Gå til innhold

Babyens sovevaner

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvor lenge etter fødselen begynte dere å få til faste sovevaner for babyen? Her er det foreløbig den lille som styrer løpet, men jeg kunne godt tenke meg å få snudd om litt her nå. Begynte dere å styre sovingen bevisst eller bare gikk det seg til etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

De første ukene - var alt nytt og rart... :roll:

Men etter ca. 3 måneder gikk alt ganske greit.

Da sov gutten min fra ca. 23.00. til 06.00.

Ikke noe nattesmåltid her i gården.

MEN jeg var konsekvent:

*om natten var det ingen dulling og degging

*kun mat og evt. skift av bleie

*ingen koseprat

*mørkt i rommet

Høres kanskje litt strengt ut, men det er effektivt. :wink:

Dagen har mange gode timer til kos...

Natten trenger vi alle god søvn.

Dette er basert på min erfaring.

Lykke til :sjarmor:

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya30 kommer med gode råd! Vi har en sønn som er glad i å sove.Når han var 8 uker sov han natten gjennom for første gang.La seg 22.00 og våknet får å få pupp klokka 06.00 men så la vi oss til å sove igjen og da kunne vi ligge til både 10.00 og 11.00!!

Helt utrolig deilig når baby-perioden er slik!!

Men.... nå er han 2 år og vil ikke legge seg om kvelden.Det er jo mye mer interessant å sitte oppe sammen med mamma og pappa da vettu!! :D Ja,ja! :oops:

Prøv å følge rådene til Maya30 når det gjelder nattestell også skal du se at du finner en fin dur for deg og barnet når dere blir skikkelig godt kjent!

*Et lite smil.En liten kropp.En liten hånd som strekkes opp.Et nydelig lite smykke.Hjertelig tillykke!*

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid lagt sønnen vår på soverommet i egen seng da det blir kvelden - helt fra han var nyfødt! De første 3 mnd ville han ha mat 2 ganger om natta, men etter hvert fant jeg ut at det var omtrent på samme klokkeslett hver gang. :kgblunk:

Da fant jeg ut at jeg måtte prøve å styre ham litt - og særlig etter 6 mnd da babyene egentlig ikke trenger mat lenger om natta. Så da begynte jeg med å "hoppe over" matstell første gangen han våknet. Ikke spesielt populært i starten, men jeg holdt ut! Gjorde etterhvert det samme de gangene han våknet igjen for å få mat - og jeg hadde rett; det var mer en vane enn at han var ordentlig sulten.

Så nå er han 7 mnd og sover fra ca 18.30 - 07.00 - og det er kjempeherlig! :D

Maya30 hadde gode råd - kan bare støtte meg til dem! LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...