Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2003 #1 Del Skrevet 29. mars 2003 Er det noen som kan si litt om dette navnet? Opprinnelse, betydning, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 29. mars 2003 #2 Del Skrevet 29. mars 2003 Aurora betyr 'Morgenrødens gudinne' :D D er atin og var navn på en en romersk gudinne..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 29. mars 2003 #3 Del Skrevet 29. mars 2003 D er LATIN prøvde jeg å si..... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2003 #4 Del Skrevet 29. mars 2003 også er det et vakkert navn! Heter du det, heldige deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 29. mars 2003 #5 Del Skrevet 29. mars 2003 Aurora er et kjempe fint navn. Ikke så mange som heter det? Men navnet minner meg om en bok moren minpleide å lese til meg da jeg var liten. "Aurora i blokk z" Morsom bok!!! Men er det noen her som vet hva Emilie betyr? Og Simen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 29. mars 2003 #6 Del Skrevet 29. mars 2003 Aurora er et kjempe fint navn. Ikke så mange som heter det? Men navnet minner meg om en bok moren minpleide å lese til meg da jeg var liten. "Aurora i blokk z" Morsom bok!!! Men er det noen her som vet hva Emilie betyr? Og Simen? Aurora er i ferd med å bli et svært populært navn.. Emilie vet jeg faktisk ikke hva betyr, men Simen/Simon betyr "den som har oppstoppernese" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 30. mars 2003 #7 Del Skrevet 30. mars 2003 Emilie vet jeg faktisk ikke hva betyr, men Simen/Simon betyr "den som har oppstoppernese" Uff da, og jeg som tenkte å kalle sønnen min Simen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2003 #8 Del Skrevet 30. mars 2003 Datteren min heter Aurora, og jeg synes det er det vakreste navnet i verden Som nevnt betyr det "Morgenrødens gudinne", og er tatt fra romersk mytologi. Nordlyset heter forøvrig "aurora borealis", sørlyset heter "aurora australis". Det finnes også en sommerfugl som kalles Aurorasommerfuglen.. (Må nevne at Tornerose også heter Aurora, datteren min er veldig stolt av det, hehe.) Tenk å ha et nevn med så mange nydelige assosiasjoner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 30. mars 2003 #9 Del Skrevet 30. mars 2003 Noen som har en link til navnetyning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 31. mars 2003 #10 Del Skrevet 31. mars 2003 Til Bentebent! Navnet Emilie er fransk og kommer av guttenavnet Emil som kan bety Vennlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 31. mars 2003 #11 Del Skrevet 31. mars 2003 Takk Flo*. Du vet ikke om en side på nettet der det stå om navne tydning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 2. april 2003 #12 Del Skrevet 2. april 2003 Gå inn på denne linken så finner du navn og betydninger http://www.babynames.com/V5/index.php?cont...nt=names/n.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 2. april 2003 #13 Del Skrevet 2. april 2003 Her er en link til http://www.zelo.com/firstnames/index.asp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå