Gå til innhold

Invitere hun jeg var forlover for...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det er så mye prat her nå om hvem man skal invitere og hvem man ikke skal invitere...

For fire år siden var jeg forlover i et bryllup. Vi var kjempegode venner, hun var bl a med da datteren min ble født.

Nå skal jeg gifte meg (etterhvert) og lurer på om jeg skal invitere henne. Vi har nemlig ikke kontakt lengre, og jeg har vel snakket med henne omtrent fem ganger etter hennes bryllup. Hun ble sur fordi jeg ikke holdt tale i hennes bryllup og kuttet kontakten.

Jeg sier Nei hun skal ikke inviteres. Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm...

Hvorfor holdt du ikke tale ?

Håper hun viste på forhånd at du ikke hadde tenkt

å holde tale da..

Ellers kan jeg skjønne hun ble sur på deg..

Selve talen er jo den største oppgaven

til en forlover da..

Du kan jo invitere henne som "plaster på såret" ??

En håndsrekning..

Kanskje dere finner tilbake til hverandre igjen ..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal be henne.

Her har dere jo en fin anledning til å få skværet opp!

Det er kanskje sært av henne og bli sur fordi du ikke holdt noen tale,men det er jo VANLIG med enten tale eller sang!

Hadde du ingen av delene? :o

Tror jeg hadde følt meg litt snytt også,hvis MIN forlover ikke hadde hadde sagt noen ord eller skrevet noen strofer til meg... :cry:

Ismen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare lyst til å si at det var SVÆRT gode grunner til at jeg ikke holdt noen tale for henne...

Ellers er de jo skilt i dag (sep etter ti mnd) og vi visste alle at det ikke ville vare...han var notorisk utro...vi prøvde å advare...

Men det har ingenting med min manglende tale å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde SVÆRT gode grunner til å ikke ha noen tale........Da skulle du heller ikke stilt opp som hennes forlover!

Ismen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selve talen er jo den største oppgaven

til en forlover da..

Trodde det var oppgaven i kirken som var den største oppgaven er forlover har jeg da????????

Anitacath: Hvis du har kaffigjester, kan hun passe inn i den kategorien?

hadde bare villet be de jeg har lyst til å be, et bryllup skal være den største dagen i ens liv, litt kjedelig å angre på ting i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenker jeg: i og med at du faktisk vurderer å be henne, eller i alle fall tenker tanken, så er du ikke fullstendig "ferdig" med henne og forholdet deres. Men jeg tror nok jeg hadde valgt å ta opp kontakten igjen på en annen måte enn i bryllupet! Da har du jo ikke tid til å snakke ordentlig med henne, og hun kan sikkert få følelsen av at du har bedt henne bare fordi hun ba deg osv. Hva med å ringe henne og høre hvordan det går? Kanskje ta en tur på kafé og oppdatere hverandre litt? Så finner du nok fort ut av om hun er verdt invitasjonen eller ikke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var oppgaven i kirken som var den største oppgaven er forlover har jeg da????????

Den er ikke så stor den oppgaven forloveren har i kirken som den oppgaven som å holde tale for "hele folket.."

Kjenner mange forlovere som har slitt dag og natt med den gitt...

Den skal jo helst være full av humor, kjærlighet, varme

og vennskap osv osv

Jeg syns ikke det er så enormt vanskelig å sitte på en stol i kirken..

Men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviter henne til kaffe og se om hun tar i mot invitasjonen. Som de andre sier, så kan det hjelpe for dere å skvære opp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at det var oppgaven som vitne som var den største som forlover!?! Jeg skal ha to forlovere, og begge har sagt at de ikke kommer til å ha tale eller lage sang. Skal jeg føle meg snytt for det? Bærer liksom ikke noe nag til dem for det. Og dessuten er det vel ikke så vanlig at brudens forlover taler som at brudgommens gjør det. Min tilkommende har også to forlovere, og begge skal holde tale :D

Men om du skal be henne eller ikke....Du kan jo be henne til kaffe, men det er synd om du føler at du er "forplikta" til å be henne fordi du var hennes forlover. Jeg tror kanskje jeg ikke hadde bedd henne..... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ringe henne å snakke med henne før du evnt

sender en invitasjon ?

Det går som regel mye bedre enn man tror.. :wink:

Ring henne nå !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver at det var litt sent og trekke seg 3 dager før bryllupet,og det er jeg selvfølgelig enig i......

Men,om du ikke hadde skrevet tale innen den tid,så hadde du sikkert ikke tenkt å gjøre det heller...?

Bare undrer.. :roll:

Uansett: Jeg synes du bør be henne.

Se på det som en ny start for dere. Man får aldri for mange venner vet du!

Ismen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammelt og glemt - vis deg som et stort menneske og inviter henne.

Jeg inviterte en gammel skolevenninne jeg ikke hadde sett og snakket med på mange år - med følge - dette førte til at vi gjenopptok kontakten - og det gleder oss begge.

Var det en god grunn til at du ikke holdt tale, så vil hun forstå.

En som blir sur på en annen for flere år siden hever vi oss vel over vel...?

Dessuten er det lenge til du skal gifte deg, og du skal vel ikke sende ut invitasjoner på denne siden av jul, så nå har du mange måneder til å ringe henne på, ta igjen kontakten - inviter henne på en utecafé i sommer - og kos deg med din gamle venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitere henne om du vill ha någon kontakt med henne. Att inte bjuda in henne är att slutligen bryta kontakten, om hon var sur för att du inte höll något tal (oavsett anledning) så lär en utebliven bröllopsinbjudan ses som ett klart tecken på att ni inte behöver ha någon kontakt.

Har du "tur" så tackar hon nei och då vet du att hon inte vill ha kontakt, då har du gjort vad du kan. Har du ännu mera tur kommer hon och ni tar upp kontakten på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...