noen som er skikkelig rockestjerne i Hviterussland Var ikke så verst musikk, så jeg har planer om å bli groupie # 1 Tror jeg må nøye meg med å være groupie jeg også Fant ut i går at han har kjæreste og en sønn slik jeg trodde. Også jeg som trodde jeg hadde funnet meg mitt livs kjærlighet Jeg får få kollegaen min til å presentere meg for den single gitaristen, han var faktisk veldig kjekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 4. september 2008 #1759 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg er groupie på deltid jeg da, siden kjæresten min er jo med i band som gjør det ganske bra så langt innenfor det alternative miljøet Tror nok ingen av dere liker den musikken da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 4. september 2008 Forfatter #1760 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Jeg er groupie på deltid jeg da, siden kjæresten min er jo med i band som gjør det ganske bra så langt innenfor det alternative miljøet Tror nok ingen av dere liker den musikken da... Spørs jo hva du legger i alternativt det da. Jeg har en rimelig omfattende musikksmak. Endret 4. september 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg