Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mennesker som er influert av stjernetegnet Fiskene er generelt sett sensitive, fantasifulle og tilpasningsdyktige. De er fødte drømmere, og elsker å gi seg hen til f.eks musikk og filmer. De har ofte en forkjærlighet for de "svake" i samfunnet, dvs. barn, dyr og/eller mennesker som har fallt utenfor på noe vis.

De er gjerne konfliktsky, og stikker vanligvis av (mentalt eller fysisk) om de føler seg presset. Når vi først er inne på løping; Føttene er den kroppsdelen som er knyttet til Fiskene, og det er sjelden at de har et likegyldig forhold til føttene sine...

Fisker liker ikke å tro vondt om andre, og er ofte lettpåvirkelige. De kan tåle nesten hva som helst fra sin elskede, (for h*n er jo egentlig snill på bunnen...) men blir de først dypt og inderlig såret, så nøler de ikke med å dra sin kos, gjerne for godt.

De kan være litt sytete og selvmedlidende i perioder, om de ikke har noen andre å ta seg av da..de er dyktige til å få andre til å føles seg vel, empatiske og uselviske i sitt vesen.

De må riktignok passe seg for å ikke bli selvutnevnte martyrer, og lære seg at det er deres eget ansvar å si fra når de føler seg tråkket på eller presset. De kan virke veldig naive, men har de møtt mye gruff gjennom livet, så kan de faktisk bli relativt kyniske...

Siden de er styrt av planeten Neptun er de unektelig tiltrukket vannelementet, og kan ha ett litt lettvint forhold til skillet mellom sannhet og løgn. De er mestre til å skape illusjoner, både for seg selv og andre, og er ikke sjelden svært dyktige skuespillere eller kunstnere. Siden de ikke er så opptatt av å være midtpunktet, og foretrekker å skape fremfor å selge, er det riktignok ikke alltid at de blir annerkjent for sine evner.

Det var pittelitt om Fiskene. Hvis du vil vite mer, så si i fra :hoppe:

Hilsen en Fisk (riktignok av ildtypen Fisker)

Nææhhh!!!!

Kjenner du meg?????

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest M-ling
Skrevet

En fisks verden er litt "mystisk" og "dyp".

Det er mye skjult i en fisks personlighet.

(Tenk: fiskene bor havet - akkurat som de jordiske Fiskene bor litt "i sin egen verden" ...)

Fisker har ofte en forkjærlighet for poesi, musikk ... Litt "abstrakte" ting, dagdrømming er ingen ukjent aktivitet for en ekte Fisk.

Deres egen lille verden (som nevnt over) er viktig for dem.

Andre tegn (mennesker) kan ha litt vanskelig for å forstå en Fisk, siden Fisken føler så utrolig mye, og ser andre "nivåer" av livet, enn mange andre tegn.

Fisken har ofte behov for å være alene, men har også en sterk avhengighet for andres selskap.

En typisk Fisk har veldig mye kjærlighet og varme på lager.

Fisken er så klart et vanntegn.

Fiskene har vanligvis meget god fantasi, noe som kan virke litt "svevende" på andre, faste tegn.

Fiskenes egne lille "verden" er derimot veldig viktig for denne type personlighet, og det er ganske vesentlig for et Fiske-menneske å godta dette, og heller la andre seile sin egen sjø. :blunke:

Gjest Ikke innlogget Vega
Skrevet
Måten jeg 'vet' om noen er en fisk er om de har store utstående , eller 'kule'/'runde øyne. HEHE!

Det høres rart ut, men har enda ikke slått feil.....dette gjelder stort sett kvinne - fisker...

:sjarmor:

Har ikke utstående øyne, heller ikke kulerunde, runde men ovale... eller noe sånt. (Kan jo sperre de opp da...) :o

Gjest Fiskedama
Skrevet

Fisker er...

caught up in a vivid dream

a lifetime of lovestories

the heartbroken's shore

sensetively attached to

every breath of life

to all melodious mornings

and dark candlelight nights

a Pisces live to love

and mourn..

der kom det jammen et intuitivt og impulsivt dikt fra en vassekte Fiskedame...

Som er fryktelig emosjonell, men også kalkulerende i svake øyeblikk, ganske naiv, men tidvis forbløffende klok? Som et medium for tidligere tider, men også en slave for min egen frykt... Lett å forføre, vanskelig å avsløre, fort gjort å såre, men umulig å knekke. Jeg flyter med strømmen, men går ofte mine egne veier; innover i en drøm, eller glemmer tid og sted i en liten lagune hvor sjøstjerner og morild skaper illusjoner om falne himmler og tapte stjernetåker...

Jada, jeg er også veldig overfladisk, surfer på mitt uskyldsblikk og lett måpende munn (blubb blubb)..jeg sniker meg unna enhver forpliktelse som kan binde meg unødig fast, for jeg trenger å bevege meg, emosjonelt, mentalt og fysisk. Men jeg er lojal, så lenge min lojalitet ikke blir misbrukt. Da kan jeg svike svikeren uten å se meg tilbake.

Noen synes jeg virker veik og uten meninger fordi jeg ikke liker å hevde eller markere meg, og min tilpasningsevne kan av mange oppfattes som en karakterbrist.

Jeg kan lett henfalle til både hvite og grå løgner, om jeg ikke passer meg. Jeg skyr konflikter og bråk, synes verden er unødig hard og brutal. Jeg gråter mye, fordi jeg lett blir rørt av glede, skjønnhet eller sorg. Jeg søker behaglige omgivelser, og trives best i klær som enten er så inntilsittende at de går i "ett med meg" eller klær i behagelige stoffer som er så "løstsittende" at de flagrer fritt og føles kilende mot huden. Jeg skifter klær ofte, alt etter dagsformen, men foretrekker det enkle, klassiske og feminine. Gjerne med farger i blåtoner. Jeg elsker rus, enten det er pga forelskelse, karuseller, alkohol ol. Men som voksen Fiskedame har jeg lært litt av hvert om meg selv og unngår for det meste vanedannende stoffer..(lovlige selvsagt, hehe).

Jeg elsker musikk, kunst og filmer, og glir raskt inn i en poetisk tilstand.

Jeg kan hengi meg fullstendig til mennesker, eller skapende virksomhet. Hengi meg med en slik totalitet og intensitet at min ellers svale, rolige overflate kan boble og sitre av kjærlighet og behovet for å bli oppslukt og fortært av væren i det ekstatiske øyeblikket hvor jeg er i ett med noe eller noen.

Fisken kan lett føle seg ensom, og søker gjerne mest av alt å hengi seg, til en annen person, til et prosjekt/skapende virksomhet, til noe religøst, humanitært eller spirituelt, eller whatever som de kan absorbere og reflektere. Men, fordi de føler seg ofte misforstått søker de gjerne ensomhet..tross sin indre lengsel etter å forenes med noe større enn seg selv.

Fisker kan være kyniske og beregnende, og lurer ofte seg selv. De kan tro på sin egne løgner, og er mestre i å komme opp med gode unskyldninger. Men de er også opprikitg opptatt av at andre skal ha det bra, og tar seg mer enn gjerne av en fortapt sjel.

Fiskene tar ofte farge av sine omgivelser, og derfor vil du gjennom livet møte mange Fisker av ulik karakter. Men enhver person influert av Neptun vil på ett eller annet plan være på jakt etter utopia, hvor de kan elske og elskes, hvor skjønnheten i deres dyp kan reflekteres i musikk, farger og poesi.. Neptun er illusjonenes mester, og drømmens herre, han kan lett bli undervurdert pga sin subtile inflytelse, men enhver Fisk bør være klar over plantenes innvirkning. Slik kan vi bruke oss selv til å skape en bedre verden...og det er vel det Fisken gjerne vil? Sånn egentlig? (Hadde det bare ikke vært så vondt og slitsomt :blunke: )

Ord gjør meg også rusa, så det er best jeg slutter av nå. :sjarmor:

Fiskedama :hjerter:

Gjest Mzfire
Skrevet

Hvilke tegn klarer du ?

Jeg klarer også kreps og litt løve...

:sjarmor:

hehe

Faktisk har jeg tre familiemedlemmer som er født i fiskens tegn og jeg er veldig glad i de. Liker de godt og kjemien er bra.

Men noe jeg har lest om tyren er at utseendemessig har tyrer en bred nakke, det har kjærsten min. Den er sterk og bred ja.

Når det gjelder løve som meg selv har jeg lest at man kan se det på håret. At de har en flott hårmanke. Riktignok har jeg ikke tynt hår, men noe mer ekstraordinært hår har jeg ikke, dessverre. Men jeg er VELDIG OPPTATT AV HÅRET MITT da :ler: Tror det er typisk for løven...

Skrevet

Karakteristisk for fisker jeg har i min omgangskrets: Eksperter på å utøve følelsesmessig utpressing. Manipulative til tider. Forsvinner inn i sin egen lille boble dersom ting ikke går deres vei. Konfliksky.

De positive egenskapene? Listen er FOR lang.. Fisker er egentlig ganske nydelige!! :D

Skrevet

Jeg er mor til ei fiskefrøken og det er ikke lett! Snakker om dronninga av krokodilletårer, selvmedlidenhet, innbildte sykdommer osv... Samtidig er hun sannsynligvis det mest kjærlige og romantiske mennesket jeg vet..

Fisker er rare dyr, spør du meg (har andre erfaringer enn datter'n og...)

Suz :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan er fiskemannen? Hvordan fange hans oppmerksomhet? Den fiskemannen jeg tenker på virker så utrolig rar, hva foregår i hodet hans?

• 5 uker senere...
Gjest Embla s
Skrevet

Jeg kopierte Jinx "fantastiske" beskrivelse av fisken hit, jeg:

--------------------------------------------------------------------------------

Tja.. Fant nå dette

Du har en livlig fantasi og innbiller deg ofte at du blir forfulgt av Kripos for skattesnusk, hjemmebrenning eller blotting.

Du har liten innflytelse på dine venner, noe som nok skyldes tvangstankene dine om at alle andre er bedre enn deg.

Du mangler selvtillit og er generelt ei pyse.

Mennesker født i fiskene drikker og røyker mye

og piller seg i nesen så fort sjansen byr seg.

Fiskene går i sikksakk, fremover og bakover og det er dette som gjort at fiskene er det tegnet

i dyrekretsen som er aller vanskeligst å forstå seg på;

ja de begriper ikke en gang selv sin egen natur.

De vet ikke hva de vil og om de vil eller ikke. De blir invitert, og først sier de ja og deretter nei,

og til syvende og sist kommer de likevel.

De som er født i fiskenes tegn har anelser, plutselige innfall av intuisjon og det er vanskelig

å snakke dem bort ifra det, fordi disse myke, blide og hjelpsomme menneskene kan plutselig bli svært så egensindige.

Fiskene elsker musikk, fred, det å beklage seg og ser på seg selv som et offer.

Fiskene hater egentlig ingenting, ikke noe som helst.

Fisken er ofte naiv og herved ofte veldig matematisk begavet.

Han ødelegger ofte helsen sin med allslags stimulerende midler.

Han lar seg ofte lede, og han må bruke hele sin egoisme og disiplin for ikke å miste fotfestet.

Han liker også å slå seg løs, og denne fristelsen stammer ifra hans medfødte passivitet.

Av natur er han ofte distré og splittet.

Han forsøker å skjule sin egen myket, og oppfører seg som tøff og hard.

Jaja.. Det var noe av det jeg fant

Skrevet

Heisan, hvordan kjenner dere igjen en kreps? Jeg er kreps, og litt interessert i dette. Kan veldig lite. Hvordan er krepsen utseendemessig, og av vesen?

Gjest Embla s
Skrevet

Lag deg en krepse-tråd, du. Så tenker jeg det kommer svar :wink:

(krepser er månesyke og ellers noen herlige vesen) :wink:

Skrevet

Fælt til mobbing av fisker da...

Kanskje fordi vi er de eneste som kan bli mobbet uten å heve på ett øyelokk...

Gjest Embla s
Skrevet
Fælt til mobbing av fisker da...

Kanskje fordi vi er de eneste som kan bli mobbet uten å heve på ett øyelokk...

Mobbing? Tenker du på Jinx' beskrivelse? Syns det står mye flott om oss fisker her (kanskje ikke i Jinx sin, da men) jeg!

Uansett, du har selvfølgelig rett Vega, vi tåler det! couldn't care less! :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...