Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Takk for det Lipstick. Det ble en koselig kveld, helt til jeg forsøkte å ringe ekskjæresten min. Var lei meg og hadde det kjipt og hadde lyst til å treffe noen ute på byen som kunne få meg i bedre humør. J tok ikke telefonen, men etter en liten stund ble jeg oppringt fra hans nr. Det var en meget bekymret kollega som hadde vært ute med J, og som kunne meddele at J var savnet. Han hadde blitt søkkborte, lagt fra seg mobil, nøkler og jakke, og ikke kommet tilbake da han sa han skulle på do.

Leteaksjon ble satt i gang, gikk gjennom den verste natta jeg noen gang har vært igjennom. Vi tråla sentrum i mange timer. Fram og tilbake, innom alle narvesen, 7-eleven, deli de luca-er, burger king-restauranter, alt vi kunne tenke oss. Hjem til alle venner som bodde i nærheten for å se om han kanskje hadde gått dit. Søvn ble lite av. Selv da vi ga opp letinga og jeg kom meg hjem klarte jeg ikke sove. Til slutt sloknet jeg i en times tid, fullstendig utslitt.

Bråvåknet rett etterpå, første jeg sjekket var mobilen, deretter pc-en, for å se om noen kanskje hadde funnet han eller hørt noe. Ingenting! Satt i stolen og ante ikke hva jeg skulle gjøre, da ringte det plutselig på døra. Jeg styrtet opp og halveis ned i trappa så jeg J komme oppover. Han var totalt utslitt, og en smule forundret da han så meg så glad for å se han. Han hadde nesten regnet med at jeg skulle være sint fordi han vekket meg så tidlig på en søndag. Totalt uvitende om at flere av vennene hans hadde lett etter han, at han hadde blitt meldt savnet til politiet osv. Jeg fikk ringt og sendt melding til venner som hadde vært fra seg av bekymring, mens han fikk i seg litt å drikke og fikk igjen varmen. Aldri vært så glad i hele mitt liv tror jeg, stod bare og skalv og han måtte pent finne seg i å få flere klemmer. Det viste seg at han hadde sovnet på Peppes, og til tross for at kollegaen hans og ansatte på Peppes hadde lett gjennom restauranten flere ganger hadde de ikke funnet ham

Etter at jeg fikk roet meg skikkelig ned måtte vi dra og hente ytterklær, nøkler og mobil. Han har virkelig fått kjørt seg med fleiper og kommentarer fra alle som har vært involvert. Tror nok han kommer til å få høre dette i lang tid framover. Selv om han følte seg fryktelig, fryktelig dum sa jeg at han måtte jo ta dette positivt. Dette viste jo bare at han hadde mange som var veldig glad i han, og som brydde seg når han ble borte.

Hm, hva har dere to drevet med...?

Lykke til med treningsopplegget før ferien, Enigma! Og GOD SOMMER og GOD TUR når du omsider får fri! Jeg blir nok utlogga frem til min egen ferie starter, og, eh, i mesteparten av ferien også. Se det, nå har jeg skrevet "ferie" tre, nei fire ganger. Så klar...oh yess. :klem:

1. desember forsvant ekskjæresten min sporløst. Les den dramatiske beretningen over ;)

God sommer og god tur til deg også! :) Nyt ferien din, det skal jeg gjøre :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens trening: 30 min sykkel hjem fra jobb, 25 min sykling til/fra trening, 1 t energy step og 30 min styrke rygg og biceps. Energy step-timen ble avsluttet med mage/rygg-trening så derfor kuttet jeg ut magedelen da jeg trente på egenhånd.

Det var masse fukt i taket, måleinstrumentet gikk omtrent i taket, men heldigvis var det ikke noe i gulvet. Likevel må det rives opp fordi gulvbelegget har krøllet seg og platene eller treverket eller hva det nå er som er under har løftet på seg. Ettersom mye må rives likevel vurderer jeg enda sterkere å få gjort noe med resten av kjøkkenet også. Må snakke med moren min hva hun tror, og prøve å finne ut hvor mye det kan komme til å koste å ordne kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje like greit, når dere först er i gang?

