Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Usj, den hosten hørtes ikke mild ut! Ikke slit deg ut på jobb når du er syk, det kan jo føre til at du blir enda dårligere.

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Enigma. Synd å høre at formen din er så dårlig. Du burde kjøpt en hostedrikk som heter Cosylan, men da trenger du resept, for den inneholder nemlig morfin. Denne tar som oftest knekken på den verste hosten! Du bør uansett prøve å få deg time hos fastlegen din, kanskje har du pådratt deg bronkitt? Den hosten din høres ikke bra ut, og minner om det som ei venninne hadde en gang. Hun hostet på seg brist i to ribbein! Det viste seg at hun hadde dobbelsidig bronkitt...

Angående sommerflørten din; ikke bekymre deg! ;) Jeg syns at du skal nyte oppmerksomheten og spenningen. Det er ikke alltid at man skal tenke så realistisk på ting.

Håper du blir bedre snart.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, den hosten hørtes ikke mild ut! Ikke slit deg ut på jobb når du er syk, det kan jo føre til at du blir enda dårligere.

God bedring :)

Takk :) Jeg vet, jeg vet... Men får så dårlig samvittighet hvis jeg er borte.

Hei Enigma. Synd å høre at formen din er så dårlig. Du burde kjøpt en hostedrikk som heter Cosylan, men da trenger du resept, for den inneholder nemlig morfin. Denne tar som oftest knekken på den verste hosten! Du bør uansett prøve å få deg time hos fastlegen din, kanskje har du pådratt deg bronkitt? Den hosten din høres ikke bra ut, og minner om det som ei venninne hadde en gang. Hun hostet på seg brist i to ribbein! Det viste seg at hun hadde dobbelsidig bronkitt...

Angående sommerflørten din; ikke bekymre deg! ;) Jeg syns at du skal nyte oppmerksomheten og spenningen. Det er ikke alltid at man skal tenke så realistisk på ting.

Håper du blir bedre snart.

-misa

Jeg har også tenkt tanken på at det kan være bronkitt. Hosten og sykdomsforløpet minner om da jeg hadde bronkitt for en del år tilbake. Lette også opp symptomene, og det stemmer med at det er en blanding av tørrhoste og opphosting av tykt/klumpete slim (beklager ekle detaljer ;)) Tror jeg skal stikke innom legevakten igjen etter jobb. I dag kan jeg jo vente så lenge det tar.

Vet at jeg bør slappe av når det gjelder sommerflørten min og ta ting som de kommer. Han kan jo gå lei av meg innen jeg rekker å komme ned ;) Uansett er han jo en kjempefin kompis, og han gjør meg i så godt humør :) Han er utrolig søt og omsorgsfull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg på vektklubb.no bare for å få en pekepinn på hva jeg burde ligge på i kaloriinntak og for å få en oversikt over hvor mange kalorier jeg får i meg pr. dag. Også greit med litt input på middager. Fikk litt sjokk da de foreslo 1310 kalorier for meg pr dag hvis jeg ikke var i aktivitet. 1310 kalorier er jo absolutt ingenting. Jeg kan spise mer når jeg trener da, men denne uka her som jeg er syk... Den grensa der blir glatt overskredet, det er helt sikkert.

Vel, vel. Det er jo bare en pekepinn uansett, rett og slett fordi jeg har prøvd det meste uten å gå ned i vekt. Spise mer, spise mindre, jeg har alltid hatt et sunt kosthold så det er ikke noe jeg trenger å endre. Trene mer, trene mindre, jeg vet ikke hva jeg ikke har prøvd. Personlig trener hjalp meg til en mer muskuløs kropp, bedre trent kropp, men vekta rikket seg ikke et gram. Dette er siste forsøk før jeg gir opp hele greia og bare aksepterer at jeg ikke er tynn lenger :sukk: Lengter definitivt tilbake til tida før jeg fylte 25. Ikke at jeg var fornøyd da heller, jeg har alltid hatt et uhyre problematisk forhold til mat og kropp, og selv da skulle jeg ønske jeg var tynnere, selv om jeg da var rimelig slank. Det var bare det at det var noen som var tynnere enn meg, penere enn meg... You get the point.

Egentlig burde jeg være fornøyd med meg selv slik jeg er nå. Jeg har fått så utrolig mye oppmerksomhet i det siste, spesielt i Portugal og Edinburgh, noe jeg slett ikke er vant med å få. Det er bare det at jeg har vært tynnere, jeg vil tilbake i klærne mine... Hvordan blir man egentlig fornøyd med seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer kalorier enn hva man skulle tro, faktisk... Jeg har ofte problemer med å spise nok, faktisk. Burde sikkert meldt meg inn der, jeg også, bare for å se om jeg får i meg nok, men har sett på det før, og synes det er pes å skulle veie maten min og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer kalorier enn hva man skulle tro, faktisk... Jeg har ofte problemer med å spise nok, faktisk. Burde sikkert meldt meg inn der, jeg også, bare for å se om jeg får i meg nok, men har sett på det før, og synes det er pes å skulle veie maten min og sånn.

Nå har jeg egentlig veldig god greie på hva ting inneholder, etter mange års erfaring med telling av kalorier, men greit å holde et øye med det likevel. Også er det greit å vite ca hvor mye man forbrenner på å trene :) Det var faktisk det mest motiverende med det hele, da jeg satte opp treningsprogrammet mitt og så hvor mye jeg kom til å forbrenne :Nikke:

Nå har jeg fått klar beskjed av diverse her på jobb om å komme meg på legevakta (helst før jeg egentlig er ferdig, men jeg har ikke samvittighet til å gå før kl 16) og få gjort noe med hosten min. De orker bare ikke gå og høre på meg pipe og hoste mer. Dessuten synes de det er for gæli at jeg går her som en zombie. De har selvfølgelig rett, men jeg prøver så godt jeg kan å fortrenge at jeg er syk. Oppsøker man lege får man bare treningsforbud, og det er ikke noe gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder med dem: Kom deg til lege!

Skjønner frustrasjonen med treningsforbud, men helsa di må du ta vare på! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er siste forsøk før jeg gir opp hele greia og bare aksepterer at jeg ikke er tynn lenger :sukk: Lengter definitivt tilbake til tida før jeg fylte 25. Ikke at jeg var fornøyd da heller, jeg har alltid hatt et uhyre problematisk forhold til mat og kropp, og selv da skulle jeg ønske jeg var tynnere, selv om jeg da var rimelig slank. Det var bare det at det var noen som var tynnere enn meg, penere enn meg... You get the point.

Egentlig burde jeg være fornøyd med meg selv slik jeg er nå. Jeg har fått så utrolig mye oppmerksomhet i det siste, spesielt i Portugal og Edinburgh, noe jeg slett ikke er vant med å få. Det er bare det at jeg har vært tynnere, jeg vil tilbake i klærne mine... Hvordan blir man egentlig fornøyd med seg selv?

Vet du, jeg opplevde nøyaktig det samme! Etter at jeg bikket 25 er det nesten umulig å gå ned i vekt. Vi må nesten bare innse at vi ikke blir kvitt våre kvinnelige former. :ler: Jeg har faktisk begynt å trives med det, og setter mer pris på litt muskler nå om dagen. ;) Målet mitt fremover blir oppstramming, det har jeg kanskje nevnt før.

Har du prøvd te med fersk ingefær forresten? Jeg har hørt om flere som drikker det når de er forkjølet og/eller har fæl hoste.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg opplevde nøyaktig det samme! Etter at jeg bikket 25 er det nesten umulig å gå ned i vekt. Vi må nesten bare innse at vi ikke blir kvitt våre kvinnelige former. :ler: Jeg har faktisk begynt å trives med det, og setter mer pris på litt muskler nå om dagen. ;) Målet mitt fremover blir oppstramming, det har jeg kanskje nevnt før.

Har du prøvd te med fersk ingefær forresten? Jeg har hørt om flere som drikker det når de er forkjølet og/eller har fæl hoste.

-misa

Jada, har det, men det er ikke ingefær som er mest effektivt. Jeg har brukt mye hvitløk som har en hostedempende og slimløsende effekt, det er bare det at det hjelper i 5-10 minutter. Så det er ikke voldsomt effektivt denne gangen. Fungerer for øvrig ypperlig ved lettere forkjølelser. "Te" av fersk ingefær og litt hvitløk funker som rakkeren det når man er litt småsyk. Det går mye fortere over da.

Nå er det litt mer enn bare "kvinnelige former" hos meg da ;) Som M sa da vi sto og kysset i Edinburgh: Oooh, and you've got that nice female belly as well!!! :biggrin: Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke er like begeistret ;) Jeg SKAL ned, koste hva det koste vil. I alle fall prøve mitt ytterste.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dustemannen. Men de tenker jo ikke over sånne ting. Har selv fått et par kommentarer som jeg syntes var helt bak mål, men som overhodet ikke var ment sånn jeg oppfattet det. Menn er rare dyr, og sier ofte ting som ikke faller i særlig god jord.... :frustrert:

Jeg skal ned et par-tre kilo hvis jeg føler at oppstrammingsregimet ikke fungerer optimalt. Men, altså, man går ned i vekt hvis man forbrenner mer kalorier enn man inntar. Så enkelt, og guuuud hvor vanskelig, er det! Det høres kanskje litt flåsete ut, men rent fysiologisk så er dette en absolutt regel. Jeg har imidlertid litt trøbbel med å la være å spise alt jeg har lyst på. :biggrin: Heldigvis er jeg ikke glad i søtsaker.... :gjeiper:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dustemannen. Men de tenker jo ikke over sånne ting. Har selv fått et par kommentarer som jeg syntes var helt bak mål, men som overhodet ikke var ment sånn jeg oppfattet det. Menn er rare dyr, og sier ofte ting som ikke faller i særlig god jord.... :frustrert:

Jeg skal ned et par-tre kilo hvis jeg føler at oppstrammingsregimet ikke fungerer optimalt. Men, altså, man går ned i vekt hvis man forbrenner mer kalorier enn man inntar. Så enkelt, og guuuud hvor vanskelig, er det! Det høres kanskje litt flåsete ut, men rent fysiologisk så er dette en absolutt regel. Jeg har imidlertid litt trøbbel med å la være å spise alt jeg har lyst på. :biggrin: Heldigvis er jeg ikke glad i søtsaker.... :gjeiper:

-misa

Fra hans side så var det begeistring over at jeg ikke var skraptynn, men har den lille, myke, kvinnelige magen, som han syntes var deilig å ta på :gjeiper: Jeg er jo ikke stor, er ikke overvektig i følge bmi heller. Jeg bare er ikke like begeistret for de "formene" som menn tydeligvis er ;)

Er klar over den regelen der, og jeg har sjekket meg for lavt stoffskifte et par ganger, som jo blir litt unntaket fra regelen. Noen ganger finner ganske enkelt kroppen en trivselsvekt og holder seg der hvis man ikke finner akkurat den rette balansen mellom kalorier inntatt og kalorier forbrent. Så er det noe med det hvor mye man faktisk forbrenner da, akkurat det varierer jo fra person til person, så "enkelt" er det jo strengt tatt ikke ;) Nå får jeg i det minste kontroll på det, så får vi se hvordan det går. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over den regelen der, og jeg har sjekket meg for lavt stoffskifte et par ganger, som jo blir litt unntaket fra regelen. Noen ganger finner ganske enkelt kroppen en trivselsvekt og holder seg der hvis man ikke finner akkurat den rette balansen mellom kalorier inntatt og kalorier forbrent. Så er det noe med det hvor mye man faktisk forbrenner da, akkurat det varierer jo fra person til person, så "enkelt" er det jo strengt tatt ikke ;) Nå får jeg i det minste kontroll på det, så får vi se hvordan det går. :Nikke:

Det er helt riktig, men regelen gjelder jo uavhengig av hvor mye den enkelte forbrenner. Det betyr jo bare at noen må jobbe litt hardere for å gå ned. Jeg tror i alle fall at det er veldig logisk at man går ned i vekt hvis man forbrenner mer enn man inntar. Men, som alle regler, så er det sikkert noen unntak! Men jeg tror ikke at det er mange.

Uansett, ønsker deg lykke til med å nå målet ditt! :) Hvordan blir du å legge opp løpet? Blir du å kutte styrketreningen feks?

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig, men regelen gjelder jo uavhengig av hvor mye den enkelte forbrenner. Det betyr jo bare at noen må jobbe litt hardere for å gå ned. Jeg tror i alle fall at det er veldig logisk at man går ned i vekt hvis man forbrenner mer enn man inntar. Men, som alle regler, så er det sikkert noen unntak! Men jeg tror ikke at det er mange.

Uansett, ønsker deg lykke til med å nå målet ditt! :) Hvordan blir du å legge opp løpet? Blir du å kutte styrketreningen feks?

-misa

Nei, men kommer til å legge opp til litt lettere styrketrening. Har jo trent blytungt på for eksempel knebøy, men har nå fått en ny type knebøy som egentlig er mer spensthopp med vektstang på skuldrene, og da sier det seg jo selv at jeg ikke akkurat kan ta 60 kg :fnise: Det vil si øvelsen går på å gå ned på som man gjør på en knebøy, men avslutte med et lite hopp, slik at oppturen må gjøres enda mer eksplosiv hvis du skjønner?

Styrketrening er jo egentlig genialt for å gå ned i vekt ettersom mer muskler forbrenner fler kalorier. Det er nok viktigere for meg å gå ned i fettprosent enn i vekt egentlig, så jeg skal få målt fettprosenten på senteret, og følge med på den også, og heller bruke vektklubb som et verktøy for å holde styr på trening og inntatte kalorier, og hvor mye jeg bør spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men kommer til å legge opp til litt lettere styrketrening. Har jo trent blytungt på for eksempel knebøy, men har nå fått en ny type knebøy som egentlig er mer spensthopp med vektstang på skuldrene, og da sier det seg jo selv at jeg ikke akkurat kan ta 60 kg :fnise: Det vil si øvelsen går på å gå ned på som man gjør på en knebøy, men avslutte med et lite hopp, slik at oppturen må gjøres enda mer eksplosiv hvis du skjønner?

Ja, jeg har sett noen gjøre dette av og til. Selv har jeg ett kne som er litt så som så, og tør nok ikke satse på en slik øvelse. 60 kg i knebøy er drøyt bra da. :tommelsmil: Gleder meg til å komme igang med fast trening igjen, men fjellturer med 20-25 kg sekk fungerer også bra. :) Jeg må bli flinkere på utholdenhetstrening; springe på tredemølle osv. Det synes jeg er sååå kjedelig! Styrketrening er det som er gøy.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1310 kalorier er jo ingenting! Ikke 1310 kcal heller, som jeg regner med at du mente ;)

Det må være alt for lite for en som trener så mye som du gjør. Selv om du er ro på grunn av sykdom nå, er vel basisforbrenningen din sikkert høyere enn hos andre?

Kvinnelige former er jo fint da :) selv om det kan bli for mye av dem også ;)

Lykke til hos legevakta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Jeg fant nettopp ut at en kollega av meg som jobber på kontoret vårt i Stockholm spiller i rockeband. Gjett om jeg fikk :skratte: da jeg så bildet av ham med sminke. Nå ble han plutselig enda mer attraktiv, har faktisk tenkt tanken før at han er litt søt... :rødme: Jeg spurte om han var gift :fnise:

Sjekk ut Plan three på myspace.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*Enigma* og misa: Nå må dere slutte å tulle. Dere har ikke et gram for mye på kroppen, slanke som dere er. Får nesten enda mindre selvtillit er jeg sitter med mine x kg for mye. (Og jeg har gått ned mye, selv om jeg er godt over 25... Er 20 cm mindre rundt livet enn hva jeg var i januar 2005).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett noen gjøre dette av og til. Selv har jeg ett kne som er litt så som så, og tør nok ikke satse på en slik øvelse. 60 kg i knebøy er drøyt bra da. :tommelsmil: Gleder meg til å komme igang med fast trening igjen, men fjellturer med 20-25 kg sekk fungerer også bra. :) Jeg må bli flinkere på utholdenhetstrening; springe på tredemølle osv. Det synes jeg er sååå kjedelig! Styrketrening er det som er gøy.

