Gjest Embla s Skrevet 28. mars 2003 #1 Del Skrevet 28. mars 2003 Argh! Jeg søker jobber, har fått tilbud om to. Besøkte begge stedene for å danne meg godt grunnlag for valg. Fikk info om lønn, arb.forhold, etc. Bestemte meg for det ene stedet, (begge steder vil ha meg så fort som mulig, planla å begynne å sette meg inn i tingene førstkommende mandag, allerede). Får det offisielle tilsettingsdokumentet fra det aktuelle stedet : lønnen er satt til 30' under det muntlige tilbudet jeg fikk. De ringte i dag, jeg gjorde oppmerksom på forholdet, min sjef skulle sjekke med sin overordnede, jeg ga et minimumskrav, de skal ha møte ang. saken neste uke. I mellomtiden venter det andre stedet på svar. Der kan jeg be om høyere lønn, men det forutsetter at jeg tar jobben hvis de går med på det. Hva skal jeg gjøre? Er dette vanlig taktikk? Nå må jeg begynne å tenke/vurdere/regne på nytt. Åh! så irriterende! Enda lenger i uvisshet! Jeg kan vel ikke sette noe krav mot det andre stedet før jeg vet hva det første (der jeg helst vil) tilbyr? Eller bør jeg stå på mitt og forlange det jeg fikk i muntlig tilbud (ved flere anledninger)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 28. mars 2003 #2 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg trodde at de blir bunden av det første forslaget/tilbudet sitt ettersom muntlig avtale er bindende. Etter avtaleloven trodde jeg at det var slik. Det finnes noen unntak men det gjelder husleieloven og ekteskapsloven, ellers er muntlige avtaler bindende. Det vil si dersom de ga et tilbud og du takket ja er dette en avtale, og om de har gitt et annet tilbudt er dette et ulovlig brudd på avtalen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2003 #3 Del Skrevet 28. mars 2003 Sier du det.. Jeg fikk muntlig tilbud "samtidig" med at jeg mottok brev med kontrakt, etc. (og det åpnet jeg seff ikke før jeg kom hjem).. Men jeg aksepterte ikke (skulle til et annet sted dagen etter), skjønt jeg sa ting som antydet veldig sterkt at jeg ville akseptere.. Dermed er de vel ikke bundet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 28. mars 2003 #4 Del Skrevet 28. mars 2003 HVordan gikk det embla s? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 28. mars 2003 #5 Del Skrevet 28. mars 2003 Sier du det.. Jeg fikk muntlig tilbud "samtidig" med at jeg mottok brev med kontrakt' date=' etc. (og det åpnet jeg seff ikke før jeg kom hjem).. Men jeg aksepterte ikke (skulle til et annet sted dagen etter), skjønt jeg sa ting som antydet veldig sterkt at jeg ville akseptere.. Dermed er de vel ikke bundet?[/quote'] Jeg vet ikke helt jeg... Hehe, tar kun et lite 2vekttalls kurs i rettslære nå.. Lærer liksom bare bittelitt om alt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 29. mars 2003 #6 Del Skrevet 29. mars 2003 CeNedra: Tusen takk, tror du gjør det bra i rettslære! Care: Jeg skal holde deg løpende informert! Dette er spennende, men akk så slitsomt! Men, jeg har vel bestemt meg, forsåvidt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 29. mars 2003 #7 Del Skrevet 29. mars 2003 Sier du det.. Jeg fikk muntlig tilbud "samtidig" med at jeg mottok brev med kontrakt, etc. (og det åpnet jeg seff ikke før jeg kom hjem).. Men jeg aksepterte ikke (skulle til et annet sted dagen etter), skjønt jeg sa ting som antydet veldig sterkt at jeg ville akseptere.. Dermed er de vel ikke bundet? De er bundet inntil du eksplisitt har takket ja eller nei. MEN, muntlige tilbud er jo vanskeligere å bevise senere enn skriftlige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 30. mars 2003 #8 Del Skrevet 30. mars 2003 Hm, sier du det? hm (tenke, tenke) jeg tror at jeg uansett vil ha denne jobben (er egentlig veldig glad for at noen vil ha meg jeg, har vært så redd for å ikke få jobb), og tror ikke jeg orker å risikere et dårlig forhold (før jeg har begynt) på min første "ordentlige" jobb! Men det er greit å vite, tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 30. mars 2003 #9 Del Skrevet 30. mars 2003 Nei, enig med deg. Det er ikke alt som er "lov og rett" som lønner seg å gjøre når man er ny i jobben... (eks be om ferie med en gang osv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 31. mars 2003 #10 Del Skrevet 31. mars 2003 Nei, enig med deg. Det er ikke alt som er "lov og rett" som lønner seg å gjøre når man er ny i jobben... (eks be om ferie med en gang osv) He he, nei, det er nok lurt å "ligge litt lavt" i starten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 31. mars 2003 #11 Del Skrevet 31. mars 2003 ......jeg torde ikke spørre om hvilken lønn jeg skulle få da jeg søkte på deltidsjobb i fjor.. jeg..syns det ble så rart og frekt, selv om jeg egentlig vet at det selfølgelig er helt normalt og nødvendig... heldigvis var lønnen ganske bra da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå