Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Synes du er flink som kommer deg av gårde 2-3 ganger i uka jeg, Ansjoni. Spesielt når du ikke engang er noe glad i å trene. Jeg er tross alt veldig glad i å trene og føler meg rastløs hvis jeg ikke får trent. Jeg kom hjem såpass sent fra jobb i dag at jeg ikke dro på treningssenteret. I stedet ble det 1 time på stepmaskinen i stua. Ikke like bra som å trene på senteret så klart, men bedre enn ingenting i det minste. Så får jeg bare prøve å ta det igjen de neste dagene.

Tror jeg skal ta med joggeskoene og treningstøy, så kan jeg kanskje få tatt meg en joggetur i løpet av helga, skal også sjekke muligheten for å finne et satssenter. Det er visst et senter under 1 km unna, vurderer sterkt muligheten for å trene der også.

Jeg har helt klart funnet en fin jobb. Det er ikke den jobben jeg vil ha de neste 10 årene, men jeg kan bli der noen år, få erfaring, utvikle meg, lære masse og i tillegg virkelig få brukt de evnene jeg allerede har. Jeg blir hørt, og det er deilig, det skader jo heller ikke at jeg får noen jobbturer i løpet av året ;)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, hvorfor så sint?!

Fordi ting ikke funker!!! Nå går snart både laptop og ny disk ut av vinduet..... Jeg HATER når ting ikke funker..... :kjefte: Ok, prøve én gang til, så stikker jeg hjem og gir faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Fordi ting ikke funker!!! Nå går snart både laptop og ny disk ut av vinduet..... Jeg HATER når ting ikke funker..... :kjefte: Ok, prøve én gang til, så stikker jeg hjem og gir faen.

I'll second that!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funka til slutt. Hjertet mitt og blodtrykket mitt har ikke godt av sånne ting ;) Jeg var rimelig nærme å hive hele faenskapet veggimellom, men hverken det eller banning, sverting og hyling ville vel blitt særlig godt mottatt av sjefen, så jeg holdt meg i skinnet :gjeiper:

Må bare henge opp vask og sette på en ny en, så skal jeg stikke på trening. Rekker ikke kickboxinga, så må trene på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om jeg trente der du pleier å trene i går. Jeg var i traktene, tror jeg.

Skulle være med på en time, men den var full, tenkte ikke på at jeg på ingen måte er alene om å ville trene på en mandagskveld. Så da ble det ellipsemaskin, uten musikk i ørene. DET er tungt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg trente der du pleier å trene i går. Jeg var i traktene, tror jeg.

Skulle være med på en time, men den var full, tenkte ikke på at jeg på ingen måte er alene om å ville trene på en mandagskveld. Så da ble det ellipsemaskin, uten musikk i ørene. DET er tungt det.

Det er mange som vil trene på mandagskveldene ja :) Det pleier gjerne å være ekstra mange på senteret da. Trening alene, uten musikk er noe dritt. Trente alene i dag og glemte iPoden, da ble det bare 1 time og så var jeg drittlei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GossipGirl
Jeg har helt klart funnet en fin jobb. Det er ikke den jobben jeg vil ha de neste 10 årene, men jeg kan bli der noen år, få erfaring, utvikle meg, lære masse og i tillegg virkelig få brukt de evnene jeg allerede har. Jeg blir hørt, og det er deilig, det skader jo heller ikke at jeg får noen jobbturer i løpet av året ;)

Så utrolig bra at du trives i jobben, og at du føler at du kan utvikle deg der. Faglige utfordringer og godt miljø er en forutsetning for å trives, synes jeg.

Angående trening og mandagskvelder, er det noe jeg rett og slett har gitt opp. Da er det bedre å sette seg i bilen, kjøre til nærmeste trimløype og jogge et par runder, har jeg funnet ut.

Ønsker deg en fortsatt fin uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra at du trives i jobben, og at du føler at du kan utvikle deg der. Faglige utfordringer og godt miljø er en forutsetning for å trives, synes jeg.

Angående trening og mandagskvelder, er det noe jeg rett og slett har gitt opp. Da er det bedre å sette seg i bilen, kjøre til nærmeste trimløype og jogge et par runder, har jeg funnet ut.

Ønsker deg en fortsatt fin uke. :)

"Uansett,tusen takk for super hjelp! Responstiden deres/din er jo fantastisk bra...tenk om vi kunne gi samme til våre kunder "

Sånne mail blir jeg lykkelig av å lese :)

Jeg er helt enig med deg GossipGirl, faglige utfordringer og mulighet for å få utvikle seg er noe av det aller viktigste med en jobb. Det var noe av det jeg la aller mest vekt på da jeg skulle velge jobb i slutten av april. Jeg satt med en 4-5 jobbtilbud, og jeg valgte den bedriften som ga meg de svarene jeg aller helst ville ha da jeg spurte om opplæringsopplegg, arbeidsoppgaver, mulighet for kurs og å holde seg oppdatert. Når tilbudet i tillegg da hadde den beste lønna var ikke valget vanskelig. Et svar ala: "Kurs? Hva skal du med det? I den stillingen du får så er ikke det noe som blir prioritert, da må du opp på neste nivå først", gjorde det rimelig enkelt å takke pent nei.

I dag må vi bli ferdig med de siste forberedelsene til Danmarksturen. Sjefen min drar i kveld, jeg blir alene her i morgen også drar jeg etter tiiiiiidlig fredag morgen. Det er fortsatt en del som er litt uklart, og jeg skal ha med meg en del ekstra utstyr, så jeg er litt nervøs for å glemme noe. Jeg skal også på trening rett etter jobb, så uinspirert som jeg er til å trene kondisjon om dagen er det greit med saltimer. Bør vel også prøve å legge inn litt kondisjon på egenhånd i dag, før (hovedsaklig oppvarming) og etter timen, ettersom jeg ikke trente skikkelig kondisjon i går. Hadde litt dårlig samvittighet da jeg gikk i går, for jeg kunne fint trent kondisjon i en halvtime hadde det ikke vært for at det var seint, jeg var lei og hadde ikke iPoden med meg.

Jeg har egentlig ikke trent så mye på mandager før, og mandager kommer nok ikke til å bli prioritert som treningsdager framover heller. Tror mandag skal få lov å bli hviledag, litt hvile trenger jo kroppen også, har ikke lyst til å bli overtrent eller skade meg. Jeg blir deppa, sur og rastløs hvis jeg går mer enn noen dager uten å trene. Derfor ble jeg glad da jeg fant ut at jeg sannsynligvis kan få trent på Sats mens jeg er i København. 4 dager uten trening er egentlig mer enn det jeg har godt av, så får jeg håpe at sjefen min ikke tror jeg er gal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gal! Men det må da være godt å være så glad i å trene. Nå har jeg endelig fått dratt ræva mi til Elixia, og fått begynt jeg også! Hihi! Ganske deilig, så håper jeg ikke går lei med en gang. Men egen musikk er et must. Har musikk på mobilen, men glemte øreproppene...det skal ikke skje flere ganger!

God tur til Danmark hvis jeg ikke rekker innom igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Trening uten egen musikk er drepen ja. Der hvor jeg pleier å trene har de på radio nrj eller noe annet hiphip-drit. Det er helt grusomt og gir iallefall ikke noe energi. Takke meg til litt god,gammaldags metall da altså :jepp:

Og ja- du er gal, men jeg blir imponert også :) men slapp nå av så du ikke blir overtrent. Og å trene mens du er i køben syns jeg ikke høres ut som noen særlig god ide ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med 1,5 t trening, har til og med fått spist middag og slappet av litt. Nå må jeg vaske opp, finne ut hva jeg skal ha med meg av klær og rydde litt her. Orker ikke komme hjem til masse rot.

Synes ikke jeg er så gal jeg ;) og jeg synes at trening i Køben er en veldig god ide. :) Det tror jeg sjefen min også vil synes dersom han må leve med en *Enigma* som ikke har fått trent på 4 dager. Egentlig litt skeptisk til denne turen sånn sett. Jeg pleier ikke se så mye til sjefen min, men det går vel sikkert bra. Det er også en av grunnene til at jeg har lyst til å trene. Jeg trenger litt tid på egenhånd og vil helt sikkert også trenge å trene av meg litt stress og frustrasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så heldig du er som får dra til København! Jeg liker den byen kjempegodt :)

Skjønner veldig godt hva du mener med å bli sur og utilpass hvis du ikke får trent. Har det litt på samme måte. Men hadde du spurt meg for noen år siden, hadde jeg aldri trodd at jeg kunne bli en sånn person :fnise: Men man blir litt avhengig når man først begynner å trene :trene:

Men min iPod har dessverre gått til de evige iPod-marker, så innen jeg får kjøpt meg en ny, tror jeg at jeg må bruke litt tid på å laste inn ny musikk på telefonen min. Tror jeg må gjøre det før jeg drar på trening i dag :)

God tur til Køben!

Endret av FruLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur da :)

Og pass på å nyte køben litt mellom alle slaga da

;)

Takk for det. Køben skal nok nytes litt på kveldene :) Om ikke annet så med god mat og vin/øl. Forhåpentligvis blir det ingen jobbing søndag, får prøve å være ekstra effektive på lørdagen. Riktignok ville søndagsjobbing gi meg enda mer penger (materialist, jeg? ;)), men det ville bli så slitsom å ikke få en eneste fridag før neste helg igjen, at det er ikke verdt det.

Åh, så heldig du er som får dra til København! Jeg liker den byen kjempegodt :)

Skjønner veldig godt hva du mener med å bli sur og utilpass hvis du ikke får trent. Har det litt på samme måte. Men hadde du spurt meg for noen år siden, hadde jeg aldri trodd at jeg kunne bli en sånn person :fnise: Men man blir litt avhengig når man først begynner å trene :trene:

Men min iPod har dessverre gått til de evige iPod-marker, så innen jeg får kjøpt meg en ny, tror jeg at jeg må bruke litt tid på å laste inn ny musikk på telefonen min. Tror jeg må gjøre det før jeg drar på trening i dag :)

God tur til Køben!

Mhm, Køben er en fin by, liker meg veldig godt der. Det er noe av det jeg liker så godt med jobben her, vi har kontorer i Stockholm, København og London, så det er mulighet for noen fine jobbturer. Spesielt London er fint ettersom sjefen min ikke ønsker å dra dit. Vi har også kontorer i de største byene i Norge, så det blir noen turer rundt omkring i Norge også i år. Benytter sjansen til å dra til de byene der jeg har venner, slik at jeg kan kombinere business med pleasure.

Man blir faktisk avhengig av å trene når man setter i gang ja. Da jeg var 18 ville jeg aldri trodd at jeg så til de grader kunne bli treningsnarkoman. Jeg trente jo litt da også, og forsøkte å holde meg sånn noenlunde i form, og jeg var jo ikke lat ettersom jeg var vant med å gå/sykle uansett hvor jeg skulle. Men jeg var langt fra noen treningsnarkoman, og all trening som ikke var lystbetont (ballspill, svømming, leking i snøen osv) var drepen og noe jeg hatet intenst.

Hadde håpet på en rolig, stille dag på jobben etter all jobbinga jeg gjorde i går, men dengang ei. Selvfølgelig går ting i dass når man håper og tror at alt skal gå greit. Jeg er fast bestemt på å skulle gå tidligere i dag, så får ting jeg ikke får tid til heller være til konsulenten som skal være vikar for oss i morgen. Han kjenner firmaet og alle systemer bedre enn både sjefen min og meg, så det burde ikke være noe problem. Vanligvis legger jeg ikke fra meg ting med mindre det overhodet ikke er viktig og fint kan vente noen dager til. Jeg ønsker å løse ting raskt og være serviceinnstilt, og får også hyggelige tilbakemeldinger på at jeg er det, så jeg har ikke veldig dårlig samvittighet for å legge fra meg ting i dag.

Før jeg drar fra jobb i dag må jeg gå igjennom sjekklista og sørge for at alt utstyret jeg skal ha med meg fra jobb er i orden og pakket ned. Sak på død pc må meldes inn, og helst bør jeg rekke å levere de to pc-ene som må til reparasjon, hvis ikke må vikaren levere dem inn i morgen. Så er det rett på trening, hjem, pakke, vaske opp, rydde litt...urk! Egentlig burde jeg sikkert kutte treninga i dag, men det er det eneste jeg har å se fram til. Må opp kl 4 eller noe sånt i natt, flyet mitt går kl 06:45. Oh, that reminds me, jeg må printe ut billetter osv. før jeg stikker. Lurer på om jeg får sove i natt, jeg har reisefeber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urk! Det er vel kanskje den beste beskrivelsen av tilstanden min akkurat nå. Jeg har ikke sovet i natt, stod opp igjen kl kvart på 4 for å komme meg på flyplassen, flyet ble kraftig forsinket, jeg kom på kontoret her vi skulle flytte og der var ikke linja på plass og ikke noe av utstyret var levert, så fram til 14-15 tida fikk jeg ikke gjort noe som helst. Nå holder jeg det gående på kaffe og sitter egentlig bare og skjelver fordi jeg er så trøtt og har fått overdose kaffe.

