Gjest gjest1 Skrevet 26. mars 2003 #1 Del Skrevet 26. mars 2003 Hva syns dere om svart arbeid? Har nettopp vært i et møte med de som vi eier huset sammen med. Vi skal bygge altaner, og gjøre en del annet vedlikeholdsarbeid. Vi er fem leiligheter, og det er bare meg som synes det er totalt tåpelig å bruke svart arbeiskraft. De andre kan ikke forstå at der i vår interresse å ha en mulighet og klage hvis arbeidet blir dårlig utført. Er så frustrert, og sint at jeg nesten går opp i fistel. Men klarte å holde hodet kaldt under møtet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 26. mars 2003 #2 Del Skrevet 26. mars 2003 Idiotisk! Så store prosjekter bør man bruke fagfolk til.. og det bør være hvitt arbeid. Jeg er FOR vennetjenester, der man sparer hverandre for noen kroner, men jeg er helt i mot større prosjekter der man plutselig står uten garanti. Synes at du bør prøve å snakke dem til vett jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 26. mars 2003 #3 Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg er så enig med deg, Pulverheksa! Selv har jeg aldri betalt svart og håper jeg aldri kommer i en situasjon som den du er i. Det er stor sjanse for at noe går galt og betaler du svart har du ingen rettigheter. Og så synes jeg det er umoralsk å betale svart, men der er jeg nok litt i utakt med resten av befolkningen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. mars 2003 #4 Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg prøvde å snakke dem til vett, men mot enfoldighet kjemper fornuften i blinde. Prøvde å forklare at det er i vår økonomiske interesse å gjøre det hvitt siden vi da har klagerett. Og kan kreve penger tilbake, og be dem gjøre jobben om igjen hvis vi ikke er fornøyde. Svart arbeid ender ofte opp med at det er dårlig utført og uforholdsmessig dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murvel Skrevet 29. mars 2003 #5 Del Skrevet 29. mars 2003 All min støtte til pulverheksa Stå på ditt, det er ditt hjem og dine penger det dreier seg om også. Vennehjelp er greit, men svart arbeid kan bli vanvittig dyrt :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2003 #6 Del Skrevet 29. mars 2003 Vennetjenester er bra, svart arbeid er fy og skummelt. Dersom snekkeren, rørleggeren, elektrikeren og maleren eier et hus sammen med blikkenslageren og mureren ser jeg ingen grunn til å leie inn noen, for å si det sånn. Tilsvarende blir det om venner bytter tjenester. Men å LEIE folk svart?? Aldri i verden!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 29. mars 2003 #7 Del Skrevet 29. mars 2003 Å jobbe litt svart ser jeg ikke noe galt i. Men skjønner veldig godt hva du mener med at du ikke vil miste klageretten. Til et såpass stort prosjekt ville jeg nok leid skikkelige fagfolk som betalte skatten sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Blue Skrevet 29. mars 2003 #8 Del Skrevet 29. mars 2003 Å jobbe litt svart ser jeg ikke noe galt i. Men skjønner veldig godt hva du mener med at du ikke vil miste klageretten. Til et såpass stort prosjekt ville jeg nok leid skikkelige fagfolk som betalte skatten sin. En ting er klagerett, m.m. der det absolutt lønner seg å gjøre det hvitt.. En annen ting er sk vennetjenester Men hva med det moralske aspektet her?! Svart arbeid er faktisk det samme som å stjele. Det er og blir tyveri. Faktisk. "samfunnet" - det er oss det! Jeg blir så kvalm av folk som arbeider svart, lurer på skatten, snyter og sniker, samtidig som man roooper etter økte velferdsgoder. Ingen vil yte, alle vil ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå