Gå til innhold

Går du i dine foreldres fotspor?

monja

Anbefalte innlegg

I liten grad - mor er husmor og min far har jobbet med det meste - jeg har høyere utdannelse men det eneste fellestrekket er at far jobbet en del i industri og det gjør jeg også nå om enn i et helt annet yrke.

Da vil jeg heller si at jeg går i fotsporene når det gjelder hobby og fritid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg oppdaget plutselig (!!) :lol: at jeg mer eller mindre faktisk følger mine foreldre.

I utgangspunktet stritta jeg imot...gikk tegning,form og farge og ville bli grafisk designer eller noe.

Jeg er født og oppvokst i byggevarebransjen dvs jernvare og trelast. Min far var sjef og min mor satt på kontoret. Og jeg jobba vedsidenav skolen i allefall 8år. Begge har bytta jobb, min far høyere opp i Byggevaresystemet og min mor til Glava.

Og jeg er snart Byggingeniør. Jeg har fulgt etter mine foreldre inn i byggebransjen men i en annen retning.

Min videre plan er å bygge på til Master innen ingeniørdesign eller arkitektur etterhvert, så litt krativitet sitter igjen. (som jeg forøvrig har etter min mor som er litt hobbykunstner...hehe) Men jeg er ille stolt av foreldra mine da...kan ha noe med det å gjøre :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en helt annen utdanning enn foreldrene mine, men nå er min mor sykemeldt og jeg er vikar for henne. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor er i helsevesenet og min far er i staten med ulike fagutdannelser bak seg, så jeg etterfølger ingen av dem. Jeg og min søster har imidlertid valgt samme vei, og dette gjorde vi sammen. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kommer fra en arbeiderfamilie, og har trukket opp min egen sti - med universitetgrad..Ingen av mine tidligere venner har heller fulgt min sti..Det HAR vært en ensom og strevsom vei..Faller liksom ikke inn noen steder føler jeg. Forhåpentligvis har jeg banet veien for etterkommerne mine.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KATTAstrofe

Jepp, i aller høyeste grad. Hele familien er i samme næringa, pappa har en ganske spesiell stilling i fiskeridirektoratet, og jeg skal ta mastergrad innen fiskeri. Hadde i utgangspunktet ikke planer om det, jeg ville bli noe helt annet - helst lege - men tok heldigvis et par tenkeår før jeg valgte retning.

Jeg diskuterer ofte med pappa, og har nok påvirket en del av hans avgjørelser. Hans rutine og erfaring, og min nytenkning gjør oss til et spennende team :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min er husmor og faren min er bonde(ingen av dem har mer enn 7 årig grunnskole). Jeg derimot har mange år høyere utdanning (lærerutd. + data). Jobber for tiden i skoleverket.

Men vi har planer om å kjøpe oss gård, så da kommer jeg jo til å følge faren min litt da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor er spesial pedagog og min far er sivil økonom, og jeg følger i hans forspor. Det samme har min bror gjort. Til høsten skal jeg(forhåpentligvis) til og med starte på sammen universitet som min far... :oops:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Min mor er arkeolog, min far klassisk filolog. Jeg har enda ikke begynt på universitetet, men vurderer mastergrad innen sosiologi eller statsvitenskap. Kunsthistorie og juss lurer jeg og litt på. Om jeg direkte tråkker i deres fotspor vet jeg ikke, men jeg skal nok ha en del år på universitetet før jeg ser meg fornøyd.

*nerd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Yrkesmessig sett følger jeg ikke mine foreldre- men jeg har oppfylt deres ønsker for meg ang. utdannelse, god jobb og egen leilighet i ett fint strøk.

Tror nok at de er fornøyde med meg. Nå som jeg skal gifte meg er prikken satt over i'en.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å følge i min fars fotspor, men etter hvert som studiene skred fram ble det ikke det allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fulgt mine foreldres fotspor. Begge er selvstendig næringsdrivende og jeg har opplevd hvor vannvittig mye jobb og lite fri det innebærer. Om noen månder er jeg ferdig med videreutdanningen i intensivsykepleie. Har ingen andre sykepleiere i familien og et samensurium av tilfeldigheter gjorde at jeg valgte å utdanne meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger ikke i mine foreldres fotspor, nei. Men jeg har valgt det samme yrket som bestefaren min og søsteren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kommer fra lange linjer av norsk bondeslekt på begge sider, så min generasjon er første som tester konseptet utdannelse i særlig grad.

Jeg har snart hovedfag på universitet, mine to brødre har også lange utdannelser. Så det er ikke hodet det har stått på :P

Jeg synes likevel utdannelse er et helt naturlig valg for meg, og har aldri tenkt annerledes.

*Fotsporene er kanskje ikke i riktig retning, men de er iallefall mine* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei....

Mamma er lærer. Jeg har vært lærervikar, men fant ut at det ikke var noe for meg.

Pappa er gårdbruker. Selv om jeg er odelsjente og kommer til å arve hele greia, kommer jeg ikke til å drive selv når den tid kommer.

Min drøm er å få IT-jobb....

Mamma og pappa vet knapt opp-ned på en pc.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg følger ikke i mine foreldres fotspor. Min far og mor er frisører jeg er livsnyter og jobber innenfor MLM/relasjonsmarkedsføring/nettverksmarkedsføring. :D

Bedre å få 1% av 100 stykker enn å arbeide 100% selv. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Mamma jobber med barn, pappa på verksted. Selv er jeg jurist og den første akademikeren i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å gjøre det....Min far er flygeleder, og jeg var på nippet til å søke på flygeleder-skolen. Helt til min mor som jobber på sykehus fikset meg sommerjobb på røntgenavdelingen. Da var det gjort :ler: Så om ett år er jeg radiograf. Fulgte vel litt i mammas fotspor da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...