-misa

Jeg har knær som ikke er gode jeg også, men jeg skal bare ta et forsiktig hopp da, ikke dra på skikkelig. Når jeg tar dem bruker jeg også bare 13 kg. Pleier å ta 20 kg under oppvarming, 2 sett med 13 kg m/hopp og 1-2 sett med vel 50 - 55 kg når jeg er aleine. 60 kg var med personlig trener, tør ikke det uten sikring.

Planlegger et hardere regime i forhold til kondisjonstrening/fettforbrennende trening enn tidligere. Det blir ikke så vanskelig nå som jeg har fått sansen for spinning, de har energy step som er kjempegøy, også får jeg tvinge meg selv til å trene litt på AT og tredemølle.

1310 kalorier er jo ingenting! Ikke 1310 kcal heller, som jeg regner med at du mente ;)

Det må være alt for lite for en som trener så mye som du gjør. Selv om du er ro på grunn av sykdom nå, er vel basisforbrenningen din sikkert høyere enn hos andre?

Kvinnelige former er jo fint da :) selv om det kan bli for mye av dem også ;)

Lykke til hos legevakta!

:fnise: 1310 kcal ja, det gikk "litt" fort i svingene der. ;) Nå er 1310 kcal for de dagene jeg ikke trener da, jeg kan bruke en del av de kaloriene jeg trener bort til å spise mer. Regner med å legge til ca 1/2 - 2/3 av kaloriene jeg trener bort. Hvordan basisforbrenningen min er aner jeg i grunnen ikke, ettersom jeg nok har ødelagt mye etter div. år med et problematisk forhold til mat. Men jeg har aldri vært feit, selv ikke på den tida jeg sleit med tvangsspising var jeg feit.

Det gikk greit hos legen, nå er jeg utstyrt med cosylan og beskjed om å prøve å ta det litt med ro fram til jeg blir frisk. Lett viral bronkitt, og dermed ingenting å gjøre med, utenom hostedempende, men hun mente også at jeg var på bedringens vei, så hun trodde ikke jeg ble gående lenge. Så lenge jeg var flink og tok det med ro selvsagt. Så fort jeg slutter å hoste sånn kan jeg også trene igjen, så forhåpentligvis i helgen eller begynnelsen av neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well hello! De så jo skikkelig bra ut alle sammen!

Jojo, men Garneij kjenner jeg jo! For all del, jeg syntes også de så bra ut alle sammen ;) Men Garneij skravler jeg og tuller jeg med med jevne mellomrom. Uff, nei. Jeg kan ikke få crush på en kollega, selv om han lo da jeg spurte om han var gift. Han svarte: nej, inte riktig. Er du sugen? ;) Skulle jo svart ja :fnise: Får passe på å flørte litt ekstra neste gang han er i Oslo, og satse på at jeg så feil på Intranettet og at det er en annen som har en sønn på 1 år.

*Enigma* og misa: Nå må dere slutte å tulle. Dere har ikke et gram for mye på kroppen, slanke som dere er. Får nesten enda mindre selvtillit er jeg sitter med mine x kg for mye. (Og jeg har gått ned mye, selv om jeg er godt over 25... Er 20 cm mindre rundt livet enn hva jeg var i januar 2005).

Jammen hvordan andre ser ut er ikke det samme :) Jeg sier hva jeg føler om meg selv, jeg har ikke vondt av å gå ned et par kilo. Dette har med trivsel med seg selv å gjøre, og ingenting annet. Nei, det er ikke noen helserisiko forbundet med vekten min, men det er heller ingen helserisiko ved å gå ned noen kg. Viktigere enn kiloene er det å få vekk cm, men jeg hadde ikke grått over å gå ned 5 kg. Selvtilliten min er dårlig nok fra før om ikke vekta skal plage meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...