Gjest Poirot Skrevet 31. mars 2003 #1 Del Skrevet 31. mars 2003 Har kopiert dette innleggetfra www.feminist.no Er det MUUUULLLIIIG???????? (NB: IKKE skrevet av Donpedro) Feminisme må bli ulovliggjort NED MED FEMINISMEN!!!!!!!!!!!! Hvorfor har vi feminisme? Jo, fordi kvinner i vil ha mer makt. De har lyst til å ta over verdens herredømme. Er dette mulig? Nei!! La meg komme med noen argumenter: Militære: Kvinner slipper militære. De kan ta hvis de vil, med de fleste vil ikke det. Men derimot må ta militære eller siviltjeneste. Der skal de lære å kjempe for Norges ære og om nødvendig ofre livet sitt i kamp. Hvilken takknemlighet får de tilbake? De mister samtidig også tid til utdannelse. Ja, de kan studere litt i militære, men ikke på langt nær lik standar som på vanlige skoler. Kvinner tjener faktisk på det. Skilsmisser: Her robber kvinnene mennene for alt de eier. De får barna, får barnebidrag og konebidrag. Mennene får så vidt se sine egne unger enkelte ganger!! Da ender det opp med at mennene ender opp som uteliggere på en søppelhaug på grunn av at de har blitt robbet. Kvinnene tar alt fra mennene. Både hus, bil, penger, barn osv. Klaging blant kvinner: Norge er det landet i verden etter USA som har kommet lengst innen likestilling og ennå så klager kvinnene gang på gang. De viser ingen tegn til takknemlighet. Og det verste er at de klager på nasjnalsangen vår. Norges stolthet. "Norske mann i hus og hytte" er en ting og "å som fedrene har kjempet, mødrene har grett". Kvinner gjorde jo ingenting under krigen. der var det menn som gjorde alt og måtte også ofre seg. (Don pedro sier: USA har ingen fødselspermisjon i det hele tatt....) titler: Hvis kvinner vil ha likestilling så hvorfor heter det ennå drapsmann, gjerningsmann, voldtekstmann. Hvorfor heter det ikke voldtekstkvinne eller drapskvinne når det f.eks heter politikvinne. Vi har også måttet skifte fra tillitsmann til tillitsvalgt. Det nytter ikke! Det skal hete tillitsmann. Detter er bare noen pukter i en endeløs liste av mannsdiskriminering. Kvinner hører hjemme på kjøkkenet og passe på unger, men det er noen yrker som kvinner hører til og det er alt som har med sykepleieomsorg å gjøre. Vaskekone er også kvinnejobb. HILSEN FRA ET DANNET OG SOFISTIKERT INDIVID I DET MANNSDISKRIMINERENDE SAMFUNN. (08/10-02 23:10) SIR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 31. mars 2003 #2 Del Skrevet 31. mars 2003 Forlest deg på feminisme nå igjen...??? Les heller Max Weber: Den protestantiske etikk og kapitalismen ånd... så vil du forstå litt mere om hva d er som foregår der ute i den store verden og hvordan du skal sette ting i kontekst.... Du finner sikkert boken i ett bibliotek nær deg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 31. mars 2003 #3 Del Skrevet 31. mars 2003 Forlatt redet og savner mammas omsorg?? :D Kvinner gjorde en kjempinnsats under krigen, blant annet innenfor motstandsbevegelsen. Det var dessuten ikke store motstanden (les, ved fronten) å snakke om her i Norge. Nord-Norge var vel et av de få stedene det kom til harde sammestøt og hvor den brente jords taktikk ble benyttet. Det er dessuten ingenting som tilsier at mor skal ha omsorgen for barna, i dag er det vanlig med delt omsorg. Hvor du har vært de siste årene, vet jeg ikke, men jeg antar at du kanskje er bitter etter et brudd. (Ikke alle brudd går realt for seg, men her er det ikke bare kvinner som er gribbete og du kan ikke generalisere på den måten.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 31. mars 2003 #4 Del Skrevet 31. mars 2003 Oi! Jeg leste ikke at du hadde kopiert dette innlegget fra en nettside... he, he. Vel, da er det bare å ... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2003 #5 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg tror dette innlegget må være skrevet av en genspleising mellom Ola og Waco. Men jeg savnet "fristerinner og lurendreiersker" og "Mullah Krekar og Andrawes" - så det er mulig at moderatorene der er mer utagerende enn her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 5. april 2003 #6 Del Skrevet 5. april 2003 Vel, la meg først si at innlegget er jo utrolig usaklig og uintelligent skrevet, da. Ingen tvil fra min side om at skribenten er umåtelig langt ute på jordet med sine konklusjoner. Men... Jeg må jo nevne dette også; han har enkelte små poeng. Som militærtjeneste. Hvorfor skal ikke kvinner ha plikt til å utføre samfunnstjeneste - akkurat som alle menn? Han har også et poeng hva gjelder skilsmisser. Det er lettere for en mor å bruke nettopp det faktum at hun er mor - enn det er for en far, fordi han er far... Til slutt er jeg enig i at mange norske feminister/likestillings-tilhengere henger seg opp i helt feil ting. Som at nasjonalsangen sier "mann i hus og hytte...". Uinteressante detaljer, som er unødvendige å bruke energi på. Faktisk ganske mange som bruker fokuset sitt på denne måten, istedet for å fokusere på f.eks. andre kvinners rettigheter i andre land... Ellers er jo det meste av det denne ufattelige "dannede" herremannen skriver, bullshit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. april 2003 #7 Del Skrevet 5. april 2003 Som militærtjeneste. Hvorfor skal ikke kvinner ha plikt til å utføre samfunnstjeneste - akkurat som alle menn? Enig med deg. Men skal kvinnene kjempe for denne saken i tillegg til alt annet som gagner dem mer mht likestilling? Mener mennene bør kjempe litt for det de mener er urettferdig også, og dette er i mine øyne definitivt en slik sak. For likestilling kjempes jo sak for sak, ikke alt på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 5. april 2003 #8 Del Skrevet 5. april 2003 Joda, donpedro, du er inne på noe. Men gjør vi det slik - "deler opp" sakene - så blir det så fort slik menn-mot-kvinner-debatter - og det blir så fryktelig dumt. Jeg kunne f.eks. ønske at disse feministene som klager så veldig over at man sier "politimann" - kanskje kunne bruke engasjementet sitt på litt viktigere saker, som f.eks. problematikken rundt militærtjeneste? Hvorfor gjør de ikke det? Kanskje fordi det er mer lettvindt å sitte på gjerdet og kritisere andre, istedet for faktisk å ta stilling til noe som gjelder en selv? Hvor ekte er engasjementet da egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. april 2003 #9 Del Skrevet 5. april 2003 Synes det ofte blir menn mot kvinner, jeg... Innlegget er klipper fra et feministforum. De aller fleste innleggene var fra menn som hatet likestilling... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. april 2003 #10 Del Skrevet 5. april 2003 Donpedro ganske drøyt å sammenligne et feministforum med likestilling da. W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. april 2003 #11 Del Skrevet 5. april 2003 Jaja... du kan vel ha rett i det. Saklige var ihvertfall ikke emnnene, ikke ville de diskutere heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 5. april 2003 #12 Del Skrevet 5. april 2003 Meget godt poeng, Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. april 2003 #13 Del Skrevet 5. april 2003 Donpedro... frøken, det der kaller jeg injurier, da jeg er bruker av forumet, under ekte navn selvfølgelig..... Bare på kg det finnes gærninger... ifølge Gry og morderatorene.... Og hysteriet omkring oss... W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. april 2003 #14 Del Skrevet 5. april 2003 ???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. april 2003 #15 Del Skrevet 5. april 2003 Du vil nok forstå etterhvert som du blir eldre =) W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. april 2003 #16 Del Skrevet 5. april 2003 Okidoki, gammern :blunke: Det samme sa en mann jeg jobbet med da jeg protestere på at mennesker kunne deles inn i kategori A til D, der europeere var A, men afrikanere var D pga de dummeste!! (En liten digresjon, der) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 5. april 2003 #17 Del Skrevet 5. april 2003 donpedro, er ikke det der et glimrende argument..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. april 2003 #18 Del Skrevet 5. april 2003 Donpedro du er vel ei lita tulle som protesterer på at 2 + 2 er 22 og månen er på størrelse med en golfball? W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 5. april 2003 #19 Del Skrevet 5. april 2003 donpedro, er ikke det der et glimrende argument..? Du tenker på at man forstår alt når man blir eldre? Jo, det fungerer iallefall bra for meg, for da skjønner jeg når det ikke er vits i å diskutere mer! :D Så slipper jeg å bli så sinna. (Tenker ikke her på Waco sitt innlegg, for han provoserer meg aldri. Mellom oss: jeg hopper ofte over innleggene hans, jeg! :blunke: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 5. april 2003 #20 Del Skrevet 5. april 2003 Jepp. Bemerkelsesverdig nok kommer dette utsagnet oftest fra eldre menn, gjerne høyrevridde, når yngre, freshe damer kommer med steingode argumenter de bare kan drømme om å slå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå