Top Gun Skrevet 21. januar 2008 #321 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Jeg mener kapitalismen snart har utspilt sin rolle. Det har vært en veldig viktig politisk retning og økonomisk tankegang for å bygge opp de rikdommer vi har nå, men det er snart på tide at den blir byttet ut med en annen styringsform og tankegang. Da fortrinnsvis mindre økolandsbyer med foks på pre-industriell byttehandel, enkelt kjøp og salg og som er mer selvforsynte. Norge er ikke og har ikke vært kapitalistisk. Den kapitalismen du evt. refererer til ble i hvertfall "byttet ut" med en annen styringsform og tankegang for mange tiår siden. I dag betaler den jevne skattebetaler gjerne 60-70 % av sin årlige inntekt i skatter og avgifter. Hvis du tror det er kapitalisme bør du revurdere definisjonene dine og våkne opp - vi har ikke kapitalisme, men blandingsøkonomi!! Det er ikke slik at man kan bygge opp rikdom gjennom 20 år, så gå over til et langt mindre produktivt samfunn og fortsatt være like rike! Hvis du ønsker deg et pre-industriellt samfunn ønsker du deg egentlig tilbake til den fattigdom og elendigheten som preget disse samfunnene. Det er helt greit for meg om du gjennomfører dette for deg selv og kjøper deg en gård, men hvorfor innbiller du deg at du kan bare tvinge dette på andre som en annen barbar? For det er vel det du vil? At staten/stater skal sørge for at dette blir gjennomført? I såfall vil jeg ikke gi meg uten motstand. - Forby kjøtt, fisk og skalldyr. Dyr skal ikke spises! (Brenn Gilde!) Hvorfor ikke? Endret 21. januar 2008 av Top Gun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. januar 2008 #322 Del Skrevet 21. januar 2008 Bort med Sametinget, pengesluk av dimensjoner. Nei til barnebursdager. Mindre Sfo, mer skole. nei til 17.mai,- irriterende og forfærdelig BOOOOOORING!! Nei til Halloween, hater det! Og jeg mener barn har godt av å være i barnehagen. at det er mange besserwizzere hær på KG,- alltid korrekt og helt etter boka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 21. januar 2008 #323 Del Skrevet 21. januar 2008 Tror en av de er at jeg ikke kan fordra sosiale-hierarkier, som man finner så mange steder, kanskje spesiellt innen for jobb -og studiemiljøer. "Vi har vært venner lenge,derfor er du/kan du ikke bli en av oss" "Vi tjener mer enn deg, derfor ser vi ned på deg" "Vi har jobbet her lengre enn deg, derfor.." "Vi bor der og der, du bor der, derfor.." Å ha gode venner, -være en god vennegjeng, er helt i orden. Men når det går over i "her slipper ingen nye inn" så blir det slitsomt. Både jeg og venner av meg har opplevd dette i ny jobb, eller på ny studieplass -veldig irriterende. Men også en god grunn til å finne seg nye bekjentskaper i mer åpne, hyggelige, "voksne" miljøer om man kan. Jeg må også si at noe jeg mener som så mange andre er i mot er at generaliseringen innen musikksmak,filmsmak, klessmak osv. er alt for stor. Jeg er fortsatt student og opplever at folk jeg studerer med blir omtrent mobbet om de hører på "feil" musikk osv., noe jeg virkelig trodde hørte til samtaler mellom folk som er ti og tyve år yngre -hvis det først skjer. Jeg har nok værre meninger enn dette om ting, men det er disse tingene som gjør meg arg og overrasket just nuh! Snåle folk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #324 Del Skrevet 25. januar 2008 1. Det burde vært obligatorisk med psykologiske tester før man får lov til å få barn. Mye elendig oppdragelse ute og går blant drittunger og foreldrene gir faen. 2. Røykere kan dø fortest mulig for min del. De ønsker jo å dø når de puster inn den dritten. Kanskje innføre dødshjelp til dem også. Let the flaming begin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 26. januar 2008 #325 Del Skrevet 26. januar 2008 - Mesteparten av norges befolkning kler seg elendig og burde skaffe seg en bedre kropp og utseende. Folk flest bruker alt for lite tid og penger på utseendet sitt. - De fleste venstreorienterte synspunkter er idiotiske Og jeg tror verden ville blitt bedre om man forbød speil og alle former for kamera slik at folk ble mindre opptatte av utseendet - eget og andres. Det er så sinnsykt mye annet som er viktigere enn hvordan folk kler seg. Man puttes i bås og stemples etter klesdrakt og hårfrisyre. Hvor mye dummere kan det egentlig bli? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #326 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg mener det ikke kulle vært lov å døpe barna sine før de har nådd konfirmasjonsalder. Dette fordi jeg mener det å velge hvilken retning man vil følge religiøst sett er en personlig ting og ikke noe foreldrene skal bestemme. Problemet i dag er at man nesten må døpe barna sine for at de skal tørre å konfirmere seg i kirken pga at det er flaut med dåp i den alderen. Om alle hadd ebegynnt med det ville det blitt lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brokkoli Skrevet 4. februar 2008 #327 Del Skrevet 4. februar 2008 hvilke meninger er konvensjonelle og hvilke er ikke? jeg har litt problemer med å se forskjellen.. men noe som de fleste jeg har støtt på er uenig med meg i er at jeg mener at dyr, egg og melkeprodukter ikke er mat. ville du sittet under en ku og pattet på jura dens kanskje? har mange sterke meninger om dyrevern generelt. også hasj da, har ikke så mye i mot det, men alkohol er noe piss. nei til lekser! de har ingen bevist effekt og gjør mer vondt enn bra. husker mange lange, fæle timer med lekser på barneskolen. aldri i livet om jeg lærte noe av det! er ikke enig med mysan om at kamera skal forbys, neej! men ja, stempling av mennesker på grunn av klær osv er sinnsykt idiotisk. ok, hadeee. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest septica Skrevet 4. februar 2008 #328 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg mener at absolutt alle nyfødte barn burde blitt "dna testet" før sendes hjem fra sykehuset!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 4. februar 2008 #329 Del Skrevet 4. februar 2008 Hvorfor ikke? Fordi vi trenger ikke kjøtt for å overleve. Alle nærinsstoffer er mulige å få gjennom andre varer enn kjøtt. Også Omega3 og B12. Så en vegetarianer/veganer er ikke underernært, men direkte sunnere enn en som er kjøtteter. En vegetarianer har 60% mindre sjanse for å få hjerte- og karsykdommer som en som ikke er det. Mye mindre sjanse for diabetes osv.. Vi har ingen rett til å avle opp liv for så å ta livet av dem og spise dem etterpå. Dessuten er kjøttindustrien en av de mest forurensende. En får ikke E-koli og diverse andre skumle sykdommer av å spise grønnsker. Så det er også tryggere uten kjøtt. I tillegg synes jeg det er veldig trist at vi har bestemt at noen dyr ikke betyr såå mye. Vi vil for eksempel aldri spise hund, da dette er gradert til kjæledyr. Men en ku derimot! Den spiser vi. Sauer også! Og søte, små kyllinger. En ting jeg har merka meg er at veldig få mennesker vet at kjøtt er muskler. Når de får høre det sier de "Æsj, ikke si det. Nå mister jeg matlysten" Og fortsetter å spise musklene sine videre En grønnsak er en grønnsak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eugene Onegin Skrevet 5. februar 2008 #330 Del Skrevet 5. februar 2008 Mens Hitler er veldig kjent. Ikke misforstå, Hitler var grusom, men han tok livet av 2 mill sammenlignet med Stalins 60....(Dette var ikke pensum da jeg tok videregående) Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Hitler er grunnen til at 60 millioner noen kilder mener det kan være så mye som 75 millioner mennesker døde under 2 verdenskrig. les litt historie før du skriver om historie. Siden om du tror at Hitler bare har skyld for 2 millioner mennesker så tror jeg du må lese litt mer historie en hva du må ha gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2008 #331 Del Skrevet 13. mai 2008 At alle med religiøse anfektelser burde vært sperret inne.Skrullinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Bee Skrevet 14. mai 2008 #332 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Jeg er imot delt omsorg som utgangspunkt ved samlivsbrudd.Er i mot at samværsforeldre må godkjenne flytting for bostedsforeldre.Det får jeg mye pepper for. Ved samlivsbrudd bør spesialister fort komme inn å evaluere begge foreldrene for å unngå store konflikter Jeg mener at alle barn bør gå i barnehage fra de er 3 år. Jeg er imot hjemmeundervisning. Jeg syns snobber og mennesker som tror de er bedre enn alle andre kan flytte å lage sitt eget land. Jeg er imot integreringen av multihandikappede barn i skolen,tror de har det bedre i klasser med spesialundervisning. Endret 14. mai 2008 av Honey Bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_tittin_* Skrevet 14. mai 2008 #333 Del Skrevet 14. mai 2008 Innvandrere bør ha en jobb, god nok språkkunnskap, og bekjenne trosskap til landet for å få bli. Innvandrere som begår lovbrudd som svarer til fengselsstraff bør bli utvist for soning i hjemlandet. Norge er et kristent land, barna bør lære kristendom som religion på skolen, mens de andre verdensreligionene inngår et et kulturgeografisk fag. (noen som husker o-fag???) Kirker burde også være eneste statsstøttede, religiøse samlingssted. Ellers mener jeg også at elever som snakker om "Alexander Schelland", "schino" og "schøtt" på eksamen, skal stryke. Mer tilpasning i skolen, med fokus på kunnskap, ikke kun alder og tilstedeværelse (sistnevnte gjelder vgs). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 18. mai 2008 #334 Del Skrevet 18. mai 2008 Så enkelt som det. Har du noen ukonvensjonelle meninger som gjerne får deg opp i diskusjoner? Jeg har mange ukonvensjonelle meninger. Den mest ukonvensjonelle meningen min er nok at jeg mener staten ikke har en moralsk rett til å ta penger fra en person og gi det til en annen. Hilsen The Kitten :banantroll: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trinet Skrevet 19. mai 2008 #335 Del Skrevet 19. mai 2008 Mange! - å få barn er ikke en menneskerett - imot at lesbiske og homofil skal få gifte sg - er ikke abortmotstander,men mener at visst du har hatt mange aborter (folk som bruker abort som prevansjon) burde bli sydd igjen! - barn under 2 år burde ikke være lange dagen i barnehage. -ytringsfriheten er så viktig at jeg mener muslimer må tåle de mye omtalte Muhammedtegningene uten å ty til trusler og vold - høyere fengselsstraffer i norge -mennesker som utaller seg om psykskeproblemer uten å vite hva de snakker om, trenger et spark i ræva.. -det bør ikke bli lov med eggdonasjon eller surrogatmødre i Norge -imot aktiv dødshjelp -Det burde vært sertifikat for å få unger - nei til EU -om noen vil ta selvmord skal du ABSOLUTT prøve å stoppe dem - søker du asyl her i landet og gjør noe galt skall du sendes hjem med en gang. - 99,9 % av tilfellene er uoppdragne og vanskelige barn foreldrenes feil. regner med å få mye pepper..en deilig å få det ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSiri Skrevet 23. mai 2008 #336 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg er imot fri abort. Har du sex, må du kunne takle konsekvensene. Jeg synes røyk bør forbys Jeg synes seksuelle overgripere bør kastreres med en rusten og sløv hagesaks. Jeg synes kriminelle invandrere skal sendes ut og aldri få komme igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uinnlogget nå Skrevet 24. mai 2008 #337 Del Skrevet 24. mai 2008 At det ikke er lurt å bli for glad i noen. Det skaper bare et avhengighetsforhold som man før eller senere får problemer med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #338 Del Skrevet 17. juni 2008 at det er de overvektiges EGEN feil at de er overvektige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #339 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg synes alle fengsel burde fungere som fabrikker, hvor de insatte er de ansatte og "lønnen" går til staten. På kvelden (hver kveld) er det forelesninger om rett, galt, moral og hvordan å klare seg på et lovelig vis når de kommer ut. Så er det til sengs for å bli opplagt til nok en dag på fabrikken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 17. juni 2008 #340 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg syns de som går arbeidsledige over lenger tid MÅ jobbe for staten, feks med å male over grafitti, plukke søppel e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå