Gå til innhold

Homofili er synd

Gjest Anorakk

Anbefalte innlegg

Fordommer er også synd. Så det så! :fnise:

Jesus var forresten homofil selv, så det er litt ironisk at "kristne" mennesker ser ned på homofili. :) Jesus hadde langt hår, kjole og mange deilige menn samlet rundt seg... <3 Vi homser elsker Jesus <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lurven
Jeg er kristen og fordømmer ingen...

Hvis vi skal finne lure ting å leve etter i Bibelen, så vil jeg heie på utsagn som "Den som er uten synd kan kaste den første sten!"

"Elsk din neste som du elsker deg selv"

For eks.... Hadde de i denne tråden som kaller andre Satans barn, levd etter disse tankene, så hadde nok verden vært en smule mer happy...

jeg er enig med deg, mange som har glemt det og kaster veldig mye stein, men uansett tror jeg alle mennesker har en viss grad av fordomsullhet, bare at noen har mer enn andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Huff, for noen triste syn noen har. Så klart er ikke homofili en synd!

Jeg er selv hetrofil, og klarer ikke i det hele tatt å forestille meg hvordan det er å tenne på det motsatte kjønn, men jeg vet derimot at folk er forskjellige, og bra er det. Jeg har stor respekt for homofile. Det er helt naturlig!

Så selv om du, trådstarter mener det er helt unaturlig, så er det kanskje naturlig for andre. Vi er ikke roboter som er helt like til den minste detalj.

Gud skapte mennesket i sitt bilde. I sitt bilde? Da vil det jo si at Gud sansyneligvis er bifil.

Mennesket har fri vilje. Siden Gud bestemte seg for at mennesket skulle ha fri vilje, så er det vel lite sansynelig at han selv synes homofili er så ille, med tanke på at han faktsik ga mennesket fri vilje.

Dette våset i bibelen om at homofili er synd, det er det konserative og trangsynte mennesker som har skrevet. Det er de som er redd for det ukjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mamma1_*
For 40 år siden var det ulovelig å praktisere homfili i Norge, fordi det var noe som ikke har en plass i et sunt, kristent samfunn.

I dag er dette lovelig, men er det ikke egentlig like syndig og unatulig som det var før?

Saken burde være kanske klar:

Det er ikke homofilien som er blitt helbredet, men samfunnet som har blitt sykt.

Etter min mening burde det vært dødstraff for stavefeil også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_mamma1_*

Av all elendighet som finnes i verden, så er det dette de kriste velger som sin kampsak.... Trangsyn må være velsignende...

Barn sulter i hjel, blir drept av miner, blir voldtatt av sine egne onkler og fedre, kvinner blir steinet, brent, pisket og dere konsentrerer dere om at homofili er synd.. Jammen er synden større når man ikke klarer å se lengre en til sin egen nesetipp..

Jeg må si at de fanatisk kristne, som drar frem bibelen og smekker den over fingrene på "synderne", er de største synderne. Dere bidrar til å svekke folks tro på gud og bibelen.

Jeg kjenner jeg blir kvalm hver gang jeg leser deres fordømmende holdninger. Neste skritt er å melde meg ut av statskirken, jeg kan rett og slett ikke være bekjent av å stå som medlem der...

Om det finst en gud, noe jeg tviler sterkt på at det gjør, så tror jeg dere har en del å svare for, før St.Peter åpner døra på vidt gap. Hve skjedde med: Du skal elske din neste?

For all del, bare gå rundt med deres feilaktige meninger om at homofili er unormalt og et resultat av barndom osv, men spar oss andre for å høre på dere..

En ting jeg gjerne vil vite er hvordan dere forklarer homofili i dyreriket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

At noen er homofile, er greit nok i og for seg, folk må gjerne få elske hvem de vil. Men det er noe jeg ikke blir klok på, og det er hvorfor homofile på død og liv må blande kirken inn i alt mulig. Hvofor må den norske kirke og de kristne tvinges til å mene at homofili er ok? Hvorfor må homser på død og liv gifte seg i kirken, når de faktisk har et alternativ, som å inngå partnerskap? Og jeg fatter ikke hvorfor homofile blir prester, når de kan velge og vrake i andre yrker.

Den kirkelige tradisjonen ang vielse, var ment for mann og kvinne, ikke for mann-mann eller kvinne-kvinne. Hvorfor er ikke partnerskapsloven lenger godt nok for de homofile?

De homofile har stort sett de samme rettigheter som alle andre når de inngår partnerskap. Homofili vil aldri bli like naturlig som heterofili uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Det ER ikke naturlig å ha sex med eget kjønn, så det er ikke så rart om noen synes det er ekkelt. Og det ER ikke meningen at to av samme kjønn får barn sammen. Noen begrensninger må de homofile akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...