Gå til innhold

Hva er din mest ukonvensjonelle mening?

Gjest Camelia

Anbefalte innlegg

- Ja til kjønnsnøytral ekteskapslov

- La enslige og homofile vurderes som adoptivforeldre på lik linje med heterofile par

- Forby kjøtt, fisk og skalldyr. Dyr skal ikke spises! (Brenn Gilde!)

- Legg ned statskirka

- Nei til den kristne formålsparagrafen

- Legg ned monarkiet (Og nei, vi får ikke president som i USA. Vi får f.eks en president som faller vårt land og vår tradisjon mer naturlig, som på Island. Der er presidenten et statsoverhode, som har gjort seg fortjent til det, ikke blitt født til det, som verken har veto eller samme utøvende makt som i USA. Mer som en statsminister :))

- Boikott Israel

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har rotet meg opp i noen debatter med disse her, og ender ofte opp som en "kynisk gjerriknark"

Ikke alle kan ha det likt når det kommer til fordeling av goder. Selv har jeg innsett at jeg nok aldri kommer til å bli rik.

At reklame ikke er så gale som folk vil ha det til. (Tenker da på Clear Channel etc). Etter et innlegg i avisen så jeg rødt, ettersom det omtalte jenter som sarte vesner som ikke tålte å bli utsatt for reklame, og derfor var det bra at slike selskaper som nevnt over ikke slo igjennom. Jeg er svært uenig og er lei av dårlige busstopp og mangel på toaletter.

Det kommer aldri til å bli likestilling mellom menn og kvinner (som ikke betyr at jeg ikke håper at det blir mer likestilt).

Testing av dyr når det kommer til enkelte ting (medisiner bla.) kan være bra. (Men sminke kan de værsegod holde unna dyrene).

I noen tilfeller kan det være skadelig å være vegeterianer.

Jeg tror ikke på noen religioner, men jeg mener at folk bør få ha rett til å tro som de vil (så fremt de holder det for seg selv og ikke klager på andre). Har hørt noen kommentarer som ennå sitter i vrangstrupen "å se på de dumme (sett inn x religion som ikke er katolikk) og hvor feil de tar".

Og jeg tror også at: Gud og mirakler (osv) ikke finnes, men at de er et utfall av menneskelig fantasi og bedrageri. Bibelen er full av tull og våsevev og mesteparten av det som tros på i dag stammer fra noen enkeltpersoners behov for å kontrollere andre. Men jeg prakker ikke mine meninger på andre, fordi at de har rett til å tro som de vil.

Sette seg ned med kjetting el l. foran diverse politiske hus er nytteløst.

Det finnes ingen gode politiske retninger og kun en balanse av alle er det som vil nytte.

Genene er ikke roten til alt men kun en del av det større bildet (så slutt å skyld på genene om du har x problem).

Fedmeoperasjoner som i ettertid krever livstilsforandringer (som spise mindre og trene mer) er tull og bortkastete penger.

osv. osv.

:sukk:

Vanligvis så bare tier jeg fordi at jeg kommer fra en familie med kvirrulanter og uansett hvor mye jeg studerer vet de alltid bedre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilke tilfeller er det skadelig å være vegetarianer?

Lurer bare :) Vet at uansett hvilket kosthold en har kan det være skadelig. Men det er faktisk bevist at å ha et sunt, vegetarisk kosthold er sunnere enn et som inneholder kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på noen religioner, men jeg mener at folk bør få ha rett til å tro som de vil (så fremt de holder det for seg selv og ikke klager på andre). Har hørt noen kommentarer som ennå sitter i vrangstrupen "å se på de dumme (sett inn x religion som ikke er katolikk) og hvor feil de tar".

Helt enig! Religiøse, og da særlig fanatiske pinsevennkristne, bør la folk gå i fred! Jeg plager ikke dem med evolusjonsteorien.

Og jeg har aldri bedt dem snakke med meg. Jeg driter i hva eller hvem de tror på så lenge de holder det for seg selv. Er drittlei alle Jehovas Vitner på dørene og preikende Karismakristne som tror de har rett til å plage andre mennesker med pisset sitt.

Og når jeg da forteller dem at jeg ikke tror og aldri vil tro, så dømmer de meg til Helvete!!!

Flotte mennesker :)

Så.. All form for misjonering må forbys!!

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Jeg har lite til overs for Islam. Dette går på religionen, og ikke muslimer generelt. Kjenner flere hyggelige muslimer, men mener religionen er bortimot inhuman. Dette bygger jeg på hva som står i Koranen (og jeg har forstått det slik at for en muslim må den tolkes bokstavelig), og på hvordan situasjonen er i muslimske land. Shaira og kvinners underordnete posisjon i Islam provoserer meg.

* Det er for stort sunnhetsfokus i samfunnet. Jeg tror ikke det hjelper å proppe medier fulle av slankeinfo. Det gir normalvektige dårlig samvittighet når de gjør noe "usunt" og hjelper ikke de som virkelig trenger det. Det har aldri vært mer slanmkeinfo rundt omkring, men heller ikke flere overvektige enn det er i dag. Et paradoks?

* Det burde være strengere krav for dyrehold, spesielt for industridyr.

* Norge er egentlig et veldig bra land å leve i! Jeg liker velferdsstaten, og betaler gjerne en viss skatt (selv om jeg slett ikke er rik) for å opprettholde velferden.

* Man burde ikke ha skriftlig eksamen i nynorsk. Greit at man skal kunne forstå det, men å terpe grammatikk? Synes det ville være mer fornuftig å bruke den tiden på f eks engelsk.

*Det burde ikke brukes så mye penger på f eks opera. Mange andre ting burde prioriteres fremfor dette.

*Det burde stilles mye strengere krav til å skulle bli lærer, samtidig burde lønnen også være høyere.

*Naiv som jeg er tror jeg alle ville fått det litt bedre om vi var litt snillere med hverandre.

*Jeg synes det er for mye ubegrunnet hetsing av USA, og for lite skepsis til kommunistiske tankeganger. Det er helt utrolig at folk generelt har lite kunnskap om Stalin (som tok livet av rundt 60 millioner) eller f eks Mao, Pol Pott...Mens Hitler er veldig kjent. Ikke misforstå, Hitler var grusom, men han tok livet av 2 mill sammenlignet med Stalins 60....(Dette var ikke pensum da jeg tok videregående)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre verdenskrig, som ble startet av Hitler, tok også livet av 60 millioner.

Jeg mener kapitalismen snart har utspilt sin rolle. Det har vært en veldig viktig politisk retning og økonomisk tankegang for å bygge opp de rikdommer vi har nå, men det er snart på tide at den blir byttet ut med en annen styringsform og tankegang. Da fortrinnsvis mindre økolandsbyer med foks på pre-industriell byttehandel, enkelt kjøp og salg og som er mer selvforsynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I hvilke tilfeller er det skadelig å være vegetarianer?

Å være vegeterianer krever ganske mye ettersom du må være forsiktig med å få i deg næringsstoffer som man ellers ville fått igjennom kjøtt o.l. (og å lite på vitamintillskudd er ikke alltid like bra).

Har i alle fall hørt at B12 kan bli en mangelvare ved svært strenger varianter.

Man må spise, og et sunt men variert kosthold tror jeg er det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være vegeterianer krever ganske mye ettersom du må være forsiktig med å få i deg næringsstoffer som man ellers ville fått igjennom kjøtt o.l. (og å lite på vitamintillskudd er ikke alltid like bra).

Har i alle fall hørt at B12 kan bli en mangelvare ved svært strenger varianter.

Man må spise, og et sunt men variert kosthold tror jeg er det beste.

Å være vegetarianer krever ikke mye. Dette er en utrolig vanlig oppfatning hos de fleste, men den stemmer ikke. Det er utrolig mye enklere enn folk tror å få i seg næringsstoffene en mangler ved å ikke spise kjøtt.

Proteiner og andre næringsstoffer en trenger får en gjennom: soya (masse soyaprodukter som pølser, burgere osv..), nøtter, linser, bønner, andre belgfrukter, de grønneste grønnsakene og melkeprodukter.

Det er veldig enkelt. Og det pleier bare være "fjortissene" som gjør det for å være kule som ender med vitaminmangel :)

B12 mangler de som er veganere (ikke melk/eggprodukter) i den daglige kosten. Men dette kan fås i sprøyteform hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at man har et variert, fullverdig og sunt kosthold automatisk om man spiser kjøtt. Ei heller om man er vegetarianer. ;)

Ellers er jeg enig med cilipili. (B12 kan også kjøpes i pilleform i helsekostbutikker, jeg gjorde det i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke legge meg opp i hva som er best for barnet, enten å være hjemme eller i barnehage, fordi alle barn er ulike men jeg vil si

ALLE barn trenger en stor mengde sosialisering med andre barn slik at de lærerå dele, vente på tur, og føle regler slik alle andre må i verden, ikke med søsken eller i hjemmet, men med andre barn.

ALLE barn trenger og mest mulig kvalitetstid med foreldrene sine, slik at de kan gi barnet det mest grunnleggende for fysisk, sosial og mental utvikling, og for å skape hjemmet til den trygge havnen, det er godt og være i, uten å overbeskytte barna.

Jeg liker ikke hundeeiere som ikke kan fatte og begripe at noen mennesker er redd bikkjer og ikke vil at de skal løpe fritt rundtomkring.

Jeg liker ikke røykere som ikke kan fatte og begripe at andre plages av røykingen deres.

Jeg mener at småbarnsforeldre og alkohol ikke hører sammen under noen omstendigheter.

Jeg synes at menn bør sitte og tisse, eller vaske do/gulv/vegger selv minst en gang i uka.

Disse to innleggene viser vel ikke akkurat ukonvensjonelle meninger, gjør de vel?

Dette mener vel egentlig folk flest.

Oppdatert liste:

- Snylter på samfunnet ved å motta langvarig trygd.

- Studerer et eller annet totalt unyttig som f.eks grafisk design, journalistikk, informasjonskunnskap eller humanetiske fag.

- Har grusomt stor yrkesstolthet til tross for at de kun er renholdere, vaktmestere, lastebilsjåfører eller jobber i et eller annet lavstatusyrke.

- Gifter seg til status. Enten har man det, eller så har man det ikke.

- Ekstremt overvektige mennesker som spiser hamburgere og annen fet i full offentlighet uten å skamme seg over det.

- Sosialister. Behøver jeg egentlig å utdype dette nærmere?

- Sterkt religiøse muslimer.

- Barneløse, sure karrierekvinner som drikker seg full på byen i en alder av førti.

- Ungdom som dropper ut av videregående utdanning, eller enda verre ungdomsskolen!!!

Dette er en liste over ting du har fordommer mot/misliker, ikke ukonvensjonelle meninger.

Men kjære vene, hvem som helst kan da bli renholdsarbeider! Enhver "high-school dropout" kan begynne å vaske og fortsette med det resten av livet.

Det er ikke dermed sagt at yrket i seg selv ikke er utrolig viktig! Du har rett i at en renholder lett kan byttes ut, og det MÅ han også rimelig fort... et firma kan leve mye lenger uten en direktør for å si det sånn.

Kvinner er samfunnstaperne.

Ikke pryl meg, det er ikke piss. Se på inntekter, utdanningsskalaer og statistiskker - menn er best på alt. Absolutt alt.

Menn har vært veldig flinketil å holde kvinner tilbake.

Har du forresten ikke klart å få med deg at det er flere jenter enn gutter under høyere utdanning for tiden?

Tenkte jeg skulle skrive at det ikke innebærte det, men håpte at kvinnfolka var såpass modne at de ikke trakk det argumentet. Er ikke argument en gang.

