Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Hei, her skjer det mye mellom hver gang jeg skriver :) Men hender jeg leser litt uten å få skrevet noe, da. Tusen takk for sist, veldig artig å se noen av ansiktene bak nickene her inne! Og hverken du eller Ansjoni var jo skumle, dere var tvert imot "søtere enn man skulle tro", eller hva nå Ansjoni sa en gang...men jeg hadde jo ikke så stygge mistanker på forhånd, da hadde jeg jo ikke hatt så lyst til å komme.

Gratulerer med skattespenn og TV, ikke *alle* menn er lyd- og bilde-friker, da, jeg har kulere TV enn typen min. Og den er ikke spesielt kul.

Mmm...jordbær, ja! Det er jaggu på tide! God helg, Enigma!

Takk for sist ja, synes vi hadde det riktig så koselig. Du var jo ikke skummel du heller :)

Nei, ikke alle menn er lyd- og bildefriker, men da er jo også min tv og eventuelle hjemmekinoanlegg mer enn bra nok ;) Jeg har fryktelig lyst på et hjemmekinoanlegg, men vet jeg må prøve å være litt fornuftig. Se an litt og ikke bruke mer penger enn jeg har.

Var innom treningssenteret på vei hjem i dag. Hadde i utgangspunktet tenkt å trene styrke i dag, men var alt for trøtt og sliten. Det ble 30 min intervaller på AT og 30 min intervaller på tredemølle i stedet. Med 30 min sykling fra jobb til senteret også var jeg rimelig sliten, for ikke å snakke om hvor sliten jeg var i huet. Det blir en del ekstra jobbing nå som sjefen er borte, da får jeg jo også noen avspaseringstimer, og det er jo ikke så dumt. Jeg har lyst til å reise en tur til Edinburgh igjen i desember, men har ikke lyst til å ta ut ferie, da hadde det vært greit å kunne ta ut 2 avspaseringsdager og fått en skikkelig langhelg i stedet.

Fikk kommentar av en av de som jobber der da, at jeg så fryktelig sliten ut. Han var litt imponert over hvor ofte jeg var innom, og ikke minst at jeg skulle trene både lørdag og søndag også. Tror han synes jeg er en smule gal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliten! Tok skikkelig i på dagens treningsøkt. 25 min sykling til/fra, 10 min oppvarming AT, ca 1 t og 10 min styrke bein, 25 min intervaller AT og 30 min tredemølle (25 min intervaller). Skal virkelig prøve å fortsette å ha en kondisjonsdel på 40-50 min etter styrkeøktene, jeg begynner å bli fornøyd med armer, skuldre, bein og rompe, men jeg kan fortsatt miste en del i midten ;)

Jeg skal for øvrig aldri mer si at jeg ikke har sjans til å rekke polet. Jeg har jo pol mindre enn 5 min unna :fnise:

Har ikke særlig lyst til å sette i gang med alt jeg burde få gjort i løpet av helga, men jeg er helt nødt til å få ryddet og ordnet litt her. Har stort sett bare vært hjemme for å spise, rote litt og sove, så det ser ikke ut her.

Helgas to do list:

Vaske opp

Gå ut med søpla

Handle

Henge opp vask fra i går

Rydde vekk rent, tørt tøy

Sette på ny vask

Henge opp vask

Støvsuge stue

Vaske bad

Rydde kjøkken

Vaske kjøkken

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enigma.

Nå er jeg kommet til side 16 i dagboken din. Jeg synes du er en fascinerende person! Kanskje fordi du minner så mye om meg selv? Neida, jeg skal ikke ta æren for at du er interessant, men det er mye du skriver som jeg kjenner meg så godt igjen i. :) Du skriver veldig bra! Blir nok å lese meg gjennom de siste sidene over de neste dagene. Er litt kjipe tider på jobben, og du får meg til å le. Spesielt den kommentaren om han som skrev mail til deg for hjelp, og alt han skrev var ... Hjælp :ler:

Har også nettopp sett de snuttene fra Shagma, og det vekket mange minner. Jeg elsker den serien! Fikk du DVD'ene? Hvordan er kvaliteten?

