Gå til innhold

Smijernseng og garderobevalg..


Arwen

Anbefalte innlegg

Vi har smijernseng i svart og med noen få gulldetaljer og skal kjøpe nytt garderobeskap. Hva slags trefarge og garderobetype bør vi velge? Noen som har sett noe fint? Veggene blir i en varm dus terakottafarge og har gardiner i mørk mørk lilla og samme terakottafargen. Har sett på noen garderober, men alle ser så "nye" ut, og slik blir ikke resten av stilen på soverommet. Aner ikke hva vi skal velge.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Æsj, svaret mitt ble borte! :evil:

Men jeg foreslo skap i kirsebær (eller annet rødbrunt treslag). Vet Norema hadde det for noen år siden i hvert fall. Kjøper du skap fra en leverandør som har mange ulike moduler, kan du jo bygge det sammen slik su selv ønsker med innredingene osv. Det kan være lurt å tenke gjennom om man trenger mest hyller eller stenger f.eks. Følg opp med knotter/håndtak i gullfarge/messing.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :D Synes det hørtes kjempelurt ut å kjøpe et furuskap som jeg kan beise. Kanskje i mørk kirsebær eller brun (?) Kan jo selv bytte ut håndtakene.

Har vært og sett på de enkle folie garderobene, men føler også at det blir helt feil, så der er vi enige gigi.

Vi er så heldige at soverommet vårt er ganske stort derfor kommer vi til å sette inn ganske mye skaper (Tenker fire "deler") De vil jo gjøre ganske mye ut av seg så derfor er det viktig å ikke kjøpe feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm... Fire (doble?) garderobeskap vil jo gjøre mye ut av seg, ja. Kan lett bli litt i overkant massivt dersom du beiser dem mørke også... Da bør du nok prøve å finne noen som ikke er så altfor svulstige i fasongen. De har jo mye på IKEA også... Hva med noe slikt: http://www.ikea.no/product_presentation/sh...RT&id=2197,2164

Det er av heltre. Mener jeg har sett at de har dette både som enkelt og dobbelt skap også (ikke bare trippel). Det er forholdsvis enkelt i fasongen. Kan være en fordel at det har "bein", dette gir et litt lettere og luftigere preg...

Ikke fire dobble, fire enkle. Burde skrevet det med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ditt soverom hadde det jo vært knallfint med et litt rustikt skap, et i massivt, litt mørkt tre! -Men dette blir jo lett kostbart, da. Disse moderne utseende garderobene i lys bjørkefinér tror jeg blir helt feil i ditt tilfelle. Personlig er jeg ikke videre begeistret for garderober belagt med bøk- eller kirsebæretterligning i plast, heller. Det er mulig å finne litt kraftige skap i heltre furu som ikke er så dyre (sjekk Jysk, Bohus, A-møbler, Skeidar...) Gjør ikke noe om de er lutet i utgangspunktet (som de ofte er), du kan bare beise eller male mørkere brunt.

Enig - men jammen dyrt!!

Vet jo ikke om det er aktuelt. Det som og er litt fint er jo å kjøpe et billig et og male det. JEg har også smijernseng - og har svarte nattbord til og grønne vegger. Garderobeskapene hos meg er inne bygget og hvite (ikke noe fint) men vinduskarmer osv er jo og det.

Det er jo litt avhengig av dørlister og vinduskarmer også.

Malte skaper tror jeg kunne blitt fint hvis du vil ha noe billig. Mener ikke å ta det for gitt. Bare litt domt å ta for gitt at du kan kjøpe det dyreste og. Tenk det du, med svart ramme som passer til sengen, og en annen farge på dørene. HVis det passer og ikke blir alt for fargerikt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mye penger å bruke , så det er egentlig ikke noe problem. Har egentlig lyst på innebygd, men finner ingen som jeg liker. Alt ser for "nytt" ut. Er veldig lei av furu møbler, så orker ikke kjøpe det uten å male/beise det.

Veldig vanskelig det her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn er det jeg er på jakt etter, får se hvor økonomisk jeg er og hva jeg gidder. Er jo greit å sitte igjen med litt penger etter å ha pusset opp også. (Skal pusse opp en hel leilighet - badet.) Jeg kommer tilbake med resultatet, hvis noen er interesert da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...