Gå til innhold

Homofili er synd

Gjest Anorakk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 7 måneder senere...

Om noen finner den tvillingsjelen som de velger ut, av alle menneskene i verden, skal det da ikke være dem forundt å leve sammen?

Det er folk som deg som gjør at andre gruer seg til å komme ut av skapet, lever vonde liv på innsiden å ikke kan svare ærlig på ting, det er pga sånne som deg andre lissom skal skamme seg over sin natur,...vi er alle Guds barn, DU gjør det surt for andre. Hva sier Guden din om det???

Satans barn...kun mennesker som ikke vil noen andre noe godt kan være satans barn,,,*poof* og du ble en av dem gitt...

homofili, du tenker vel da KUN og utelukkende på sex? Hva voksene mennesker gjør inne på soverommet sitt...det er en privatsak! I et liv er det mer en sex.

Synes du er fanatisk og uten sunn fornuft. Pass på deg selv først og fremt, dette gjelder alle aspekt i ditt liv, fra du står opp om morgenen til du legger deg om kvelden. Hvor skinnhellig er du selv? Tenk på det FØR du uttaler deg om hvem som bør helbredes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese at folk forsvarer sin mening om at homofili med at Gud ønsker at vi skal formere oss. Vi har altså syndet fra dag èn. Vi dreper, vi stjeler, vi banner,vi dømmer, vi gjør faenskap. Av alle disse syndene vi mennesker har gjort, som Gud så klart ikke har ønsket av sine skapninger, så er homofili den minst farlige "synden". Nå ser jeg ikke hvordan homofili er noe synd i det hele tatt, men skal du absolutt se på det som en synd, så kan du kanskje begynne å tenke på at det er den "synden" som gjør minst vondt for samfunnet.

Det er to mennesker som er tiltrukket av hverandre. Om det er gutt-jente, gutt-gutt eller jente-jente, er hverken din eller min sak. Og om du ikke har skjønt det, så sliter vi med overpopulasjon i dag. Kanskje er det en gave fra Gud da, at vi har akseptert homofile i dagens samfunn? Kanskje prøver Gud å si oss noe; at vi skal ta imot homofile og la dem få ha det fint sammen, siden han ser at vi har driti på draget og fucka opp hele bildet hans? Tenk om det er sånn da, at Gud prøver å si oss noe, og du er fortsatt 2000 år tilbake i tid og synder nå? Tenk om det er du som driter på draget nå når Gud prøver å si deg noe? Kristen, much? I think not.

Er ikke kristen, men jeg er ganske sikker på at man ikke skal dømme andre.

Og det er faktisk sant, at Satan var Guds barn han også.

Når du ser på nyfødte, uten å vite at de kommer til å være åpne homofile, kan du virkelig tenke eller si noe som helst stygt om dem? I så fall, vet vi alle hvem som havner hvor når Dommedag kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 40 år siden var det ulovelig å praktisere homfili i Norge, fordi det var noe som ikke har en plass i et sunt, kristent samfunn.

I dag er dette lovelig, men er det ikke egentlig like syndig og unatulig som det var før?

Saken burde være kanske klar:

Det er ikke homofilien som er blitt helbredet, men samfunnet som har blitt sykt.

Synes virkelig synd på deg, som har så innmari patetisk syn. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keitel

Det er jo strengt tatt bare en synd hvis du er en idi-jeg mener tilhører en religion som påstår at det er det. Hvis ikke så kan du jo bare homse i vei og ha det gøy.

Dog jeg skal være enig i at er du homo og også tilhører en religion som fordømmer deg så er du nok litt.. eh... spesiell.

Også lurer jeg på, hvis man kan helbredes for homofili... går det andre veien også?

Can I catch gay? Finnes det vaksiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_mia_*

Det er de kristne som dømmer mest!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Homifili har alltid eksistert og kommer alltid til å gjøre det. La folk få leve som de vil uten å bli dømt av andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de kristne som dømmer mest!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Homifili har alltid eksistert og kommer alltid til å gjøre det. La folk få leve som de vil uten å bli dømt av andre!!

HELT ENIG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på at det er de kristne som dømmer mest.. man leser om folk som myrdes for sin legning, og det er neppe de kristne som står bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart kristne dømmer. De som er aktivt kristne bruker jo fritida si på en religion som har regler for hvordan en skal oppføre seg, da vil jo de også interessere seg for slike spørsmål, og siden det gamle testamentet er såpass grusomt vil også mange kristne ha negative følelser til homofili.

Hva som gjør at noen er homofile aner jeg ikke, og det bryr jeg meg ikke om. Spm om hvor naturlig det er synes jeg også er uinteressant. Jeg liker håndjern og nylonstrømper, det er da i hvert fall ikke naturlig, vi kan umulig være genetisk programmerte til å tenne på nylonstrømper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som gjør at noen er homofile aner jeg ikke, og det bryr jeg meg ikke om. Spm om hvor naturlig det er synes jeg også er uinteressant. Jeg liker håndjern og nylonstrømper, det er da i hvert fall ikke naturlig, vi kan umulig være genetisk programmerte til å tenne på nylonstrømper.

Jeg likte godt sammenligningen din. Vi gjør mye i livene våre som ikke er naturlige, og tenner også på mange ting som ikke er naturlige i ordets rette forstand. Hvordan kan det være naturlig å tenne på smerte feks? Det skulle jo være noe som går i mot vår evolusjonsmessige historie og noe vi skulle ville beskytte oss mot, men ingen kaller dette en synd likevel (eller en del konservative kristne gjør kanskje det da men)

Jeg tenker at mennesker er laget for å kjenne nytele og laget for å lære oss måter å oppnå dette på, men eksakt hvordan vi oppnår denne nytelsen varierer fra person til person og kultur til kultur. Alle de forskjellige tenningsmønster og parforhold, seksuele forhold etc som har eksistert opp i gjennom tidene (tenker feks på romerne som hadde små guttter til krigsopplæring og som hadde sex med dem) er jo et bevist at vi er laget til å ha en stor variasjon i tenningsmønstrene våre. Egentlig er det akkurat dette som er naturlig. At vi kan lære oss mange forskjellige måter å tenne på, fordi mennesker er laget til å være adaptive og kunne tilpasse seg det aller meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på at det er de kristne som dømmer mest.. man leser om folk som myrdes for sin legning, og det er neppe de kristne som står bak.

Joda, det er nok av kristne som står bak slike drap.

'Gay bashing' finner vi over hele verden, og enkelte konservative kristne grupperinger støtter opp om det. Westboro Baptist Church er blant de mer ekstreme hatorganisasjonene borte i USA, og applauderte bl.a. drapet på Matthew Shepard.

En laaaaaang liste av overgrep mot homofile finner du her, og her finner du mange, mange kristne i rollen som overgriper.

En del av disse folkene står ikke en millimeter tilbake for gærningene som styrer f.eks. Iran. Heldigvis har de ikke makt tilsvarende det Iranske presteskapets å sette bak sine gjerninger, men i et til dels stadig mer ekstremt USA kan det fort forandre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del skjønner jeg hverken at dette engang er et diskusjonstema i 2008 eller at noen synes at dette er spesielt syndig, det ble jo nettopp laget en naturfilm (eller noe i den duren) om at dyr også praktiserer sex med samme kjønn; - Lever disse dyrene også i synd ...eller betyr det kanskje at det er en helt naturlig tendens i det dyreriket som vi en gang er en del av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del skjønner jeg hverken at dette engang er et diskusjonstema i 2008 eller at noen synes at dette er spesielt syndig, det ble jo nettopp laget en naturfilm (eller noe i den duren) om at dyr også praktiserer sex med samme kjønn; - Lever disse dyrene også i synd ...eller betyr det kanskje at det er en helt naturlig tendens i det dyreriket som vi en gang er en del av?

MEn det er er jo nettopp slik kunnskap som gjør at moralens voktere kommer i harnisk. For det gjør at deres moral settes under press. Før kunne de henvise til naturens orden og Guds mening med skaperverket. Bl.a dette med forplantning. Men når det kommer forskning som viser at naturen har mange eksempler på homoseksualitet, så blir det mer problematisk for dem, de mister sine favorittargumenter.

Jo mindre de kan begrunne sine fordommer, jo sterkere vil fordømmelsen derfor måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEn det er er jo nettopp slik kunnskap som gjør at moralens voktere kommer i harnisk. For det gjør at deres moral settes under press. Før kunne de henvise til naturens orden og Guds mening med skaperverket. Bl.a dette med forplantning. Men når det kommer forskning som viser at naturen har mange eksempler på homoseksualitet, så blir det mer problematisk for dem, de mister sine favorittargumenter.

Jo mindre de kan begrunne sine fordommer, jo sterkere vil fordømmelsen derfor måtte være.

He-he, send dem ut i jungelen, fjellet, skogen og rundt omkring på forskjellige jorder for å snakke synderne til rette, så får de i det minste frisk luft!! ;)

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor så mange gjester som skriver her? hvorfor lager dere ikke brukernavn ?

Endret av Whitechick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest glamourgirl

Jeg er kristen og fordømmer ingen...

Hvis vi skal finne lure ting å leve etter i Bibelen, så vil jeg heie på utsagn som "Den som er uten synd kan kaste den første sten!"

"Elsk din neste som du elsker deg selv"

For eks.... Hadde de i denne tråden som kaller andre Satans barn, levd etter disse tankene, så hadde nok verden vært en smule mer happy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det naturlig å hoppe på folk av samme kjønn, i steden for å lage barn og føre slekten videre?

Hvis du hadde hatt et litt videre historisk perspektiv enn bare de siste 40 årene, så hadde du visst at dette har vært naturlig ganske lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er særlig "kristent" å fordømme homofile. Hvem gjorde deg Gud liksom?

Det ville også bare være bevis på at Kristendommen er mannskapt. Ikke det at jeg sier at det skal være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor så mange gjester som skriver her? hvorfor lager dere ikke brukernavn ?

De er redde for at noen skal kjenne dem igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...