Gå til innhold

Gifte seg før man får barn?

Arwen

Synes du det er viktig å gifte deg før du får barn?  

1 stemme

1. 1. Synes du det er viktig å gifte deg før du får barn?

• Ja
      29
    • Nei
      27

Anbefalte innlegg

Ideelt sett så håper jeg at jeg kan gifte meg før jeg får barn, men blir det ikke sånn er det ikke så farlig det heller. Er det viktig for dere at ting skjer i "riktig" rekkefølge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke viktig i det hele tatt for meg/oss.

HVIS vi får barn, så blir det mest sannsynlig uten å være gift i første omgamg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinne

Jeg håper jeg er gift før jeg får barn, men hvis jeg ikke er det, så er det ikke akkurat noen skandale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

For meg er det ikke viktig å nødvendigvis gjøre alt i "riktig" rekkefølge, men jeg er fryktelig glad for at vi valgte å gifte oss før vi fikk barn. Vi behøvde ikke bekymre oss for barnepass på bryllupsdagen, og kunne ta en lang bryllupsreise.

Jeg har vært i flere bryllup der brudeparet har små barn, og det har blitt veldig hektisk for dem, en måtte endatil bære barnet sitt opp midtgangen fordi hun slo seg vrang. Er det en dag man vil slippe bæring og mating og tilgrising av klær må det vel være bryllupsdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke viktig for meg og gifte meg før jeg får barn. og det er heller ikke viktig for meg at man gjør det etterpå. Men jeg synes det er viktig og tenke seg godt om før man får barn og eller gifter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

D viktigste er vel at man er glade i hverandre og at barnet er velkomment av begge foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg spiller det ingen rolle..

Skal gifte meg om 2 år, får jeg barn før den tiden ville det være herlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de reglene som p.t. gjelder bl.a. med tanke på arv fatter jeg ikke at par, som likevel lever sammen, tør å få barn uten å være gift! Hadde jeg vært samboer og blitt gravid ville jeg ha giftet meg på flekken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle.. Jeg har ingen planer om å gifte meg enda, men jeg håper å få baby snart.. Så det blir forhåpentligvis baby før giftemål....... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Begge deler er store økonomiske "belastninger" og måtte jeg valgt mellom dem, ville det helt klart blitt barn. Har man økonomien i orden synes jeg det ideelle er å gifte seg først, selv om det på ingen måte sier noe om foreldreevnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gifte seg trenger ikke å være noen stor økonomisk belastning - det kan faktisk være helt gratis! Av hensyn til barnet synes jeg helt klart at man bør være gift når man blir foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Av hensyn til barnet synes jeg helt klart at man bør være gift når man blir foreldre!

Fordi at???

Bryllup kan ikke bli helt gratis, men billig ja. Men jeg ønsker meg ikke et "lappskausbryllup" med papptallerker, ja på et kontor og tre gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel av det gode for barnet at barnefar har like rettigheter som mor ved et samlivsbrudd samt at man unngår kinkige arveoppgjør dersom den ene av foreldrene skulle falle fra? (Kjenner mennesker som bor i hus som barnet eier og som overformynderiet har råderetten over...).

Å gifte seg er faktisk en av de få tingene i livet som kan være helt gratis! Fest kan man evt. ha siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva slags rettigheter er det som er forskjellige om far er gift eller samboer? Trodde dette var likt, så lenge han har påtatt seg farskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 100 pst enig med Leo. Jeg synes det er skremmende at det er så få som er klar over norsk arvelov. Og det virker som om de som er klar over det ofte gir blaffen i det og tenker at dette ikke skjer meg. Selv tror jeg alltid at det værste kommer til å skje (blir ofte positivt overrasket :D )

og vil sikre fremtiden for meg, faren og barnet. Jeg har ikke barn nå, men ønsker barn. Det er en av grunnene til at jeg og kjæresten skal gifte oss i juni.

Ja det er gratis å gifte seg, man må ikke ha fest for 100 mennesker. Selv skal jeg ha fest, men hadde jeg ikke hatt råd til det hadde jeg hatt en mindre markering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Er enig med SS i at det er viktigst at man er glad i hverandre og at barnet er ønsket, men det er allikevel viktig for meg å være gift før jeg eventuelt får barn, det har bla Leo ramset opp mange gode grunner til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sevsgt stt opp et testamente og en samboerkontakt hos advokat så da ser jeg ikke "nødvendigheten" med å gifte seg. Akkurat nå er det ikke aktuelt men det blir sikkert det en gang i fremtiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...