Annie Skrevet 28. mai 2008 #781 Del Skrevet 28. mai 2008 Ha en flott dag Enigma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #782 Del Skrevet 28. mai 2008 I dag har jeg vært på kurs, og skal på kurs de neste to dagene også. Greit å komme seg unna arbeidsplassen litt og gjøre noe annet. For all del, jeg er glad i jobben min, men jeg kan bli temmelig lei i blant. Urk! Nå kom jeg nettopp på at jeg igjen har satt vasken på på feil program. Jeg setter til stadighet mørk vask på programmet jeg skal bruke på treningstøy. Usj, da tar det evigheter før den blir ferdig og i tillegg blir tøyet vasket på for høy temperatur. Fatter ikke hvordan jeg kan være så sløv. Jeg kommer alltid på det når den har gått en stund også, sånn at det ikke er noe poeng å stoppe den og stille den om. Var på trening i dag, 25 min sykling til/fra trening, 20 min på AT og 1 t step. Tilsammen ble det 1 t og 45 min trening i dag. Nå i sommer blir det ingen basic-timer jeg kan gå på, så må nok slenge meg med på noen active-timer. Det burde gå bra så godt som jeg nå henger med både på step og aerobic. Håper bare hun som holder aerocbic-timene jeg følger holder enten active step-, strength- eller aerobictimer jeg kan følge i sommer. Hun er så utrolig søt, og jeg blir alltid i godt humør av å trene med henne. Jeg takler ikke de som hoier og skriker og er overenergiske, da blir jeg bare sliten i huet. Ellers blir det nok mye trening på egenhånd i sommer. Orker ikke følge kickboxinga noe særlig nå på sommeren ettersom det er fellestreninger sammen med jiu jitsuen og boksinga. Skal heller trene litt med J i helger, og trene masse styrke og kondisjon på egenhånd. Har kommet så godt inn i rutinen med å trene hver eneste dag nå at det føles rart om jeg en dag ikke er aktiv. Det trenger ikke være kjempehard trening, men en liten økt må jeg ha med meg. Om det så bare er en sykkeltur eller stå og tråkke i rolig tempo på AT og bare la tankene vandre. Jeg trenger å tenke på noe annet enn jobb, og treningen er den beste måten for meg å få tankene over på noe annet, få ut frustrasjoner og rett og slett stresse ned på. Skal sjekke timeplanen etterpå for å finne ut om det er noen yogatimer jeg kan hive meg med på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 28. mai 2008 #783 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg takler ikke de som hoier og skriker og er overenergiske, da blir jeg bare sliten i huet. Vet hva du mener. Syns du er grådig flink som trener så mye, jeg. Yoga kunne jeg tenkt meg å begynne på og, men jeg gidder ikke. Latskap lenge leve. Ha en fin kveld videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 28. mai 2008 #784 Del Skrevet 28. mai 2008 Gratulerer med gradering, så bra Nå kan du vel slappe av litt snart og være med å drikke snart ? Enig med Annie forresten, i forhold til det å bare være for snill. Verden er jo ikke spesielt snill, så det fører ingen steds hen. Prøver på å bare være ekstra snill mot de jeg er glad i, men så er jeg jo så redd for at folk ikke skal like meg, så det holder ikke i lengden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #785 Del Skrevet 29. mai 2008 Gratulerer med gradering, så bra Nå kan du vel slappe av litt snart og være med å drikke snart ? Enig med Annie forresten, i forhold til det å bare være for snill. Verden er jo ikke spesielt snill, så det fører ingen steds hen. Prøver på å bare være ekstra snill mot de jeg er glad i, men så er jeg jo så redd for at folk ikke skal like meg, så det holder ikke i lengden Slappe av kan jeg nok ikke, ikke helt i alle fall, men være med og drikke kan jeg helt klart Nå tror jeg egentlig ikke det er noen fare for at folk ikke skal like deg, men jeg skjønner hva du mener Ny dag på kurs, vi er bare 2 stk på kurset og den andre personen måtte dra tidlig i dag pga. sykt barn og kommer sannsynligvis heller ikke i morgen. Litt spesielt for å si det sånn. Vel, vel, jeg lærer i det minste masse. Dagens trening: 25 min sykling til/fra trening, 5 min AT, 1 t strength og 1 t aerobic. Fra neste uke begynner senteret med sommertimeplan, der var det ikke plass til mange basic timer, kun 1 time er igjen og det er en spinningtime. Med andre ord blir det ikke så mange saltimer på meg framover, men jeg skal være med på 2 timer på onsdag som yndlingsinstruktøren min har i det minste. Sleit litt med å følge med i dag fordi jeg var så sliten, merker det godt at jeg ikke har hatt en eneste dag helt uten trening siden 17. mai og bare 3 dager totalt i mai uten trening. Skal bli godt å få fri på søndag, bare slappe av og kose meg, kanskje gå en tur i frisk luft, nyte stillheten på landet. Jeg har blitt fast inventar på treningssenteret nå, og de aller fleste som jobber der kjenner meg, de vet