Gå til innhold

Si fra i barnehagen...?!


Thomasine

Anbefalte innlegg

Hei!

Så innlegget lengre ned om skitne barn i bhg. Det problemet har jeg ikke sett noe til i de tre barnehagene min har gått i, men derimot sliter vi nå med det vi mener er å pålegge barnehagebarn for mye ansvar!!

Skal man forvente at en 4/5-åring alltid vet hvilke klær som lønner seg å ta på seg?! Støvler/vintersko?! Dress/regntøy?! Det er ikke få ganger vi har hentet poden, hvor dressen er søkkbløt, likeså sko, strømpebukse, og alt annet som var på under tiden ute... :( Enkelte barn har hatt flere runder med forkjølelser og lungebetennelse i løpet av kort tid....

Det er vel ikke for mye å forlange at de ansatte ser etter at ulltøy/regntøy er på når det trengs?! Ville de ikke passet på det for egne barn?! De som jobber i bhg. er vel folk som er glad i barn og som vil deres beste?! Det må vel være deres ønske å gi barna det som er best?!

Er redd for å ta det direkte opp med de ansatte - er redd de "tar" det ut på poden: Sikkert feigt, men slik tenker jeg... :( "Det er sønnen til hu der som bare syter og klager..."

Vil ikke at det skal gå ut over han... :(

Noen som har tips til hvordan/hva jeg kan gjøre?!

Hadde barnehagen hatt en postkasse hvor jeg kunne lagt inn en liten lapp anonymt hadde jeg gjort det i går...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jobbet i barnehage. Det er ikke alltid like lett å "se" hva barna trenger å ha på seg til enhver tid. Enkelte ganger er ikke den vannavstøtende dressen vannavstøtende likevel.

Vi fikk stadig beskjeder fra foreldrene. De spurte vennlig om vi kunne ta på barna ditt og datt. Ingen ble sure pga dette og man lar det da ikke gå ut over barna.

Synes at du skal si ifra jeg. Men pass på å ikke ta på deg kjefte-tonen. Vær blid og snakk gjerne med styrer eller en annen "leder", så kan de ta det opp med assistentene. Å kle på ungene er ofte en assistentoppgave (eller kanskje en oppgave for de som er utplassert/i praksis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammatil3

Jeg opplever stadig i "vår" barnehage at ungene flyr rundt uten riktig tøy på seg, fikk beskjed på siste forledresamtale at jentungen min på 3 var "så treg til å kle på seg når vi skal ut". Jaja, er ikke så lett for små fingre å få på seg ulltøy, dress, sokker, cherrox, votter, lue og skjerf i rett rekkefølge i raskt tempo. :forvirra:

Det irriterer meg grenseløst når jeg ber pent på morgenen om at hun skal ha på seg regnbukse og når jeg kommer om ettermiddagen er tøyet klissvått og regnbuksa henger ubrukt i yttergangen.

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å huske alle beskjeder, men da får man heller skrive det ned eller noe.

En annen "gjenganger" er å hente barn som har inngrodd leverpostei og syltetøy i ansiktet etter siste måltid. Har gang på gang bedt om at de minste får hjelp til å tørke seg etter mat, men nei da, dette er visst vanskelig å få til.

Jeg kan se på ungene hvem av de voksne som har senvakt når jeg kommer på ettermiddagen, noen er kjempflinke mens andre konsekvent ikke gidder å tørke snørr eller matrester.

Når man betaler 3500,- i måneden for barnehageplass mener jeg at såpass kan man forvente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der er jeg enig med deg, Mammatil3!! Vi betaler faktisk for en vare som ikke blir overholdt! "Varen" er bla. pass av barn - det er ikke pass av barn hvis de må greie seg selv...!

Lea: Jeg kjefter ikke, men når du føler du må nevne det samme flere ganger - da føler jeg at jeg maser, er det no' bedre ?! :)

Ellers så mener jeg min sønn på 5 kan klare seg selv, evt. få hjelp med glidelås o.l, men at en voksen kan ha som ansvar å påse at de som går ut har husket å ta på seg ull/fleece, votter, lue etc.?! Det er vel til alles beste at barna holder seg friske?! Så slipper også de ansatte å bli smittet til stadighet?!

Selv jobber jeg i barneskolen. Kanskje noen vil si jeg er en "hønemor", men hos meg får ingen gå ut om vinteren uten lue og med åpen jakke!! Den oppgaven ønsker jeg at barnehageansatte skal ha ovenfor min sønn når jeg ikke er der for å passe på selv... er det ikke derfor de er der...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

først si at når noen i en barnehage sier at en på 3 år er treig til og kle på seg trur jeg ikke de mener at den ungen bruker lang tid men at den ungen bare tuller osv.

sier ikke at det bestandig er grunn , men ofte er det slik det er.

det kalles og si ting på en lit pen måte.

3 åringene i min barnehage kler på seg selv , men vi hjelper de og vi finner frem klæra de skal ha på.

vi har en 3 åring som bare tuller , stikker av , gjemmer klæra sinne , vrir seg og bare er helt tulling,,,,egentlig en utrolig morsom gutt med mengder av humor , men det er en slik unge vi sier til foreldra at han er treig til og kle på seg.

noen foreldre skal bruke ullbukse til juni , andre sier at det er vi som bestemmer eter vær og vind.

i dag var det varmt ute og vi valgte og ta på parkdress uten reinbukse , noen unger klarte og finne lit vann og blei da blaute.

vi tokk ikke på reinbukse fordi det ville blit veldig varmt , unga svetta i parkdress også.

vi er veldig nøye med riktig klær , selv om vi ofte reagerer på hvordan foreldre vil kle på barna så prøver vi og følge det de sier så sant ikke barnet "lider"

klart at ikke alle barnehager er like flinke som gjenomsnitte , men de fleste gjør en fin jobb.

ta kontakt med personelle og forklar på en fin måte at barne skal ha på ditt og datt , hjelper ikke det så ta det opp med styret.

nekter og tru at noen lar det gå utover barnet dit og om det skjer så har du styret som skal bestå av både foreldre og ansatte .

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Ja, barn trenger veiledning av de ansatte i hva de skal ta på seg.

Jeg har noen ganger kommet i barnehagen, der har vært ti barn i garderoben ( stor avdeling 3-6 år )og INGEN ansatte.

Det er også ubehagelig når de ansatte ikke tørker av ungene etter måltider.

Jeg pleier å si fra ( med fare for å bli den "bitchy" mammaen ), men på en hyggelig måte og ikke kjeftete. De aller fleste av tingene jeg har sagt fra om har personalet umiddelbart ordnet opp i.

I barnehager som på alle andre arbeidsplasser hender det at rutiner sklir ut !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starya

Hadde jeg jobbet i barnehage ville jeg sett det som positivt dersom foreldre, på en ordentlig måte, tok det opp om de var usikre på ting som rutiner rundt påkledning osv. Når det gjelder barneskolen ser jeg at ungene stort sett ordner seg selv, men heller trenger hjelp til å få bretta over støvler/votter, samt hjelp til å vurdere om det er vinterdress eller regntøy-vær ute.

Da sønnen in gikk i barnehagen kan jeg ikke huske å ha støtt på dette problemet, hverken når det gjelder feil påkledning eller matsøl i fjeset. (kan jo nevne at guttungen min alltid har hatt noia når det gjelder kliss i ansiktet (han har aldri vært en snørrunge... :ler: ), så om han ikke ble rengjort hadde han vel forlangt det.. :roll: Når det gjelder klær stolte jeg på de ansatte, og det funka bra det. Men så har akkurat den barnehagen alltid fått mye skryt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke med meg at du hadde sagt i fra flere ganger Thomasine. Selvsagt er det irriterende å ikke ble "hørt". Jeg synes at du skal ta det opp på et foreldremøte, hvis dere har slike. Da er som regel alle til stede og du vil fort se om de andre foreldrene er enige/har samme erfaring. Der jeg jobbet var også alle ansatte til stede på disse møtene.

Jeg er helt enig i at dere bataler for en vare. Men jeg har opplevd mye rart de årene jeg jobbet med barn... fra foreldrene. Jeg sikter ikke til dere nå altså, for jeg er enig i at dette er for dårlig. Foreldre er forskjellige. Noen mener kanskje at det er for varmt med ull og parkdress, mens andre synes at barna ikke ha nok klær på seg. Hva som er "riktig" vet jeg ikke. Kommer an på øyet som ser.

I en garderobe kan det bli kaotisk. Jeg vi påstå at det alltid er kaotisk når f.eks 8 barn og 1-2 ansatte skal kle på seg og gå ut samtidig. Det er alltid noen som krever mer enn de andre og det er vanskelig å få full oversikt. Jeg var alltid utslitt etter sånne garderobe-stunder. Husker barn som måtte tisse akkurat når den siste knappen var kneppet igjen og barn som føltes som potetsekker når man skulle få på dem tøyet.

Vi hadde en ordning som fungerte greit. Hvert barn hadde en knagg og en hylle i garderoben. Over knaggen var det korktavler, der foreldrene kunne henge opp lapper hvis barna ble hentet tidlig eller hvis vi skulle huske medisiner osv. Mye lettere å få oversikten da. På de samme tavlene kunne vi henge opp lapper, feste knapper som hadde løsnet fra barnas klær osv. På knaggen pleide foreldrene å hange opp klærene de ville at barna skulle bruke ute. I hylla lå det ekstra skift og f.eks regntøy (om det plutselig skulle begynne å regne en dag det var tørt).

Kanskje noe å foreslå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var kanskje en ide å ta opp. Ikke lenge før vi skal ha foreldremøte nå... :wink::)

Ellers mener jeg vi foreldre også må vise at vi stoler på de ansatte i forhold til hva som trengs av klær. Hvis de ansatte mener bestemt at det ikke trengs ulltøy i juni ( ..hvilket jeg er helt enig i...!! :o :D ), bør de få styre det, men i mars/april når snøen er på vei bort, søledammer(-sjøer!!) på vei inn, da mener jeg barna må få beskjed om at vinterdress som helt klart ikke er vanntett ikke kan brukes! Da duger bare regndress ( ...og det bare til de legger seg for å ta en svømmetur.. :wink: !) !!! Mener bare at de ansatte må vise skjønn - og vise ansvar ved å påse at det som blir lagt fram av klær faktisk blir tatt på... (er klar over at noen barn bare vil ha på akkurat DEN dressen, men i dag går det faktisk ikke! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kle på ungene er ofte en assistentoppgave (eller kanskje en oppgave for de som er utplassert/i praksis).

Nå har jeg jobbet i barnehage i 17 år, og har aldri opplevd at det å kle på ungene er noen oppgave for assistentene! Som regel er oppgavene i barnehagen fordelt på "vaktene", i alle fall har det vært det de stedene jeg har jobbet eller vært i praksis. Førskolelærere / pedagogiske ledere tar del i påkledningen av barna på lik linje med assistentene. Og vi anser faktisk den tiden vi bruker til påkledning som verdifull tid sammen med barna.

Hos oss er vi veldig nøye på dette med påkledning. Vi overlater på ingen måte til barna selv å finne ut eller bestemme hva de skal ha på seg, men vi prater om hvilket vær det er, og om hvilke klær vi bør ha på oss.

Det nytter ikke å "grine seg" fra å ha på regnbuksen; regner det ute må alle ha regnbukse på. På samme måte ser vi det som en del av jobben vår å "tenke selv". Det betyr at hvis mamma har sagt at Anne skal ha på boblebukse, så tar vi heller på regnbukse dersom det regner når vi skal kle oss for å gå ut. Dersom Anne ikke har verken boblebukse, dress eller regnbukse med den dagen, har vi et problem...

Vi oppfordrer barna til å forsøke å kle seg selv så godt de kan, og de får hjelp med det de trenger hjelp til. En treåring kan f.eks. ikke forventes å huske på hva han må ha på. Med litt hjelp og støtte går det greit, og barna vokser med oppgaven og er stolte når de får til å komme seg opp i dressen sin selv!

En annen ting er at foreldre tenker veldig forskjellig, noen barn har tre lag tynne trøyer under fleece- eller ullgenser, mens andre kun har med joggesko på regnfulle dager. Så det er jammen ikke alltid lett å være ansatt i barnehage, heller... Det er noe som heter "til lags åt alle kan ingen gjera!" :wink:

En liten digresjon: Dere skulle bare ha visst om alt som bare "forsvinner" i barnehagen, men som tilfeldigvis ble funnet i en pose på vaskerommet hjemme, likevel etter tre uker, til tross for at mor var 100% sikker på at de nye, rosa sandalene var i barnehagen og ikke hjemme...

Vi har 19 barn å holde oversikten på, 19 par ullsokker, 19 par votter, 19 luer, 19 par tøfler, matbokser, mm... Klart vi glemmer! Klart vi gjør feil! På den annen side har foreldrene kanskje 1-3 barn å holde oversikten over. Glemmer de regntøyet hjemme etter helgen, er det lett å påstå at det henger i barnehagen - og hvor er det blitt av nå??? :ler:

Vel, dette var som sagt bare en liten digresjon, men jeg ville bare gjøre oppmerksom på at det ikke bare er foreldrene som trenger en god porsjon tålmodighet iblant... Det går helt klart begge veier! Og stort sett går det bra, heldigvis!

Jeg for min del kan bare underskrive på og med hjertet på hånden si at vi ALDRI lar det gå utover barna at foreldrene stiller kritiske spørsmål eller tar opp "vanskelige" ting med oss! Vi som jobber i barnehagen vår er stolte over jobben vår, vi anser oss som profesjonelle, og vil i likhet med foreldrene barnas beste! Hvis noen ikke takler saklig kritikk - for vi kan alle gjøre feil eller glemme oss ut - så får det heller stå sin prøve! Barnet skal være det viktigste. Og du som mor har helt klart din soleklare rett til å ta dette opp med personalet i barnehagen, og da helst med pedagogisk leder.

Jeg vil faktisk si det så sterkt som at jeg ser det som en stor tillitserklæring de gangene foreldre gir beskjed om noe de er misfornøyd med. Sånne tilbakemeldinger ber jeg jevnlig om når jeg leverer ut månedsplan og foreldreavis. Når noen våger å komme med det de kanskje har gruet seg for å ta opp, betyr det at de stoler på oss, og at de regner med at vi er profesjonelle nok til å ordne opp på en skikkelig måte.

Jeg er ellers enig i at barna godt kan vaske seg i ansiktet dersom det er leverpostei og syltetøy over hele det vesle fjeset! Littegranne betyr ikke så mye, men dersom barna er fullstendig klissete i ansiktet, ber jeg dem om å gå og se seg i speilet og ta seg en liten vask. De minste barna får hjelp til dette. På travle dager kan det nok hende at vi ikke er oppmerksomme nok på det med ansiktsvask. Det har kanskje hendt noe spesielt, eller vært så hektisk, at vi rett og slett har vært nødt til å prioritere det som faktisk var viktigere akkurat der og da. Vi har ganske travle dager. Men vi prøver å gjøre vårt beste!

Håper i alle fall at du stoler nok på personalet i barnehagen til at du prøver å ta dette opp en gang til! Lykke til!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var kanskje en ide å ta opp. Ikke lenge før vi skal ha foreldremøte nå... :wink::)

Ellers mener jeg vi foreldre også må vise at vi stoler på de ansatte i forhold til hva som trengs av klær. Hvis de ansatte mener bestemt at det ikke trengs ulltøy i juni ( ..hvilket jeg er helt enig i...!! :o :D ), bør de få styre det, men i mars/april når snøen er på vei bort, søledammer(-sjøer!!) på vei inn, da mener jeg barna må få beskjed om at vinterdress som helt klart ikke er vanntett ikke kan brukes! Da duger bare regndress ( ...og det bare til de legger seg for å ta en svømmetur.. :wink: !) !!! Mener bare at de ansatte må vise skjønn - og vise ansvar ved å påse at det som blir lagt fram av klær faktisk blir tatt på... (er klar over at noen barn bare vil ha på akkurat DEN dressen, men i dag går det faktisk ikke! )

Synes det Lea var vant med, med sånn korktavle på hver plass som de hengte opp ting og tang på var en god idè!! Tror jeg må foreslå noe sånt til mine kolleger på avdelingen... :)

Men, jeg siterte deg Thomasine, fordi jeg er jo veldig enig i det du skriver.. MEN... (There's always a but) Da er det jo ganske viktig at foreldrene har med riktige klær også, da!!

Slik vi har gjort det i det siste med dette våte været har vært at vi har tatt på de vanlige vinterdressene, men med gummibukse utenpå der igjen. Eller så har vi hatt på ulltøy under og kun gummibukse og jakke. Alt ettersom hva barna har. Noen har ikke tykke nok klær til å ha under gummibuksa (det er for tidlig å kle av for mye!!!), og da må dressen has på først. Men selv om vi har både utedress OG gummibukse så er barna som oftest klissvåte når vi går inn igjen etter 30-60minutter. Vi har fått reaksjoner fra noen foreldre de siste dagene; "mitt barn var så bløt da h*n ble hentet, hadde dere vært ute i mange timer uten å sjekke eller?" (med sur mine) Men da har vi (jeg) forklart at faktisk så er vi ikke ute mer enn max 1,5time av gangen nå pga været. Fordi barna må inn og skifte etter denne tiden fordi de har blitt klissvåte. Jeg NEKTER at barna ikke skal få lov å leke i vannet! Det er det beste i verden for tiden for barna, og det står jeg for når jeg sier til foreldrene at det er ikke aktuelt å nekte barna å leke i søledammene. Noen foreldre blir litt sjokkerte over at jeg faktisk er så bastant (jeg pleier aldri å si ifra...), men akkurat der rikker jeg meg ikke. Jeg vet godt fra da jeg var barn selv at det morsomste med å være ute var når det var skikkelig bløtt og man kunne hoppe i søla og sitte midt oppi de store sølepyttene.

Foreldrene har forstått etterhvert. Vi har vært mer plaget med at foreldrene har hatt for lite skift med, slik at barna har enten ikke kunne gått ut i det hele tatt eller måtte låne. Poenget er at det er ikke meningen at barna skal låne av hverandre, de skal ha nok klær selv.

Vi skriver dagsrapport hver dag på en sånn whiteboard-tavle. Hva vi har gjort osv. Men i går var jeg så fortvila fordi over halvparten av barna manglet skift etter vi hadde vært ute. Så istedenfor å skrive dagsrapport i går, skrev jeg dette på tavla: (med fare for å bli gjenkjent...)

Kjære foreldre...

Se for deg følgende: Du blir påkledt av en som er mye større enn deg. Du får ikke velge klær selv, enda du skal ut og ha det gøy. Vann, søledammer og alt som er vått har en sterk tiltrekkende kraft på deg. Ingen av de større har hjerte til å nekte deg å ha det gøy der, for det er for tiden det morsomste med å være ute. Du får være ute i 30-60min, men bare på den korte tiden har du greid å bli klissvåt tvers igjennom alt fra topp til tå. Du må skifte alt... Men du har ingen klær.. Dermed har du ikke mange valg: Enten gå i de våte klærne og bli sjuk...Eller gå kun i bleia og bli kald, og bli sjuk... Ingen gode alternativer :(

Poenget er: Ville ikke du blitt veldig lei deg om du ikke hadde klær? De som skulle kle på deg ville få veldig vondt av deg også, fordi de syntes det var så trist at du ikke engang hadde en strømpebukse og kle på deg.. Vi som kler av og på har to måter vi kan fikse dette på:

1. Ikke gå ut

2. Be en bønn om at noen sørger for at det finnes nok klær her til de små kroppene...

...vi velger det siste...

