Gå til innhold

Spandere

Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard

jeg er slik at om noen innveterer meg på middag hjemme så har jeg med noe.

enten mat eller vin eller noe , til stor irritasjon for enkelte har jeg merka:-)

liker ikke og snyllte men har ikke noe i mot og spandere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I starten av forholdet med min kjære, så prøvde jeg å betale annenhver gang. Han betalte middagen, og så gikk vi på kafe etterpå, og da hev jeg meg over regningen... Ingen av oss pleier å ha med så mye cash, så da var det mest hensiktsmessig at en av oss betalte alt. Kan ikke huske om vi snakket så mye om det, men jeg tror han skjønte tegninga ganske raskt.

Nå har vi felles økonomi, så vi betaler fra samme konto. Hvis vi går ut med venner, så pleier alle å betale for sin del. Men igjen kommer mangelen på kontanter inn i bildet. Vanligvis betaler vi alt, og så får venner kontonummeret og deres sluttsum, og de betaler alltid inn penger. Med mindre vi klart og tydelig sier at vi spanderer, da.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg betaler alltid for meg.

Hatt extremt dårlig erfaring med fyrer som forventer seg en omgang i halmen som betaling for middag og kino..

Den verste daten jeg var på var han som spurte meg om jeg gikk på p-pillen den ene kvelden vi var ute sammen.

Jeg gad ikke å treffe ham igjen for å si d sånn.... :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tidlige dater er det OK om han spanderer.

Jeg spør som regel hvor mye jeg skylder - spesielt hvis det har blitt mye.

I et forhold synes jeg det er OK å betale for seg selv, annenhver gang e.l.

Det kommer også an på om begge har like god økonomi o.l. - men jeg forventer aldri at han spanderer.

Om han har lyst derimot, er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg syns dette med spandering er vanskelig. :-? Min kjære vil alltid spandere. Fordi han har penger nok, sier han, og jeg bare er student...Jeg skjønner logikken, men etter å ha vært sammen i x antall år, syns jeg det er unødvendig at han spanderer. Men han insisterer, og det er innmari flaut å krangle om det ved disken...

Jeg setter selvsagt pris på at han vil spandere, men jeg føler det at jeg skylder ham så mye...Det hender jo at jeg spanderer også, men aldri så ofte som ham. Vi har snakka sammen om dette mange ganger, men han sier at han vil spandere til jeg får fast jobb og inntekt...Hvordan vi skal dele etter det, det vet jeg ikke - men kjenner jeg gentlemanns-taktene hans rett, kommer han sikkert til å fortsette å spandere...Jeg er så redd han skal føle at jeg forventer at han spanderer, siden han alltid gjør det...Hm...

Jeg syns vi kan dele likt på utgiftene, men føler da samtidig at jeg kan virke "gnien" sider han alltid betaler for begge...Åhh, hvorfor skal alltid penger by på problemer...

Men, men...tydelig at folk har forskjellige måter å gjøre dette på, så vi skal nok finne en måte som passer oss begge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg betaler som regel min del. Av og til har jeg tatt hele regninga.. :oops: Jeg bare HATER å føle meg kjøpt og betalt på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt dilemma om man skal eller ikke skal betale på første/andre daten.

For mange gutter TAR det faktisk som en selvfølge at de skal spandere, og føler seg avvist, som skrevet før her om de ikke får betale.

Syntes det er fint å bli spandert på jeg, men jeg liker best å betale for meg selv.

Om en venninne inviterer meg ut, sier hun feks I dag går vi ut å spiser, så spanderer jeg ( og omvendt)

Om ikke dette er sagt, betaler vi hver for oss.

Ingen selvfølge at den andre parten skal betale selv om denne inviterte.

Det er litt annerledes på date.

Med kjæresten min er det som regel han som betaler, da han har mer penger enn hva jeg har. Fattige studenter har ikke så mye og rutte med nei.... :-?

Men har jeg penger, så betaler jeg med glede. Syntes det er koselig å spandere på han av og til jeg. Å særlig når det ikke skjer så ofte...... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Jeg tar det ALDRI som en selvfølge at han spanderer.

Jeg drar alltid fram penger, men gidder ikke krangle hvis han vil betale alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er jo merkelig da; at han vil ha likestilling praktisert ute på by'n, men ikke det samme hjemme.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt paff her jeg satt.... Blir det sett som avvisning om man ønsker å betale for seg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...