Gå til innhold

BRYSTREDUSJON

Fremhevede innlegg

Gjest Dallandra Darcy
Skrevet
Ang rett til fritt sykehusvalg... Må man inn til vurdering ved et offentlig sykehus først eller kan man gå til en privat klinikk med en gang?? Jeg mener selvfølgelig etter at fastlegen har skrevet henvisningen. Jeg får nemlig litt forskjellige signaler så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.

Jeg svarer på mitt eget spørsmål. Endel klinikker har avtaler på at de kan utføre inngrepene, men man må først bli vurdert og henvist dit av et off sykehus.

Så da får jeg bare sette meg på gjerdet og dingle, og kanskje vurdere å bedrive litt forsiktig telefonterror mot ventelistekontoret sånn at de husker at jeg jobber bare 5 min kjøring fra sykehuset og kan komme på veldig kort varsel. Ring, og jeg kommer!! :Nikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo hende de kan sette deg i prioriteringskø? Du har jo migrene veldig ofte, så det burde være grunn nok til å prioritere deg ettersom du ikke klarer å leve normalt med de brystene.

Gjest Dallandra Darcy
Skrevet

Jeg fører logg nå over smertene mine, så får se... Er jo ikke så lang ventetid på operasjon da når man først er ferdig vurdert.

Gjest prestekrage
Skrevet

Jeg ble operert for 4 år siden og er strålende fornøyd.

Ble operert ved Unn Tromsø. Tok av 1,3 og 1,5 kg.

Fikk desverre en infeksjon i etterkant (brukte for tett bandasje). Arrene er kanskje ikke så pene som de kunne vært- men strengt tatt bryr jeg meg ikke om det (får dekket rekonstruksjon om jeg ønsker). Jeg er bare strålende fornøyd over å ha pupper jeg kan leve med. Endelig trene ute ubehag, finner klær og undertøy som passer. Smerter i skulder, nakke og hode er borte!!!

Lykke til til dere alle!

Gjest Gjest_puppeguri_*
Skrevet
Heisan!

Med en cup str F og så store plager så får du det dekket. Jeg brukte str DD/E og hadde plager i nakke/skuldre.

Jeg fikk fastlegen min til å sende henvisning til colosseum klinikken i Oslo. Det er lurt å bruke en privat klinikk med offentlig støtte - veldig kort ventetid.

Jeg ble operert bare en mnd etter søknad var sendt. Fikk alt dekket. Jeg betalte kun en liten egenandel. Fikk brystreduksjon/løft. Jeg er superfornøyd og har fått et nytt liv. Hadde ikke noen komplikasjoner og arrene er kjempefine. Har flere venninner som har tatt denne operasjonen og ingen av de har fått komplikasjoner.

Hvem i all verden sier at F cup ikke er stort nok til å få det dekket? Hvis det er fastlegen så har de ofte ikke peiling - det er kirurgen som bestemmer.

Håper du går videre med dette... jeg har blitt kvitt mye av plagene mine. Er 5 mnd siden nå og har fått noen flotte pupper.

Lykke til!

Gjest Gjest_mette_*
Skrevet
Jeg vurderer brystreduksjon. De er ikke så store at jeg får økonomisk støtte til operasjon. Dvs at de ikke er til fysisk plage for meg. Men jeg får aldri kjøpt en bluse, jakke, kåpe eller kjole som ser ok ut. Dvs. et plagg kan passe perfekt bortsett fra over brystet. Jeg må gå opp både 2 og 3 størrelser nettopp pga brystene. Jeg str. 38/40 i kroppen men må opp i str 44 for at et plagg skal passe over brystet. Cup str er F. Har store problemer med å finne klær som er ok på meg. :tristbla:

I tillegg er jeg ikke komfortabel med så store bryst. Jeg blir alltid "hun med puppene".

Er det noen her som har foretatt en slik operasjon? Ble dere fornøyd etterpå? Hvordan ble arrene? Var det komplikasjoner?

Skrevet
Endelig trene ute ubehag,

Lykke til til dere alle!

Endelig kunne løpe uten å ende opp med blåveis... :ler:

Skrevet

Jeg føler med deg...

Jeg er 24 år og bruker også F.

Ikke noe moro nåe de bare tyter ut uanett hva du gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...