:D Du skal tro vi har fått respons!! I dag hadde SAMTLIGE med minst ett ekstra skift fra innerst til ytterst, og alle barna har fått vært ute og lekt seg i vannet og likevel vært tørre når de ble henta, og ikke minst hatt klær på seg som de selv eier og ikke har lånt!! :D

Dette ble kanskje litt utenom det egentlige temaet, men jeg synes alle ting er veldig viktige å se fra begge sider (både foreldrenes og de ansattes), - for det finnes alltid minst to sider av en sak.

Men det jeg vil si er egentlig at hvis du sier fra på en skikkelig måte, så skal det ganske mye til at du ikke blir hørt (med mindre du har noen umulige ønsker, og det ser ikke ut for at du har det i denne saken). Vi blir forbanna på de som buser ut sånn "faen skjære, dere gjør blablablabla osv" Det går inn ett øre og ut igjen det andre, det kan jeg fortelle deg først som sist. Men hvis du sier enkelt og greit at "jeg vil gjerne at mitt barn skal ha på seg det og det og det ue" så er jeg ganske sikker på at det ikke er NOEN problemer med det! :D Det handler om å si ifra på en skikkelig måte. Akkurat som jeg gjorde da jeg skrev den lille historien på whiteboarden istedenfor å skrive et klagebrev på at det er for dårlig og blablabla.

Selv om pedagoger og barne-og ungdomsarbeidere har utdanning og assistenter masse erfaring til tider, så er det faktisk fryktelig vanskelig å kle barna riktig etter været for tiden. Man må dessuten se an barnet, noen er veldig varme av seg, andre er skikkelige frøsenpinner. Derfor er det like greit at foreldrene sier fra hva de vil barna skal ha på seg ute. Men da må de også sørge for at klærne er i barnehagen og at det likevel er med nok skift for barna vil garantert bli bløte uansett om de er ute en halvtime eller tre timer!

Til det med inntørkede matrester når du henter.. Det har skjedd noen ganger hos oss også, det skal jeg være den første til å innrømme. "Min" barnehage er slettes ikke perfekt, og dette er kanskje noe av det vi er dårligst på. Men for å forklare litt. Vi vasker alltid barna før og etter frokost og lunsj, og før mellommåltidet kl. 14.30. Men... Etter mellommåltidet begynner mange av barna og blir hentet pluss at den første/andre vakten skal gå hjem. Da blir vi bare to igjen på avdelingen. Når en voksen da skal prate med foreldrene som kommer og den andre ansatte skal rydde opp, vaske OG vaske barna så går det rimelig over stokk og sten... Da er det ofte at det er en til to unger som rett og slett blir "glemt" og vasket, og kanskje blir de hentet før vi oppdager det. Jeg personlig pleier alltid å ta med meg en bunke med oppbløtede kluter og springe etter ungene etter mellommåltidet for å sjekke. Også fordi noen er så ivrige at de ikke blir vasket nok hvis de i det hele tatt vaskes. Jeg vet også om et par av mine kolleger som konsekvent aldri vasker barna (ikke med vilje, men sannsyngligvis ikke vant til å vaske seg selv etter maten, hva vet jeg??) og ei som vasker altfor dårlig. Høres kanskje ut som om jeg skryter av meg selv her, men det er ikke sånn ment. Bare for å understreke at det er forskjell på folk. Det kan til tider hende at jeg ikke vasker bort alt selv fordi jeg ikke ser alt. (og prim er som lim, men det vet vel alle :wink: ) Ingen er feilfri. Men jeg har fått kommentar fra et par foreldre om at når jeg ikke har en av de to første vaktene så er alltid ungene rene og vaska når de blir henta (fordi da er jeg der til etter mellommåltidet er ferdig) :oops: Så jeg sier ikke dette uten å ha noe "på det".

Nå har jeg antageligvis skrevet et aaaaltfor langt innlegg og vært aaaaltfor laaangt ute på viddene innimellom, så det beklager jeg. Men er det noe som engasjerer meg så enormt så er det diskusjoner om barnehager fordi jeg jobber der selv og jeg gjør alltid mitt beste for at alle parter skal være mest mulig fornøyd! (bortsett fra når jeg har en dårlig dag, da er det bare barna som får være fornøyde, hehe..)

Ta opp det du har noen kommentarer på, men sier du det på en vennlig (og kanskje spørrende alà kan dere osv) måte, så er jeg sikker på at det ikke er noen problemer!!

Og hvis de lar det gå utover ditt barn at du har klaget så har de INGENTING der å gjøre og da vil jeg råde deg til å bytte barnehage sporenstreks!!! Slikt er ikke akseptabelt i det hele tatt!!!

Lykke til, håper mine ord kanskje hadde bittelitt å si, da... :lol:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forressten så synes jeg også at Væren hadde et fint innlegg her, det må jeg bare innom å si... (Så det ikke før etter mitt var postet)

Og hos oss er ikke visse oppgaver for assistentene og visse for ped.lederne. Hos oss er alle likeverdige!! Og for oss kan gjerne foreldrene like godt ta opp ting med meg (som er bu-arbeider) eller en assistent enn ped-lederen. Vi har sagt som så at "ta det opp med den du føler deg mest bekvem med å ta opp ting med". Hvis man er veldig usikker på ped-lederen, men føler seg veldig trygg på bu-arbeideren, så er det ingenting i veien for at man kan ta det opp med bu-arbeideren.

Dette setter foreldrene hos oss veldig stor pris på. Den som tar imot tilbakemeldingene sier alltid fra til de andre likevel!! :D

NÅ skal jeg holde kjeft her, for nå har jeg vel sagt nok... :ler:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte innlegg, Lea og Væren !! :)

Begynner å lure på om det bare er meg som er en "hysterisk hønemor",

som ikke tror at noen kan gi min sønn slik omsorg/oppmerksomhet jeg synes han fortjener... Til mandagen skal jeg nevne ( for n'te gang...) om det er mulig å passe på at han har på det som bør has på... :) :)

Også godt å høre at dere ( alle som har skrevet her!!! ) er så engasjerte på jobb, det er jeg i min jobb også, og det er betryggende!! Det er tross alt det kjæreste man eier man sender bort til bhg og skole !! :) :)

Hilsen en "lettere"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for fine tilbakemeldinger på det jeg skrev. Jeg postet det med en følelse av at innholdet kunne misforstås dit hen at jeg bortforklarte og unnskyldte situasjoner som du beskriver, Thomasine, og var ute etter å forsvare oss som jobber i barnehage. Det var ikke min mening, så da var det godt dere forsto budskapet!

Thomasine; jeg er også en hønemor for mine tre sønner. Jeg tror vi skal ha lov til å være litt hønemødre, jeg! Barna er tross alt det kjæreste vi har, og kun det beste skal være godt nok. Derfor prøver jeg også å gi mitt beste på jobb for andre sine barn, så langt det er mulig. Det tror jeg også de fleste andre som jobber med barn gjør. Men det er helt klart forskjeller ute og går, og ikke alle er like godt egnet til å jobbe med barn, eller mennesker i det hele tatt. Heldigvis er de unntaket!

Ha en kjempefin helg, alle sammen!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig i "barnehagesaker", må jeg bare støtte meg til Væren. Hun skriver akkurat som om jeg skulle sagt det selv, men siden hun er her så slipper jeg å slite ut tastene :wink:

Og når det gjelder påkledning - at dette er assistenter eller ekstra hjelpens oppgave - ble jeg rimelig sjokkert :o

Jeg selv er førskolelærer, men jeg slipper nok ikke unna bleie skift, påkledning eller andre oppgaver av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...