Gå til innhold

Festen etterpå; ingen åpen bar, noen som har gjort det??


Gjest anonym

Bryllup uten alkohol, bra eller dårlig?  

  1. 1. Bryllup uten alkohol, bra eller dårlig?

    • bra!
      8
    • dårlig!
      10


Anbefalte innlegg

Gjest marillion

jeg har funnet ut at det blir et lite og familiært bryllup. med noen nære venner i tilleg til familie og litt slekt.

Det er også et ''problem'', med hans skilte foreldre. faren er gift igjenn med ei 'kjærring', mens mora er desverre alkoholiker . :( Dette resulterer i splittelse innefor disse 'rammene', og jeg vet ikke hvem som skal prioriteres. :roll:

Det eneste jeg kan tenke meg er å ha et så godt som et alkoholfritt bryllup, kansje konjakk til kaffen

og litt øl, men ingen åpen bar.

Så, noen som kan fortelle meg om deres fine bryllup uten masse fulle talere og tulle talere, og fulle tanter og onkler, svigers eller alt dette et bryllup dessverre kan føre med seg.. :ler:

Folk skulle vel strengt tatt ikke bli fornærmet mht våre valg når det gjelder alkohol eller ikke alkohol

ps : vi er glade i øl begge to, og like glade i en fest, men vil vil også være voksen på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det finns alkholister som har svårt att säga nej och som riskerar att förstöra ert bröllop så välj ett alkoholfritt eller alkoholbegränsat bröllop.

Kanske kan ni servera vin och öl till maten men inte starksprit?

Personligen skulle jag gärna vilja ha vin till en god mat, men ni kan kanske hitta ett gott alkoholfritt vin? När jag var på tjejfest för någon månad sedan köpte jag två vita alkoholfria viner, den ena var mycket god medan den andra nästan var odrickbar. Men testa, det finns goda alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi hadde ikke vin til maten, men fri bar etterpå...litt uvanlig kanskej, men fungerte bra. Synes middagen gikk veldig bra til tross for at det ikke var alkohol. Gode taler, sanger og en flink toatmaster betyr jo like mye når det gjelder å skape god stemning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ha valgt å ha vin/øl til maten. Og hatt en som serverte og fylte på i glassene 2 ganger under middagen. I tillegg hører et lite glass Conjack med til kaffen.

Hvis hun er glad i det våte kommer hun helt sikkert til å ha noe på innerlummen uansett. Jeg kjenner til dilemaet. Har selv foreldre som er litt for svake for det våte. Tror jeg ville ha valgt å kjørt denen stilen. Men, gjerne nevnt dette i invitasjonen at det ikke blir åpen bar. :blunke: Slik at de andre gjestene er klar over dette, og evt. tar med seg det de selv vil drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ha valgt å kjørt denen stilen. Men, gjerne nevnt dette i invitasjonen at det ikke blir åpen bar.  :blunke: Slik at de andre gjestene er klar over dette, og evt. tar med seg det de selv vil drikke.

Blir ikke det litt rart? Alkoholen er jo ikke det viktigste med bryllupet, og om man velger å ikke ha fri bar, er det jo for å begrense alkoholinntaket (eller for å spare penger, men jeg skjønte at det ikke var tilfellet her).

Jeg er overbevist om at man kan ha et fint bryllup uten alkohol, eller med bare vin/øl til maten. Vi hadde alkohol til maten, konjakk til kaffen, og bar senere på kvelden (ikke fri bar), og det fungerte fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har nesten samme "problem" som deg.. min kommende svigermor er alkoholiker :(

Vi har bestemt oss for å ha alkoholfritt bryllup, bare pga. henne. Hun har ingen begrensninger, og klarer ikke slutte å drikke når hun først tar en øl.. Dessuten blir hu så innmari utrivlig når hu er full :( er sint på alt ogalle, og syns veldig synd på seg selv. Vi vil ikka at hun skal ødelegge dagen vår, derfor blir det ikke noe alkohol i vårt bryllup.

Tror de fleste av gjestene kommer til å synes det er greit. Alle på mannen sin side kjenner jo til "problemet" og noen på min side også.

Satser på at bryllupet blir like fint uten alkohol!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helenius

Heisann!

Det er fullt mulig å være i et alkoholfritt bryllup! Av de bryllupene jeg har vært i, har ingen hatt fri bar, men bare et par glass vin til maten. Vi skal ha vin til maten og åpen bar etterpå der gjestene eventuelt kan kjøpe drikke selv. Men jeg synes dere gjør lurt i å ha tilnærmet alkoholfritt bryllup dersom det er folk med alkoholproblemer der. Drikke kan man alltids gjøre en annen gang, både dere og gjestene! I et bryllup blir det følelsesladd, morsomt og stemning så god som noen også uten alkohol... Det er jeg helt sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg har vært i MANGE brylluper uten alkohol, og de kan være minst like hyggelige og festlige de!! Vi skal heller ikke ha alkohol, og har aldri sett på det som et problem.

Og hvis det er en alkoholiker blandt gjestene, syns jeg det i seg selv er mer enn god nok grunn til å la det være...

