Gjest sexysadie Skrevet 28. mars 2003 #21 Del Skrevet 28. mars 2003 Har blå nordlandsbunad. Den er jeg meget fornøyd med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lisa* Skrevet 28. mars 2003 #22 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har beltestakk Mamma'n min har sydd den, og den er kjempefin! Har hvit skjorte, og andre farger i belte og kantebånd enn den på bildet, men siden alle er forskjellige er det nesten håpløst å finner et bilde som likner. Jeg er kjempeglad i bunaden min, men skulle ønske jeg fikk brukt den oftere.... Min samboer har skotsk slekt, og kilt står høyt på ønskelisten! *Lisa* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 28. mars 2003 #23 Del Skrevet 28. mars 2003 Blå nordlandsbunad har jeg, og liker den kjempegodt. Fikk sydd den til konfirmasjonen....så den begynte å bli trang kan man si. Men nå har jeg fått den sydd ut, så nå blir det stas å gå med den igjen :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 28. mars 2003 #24 Del Skrevet 28. mars 2003 Fikk også min bunad til konformasjonen og har sydd den ut en gang etter det. Det er noen år siden, og den passer jamme ta enda, men det er like spennende hver gang jeg skal ta den på meg. Er også veldig fornøyd med min nordlandsbunad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supersurfer ;-) Skrevet 28. mars 2003 #25 Del Skrevet 28. mars 2003 jeg har en kjempeflott mørk grønn nordlandsbunad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 28. mars 2003 #26 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har Rogalandsbunad, en festdrakt med Løland-mønster. Kjempeflott!! men fryktelig tung... Og feilsydd.. det vil si - den sitter ikke helt som den skal i livet, sånn at hele vekten av den henger på skuldrene mine og det er feil... Må visst få gjort noe med det... Hmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 28. mars 2003 #27 Del Skrevet 28. mars 2003 Blå trønderbunad som mamma sydde til meg til konfirmasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 28. mars 2003 #28 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har Lofotbunad Er så stolt av den :D Fikk den til konfirmasjonen, aldri sydd hverken ut eller inn. Men jeg syns tromsbunaden er knallfin!! *vil ha* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiqa Skrevet 28. mars 2003 #29 Del Skrevet 28. mars 2003 Ja! Jeg har Tinn-bunad (Telemark) - arvet fra min mormor. Bilde (ikke meg på bildet - tatt fra siden http://www.lailas.net/bunads/tinn.htm ): http://www.lailas.net/bunads/images/unni2.JPG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisjeba Skrevet 28. mars 2003 #30 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har en grønn nordlandsbunad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. mars 2003 #31 Del Skrevet 28. mars 2003 Fikk Lundebydrakt til konfirmasjonen min jeg, men den er 20 cm for kort og en anelse trang. Kjerringa som sydde den la ikke til ekstra stoff så det er ikke noen mulighet til å sy den ut :evil: Men når jeg blir rik, skal jeg sy meg blå nordlandsbunad, for det er jo derifra jeg har røttene mine :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super Skrevet 28. mars 2003 #32 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har ikke bunad, men ønsker meg en fra Telemark eller Aust-Agder, har mye familie og røtter derfra. Jeg har en ekte kilt fra Skottland, da, teller det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klaraklokk Skrevet 28. mars 2003 #33 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har Rennebu bunad jeg. Fra Sør Trøndelag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 28. mars 2003 #34 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har en nydelig, blå nordlandsbunad!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru.com Skrevet 28. mars 2003 #35 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har Øst-Telemarksbunad og Tinn-bunad. Øst-T fikk jeg til konfirmasjonen, den passer fortsatt etter nesten 20 år.(litt stolt av det :oops: ) Tinn-bunaden arvet jeg etter bestemor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 28. mars 2003 #36 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har ruteliv og rondastakk. Synes egentlig ikke den er så fantastisk fin, men for meg har røttene mye å si. Vil ikke ha en bunad fra et sted jeg har null tilknytning til, bare fordi jeg synes den er fin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 28. mars 2003 #37 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har svart Rogalandsbunad ( Frafjord). Stas å ta den på på 17. mai hvert år...men jeg må innrømme at det er deilig å skifte om kvelden Ja, og så har jeg en nasjonaldrakt fra Østerrike i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 28. mars 2003 #38 Del Skrevet 28. mars 2003 Har beltestakk fra Telemark :D http://www.almankas.no/flash/klipp.html http://www.almankas.no/bunad/beltestakk2.html Materialene er kjøpt for seg hos ovennevne link og den er brodert og montert i Skien. Min bunad er med rødt og grønt broderi og den store tunge fløyelskanten nederst er todelt og halvparten er rød! Relativt sjelden noen velger det. Blir litt mer "schvung" over stakken.... Har et mer annerledes og "luftig" broderi på skjorten. En litt annen variant : http://www.almankas.no/bunad/beltestakk1.html Det som er kjekt med beltestakken, er at du velge endel mønster og farger / broderier selv og velge noe i akkurat din stil :D Mange forskjellige skjorter som kan høre til og. Ønsker meg kniven og silkesjalet som hører til. Og jakka..... We-heeyy! Snart søttendemai jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 28. mars 2003 #39 Del Skrevet 28. mars 2003 Blå Nordlansbunad :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 28. mars 2003 #40 Del Skrevet 28. mars 2003 Sognebunad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå