Gå til innhold

Toll på brudekjole fra USA - hvor mye????


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Lurehøna

Jeg skal bestille brudekjole fra USA, og lurer på hva som er vanlig å betale i toll for 1 stk kjole?

To av mine venninner skal kanskje også bestille sammen med meg, og jeg lurer da på: betaler jeg toll av hele kjøpesummen for de tre kjolene tilsammen - eller betaler jeg per stk avhengig av hva hver enkelt kjole koster?

Utrolig teit spørsmål sikkert, men jeg klarer ikke lete meg frem til svaret på nettsiden til tollvesenet... tollvesenet er et merkelig og grådig vesen, forresten :ler:

Klem fra Lurehøna :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bestilte kjole fra`USA - den kostet 260 dollar. Jeg har ikke betalt toll på den. Hvis man er i utlandet har man lov å ta med seg klær for 3000 kroner tollfritt - trodde ikke det gjaldt postordre men i tolldeklarasjonsbrevet jeg fikk stod det ingenting om tollsum og kjolen og brevet kom i førsten av Februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både toll og moms på klær fra USA, både nye og brukte. Jeg har fått en del tilsendt som gave, men må betale begge deler likevel. På Nordisk ekspress sa de at dette gjaldt for alle land som ikke var medlemmer av EU. Av og til slipper de pakker igjennom uten å sjekke likevel, så du kan være heldig som hun andre som svarte. Hvis ikke, må du betale 24% i moms, toll og fortollings gebyr til dem som gjør det for deg. Hvis kjolen komme rpå under 1000 med frakt, kan du fortolle selv på nettet. Hvor mye du skal betale i toll kommer an på hva kjolen koster. Det er nok en prosentsats der også som jeg ikke kommer på i farten. Ofte naår jeg har fått kjoler, har jeg betalt mer i frakt, toll og moms enn varen kostet; og det er jo litt trist da. Jeg håper du er heldig, og slipper å betale noe. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...