Og én ting til; den hvitløksuppen du la ut oppskrift på (side 16), hva gjør du med eggeplommene etter at du har rørt inn hvitvinseddik i de? Jeg er en lidenskapelig matelsker, og lager mye mat fra bunnen av selv. Går ofte ut og spiser, og gjerne på fine dining. :)

Ønsker deg en super lørdagskveld!

-misa

Endret av misa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enigma.

Nå er jeg kommet til side 16 i dagboken din. Jeg synes du er en fascinerende person! Kanskje fordi du minner så mye om meg selv? Neida, jeg skal ikke ta æren for at du er interessant, men det er mye du skriver som jeg kjenner meg så godt igjen i. :) Du skriver veldig bra! Blir nok å lese meg gjennom de siste sidene over de neste dagene. Er litt kjipe tider på jobben, og du får meg til å le. Spesielt den kommentaren om han som skrev mail til deg for hjelp, og alt han skrev var ... Hjælp :ler:

Har også nettopp sett de snuttene fra Shagma, og det vekket mange minner. Jeg elsker den serien! Fikk du DVD'ene? Hvordan er kvaliteten?

Og én ting til; den hvitløksuppen du la ut oppskrift på (side 16), hva gjør du med eggeplommene etter at du har rørt inn hvitvinseddik i de? Jeg er en lidenskapelig matelsker, og lager mye mat fra bunnen av selv. Går ofte ut og spiser, og gjerne på fine dining. :)

Ønsker deg en super lørdagskveld!

-misa

Bra jeg kan underholde deg litt da ;) Du får teste ut tegneserien jeg har anbefalt også, super for kjedelige dager på jobben (vel og merke helt til du får lest deg opp til dagens tegneserie og du må vente en hel dag (hele helga dersom det er fredag) på en ny tegneserie) :)

Kvaliteten på Shagmadvd-en var aldeles utmerket. Jeg har snart sett ferdig 2.dvd-en og har kost meg masse. Selvfølgelig er det helt tydelig en barneserie, men den vekker mange gode minner :) Den er fortsatt veldig søt.

Eggeplommene skal røres inn i suppen helt til slutt, og da må ikke suppa koke etterpå, for da vil det skille seg. Suppa er helt super hvis du er hvitløkselsker (jeg elsker hvitløk, spiser knapt mat uten ;))

Hva er din favorittrestaurant?

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett videoen til Build to last? Omtrent sånn føles det om dagen, kjærestepar hvor man enn går. Heldigvis ikke på jobb da, men alle har jo kjæreste/samboer for tida. Til og med noen av mine kronisk single kompiser får seg dame om dagen.

Jeg vet at jeg er kresen, men jeg klarer ikke engasjere meg i folk jeg møter. Jeg tror jeg er stuck in the past. Enkelte er vanskeligere å glemme enn andre, og jeg leter etter noe som er vanskelig å finne. Hvor mange ganger sier det egentlig pang og slår gnister første gang man møtes?

Noe av problemet ligger vel også i at jeg ikke tror noen kan like meg. Jeg sitter fortsatt fast i sporet der jeg ikke ser på meg selv som særlig attraktiv, et spor jeg egentlig skulle ha alle muligheter til å komme meg ut av. Jeg har fått masse komplimenter i det siste, selv om enkelte er så direkte at jeg fint kunne klart meg uten :fnise.

Hvordan sjekker man egentlig opp en gutt? Hver gang jeg forsøker å ha en samtale med en fyr jeg synes er attraktiv snubler jeg i ordene, jeg stammer og stotrer og føler meg som en liten jentunge. De må jo tro det har tørna fullstendig for meg. Som regel er jo ikke disse gutta noe for meg uansett. De er nok litt for mye "pretty boy"-typen til at jeg egentlig kan falle for dem. Likevel irriterer det meg at de eneste jeg "flørter" med om dagen er gifte/opptatte kompiser og kollegaer. Det er jo ikke noe som fører noe sted, men det booster selvtilliten litt da, det gjør det. For de er flinke til å gi meg komplimenter og backe meg opp, uten at jeg trenger å be om support.

Fant ut at jeg måtte finne noe mer oppløftende musikk enn klisjéaktig kjærlighetssuppe. Da er Billy Talent ypperlig. Jeg er så glad for at jeg oppdaget dem på Norwegian Wood. I tillegg til at jeg liker musikken er vokalisten relativt grei å se på og litt mer min type, bortsett fra alle tatoveringene.

Egentlig går jeg nå bare rundt og venter på turene jeg skal på i sommer. Håper turene til Edinburgh og Praia da Rocha kan gi meg en sommerflørt eller to, det kan jeg trenge nå. Hvis ikke får jeg finne meg en rockebule i Oslo og lete etter en lekker goth/rockgutt :sjarmor: Noen som veit om en bra en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gotham Nights?

Jeg er litt usikker på om det er noe for meg eller ikke. Ikke sikker på om jeg vil ha en hardcore gother ;) Men nå har jeg aldri vært på gotham nights heller da, så jeg vet ikke om det faktisk finnes noen der som er litt midt-i-mellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg kan underholde deg litt da Du får teste ut tegneserien jeg har anbefalt også, super for kjedelige dager på jobben (vel og merke helt til du får lest deg opp til dagens tegneserie og du må vente en hel dag (hele helga dersom det er fredag) på en ny tegneserie)

Jeg er i gang allerede, og lo høyt for meg selv da jeg leste denne: http://questionablecontent.net/view.php?comic=631 3.rute, blondies kommentar. :ler:

Suppa er helt super hvis du er hvitløkselsker (jeg elsker hvitløk, spiser knapt mat uten)

Takk for tips! Denne skal garantert prøves ut, jeg ELSKER hvitløk. Det er bare synd at det er så mye dårlig hvitløk på butikkene. :( Har to kokebøker bare om hvitløk her hjemme. Når jeg en sjelden gang ikke skal treffe folk på, tja, 4-5 dager, bruker jeg å lage dette: Del hele hvitløker i to på langs. Antall varieres etter antall personer og/eller om det er forrett eller hovedrett. Ha grovt salt i bunnen av en ildfast form og plasser hvitløkene i med innmaten opp. Ha i litt vann, en generøs dæsj med god olivenolje, fersk timian og rosmarin, et laurbærblad og nykvernet pepper. Jeg bruker også å drysse litt gourmetsalt over. Bakes i ovnen på ca 200 grader i 20-30 min. Øs væsken over hvitløkene et par ganger underveis. Med et godt brød til, og gjerne smøreost med friske urter i, blir dette HIMMELSK. Supergodt også til en mør biff... MMMMM. *sulten*

Hva er din favorittrestaurant?

Oi, denne var vanskelig! Men here goes:

Den desidert beste fiskerestauranten jeg noensinne har vært på, var i fjor på Rhodos. Klarer selvfølgelig ikke å huske hva den heter, men kan sikker finne det ut. Prisnivået i Hellas er som sagt betydelig under det norske, men vi endte opp med å betale 700,- hver den kvelden vi var! Men det er et av de mest utsøkte måltidene jeg har spist. Alle rettene var sanseløst gode, og vi spiste flere typer fisk, skjell og kreps, hummer.

Emmas Drømmekjøkken i Tromsø kommer på en respektabel andreplass. Spiste en 6-retters med så god vin til at jeg for første gang i mitt liv begynte å nyte alkohol til mat. :) Nå er det en stund siden så jeg er jammen ikke sikker på hva alle rettene var, men hovedretten var i alle fall viltkjøtt.

Tro det eller ei, men en anne fantastisk matopplevelse var på Kon Tiki restaurant i utlandsterminalen på Gardermoen! Vi spiste hjortemedaljong der i fjor sommer, og den var så mør og nydelig at tungen min krøllet seg i fryd!

I dag spiste jeg sushi og spicy tuna roll på Sun Sushi på Torshov (der jeg bor), som er det beste sushi-måltidet jeg har hatt. 3 laksesushi og 6 maki tunfisk kostet 89,- og smeltet på tunga.

Huff, nå skal ikke jeg legge beslag på dagboken din, men når det kommer til mat så har jeg veldig lett for å prate meg bort! :rodme:

Jeg har sett du har nevnt flere indiske restauranter tidligere og har allerede skrevet de ned. :) Hva er dine beste matopplevelser?

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om det er noe for meg eller ikke. Ikke sikker på om jeg vil ha en hardcore gother ;) Men nå har jeg aldri vært på gotham nights heller da, så jeg vet ikke om det faktisk finnes noen der som er litt midt-i-mellom :)

Jeg var fast inventar på Gotham før, men har ikke vært der på snart ett år, og da var jeg der for å se Elusive. Så jeg er ikke akkurat noen hardbarka goth selv. ;) Det trenger man ikke være. Man trenger bare være seg selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fast inventar på Gotham før, men har ikke vært der på snart ett år, og da var jeg der for å se Elusive. Så jeg er ikke akkurat noen hardbarka goth selv. ;) Det trenger man ikke være. Man trenger bare være seg selv. ;)

Saken er jo den at jeg har sett mange bilder fra Gotham Nights og de gutta som er der faller ikke helt i smak for å si det sånn. De er litt mer enn hva jeg er ute etter. Jeg heller nok mer mot en mer rocka type enn en gother.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amorina

*sukk* Denne ungdommen...

Jeg er der hvor jeg ville falle lykkelig om hvis de har ti fingre og ti tær.

*mimre*

Noen som vet hvor de finnes...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang allerede, og lo høyt for meg selv da jeg leste denne: http://questionablecontent.net/view.php?comic=631 3.rute, blondies kommentar. :ler:

Takk for tips! Denne skal garantert prøves ut, jeg ELSKER hvitløk. Det er bare synd at det er så mye dårlig hvitløk på butikkene. :( Har to kokebøker bare om hvitløk her hjemme. Når jeg en sjelden gang ikke skal treffe folk på, tja, 4-5 dager, bruker jeg å lage dette: Del hele hvitløker i to på langs. Antall varieres etter antall personer og/eller om det er forrett eller hovedrett. Ha grovt salt i bunnen av en ildfast form og plasser hvitløkene i med innmaten opp. Ha i litt vann, en generøs dæsj med god olivenolje, fersk timian og rosmarin, et laurbærblad og nykvernet pepper. Jeg bruker også å drysse litt gourmetsalt over. Bakes i ovnen på ca 200 grader i 20-30 min. Øs væsken over hvitløkene et par ganger underveis. Med et godt brød til, og gjerne smøreost med friske urter i, blir dette HIMMELSK. Supergodt også til en mør biff... MMMMM. *sulten*

Oi, denne var vanskelig! Men here goes:

Den desidert beste fiskerestauranten jeg noensinne har vært på, var i fjor på Rhodos. Klarer selvfølgelig ikke å huske hva den heter, men kan sikker finne det ut. Prisnivået i Hellas er som sagt betydelig under det norske, men vi endte opp med å betale 700,- hver den kvelden vi var! Men det er et av de mest utsøkte måltidene jeg har spist. Alle rettene var sanseløst gode, og vi spiste flere typer fisk, skjell og kreps, hummer.

Emmas Drømmekjøkken i Tromsø kommer på en respektabel andreplass. Spiste en 6-retters med så god vin til at jeg for første gang i mitt liv begynte å nyte alkohol til mat. :) Nå er det en stund siden så jeg er jammen ikke sikker på hva alle rettene var, men hovedretten var i alle fall viltkjøtt.

Tro det eller ei, men en anne fantastisk matopplevelse var på Kon Tiki restaurant i utlandsterminalen på Gardermoen! Vi spiste hjortemedaljong der i fjor sommer, og den var så mør og nydelig at tungen min krøllet seg i fryd!

I dag spiste jeg sushi og spicy tuna roll på Sun Sushi på Torshov (der jeg bor), som er det beste sushi-måltidet jeg har hatt. 3 laksesushi og 6 maki tunfisk kostet 89,- og smeltet på tunga.

Huff, nå skal ikke jeg legge beslag på dagboken din, men når det kommer til mat så har jeg veldig lett for å prate meg bort! :rodme:

Jeg har sett du har nevnt flere indiske restauranter tidligere og har allerede skrevet de ned. :) Hva er dine beste matopplevelser?

-misa

Bare skriv i vei du, jeg er matelsker og er alltid på jakt etter nye oppskrifter og nye steder å prøve, så det er bare fint med tips :)

Når det gjelder matopplevelser er jeg egentlig litt usikker. Det er vanskelig å trekke fram bare én, og jeg føler kanskje jeg mangler opplevelsen av det helt store måltidet. Når det er sagt er det beste thai-måltidet jeg har spist på Nambo Thai på Frogner. Nydelig thaimat, veldig balansert, ellers spiste jeg aldeles nydelig kalvefilet på en koselig restaurant i København, jeg husker ikke hva den heter eller hvor den ligger :(

Hereford beefstouw er også en sikker vinner når jeg er i København og vil ha biff. Servicen er upåklagelig, kjøttet er mørt og smelter på tungen, og det er ingen som løfter så mye som et øyenbryn hvis jeg ber om en passende hvitvin framfor en rødvin til maten. Heller ingen som spør: vil du ikke heller ha en rødvin? De bare anbefaler en flott hvitvin uten å nøle.

Ellers blir jeg ofte litt skuffet over en del restauranter. Det hjelper ikke om kjøttet og sausen er fantastisk hvis ikke tilbehøret passer til og lever opp til standarden. Når jeg bestiller fisk med hvitvinssaus skal det ikke smake fiskesuppe med en dråpe hvitvin i av sausen. Derfor er jeg kanskje mer glad i hjemmelaget mat.

Kalkunfilet stekt i ovnen, servert med en hjemmelaget hvitvinssaus laget på samme måte som en lager rødvinssaus, men med en dæsj fløte oppi, ovnsstekte potetbåter og lett wokede, crispy grønnsaker er nok en av favorittene mine. Biffen med hjemmelaget konjakksaus, fløtegratinerte poteter og wokede grønnsaker som vi hadde nyttårsaften var også overraskende god med tanke på at jeg aldri tidligere har laget konjakksaus.

Men nå har jeg til gode å gå på virkelig gourmetrestauranter også da. Jeg har veldig lyst til å prøve Front, Fjord og Eik som visstnok skal ha utrolig nydelig mat. Det bare er litt vanskelig å få med seg folk dit, J er nok en person jeg kunne ha fått med, men jeg har ikke lyst på noen romantisk stemning når han og jeg er ute. Det blir lit....pinlig og feil på en måte.

Ellers spiste jeg nydelig tapas på en restaurant i London. La Tasca tror jeg den het. Så flere av dem rundt omkring nede i sentrum. Nydelige retter, utrolig god service (noe jeg mener løfter et måltid), og ikke minst, en av de beste rosévinene jeg til dags dato har smakt.

Da er det på tide å få i seg litt mat og få gjort noe fornuftig her i huset. Jeg har akkurat kommet hjem fra trening. 25 min sykling til/fra, 10 min AT, ca 45 min +/- styrketrening biceps, rygg og mage, og littegrann triceps. Deretter 20 min AT og 20 min tredemølle. Litt sliten i dag, både fysisk og psykisk. Klarte ikke holde fokuset like godt under styrketreninga i dag, derfor bare 40 min med kondisjon til slutt.

Senere i dag skal jeg til et vennepar og se EM-finalen Det blir nok gøy :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Denne ungdommen...

Jeg er der hvor jeg ville falle lykkelig om hvis de har ti fingre og ti tær.

*mimre*

Noen som vet hvor de finnes...?

:fnise: Jeg er til dels der jeg også, om jeg bare finner noen som vil ha meg ;) Jeg har sett veldig mange med ti fingre og ti tær, men de aller fleste ser ut til å være opptatt, eller så lever de på en litt annen planet. Men det er vel lov å drømme om prinsen på den hvite hesten (eventuelt den hardbarka rockeren aka Patrick i 10 things I hate about you som er superfølsom, snill og morsom på bunnen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saken er jo den at jeg har sett mange bilder fra Gotham Nights og de gutta som er der faller ikke helt i smak for å si det sånn. De er litt mer enn hva jeg er ute etter. Jeg heller nok mer mot en mer rocka type enn en gother.

Nei, merker gost at det har vært et generasjonsskifte der. Det er ikke som det en gang var. ;)

Har du vært på Rock In? Evigheter siden jeg var der også, riktignok... Jeg går egentlig sjelden ut, og de gangene jeg gjør det, blir det som oftest de skeive utestedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, merker gost at det har vært et generasjonsskifte der. Det er ikke som det en gang var. ;)

Har du vært på Rock In? Evigheter siden jeg var der også, riktignok... Jeg går egentlig sjelden ut, og de gangene jeg gjør det, blir det som oftest de skeive utestedene.

Ikke prøvd Rock In, men har tenkt litt på å stikke dit. Har også lurt på om Elm Street er et ok sted å stikke innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Ikke prøvd Rock In, men har tenkt litt på å stikke dit. Har også lurt på om Elm Street er et ok sted å stikke innom.

Det var iallefall det for noen år tilbake :) men kan ikke garantere for standarden nå altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elm er i hvert fall et koselig sted å spise på dagtid, synes jeg. Kanskje vi skulle ha mini-KG-treff på Elm en dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så hjertens enig i at man alt for ofte blir skuffet på restaurant. Var på Matfinken på Torshov, og de har jo et godt rykte på seg. Grønnsakene, potetbåtene og sausen var himmelsk, men biffen så seig at jeg måtte la flere store biter bli igjen på tallerkenen. Det var nedtur altså!

Nå skal jeg snart krype under dyna. Vært ute og gått tur i dag og nytt det fine været. De andre spilte volleyball, men det kan jeg ikke spille. :sjenert:

Først må jeg sette den nydelige nykokte kyllingkraften min i kjøleskapet. Mmmmmm, den så ut til å bli vellykket! Kokt i flere timer med en god dose kjærlighet, det kan ikke gå galt. ;) I morgen skal jeg lage kyllinggryte. Parterte en hel kylling for første gang i dag, og det var enklere enn jeg trodde. I morgen blir det selleri, gulrot, hvitløk, sjalottløk, tre sorter paprika og vårløk i bunnen av en ildfast form. Bruner kyllingstykkene fort i pannen før de legges oppå grønnsakene. Har i kyllingkrafta og hvitvin, og baker i ovnen med masse fersk timian og nykvernet pepper. Lager potetbåter med hvitløk og timian til. Tror det blir godt. :)

Sov godt.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: Så at de hadde 3 for 2 på engelske bøker på Ark Pocket da jeg var på Oslo S i dag. Da ble det bøker på meg :-D Kjøpte The kite runner, A thousand splendid suns og The thirteenth tale. Har begynt på The kite runner allerede. Skulle jo sitte på tog i hele 27 minutter hver vei :fnise: Jeg elsker å lese, og kunne ikke vente med å åpne en av mine nye bøker. Må bare passe på at jeg ikke leser ut alle før jeg reiser til Portugal ;) Skal ta tog igjen til helga, over 3 timer hver vei, tror jeg må ta med laptop og kjøpe komfortplass i alle fall én av veiene hvis jeg skal overleve.

Fornøyd med finalen også. Det var så koselig å være på besøk hos venneparet. De hadde laget nachos også satt vi og småskravlet og så på fotballkamp. Nesten så jeg syntes synd på fyren, det ble litt jenteprat under kampen, selv om jeg tross alt var veldig interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid spent på maten på restaurant, for enkelte har bare ikke peiling på vegetarmat. Noen ganger er maten knall, andre ganger kikker jeg på den og lurer på om de tror folk er kaniner bare fordi de ikke kan (evt vil) spise kjøtt. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...