Og ja, vi kan lage barn. Kunstige livmorer er oppfunnet, så vi trenger ikke dere sutrende kvinnfolk lengre.

Dårlig i norsk er du også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har du forresten ikke klart å få med deg at det er flere jenter enn gutter under høyere utdanning for tiden?"

Har du forresten ikke klart å få med deg at det er flere gutter enn jenter som faktisk går ut fra universitet og høyskole med ferdig utdanning for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At aldersforskjell på 28 år er helt greit og at folk skal passe på sine egne saker ;)

At innekatter er helt greit.

At å ikke ønske seg barn er helt greit.

:kaffe:

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har du forresten ikke klart å få med deg at det er flere jenter enn gutter under høyere utdanning for tiden?"

Har du forresten ikke klart å få med deg at det er flere gutter enn jenter som faktisk går ut fra universitet og høyskole med ferdig utdanning for tiden?

Nei, har du en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

etter mitt syn er det ikke ukonvensjonelt at kunst er viktig å lære på skolen og at kunst generelt i livet er viktig- det er det mange som synes er tøvete, og jeg ser på de fordømmende ansiktsutrrykka at de tenker: "Å, ja, hun er sånn kunstnersjel, sånn følsom og flagrende og liker farger og sitte i sofaen med et glass rødvin" :fnise:

Og jeg synes juletre er en teit oppfinnelse, at religion er skapt av mennesker, at Gud finnes, men at religion har lite med Gud å gjøre!at vi er ansvarlige for våre egne liv(om du er deppa så er det DITT ansvar og kun DIN vilje som får deg opp igjen! - og du kan velge om du VIL være deppa, eller om du VIL være glad!!)

At jenter er like fine som gutter, men at jenter ofte er litt smartere (men det sier jeg ikke høyt)

og sist, men ikke minst: alkohol er et dopingmiddel!! å drikke alkohol er å dope seg! (men jeg liker å dope meg - det er virkelighetsflukt) :skratte:

Du er morsom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Spennende tråd, her er min mest ukonvensjonelle mening:

- Monogamiet har utspilt sin rolle og tilhører gamle dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Roxie Hart

Spennende!

Mine meninger:

* ALL religion bør forbys, og alle religiøse bøker o.l. er oppspinn fra den ene enden til den andre.

* Jeg synes religiøse folk er mindre intelligente enn ikke-religiøse.

* Det bør være absolutt likelønn i Norge, og den bør ligge på ca 400 000,-. Altså lik lønn for vaskehjelp, lege og fotballspillere.

* Narkomane og de fleste overvektige er skyld i sin egen ulykke.

* Salg av tobakk bør forbys.

* Nynorsk bør være det eneste norske skriftspråket. (Ironisk i og med at jeg selv skriver bokmål.)

* Kun mindre intelligente personer lar seg påvirke av reklame.

* Man bør innføre rasjoneringskort på brus, godis og potetgull.

* Kommunismen er fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Nordmenn er for opphengt i "naboens" mening

Nordmenn følger saueflokken

Det knaskes for mye piller her i landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg holder de fleste av mine ukonvensjonelle meninger for meg selv. Her er noen.

- Jeg hater feite mennesker som beveger seg sakte slik at jeg må vente. Særlig hvis de blokkerer rulletrappen slik at jeg ikke kan gå forbi.

- Jeg takler ikke folk som kjører bil sakte.

- Mesteparten av norges befolkning kler seg elendig og burde skaffe seg en bedre kropp og utseende. Folk flest bruker alt for lite tid og penger på utseendet sitt.

- De fleste venstreorienterte synspunkter er idiotiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mesteparten av norges befolkning kler seg elendig og burde skaffe seg en bedre kropp og utseende. Folk flest bruker alt for lite tid og penger på utseendet sitt.

Og jeg, for min del, synes folk bruker for lite penger på å hjelpe de som virkelig trenger det her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...