Gjest Twin Skrevet 8. april 2003 #41 Del Skrevet 8. april 2003 Jeg har ihvertfall ikke gått i mine foreldres fotspor. De jobber på en fabrikk begge to. Jeg gikk hjelpepleierlinja på vgs, og jeg har vært i USA som au-pair i 6 mnd, så tok jeg befalsutdannelse, og jeg ble i forsvaret i 5 år, og nå går jeg på sykepleierhøgskolen, og mine planer er å komme tilbake til forsvaret som sykepleier og tjene masse penger :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunilla Skrevet 9. april 2003 #42 Del Skrevet 9. april 2003 Har heller ikke "kopiert" mine foreldre i yrkesvalg/karierre. De er gårdbrukere, jeg er akademiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #43 Del Skrevet 9. april 2003 Min far er bonde og min mor er hjelpepleier. Selv er jeg sivilingeniør. Men siden jeg er odelsjente på et biiiiiiittelite småbruk så kanskje jeg ender opp som småbruker jeg også en dag. -valla- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 9. april 2003 #44 Del Skrevet 9. april 2003 Følger ikke i mine foreldres fotspor, men håper og tror at jeg har fått med meg en del kvaliteter fra mine foreldre som jeg vil dra nytte av i mitt eget yrkesliv. Begge mine foreldre har lang utdannelse, mamma innen "menneskesektoren" og pappa arbeider på et "kunstnerisk plan" - selv tar jeg høyskoleutdanning og kommer til å jobbe med mennesker, men på et helt annet område enn min mor. Håper også å kunne bruke mine kreative sider i jobben min :D Ble visst litt rotete... men, altså: Jeg hermer ikke etter foreldrene mine, selv om jeg har lært noe av deres yrker og erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 9. april 2003 #45 Del Skrevet 9. april 2003 Nei. Jo, kanskje litt etter min far - han jobber som leder. Jeg har selv tenkt å skaffe meg en karriere i Forsvaret, og driver/har hittil drevet litt innen vakt/sikring. Har også tenkt å få med meg noen universitetsfag. Faren min jobber som leder, som sagt, moren min er lærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nivvy Skrevet 9. april 2003 #46 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg sikter på Ingeniørdesign Mor er arkitekt, far er bankmann. Er interessert i arkitektur, så blir nok Ingeniørdesign innenfor det arkitektiske, hus og sånn ...men er mange år til, jaja, gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 9. april 2003 #47 Del Skrevet 9. april 2003 Ingen av foreldrene mine har høyere utdanning. Jeg har hatt sommerjobb der hvor pappa jobber, men det teller vel ikke vel.. Søsknene mine og jeg har alle høyere utdannelse (eller holder på å studere) og vi studerer veldig forskjellige ting og ikke i nærheten av det foreldrene våre har jobbet eller jobber med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunAndMoon Skrevet 9. april 2003 #48 Del Skrevet 9. april 2003 uff...nei..ikke etter mamma ihvertfall. Både hun og mormor er hjelpepleiere...ikke noe for meg. Pappa er en blanding av økonomileder + vaktmester/bygger hus, bad, kjøkken osv osv..tror ikke jeg kommer til å drive med verken bygging av hus eller matte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 9. april 2003 #49 Del Skrevet 9. april 2003 Min far er ingeniør av utdannelse og daglig leder i en ganske stor bedrift. Min mor var kjemiker. Selv har jeg to svært ulike utdannelser (med hhv 3 og 4 års varighet), og ingen av dem er i nærheten av det mine foreldre er utdannet som Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noravind Skrevet 13. april 2003 #50 Del Skrevet 13. april 2003 Min mor er tekninsk tegner og min far var lærer. Min stefar jobber i forsvaret. Selv studerer jeg på universitet med stø kurs mot helsesektoren. Brødrene mine har heller ikke valgt noe liknende som våre foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engeline Skrevet 25. april 2003 #51 Del Skrevet 25. april 2003 Min far er bilmekaniker, min mor er sosionom, min bror er dataingeniør og jeg er lærer, så vi har nok litt forskjellig interessefelt (selv om både mamma og jeg har med barn å gjøre). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 26. april 2003 #52 Del Skrevet 26. april 2003 Mor var kunstner og far bankmann - jeg fulgte i far sine fotspor og jobbet 12 år i bank. Nå jobber jeg med noe annet men en gang i framtiden skal jeg jobbe med kunst - det er det som er min store lidenskap. Så jeg har nok arvet noe fra begge mine foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalas Skrevet 28. april 2003 #53 Del Skrevet 28. april 2003 Pappa er journalist, men det skulle jeg i hvert fall ikke bli da jeg var yngre. Likevel endte jeg opp innen journalistikken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 30. april 2003 #54 Del Skrevet 30. april 2003 Niks! Pappa er bussjåfør/har vært trailersjåfør, og tungtransport er ikke noe for meg. Broren min er trailersjåfør da..... Mamma har ingen høyere utdanning hun heller. Hun tok husmorskolen (neppe noe for meg) og har jobbet i matvarebutikk som kassedame og i informasjonsskranke (jeg klarer ikke sure kunder) og nå jobber hun med renhold. Har jobbet med renhold jeg også, men det er ikke noe jeg kunne tenke meg å gjøre frem til pensjonsalder. Så jeg har nå tatt litt utdanning her og litt der, og nå har jeg bestemt meg for å utdanne meg innen regnskap og lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. mai 2003 #55 Del Skrevet 21. mai 2003 Mamma er hjelpepleier Pappa er kuldemontør / industrimekaniker Jeg skal bli sivilingeniør i teknisk design. men først må jeg fullføre vgs. og så er det forkurs :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tomine28 Skrevet 23. mai 2003 #56 Del Skrevet 23. mai 2003 Jeg følger ikke i mine foreldres fotspor nei. Mamma er sykepleier, pappa er sjef. Jeg er ingen av delene. Tror imidlertid de er veldig glade for at jeg har tatt en lang og god utdannelse og fått en trygg jobb. De har jo hatt sine ønsker for meg - selv om de ALDRI har presset på på noen måte - heldigvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 23. mai 2003 #57 Del Skrevet 23. mai 2003 Mor er tannlege og far er noe innenfor data. Siden jeg var fem år har jeg hatt lyst til å bli tannlege, men så ble det ikke slik likevel. Data får min bror og kjæreste ta seg av, selv har jeg alltid vendt det døve øret til når det er snakk om data. Kanskje jeg blir tannlege senere, tenk så deilig med mye penger for lite jobbing. Og ikke minst å snakke og snakke til noen som ikke klarer å svare tilbake annet enn med enstavelsesord, perfekt for oss med munndiare ringblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megan Skrevet 24. mai 2003 #58 Del Skrevet 24. mai 2003 Ja. Mamma har jobbet som lærer, men er utdannet radiograf, noe hun jobber med nå. Dette er absolutt ikke noe for meg. Pappa derimot har alle mulige slags utdannelser (bl.annet arkeologi og historie) og han har jobbet med alt fra undervannsarkeologi og tømmerhogst til universitetslærer og museumsbestyrer. Selv skal jeg bli arkeolog. Har alltid vært interessert i sånt, og særlig Pappa har alltid oppmuntret meg. Men valget er 100% mitt og det er virkelig det jeg vil drive med. Ser nok på mange måter på foreldrene mine som idealer- de har resit mye og bodd lenge i utlandet, noe som selvsagt ikke har gjort dem særlig rike, men de har fulgt sine drømmer. Er slik jeg også vil ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theolina Skrevet 28. mai 2003 #59 Del Skrevet 28. mai 2003 Nei.. men pappa har etterhvert følgt i mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miew Skrevet 28. mai 2003 #60 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg unngår å gå i mine foreldres fotspor. Ikke fordi det er noe gale i hva de har gjort, de har det kjempefint, økonomisk trygghet, osv. Gjør det mest fordi jeg vil gå mine egne veier. Hadde jeg vært mer interessert i det de driver med, hadde jeg kanskje gått de veiene, men det er jeg altså ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå