Gå til innhold

Lærer som vil "skifte beite".....


klaraklokk

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet lærer og jobber nå i mitt første år.

Men jeg trives ikke :cry: Ungene spiser meg opp og trekker ut all energi jeg har. Og jeg liker heller ikke all denne kveldsjobbingen. Jeg har ikke lyst til dette lenger.

Men hva kan jeg jobbe med. Hvem trenger min kompetanse.

Er det noen som vet noe eller har en ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv prøvd meg som lærer nå snart ett år, og må si jeg er litt demotivert. Jeg synes det er utrolig gøy når elevene er med på det jeg gjør. Ikke nødvendigvis at de må skjønne alt, men når de gjør en innsats og når det gir resultater (små eller store).

Men når de (og her snakker jeg om elever i videregående skole) gir fullstendig blaffen, og samtidig klager på alt, da blir jeg frustert. Noen blir sure fordi de faktisk må jobbe med faget. Og det er selvfølgelig min skyld at de ikke skjønner noen ting.

Er selvfølgelig ikke feilfri, men den holdningen en møter blant svært mange, gjør at jeg har mistet lysten. Nei jeg tror jeg vil søke på ny jobb.

Så her har vi samme utgangspunkt.

Jeg tror det er behov for pedagoger i det private næringsliv. Det kommer jo litt ann på fagkretsen hvilke bedrifter som kan ha nytte av din kompetanse. Men det kan jo hende at sånne "head-hunter"-bedrifter kan ha nytte av deg? Eller personalavdelinger?

Hva med private kursoperatører der elevene er voksne mennesker som betaler for å gå på kurs (folkeuniversitetet etc.). Eller konsulentfirmaer som tar på seg oppdrag med organisasjonsutvikling der det sansynligvis er behov for en del kursing.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Mulig jeg spør dumt, men hvor finner jeg head-hunter og konsulentfirmaer?

Jeg kan tenke meg å jobbe innenfor noe av de forslagene du har nevnt.