Pga. forsinkelsene i levering av linje og utstyr må vi jobbe hele helga. Livet er herlig dere! :gjeiper: Jaja, jeg får tenke på at det blir i det minste penger ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en lang og slitsom dag på jobb. Foreløpig har det blitt null moro. I går var jeg så sliten da jeg kom hjem at det ble en dusj og så tv og pc i senga da jeg kom tilbake til hotellet. I dag var vi på jobb ca kl halv 10 og vi blir ikke ferdig før kl 19. Ingen tid til trening i dag med andre ord, og siden vi skal jobbe i morgen også så blir det nok ikke akkurat noen rangling i kveld. Vi skal i det minste ut og spise en god biffmiddag. Forhåpentligvis skal vi ikke jobbe like lenge i morgen som vi har gjort i dag.

Trøsten er at det blir mye penger ut av dette her og at når vi først blir ferdige med dette flytteprosjektet blir ting roligere og vi vil sannsynligvis få mindre klager og mas fra brukerne. De har fått utrolig fine lokaler, og nettverket har blitt utrolig bra. De har også fått en del steder man kan sitte og jobbe når man kommer på besøk noe som gjøre det enklere å ta seg en tur ned og bare være til stede, uten at det er noe spesielt som må gjøres. De som ikke sitter på hovedkontoret føler seg ofte litt nedprioritert eller glemt ettersom vi så sjelden er til stede for dem, de snakker kun med oss på mail og telefon. Dette blir det kanskje en liten endring på nå.

Hotellet vi bor på er utrolig fint, det ligger midt i smørøyet, kun få minutters gange fra Tivoli. Jeg fikk et stort og fint rom og de hadde utrolig gode senger, noe som kom til nytte etter en lang og hard dag. Frokosten i morges var også fin, mye godt som må testes de neste dagene. Godt jeg har noen frokoster igjen, sånn at jeg slipper å forspise meg ;) Jeg trives godt med å reise i jobben, selv om jeg ikke alltid får sett så mye av byen jeg er i. Som regel prøver jeg å få kombinert reisingen med en helg, sånn at jeg kan få litt tid til fornøyelser også. Jeg betaler jo betraktelig mindre for en slik tur enn hvis jeg skulle gjort det helt privat. Noe av hotelloppholdet dekkes av firmaet, flytur, taxi/flytog osv dekkes, og mye av maten dekkes jo også (kostpengene rekker gjerne litt lenger enn for bare dagene jeg jobber).

I tillegg er det litt deilig å bo på hotell og spise på restaurant nettopp fordi at når du da er ferdig på jobb kan du gå ut og spise, du kan legge deg på et rent rom i en oppredd seng, du trenger ikke tenke på å rydde, lage mat eller ta oppvasken.

Etter middagen i dag håper jeg vi kan gå et sted og ta litt vin/øl og slappe av litt. Selv om jeg ikke er helt komfortabel med å omgås sjefen min privat er han jo en utrolig hyggelig fyr, og jeg har lyst til å gjøre noe annet enn å sitte på hotellrommet i dag. Nå gleder jeg meg bare til å komme meg fra jobb, få meg en dusj og så få meg skikkelig middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste middag på A Hereford Beefstouw i går, og deretter havnet sjefen og jeg på fylla. Ikke en god ide når man skulle jobbe i dag. Vel, vel. Jeg tror formen til sjefen var verre enn min i det minste, og jeg var nede til frokost til kl 9 som avtalt, det var definitivt ikke han.

Det blir nok ikke trening i dag heller, vi er ikke på langt nær ferdige enda, og klokken er 15. Treningssenteret stenger kl 19. Jeg får bare trøste meg med at med all overtida denne uka får jeg etter skatt utbetalt en 4-5000 i overtidsbetaling for denne måneden. De kommer godt med, de går vel direkte til regninger, men det er jo greit å få nedbetalt kredittkortene også. I tillegg får jeg jo ikke akkurat brukt tida og pengene mine på shopping og andre forlystelser mens jeg jobber, så sparer jeg jo litt penger også. Men jeg skal definitivt snart tilbake til København og helt klart bo på hotellet jeg bor på nå igjen. Da skal jeg ikke jobbe, bare kose meg, dra i Tivoli, shoppe og slappe av.

Neste uke blir jo også noe forkortet ettersom hele morgendagen går med til jobbing her i København og deretter flyturen hjem. Tirsdag, onsdag og torsdag blir det hardtrening, jeg må ta igjen for manglende trening og alt for mye mat og drikke denne helga. Fredag skal jeg til frisøren først, og deretter må jeg prøve å komme meg på trening. Lørdag morgen må jeg ta et tidlig tog og handle bursdagsgave til søsteren min på CC, ikke at jeg vet hva jeg skal kjøpe, må huske på å få ønskeliste av henne. Søndagen kan jeg forhåpentligvis slappe av litt før jeg må ta toget tilbake til Oslo. Sove og slappe av kan man gjøre når man blir gammel, eller hur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...