til og med hva jeg skal kjøpe etter treninga Så nå er det bare: Du skal ha det vanlige ja? Skal til Toten i helga, blir koselig å få se både nevøen og niesen min. Blir litt spennende å se hvordan niesen min reagerer på søskenbarnet sitt også. Urk, den amerikanske dommeren i So you think you can dance er så slitsom. Jeg er ikke så glad i sånne som hoier og skriker sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 30. mai 2008 #786 Del Skrevet 30. mai 2008 Kos deg i helga hjemme med tantebarnet Høres koselig ut! Ikke slappe av altså? Hva er det for noe tull Du har tydeligvis ikke vørt nok sammen med meg enda, slik at mine gode avslapningsvaner kan smitte over (på den andre siden - det er sikkert like greit, lat og doven som jeg er ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 30. mai 2008 #787 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg takler ikke de som hoier og skriker og er overenergiske, da blir jeg bare sliten i huet. Jeg blir sliten bare ved tanken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #788 Del Skrevet 30. mai 2008 I dag var siste dagen på kurs. Vi var ferdig tidlig, så jeg fikk sittet ute litt og spist is fra Deli de Luca før jeg stakk på trening Dagens treningsøkt: 25 min sykling til/fra, 20 min oppvarming på AT, 30 min core, 10 min intervaller AT og 20 min intervaller tredemølle. Utrolig deilig vær i dag, også så varmt. Det skal visstnok bli like varmt og fint hele helgen. Da blir det forhåpentligvis til at vi sitter ute på verandaen hos moren min under bursdagsfeiringen i morgen.Forhåpentligvis får jeg vært masse ute, hadde jeg vært her i byen hadde jeg sikkert vært i parken og grillet. Det minner meg forresten på at jeg må på polet til uka og kjøpe vin. Fortsetter finværet sånn så blir det grilling og festing i helgene framover. Siste helga på en stund jeg reiser til Toten, med mindre det skjer noe helt spesielt. Har vært oppover så mye nå, på tide å leve livet litt her i Oslo også og ikke minst få festet litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bianca Skrevet 31. mai 2008 #789 Del Skrevet 31. mai 2008 Hei hei! Her kommer noen ord fra en som har vært musestille i alt for lang tid nå! Forklaring finnes i dagboka Ville bare si tusen takk for "god tur"-ønsker. Hadde en herlig tur altså, NY kan anbefales! Ser at du koser deg i sola, er såå misunnelig på dere som er i Oslo nå! Du får kose deg videre, og håper alt står bra til med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 31. mai 2008 #790 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg synes du skal komme på konserten til koret mitt i morgen. Det blir råbra! Kl 19, koster 150 kr. Høgskolen i Oslo, Pilestredet 35. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #791 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg synes du skal komme på konserten til koret mitt i morgen. Det blir råbra! Kl 19, koster 150 kr. Høgskolen i Oslo, Pilestredet 35. Heh, det er nok litt vanskelig å komme på sånne ting når jeg er oppover på Toten dessverre. Da er det ytterst sjelden at jeg reiser fra Gjøvik før med 19:35-toget og da er jeg ikke i byen før kl 21:30. Det har vært en deilig helg på Toten. Vi satt ute og drakk kaffen i går, og i hele dag har jeg lekt ute i hagen med niesen min. Hun hadde med seg plaskebassenget sitt, og hadde det storartet. Hun er en ordentlig god unge. Har fått masse farge i løpet av de siste dagene, bare håper inderlig det blir flott vær også neste helg, jeg vil slappe av i parken og grille osv, ikke bare tilbringe alle fine helger på Toten. Det er nemlig ikke akkurat det mest spennende i verden, selv om det er koselig å se de små. Blir en smule irritert på svigerinnen min. Hun begynte av alle ting å ymte frampå om at det var på tide at jeg også fikk barn Det er da det klør i hele meg etter å sette henne på plass. Jeg har ikke engang kjæreste for pokker, også skal jeg liksom sette i gang og produsere unger? Jeg som ikke engang vet om jeg vil ha barn i det hele tatt. I tillegg klaget hun over kollegaene sine som våget å spørre om ikke hun skulle ha barn snart. For det var jo frekt å snakke om, tenk om hun ikke kunne få barn osv. Tydeligvis gjelder ikke sånne regler når det er innad i familien. Oh, well. Nok en gang la jeg det til i kvoten for "tabber" jeg bare må unnskylde henne pga. graviditeten, ammetåka osv. Hun har tross alt nettopp født, og for henne er familie det viktigste i hele verden, hun bare fatter ikke at andre tenker annerledes enn henne, eller at oppførselen hennes irriterer vettet av meg og skaper merkelig stemning i familieselskapene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 1. juni 2008 #792 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg er lite på Toten, jeg, selv