Dere skal iallefall ikke føle at dere ha alkohol for å tilfredsstille noen av de andre gjestene - det er deres fest, og dermed dere som bestemmer premissene!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

fra sørlandet jeg, og da sier det seg vel selv at her har vi alkoholfrie bryllup:) Iallefall allefall, manger er det - og det er kjempekoselig!

Da min bror skulle gifte seg og bryllupet skulle være her (mor&far spanderte da hennes foreldre ikke kunne samarbeide), var hans kommende kone ganske skeptisk til et alkoholfritt bryllup - hva ville vel alle vennene hennes si om de ikke fikk servert øl og vin som de var vant med?? Det nærmeste de kom øl, var mammas hjemmebrygga "juleøl" som ble kjempepopulært. Gjestene hadde aldri vært i et gildere bryllup, synes det var så fint uten alkohol, likte så godt hjemmebrygga øl, -ja det hele var en stor suksess.

Så når jeg gifter meg til høsten, blir det alkoholfritt, kankje litt cider bare.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For min del synes jeg at vin er en del av et godt målltid.. Men åpen bar etterpå blir det ikke snakk om.. Det er et selskap og sammenkomst.. så folk får greie seg med noen glass vin.. og litt godt til kaffen etterpå..

Tror det blir kjempehyggelig.. Tror at de i min familie hadde reagert på et helt alkoholfritt bryllup, men på mangel på mer enn vin og litt godt til kaffen tror jeg ikke at de kommer til å regaere på..

Det blir en servering opp til noe slik folk ville valgt dersom de var ute og spiste.. ikke på en "fest"..

Vi kjører stil :)

Ikke blir vi mer en maks 40 heller..

JEG har veldig tro på VÅR plan..

Dere andre får ha lykke til med DERES :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel alle noen i familien som ikke tåler alkohol like bra. Det gjelder for oss også, så vi ønsker ikke at fokus skal rettes mot "åpen bar" etter middagen. Vi blir ca. 75 gjester, og de vil få vin til maten og cognac til kaffen. Ønsker de mer å drikke etterpå, må de kjøpe det selv. Vi føler da at vi ikke "oppfordrer" til fyllefest. Alle vi har snakket med synes dette er en fin løsning. Den medfører også at vi kan tillate oss å invitere noen flere gjester, siden åpen bar kan koste skjorta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest.....

Skjønner at det kan være et vansklig valg for noen.....alkohol eller ikke..... men vi skal ha vin til maten og fri bar etter. Synes at vin/øl til mat hører med. Cola og indrefilet er ikke akkurat en god kombinasjon.Ikke i mine øyne i allefall.

Det forekommer sjeldent....i allefall i min omgangs krets... at noen drikker seg fulle. Synes at det må være opp til hver enkelt om de vil ha en cognac til kaffen eller ikke....Tror ikke det blir et fylle bryllup av den grunn. Så...... uansett valg........håper dere får en fin dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8) 8)

Hei!

Vi har vurdert dette veldig nøye, og diskutert både med foreldre og andre.. Og vi har kommet fram til følgende, vi serverer en fordrink når gjestene ankommer selskapslokalet. Til forrett får de et glass hvitvin, til hovedrett blir det skjenket rødvin, eller øl. Etter dessert blir det kaffe og kaker, til dette blir det en avec. Men, når det gjelder baren har vi funnet ut at toastmaster opplyser om at man kan få kjøpt forfriskninger i baren etter kaffen. Da tror jeg at dette blir styrt litt av seg selv...

Virker dette gjerrig???

:-? :-? :-? :-? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har to stykker i familien som ikke helt klarer å begrense seg når det gjelder inntak av alkohol og til tross for det skal vi ha fri bar og øl og vin til maten....

Vi har tatt en prat med begge to det gjelder og sagt at det ikke skal være noe "fylleslag", men en koselig dag/kveld som vi skal huske uten overstadig berusede og kranglete familiemedlemmer! Dørvakta har fått beskjed om å sende dem hjem hvis det blir for ille og det vet de. :roll:

Vi har også alliert oss med hun som skal stå i baren, så hun kommer til å følge nøye med!

Regner med at det kommer til å gå bra, men tror nok både sambo og jeg kommer til å følge litt ekstra godt med utover kvelden uten at det kommer til å ødelegge for oss. :-?

Har også vært i bryllup og familiesamenkomster med disse to tidligere og det har gått bra så lenge de blir passa litt på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for å ha et helt alkoholfritt bryllup!!!

Og regner med at det vil gå bra. Grunnen til at vi har valgt så her,

er at vi ikke vil ha "fulle folk" i bryllupet, og det ville det blitt selv om

vi bare har "litt alkohol"... Da ville de drukket så mye de kunne på den

tiden, dessverre...

Også skal vi ha endel unger i vårt bryllup, tilsammen ti barn under femten år... OG vi vil mye heller ha de der enn alkoholen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha velkomstdrink, vin og øl til maten og avec til kaffen (og alkoholfrie alternativer selvsagt). Vi har rett og slett ikke råd til åpen bar, så ideen om at toastmasteren sier at forfriskninger kan kjøpes i baren, synes jeg var god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...