Ja, det er akkurat det vi har snakket om. Men det spørs om jeg finner et jeg har lyst på til en pris jeg har råd til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var disse pengene da... Men du får kanskje dekket en del på forsikringen til naboen? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var disse pengene da... Men du får kanskje dekket en del på forsikringen til naboen? :lur:

Noe får jeg dekket, det er ekstremt mye fuktighet i taket. Både taket og gulvet må rives opp, taket på grunn av fuktigheten, gulvet fordi belegget har krøllet seg og det som ligger under har hevet seg fordi det stod i vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Ikea-kjøkken er faktisk overraskende bra og lett å montere selv, og det kommer fra meg, som er Norema-fangirl til tusen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea-kjøkken er faktisk overraskende bra og lett å montere selv, og det kommer fra meg, som er Norema-fangirl til tusen! :P

Så var det det med hva jeg vil ha da :) Jeg har ikke egentlig veldig lyst på ikeakjøkken :) Jeg kjøper ikke et kjøkken jeg ikke har lyst på bare for å få nytt kjøkken, jeg skal ha et jeg har virkelig lyst på. Når det gjelder å montere selv så er jeg veldig singel og har ingen som kan hjelpe meg med å holde osv, så det er uansett ikke aktuelt å montere selv, selv om jeg er rimelig handy av meg :) Jeg fant drømmekjøkkenet mitt, husker ikke akkurat hvilken produsent det var nå, men jeg tror det blir så dyrt at det bare er å slå fra seg. Jeg får nok nøye meg med noe som er litt mer midt i mellom ;) Takk for tips om Norema forresten, jeg visste det var en produsent jeg liker som jeg ikke hadde kikket på sidene til :)

Det kan jo hende at sokkelen på kjøkkenet du har nå er ødelagt :lur:

Han sjekket ganske grundig gitt, men uansett er det jo greit å få gjort ting når man må ned med veldig mye likevel. På en måte er det nesten litt synd...... når det først må gjøres så mye så kunne det jaggu vært nok ødeleggelser til å gi meg nytt kjøkken :fnise:

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det det med hva jeg vil ha da :) Jeg har ikke egentlig veldig lyst på ikeakjøkken :)

Når det gjelder å montere selv så er jeg veldig singel og har ingen som kan hjelpe meg med å holde osv, så det er uansett ikke aktuelt å montere selv, selv om jeg er rimelig handy av meg :)

God morgen!

Vi har ikea-kjøkken, og er kjempefornøyd med det. Skal nok slå på stortrommen en dag, men det blir når man har flust av penger og er litt mer etablert. ;) Ikea har veldig mye bra til en god pris. Visste du at HTH har begynt med egne billigkjøkken? Men nå fant jeg ikke noe spesifikt om det på nettsidene deres da... hm.

Montering kan ikke være noe problem, og jeg er sikker på at du har noen som kan hjelpe deg med det. Hvis ikke så stiller jeg gjerne opp. :)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Vi har ikea-kjøkken, og er kjempefornøyd med det. Skal nok slå på stortrommen en dag, men det blir når man har flust av penger og er litt mer etablert. ;) Ikea har veldig mye bra til en god pris. Visste du at HTH har begynt med egne billigkjøkken? Men nå fant jeg ikke noe spesifikt om det på nettsidene deres da... hm.

Montering kan ikke være noe problem, og jeg er sikker på at du har noen som kan hjelpe deg med det. Hvis ikke så stiller jeg gjerne opp. :)

-misa

Det verste er at jeg har faktisk ikke noen som kan stille opp. Ikke som jeg kan klare å sette opp et kjøkken med. Jeg har valget mellom J og broren min. Faren min sliter med helsa, og bor jo også på Toten, samme med brodern og jeg tror ikke dama hans godtar at han stikker av nå som de har en 1,5 måned gammel sønn. J og jeg ville vel omtrent tatt livet av hverandre om vi skulle satt opp et kjøkken sammen, og jeg reiser bort nå, jeg kan ikke være uten kjøkken i et par måneder. Tenker jeg får noen til å montere for meg. Men joda, det hadde jo vært litt festlig å ha jentedugnad på å sette opp kjøkken ;) Jeg blir uansett delvis uten kjøkken i lange tider pga. den rivinga og tørkinga.....

Jeg har store problemer med å skjønne hvordan det kunne bli så store skader. Fikk vite i går at de over hadde oppdaget lekkasjen, men de hadde bare satt en bøtte under, og det hadde i følge dem rent veldig sakte. Hvordan kan det være så bagatellmessig når skadene hos meg er såpass store som de er? :sur: Jeg får en følelse av at de ikke har tatt det seriøst nok, og det irriterer meg grenseløst.

Var ikke klar over at HTH har billigkjøkken, det hadde kanskje vært verdt å sjekke ut. Har forsåvidt fått med meg at de har sånne kjøkkentorsdag-tilbud eller noe sånt. Kikket litt på priser på Norema, og du kan jo få kjempestilige kjøkken til 35-40 000. Jeg må jo uansett ta opp lån, (ok, moren min må ta opp lån som jeg betaler ned) og skal jeg ha nytt kjøkken nå skal jeg ha et jeg kan leve med de neste 10-15 årene. Jeg skal jo ikke flytte fra den leiligheten, den er "min", selv om det er tanten og moren min som eier den. Ønsket er å kunne kjøpe ut tanten min en dag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg skjønner godt at du blir skikkelig irritert! Enkelte folk er rett og slett bare ikke så smart. Syns det høres så utrolig kjipt ut å være uten kjøkken så lenge, spesielt siden du er så glad i å lage mat. Er vel bare delvis, men likevel... huff!

Jentedugnad ja! Det var faktisk et godt forslag. Samle jentene her inne da vet du, så koker vi masse kaffe og/eller tar med noen dunker vin, ruller opp ermene og smeller ihop et kjøkken til deg! :5:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, jeg skjønner godt at du blir skikkelig irritert! Enkelte folk er rett og slett bare ikke så smart. Syns det høres så utrolig kjipt ut å være uten kjøkken så lenge, spesielt siden du er så glad i å lage mat. Er vel bare delvis, men likevel... huff!

Jentedugnad ja! Det var faktisk et godt forslag. Samle jentene her inne da vet du, så koker vi masse kaffe og/eller tar med noen dunker vin, ruller opp ermene og smeller ihop et kjøkken til deg! :5:

-misa

Da tror jeg kanskje vi burde vente med vinen til vi er ferdige med kjøkkenet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått innkallelse til medarbeidersamtale.... Gruer meg, selv om frykten kanskje er litt irrasjonell. Jeg er redd for å få vite at jeg er lat, udugelig, lite serviceminded, at jeg ikke gjør jobben min bra nok.

Det er litt irrasjonelt, ettersom jeg aldri har fått negative tilbakemeldinger, jeg har kun fått positive, men disse har stort sett kommet i fylla. Så nå kommer jeg til å grue meg fram til medarbeidersamtalen. Jeg har gått på en smell tidligere, det er nok derfor det sitter i. Fikk ingen/få tilbakemeldinger, ingen av dem var negative, men på medarbeidersamtalen fikk jeg så øra flagra, og det meste av det var rimelig urettferdig kritikk. Jaja, vi får nå se hvordan det går, det er ikke forferdelig lenge til...., bare fram til onsdag å grue seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner følelsen. Ekkel følelse, og antakelig helt ubegrunnet.

Krysser fingrene for deg!

:kose: Jeg er sikker på at det går bra!

Krysser fingrene for deg og er også sikker på at det er ubegrunnet.

Så snille dere er :) Jeg burde ikke ha noen grunn til å være nervøs, det bare sitter så innmari etter forrige gang. Sjefen min er jo verdens snilleste og kuleste, så jeg kan ikke se for meg at han plutselig skal snu tvert om og bli kjip.

Jeg har forelsket meg i et Noremakjøkken. Mørk grått, kunne tenkt meg rød vegger til, hvis ikke det vil kræsje voldsomt? Det kan jo kanskje bli litt mørkt. Det var ikke av de dyreste, men ikke av de billigste heller. Har så lyst på nytt kjøkken......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...