Gå til innhold

TING TAR TID

koldbruna

Anbefalte innlegg

Noen som vet her hvor lang tid Skifteretten/Tingretten bruker på en sak?

Det kom ett brev 31 januar og siden har jeg ikke hørt noe.

Hver gang jeg ringer og spør etter at som er blitt oppnevnt som bestyrer for jeg beskjed om at han ikke er inne,sitter i møte eller er opptatt på annet vis. Har lagt igjen beskjed på beskjed men ikke noe respons er gitt tilbake.

Jeg begynner og bli frustrert over resten av familien og er lei av all denne kranglinga det har blitt etter at bestefaren min døde i november 2002.

Bare for at arveoppgjøret ikke ble tatt privat,men at det offentlige måtte inn.

Og åssen foregår ett offentlig skifte?Hva er det som tar slik tid?

Noen som vet?

Frustrert i dag!!!

koldbruna :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør om navn på dem du prater med i tlf og la dem vite at du noterer ned hvem du prater med. Ingen liker dette og folk pleier å få fingeren ut.

Lykke til

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

det tar vel tid fordi at skifteretten trenger tid for og forberede det, jeg syns du bør be om og få snakke med han som er ansvarlig, nå vet ikke jeg helt vorfor dere har søkt skifteretten men det kan ta tid når skifteretten må finne arvinger som ikke er kejnt og må finne noen som har kra vpå boet, vis det er noen som de skylder penger må det legges ut proklama, det vil og si at de som har krav i boet skal ha så og så mange måneder på og stille det, det vil og koste litt penger jeg tror at de som er arvinger må stille femti tusen kroner til bruk, dette bruekr skifte retten til utgifter det som blir igjen av det blir refundert, vis det ikke er mye verdi i boet så lønner det seg ikke det skiftet, vis det er gjeld i boet og uoversikteglid så er det riktig det dere har gkort, vis en har tatt ansvaret for skifte blir man ansvarlig for gjeld derfor bør man ikke ta på og skifte et bo vis man ikke har oversikt

det som skjer nor skifteretten kommer inn er

de vil ha oversikt over arvinger de vil da antakligvis lyse ut at de som finns arvinger må melde seg

er man usikre på om er det finns krav i boet må de lyse ut et proklama det vil si at de som har krav skal ha litt tid på og melde seg det vil også ta tid

så vild e møte arvingene og skifte det ut, boet vil først gå til de skylder og det som da blir igjen blir delt

jeg håper jeg har svart på noe av det

jeg har selv vert i arveoppgjør etter min bestefar for ikke så alt for lenge siden, jeg måtte stille med advokat mot familien det er ikke noe gøy håper det går bra

vi for håpe at kanskje mirabella er innom her igjen jeg mener hun driver med jus

man for kanskje rope MIRABELLAAA!!!

uansett du for ha lykke til

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at skiteretten måtte inn i dette arveoppgjøret er fordi at jeg Ønsket det etter at mine onkler prøvde og lure meg og min søster.

Min ene ONKEL har "lurt" til seg penger og ting gjennom mange år.

Huset er Takstert til ca 450000 og bestefaren min hadde en god slump penger i banken....Ikke NOE gjeld,til og med huset var utbetalt.

Skifteretten har tatt 20.000 hittil for arbeidet de til nå har gjort.

50.000?? Til hva???

Frustrert over at ting tar tid.....

Snakket med ei i skiteretten i dag og hun sendte meg mail over hva de hadde gjort...og det var faktisk ting der jeg var klar over.At det var forsvunnet ca 30.000 fra kontoen som ikke kunne dokumenteres hva var...men at beløpet var tatt ut i oktober 2002.

Rart at en blir frustrert...men vet da hvem som har tatt de ut....min onkel som var VERGE for bestefar.

Etter at alt dette er over er Kontaken fra min side til resten av familien BRUTT.

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg for litt vont av deg her nå :roll: når det gjelder femti tusen såer det nok tjuetusen som er det riktige, jeg har vert i en liknende situasjon og jeg tror det hadde vert greit om du hadde brukt advokat i stedet for skifteretten det tror jeg hadde vert billigere, jeg gjorde det det var mange uklarheter runt min onkel og men vi kom fram, du sier at din onkel var verge for din bestefar da har han et ansvar uansett vile du kunnefott fram det samme med advokat, vis han har hatt ansvaret fordin bestefar kan hann komme til og kreve noe på jevel, hanb kan si at han måte hjelpe din bestefar med penger og kreve serskilt tilegg for slktninger som har hatt ansvar men al den stund din bestefar har penger så tror jeg ikke han kommer fram, vis det gor fort kan det hende du for igjen noen av pengene du har betalt

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Tiden tror jeg har med mange saker og få saksbehandlere å gjøre...

NB Advokatvakten i Oslo titter på saker gratis. Mange advokater har også billigere timepris første gang man er der, nettopp for å se hvorvidt det er en god sak å bringe for retten eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ikke de som er verger dokumentere større uttakk fra bank. Hva pengene er brukt til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken går fremover og jeg har engasjert en advokat som er spesialist innen arv.

Jeg fikk en lang mail i dag av advokaten der han beklaget at det tok så lang tid,men han har problemer med mine ONKLER.

Jeg burde ha skjønt det at det var der problemet ligger,at det er de som gjør tingene verre.

Men huset er Takstert og budene er oppe til vurdering.

At skiteretten måtte inn var NOK det beste i denne saken,og at det blir kostende litt gjør ingenting.Da vet jeg at JEG vil få det jeg faktisk har krav på og ikke en sjekk på 10.000 som min ene onkel tilbød meg.

LIkt skal være Likt og arven skal deles i 3 der jeg og min søster skal dele en del.

Det som også er ett problem er at jeg bor 80 mil unna og hadde klart og fulgt med hvis de ikke hadde vært for advokaten i skifteretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke de som er verger dokumentere større uttakk fra bank. Hva pengene er brukt til da?

Jo det stemmer det,men her er det snakk om en del penger som er "borte" Min Onkel som var verge kan ikke dokumentere dette uttaket og sier han ikke vet noe om det.

Men VI vet hvem som har tatt de UT,bare IKKE hva de er Brukt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Koldbruna!

Fint å se at du har bestemt deg for å gjøre noe med den uretten som ble gjort mot deg.

Stå på jente! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken må i ti år ta vare på underskriften til de som har tatt ut pengene. Så ta kontakt med banken og be om å få vite hvem som har tatt ut pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PUMA jeg kjemper med NEBB og Klør nå :ler:

Du vet hva jeg mener ikke sant???

Koselig å se deg igjen forresten.

Liv Det stemmer at banken har slike utskrifter og det er derfor vi vet hvem som har tatt ut pengesummen,bare ikke hva den er brukt til.

Jeg vet med sikkerhet at jeg vil få i underkant av 100 000 kr og da har jeg fått det jeg har krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...