om moren min bor der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #793 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg glemte jo helt å føre opp treninga for lørdag. Var der rett etter at det åpnet, og han som jobbet der bare ristet på hodet over meg. Anyway, lørdagens treningsøkt: 25 min sykling til/fra trening, 20 min AT, 45 min styrke overkropp, 10 min AT og 20 min tredemølle. Han som jobbet der mente jeg måtte være sprø som hadde trent så mye i mai og lurte på om jeg hadde planer om å fortsette framover eller om det kun var til ære for konkurransen. For min del var konkurransen grunnen til at jeg kom så godt i gang, men jeg har nå planer om å fortsette da, nå som treninga har blitt sånn rutine. Har bare igjen 1 PT-time før jeg må kjøpe nye 10 og det tror jeg jeg skal vente med til høsten igjen. Har ikke råd til å bruke så mye penger nå, så må nok planlegge den siste timen godt. Skal be henne sette opp et godt frivektsprogram også, som jeg kan trene på egenhånd i sommer. Har en viss ide om hvordan jeg vil ha det, så kan nok være jeg gjør noen endringer eller tilpasninger på egenhånd. Ellers savner jeg litt kurssituasjonen Det var deilig å begynne seint og være ferdig tidlig, for ikke å snakke om at det var deilig å slippe maset. Samtidig var det litt slitsomt å komme tilbake og bare måtte hoppe inn i ting igjen uten å ha fullstendig oversikt. Brukeropplæring o.l er litt mer pes når jeg ikke har full oversikt over kontoer osv. Spesielt når kontoene ikke engang er klare. Da virker det ikke spesielt profesjonelt, også jeg som alltid pleier å sørge for å ha sånt klart Vel, vel. Det gikk nå sånn noenlunde likevel. Samtidig får jeg jo da litt følelsen av at sjefen min har litt rett når han sier at det ikke hadde gått rundt uten meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 2. juni 2008 #794 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Endret 24. september 2009 av Ansjoni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 2. juni 2008 #795 Del Skrevet 2. juni 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 2. juni 2008 #796 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg skal på kurs i morgen, men verken starter seint eller slutter tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #797 Del Skrevet 2. juni 2008 Ikke helt fornøyd med dagens treningsøkt. Jeg klarer ikke ta i så tungt på knebøy når jeg ikke har noen som lesser på vekter for meg og sparker meg i rompa hvis jeg ikke står på. Vet ikke helt hvorfor, jeg vet jo at jeg egentlig klarer mye tyngre enn jeg lesset på i dag, likevel var jeg for feig. Tok i skikkelig på markløft i det minste, så kan ikke klage der. Så over til dagens advarsel, do not try this at home, folks! Å slippe en 20 kgs vektstang på fingeren gjør faktisk vondt! Heldigvis slapp jeg den bare sånn delvis nedpå, men nok til at jeg har en blå kul på midterste delen av fingeren. Tilsammen ble det 1 t og 45 min trening. Helt greit, men egentlig ikke 100% fornøyd. Både fordi jeg var for sulten til å orke kondisjon etter styrken og fordi jeg ikke klarte noe i nærheten av 60 kg i knebøy, bare fordi jeg var feig. Får hjelp av J på søndag til å trene, så får kjøre på skikkelig da. I morgen skal jeg sykle både til og fra jobb, i motsetning til i dag da jeg var alt for trøtt til å komme meg opp i morges. I tillegg skal jeg sykle opp til Majorstua, gjennom Frognerparken til Skøyen og ut på Bygdøy. Nyte sola og få langkjøring samtidig. Sykler jeg Frognerkilen tilbake igjen så tar nok turen rundt én time +/-, litt avhengig av hvor jeg sykler ute på Bygdøy. Kan få en ganske fin runde hvis jeg kommer langt nok ned fra begynnelsen av. Syklet og jogget en del der ute i fjor, så får vi bare se om jeg husker hvor jeg må sykle for å få den fineste runden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 3. juni 2008 #798 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) 1 t 45 min er da masse! :gjeiper: Du bør være fornøyd, synes jeg. Endret 3. juni 2008 av lunacia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #799 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) 1 t 45 min er da masse! :gjeiper: Du bør være fornøyd, synes jeg. Nå er 1 t og 45 min inkludert den halvtimen det tar å sykle fra jobb og de 25 min det tar å sykle til/fra trening, dessuten så går det her etter mine standarder, og ikke dine I tillegg la jeg vel ganske stor vekt på at det var kvaliteten jeg ikke var helt fornøyd med, mer enn lengden på treninga. Endret 3. juni 2008 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 3. juni 2008 #800 Del Skrevet 3. juni 2008 *Syns Enigma kan rette seg inn etter vår standard, så slipper vi dårlig samvittighet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg