Gå til innhold

besøk/fosterbarn/eget barn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ser det har kommet mange svar ang. fosterbarn en annen plass.

Det jeg lurer på er: En enslig mor har frivillig gått med på midlt. plassering til slekt. Altså ikke fosterfam, slekten er heller ikke godkjent som fosterfam. i slik andre fam. blir vurdert i slik hensikt.

Biol. far har ikke noe fast samvær med barnet der slik han hadde da barnet bodde med mor.

Grunnen er at de sier han ikke har krav på det, siden det ikke er tvangsplassert.

Var en som hadde klare svar i et annet spr. ang .fosterbarn som hadde vert inne på lovverket. Mulig hun kan dette også?

Hva sier barnevloven om kontakt med øvrige fam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Syns du skal ta deg sammen og komme deg dit du hører hjemme...

Inlegget ditt hører hjemme en helt annen plas.

Skjønner ikke hva du gjør her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det har kommet mange svar ang. fosterbarn en annen plass.

Det jeg lurer på er: En enslig mor har frivillig gått med på midlt. plassering til slekt. Altså ikke fosterfam, slekten er heller ikke godkjent som fosterfam. i slik andre fam. blir vurdert i slik hensikt.

Biol. far har ikke noe fast samvær med barnet der slik han hadde da barnet bodde med mor.

Grunnen er at de sier han ikke har krav på det, siden det ikke er tvangsplassert.

Var en som hadde klare svar i et annet spr. ang .fosterbarn som hadde vert inne på lovverket. Mulig hun kan dette også?

Hva sier barnevloven om kontakt med øvrige fam?

http://odin.dep.no/bfd/norsk/barn_og_ungdo...ndex-b-n-a.html

Her finner du masse om dette - også lovene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tunge1:

Syns du skal ta deg sammen og komme deg dit du hører hjemme...

Inlegget ditt hører hjemme en helt annen plas.

Skjønner ikke hva du gjør her.

Jeg vet ikke helt hvor innlegget skulle passe bedre.. :wink:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tunge1:

Jeg vet ikke helt hvor innlegget skulle passe bedre.. :wink:

.

Syns synd i veslebråka som ikke har noe annet å ta ut frustrasjonen sin på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja for all del, la oss gripe til våpnene.. en ørliten fleip en sen natt når jeg sitter og presser over skolearbeid og titter litt på kvinneguiden når jeg er lei og frustrert tåles ikke?

Da får dere ha meg unnskyldt.

Unødig å trekke inn andre brukere i denne sammenheng. Deler slettet. Cassandra - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiefosterhjem er fosterhjem der barnet ikke står under omsorg av barnevernet.Hvis plasseringer uten omsorgsovertagelse varer mer enn to måneder,kan barnevernet kreve at familien er plassert hos skal godkjennes som fosterhjem og at tilsyn skal opprettes.

Det er fylkesnemda som gir forslag til besøk og barnevernet setter opp plan etter dette.

Men i dette tilfellet er det Foreldrene,barnet og fosterhjemmet som må komme til enighet om hvordan de skal løse dette.

Håper du fikk svar på det du lurte på.

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...