Gå til innhold

Hva er din mest ukonvensjonelle mening?

Gjest Camelia

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
-At folk burde kureres mot absurde meninger eller holde dem for seg selv

-At ALT nymotens kuttes vekk. Steinalder og en jordklode som kanskje overlever; here I come! Kanskje litt drøyt å sleppe bimboer løs alene i villmarken men..

Ellers. Bare flott. Fins mange syke mennesker, why can't we all just be friends :love:

Steg 1; Pell deg av internet, selg datamaskinen din og kjøp deg en jordflekk din hykler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lunis

Nå består jeg stort sett av ukonvensjonalitet (er det ett ord?), men det jeg nevner minst, fordi jeg vet det er mest upopulært er mine meninger rundt alkohol og fyll generelt. La oss bare si at jeg ikke er for! Tør nesten ikke å ta det opp engang, i frykt for å bli skutt på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kvinner finner seg en livspartner som til syvende og sist vinner deres hånd grunnet at de er gode sponsorer. Er ikke det prostitusjon hvordan du enn snur og vender på det og kamuflerer det med andre mindre viktige superlativer som snill, søt, beskyttende ... ad nauseam!?

Hva da med de av oss som tjener mer enn mannen vår da? Hvor passer det inn i teorien din...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo
Når vi drar til utlandet på ferie, tar vi hensyn til skikkene i det landet (bortsett fra pensjonistene i Spania...) . Hvorfor kan ikke utlendinger som BOR i Norge gjøre det samme?

Enig i dette. Spesielt med alt de får fra Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man ikke skal kunne skaffe seg et husdyr sånn uten videre. Også enig med dalieo og lamia lenis.

... og at folk som er religiøse skal få være i fred og ikke minst: la dem som ikke er det være i fred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kverulerende

jeg har veldig sterke meninger, men holder de som oftest for meg selv. Hvis noen absolutt skal diskutere med meg er dette de meningene jeg får mest refs for.

- Religiøse mennesker er dumme

- Rasister er dumme (går ofte hånd-i-hånd med religiøsitet)

- Abstrakte malerier er ikke kunst og viser ikke til noe talent

- Vi burde fjernet alle landegrenser

- Verden og alt liv ble til med en tilfeldighet

- Det er ingen mening med livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Nå består jeg stort sett av ukonvensjonalitet (er det ett ord?), men det jeg nevner minst, fordi jeg vet det er mest upopulært er mine meninger rundt alkohol og fyll generelt. La oss bare si at jeg ikke er for! Tør nesten ikke å ta det opp engang, i frykt for å bli skutt på gata.

Det var dette med å vite forskjellen på artikler og tallord, da. Så mange velskrivende, velformulerende mennesker det er her på kvinneguiden, men dette er de færreste som vet, ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Cynthia

- For strengere innvandringspolitikk

- Religiøse mennesker må tro det de vil, men det er ingen vits i å omvende hele verden av den grunn!

- Dritlei av argumentet "det er ingen vits i å klage over høye bensinpriser, de utgjør kun et par prosenter av samlede utgifter uansett". Gjør det, det automatisk riktigere å kreve inn høyere priser? Dessuten, hvordan ville det gått om en argumenterte på den måten HVER GANG prisen ble satt opp?

- Mener at det bør innføres en skatteprosent på maks 30%.

- For fjerning av formueskatten. Hvorfor straffe (som regel) hardtarbeidende, ambisiøse mennesker for det de har opparbeidet? Jadda, jeg er fullt klar over at alle bør bidra til fellesskapet, det er jeg enig i, men KUN i en viss grad. Skatteprosent på 48, altså nesten 50% klarer jeg ikke å forsvare uansett hvordan jeg vrir og vender på det.

- For privatisering av utdanning, gamlehjem, barnehager og skoler, slik det offentlige får større konkurranse! Dessuten bør alle ha rett til å velge behandlings/utdanningsinstitutisjon selv.

- For mer regulerte trygdeordninger. Kjenner personlig til en hel del mennesker som snylter på det offentlige, og som på toppen skryter av det!

- Foreldre som ikke er innstilte på å være hjemme med barna i minimum ett år bør revurdere å få barn

- For større individualisme i skolen. Det vil si at elever bør følges opp på sitt nivå, og ikke bli satt i klasser de har passert for flere måneder siden.

- Synes Janteloven er noe dritt, og hever meg glatt over den!!!

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- For strengere innvandringspolitikk

- Religiøse mennesker må tro det de vil, men det er ingen vits i å omvende hele verden av den grunn!

- Dritlei av argumentet "det er ingen vits i å klage over høye bensinpriser, de utgjør kun et par prosenter av samlede utgifter uansett". Gjør det, det automatisk riktigere å kreve inn høyere priser? Dessuten, hvordan ville det gått om en argumenterte på den måten HVER GANG prisen ble satt opp?

- Mener at det bør innføres en skatteprosent på maks 30%.

- For fjerning av formueskatten. Hvorfor straffe (som regel) hardtarbeidende, ambisiøse mennesker for det de har opparbeidet? Jadda, jeg er fullt klar over at alle bør bidra til fellesskapet, det er jeg enig i, men KUN i en viss grad. Skatteprosent på 48, altså nesten 50% klarer jeg ikke å forsvare uansett hvordan jeg vrir og vender på det.

- For privatisering av utdanning, gamlehjem, barnehager og skoler, slik det offentlige får større konkurranse! Dessuten bør alle ha rett til å velge behandlings/utdanningsinstitutisjon selv.

- For mer regulerte trygdeordninger. Kjenner personlig til en hel del mennesker som snylter på det offentlige, og som på toppen skryter av det!

- Foreldre som ikke er innstilte på å være hjemme med barna i minimum ett år bør revurdere å få barn

- For større individualisme i skolen. Det vil si at elever bør følges opp på sitt nivå, og ikke bli satt i klasser de har passert for flere måneder siden.

- Synes Janteloven er noe dritt, og hever meg glatt over den!!!

...

Tror jeg må si meg enig i alt dette.

Jeg vil forenkle skattesystemet. Flat skatt til alle. Betydelig redusering av formueskatten. Fjern arveskatten. Og slutt med alle fradragene og smutthullene for alle mulige småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Her er mine ukonvensjonelle:

- at det er mer moralsk å være egoistisk enn altruistisk

- at all narkotika bør legaliseres

- at mange klager for mye på kapitalisme og individualisme; dette skaper enorm velstand, og selv om materielle goder ikke er det viktigste i livet, så tror jeg de færreste ville trives med å leve i et samfunn preget av stagnasjon og kollektiv eiendom

- at norsk som språk gjerne kan dø ut uten at jeg synes det er trist

I tillegg er jeg antifeminist, og mener at skilsmissestatistikken hadde sunket om menn ble flinkere til å ta kontrollen i parforholdet, og kvinnene ble flinkere til å respektere mannen.

Det var deilig å få det ut av systemet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg er jeg antifeminist, og mener at skilsmissestatistikken hadde sunket om menn ble flinkere til å ta kontrollen i parforholdet, og kvinnene ble flinkere til å respektere mannen.

Det var deilig å få det ut av systemet. :)

Bedre slik det var før, da kvinnen var prisgitt sin mann og dermed ikke turde skille seg, for hva skulle hun leve av da??

Jeg ville bytte ut ordet "kontroll i parforholdet" med "ansvar" tror jeg, og det bør gå begge veier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Det burde vært en kjønnsfordeling på 50% kvinner og 50% menn på ALLE arbeidsplasser. For mye av det ene skaper et dårligere arbeidsmiljø.

- Såfremt det er mulig (altså der arbeidsredskapet er pc og/eller telefon) bør man fritt kunne få jobbe hjemmefra /"hjemmekontor". Så lenge man får jobben gjort, mener jeg det er det samme hvor man sitter.

- Strengere opptakskrav på høyskoler og universiteter. Mye strengere.

- Egne skoler for langt over gjennomsnittet intelligente unger.

- Legalisering av marihuana/hasj.

- Borgerlønn. For alle.

- Vin i butikkhyllene.

- Gratis briller/linser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_kate_*

Etter å ha skummet gjennom denne tråden så ser jeg at mine meninger kanskje ikke er så ukonvensjonelle likevel :ler:

Men her er noen av de som fort ender med debatt om jeg er dum nok til å si dem høyt (de fleste holder jeg nok helst for meg selv!):

- Religion er roten til alt ondt, religiøse mennesker er uopplyste

- Det meste av narkotika bør legaliseres, i kontrollerte former

- Ekteskapet er en tåpelig institusjon

- Jeg misliker sterkt barn og hunder

- Monogami er unaturlig og ikke et levesett jeg ser for meg selv

- Hvilket kjønn man vil ha sex med er en smaksak, ikke hvem man er

- Alle kjønnsforskjeller bortsett fra de fysiske er sosiale konstruksjoner

- Jeg vil ha mer elitisme, mindre demokrati

- For full ytringsfrihet. Særlig blasfemiparagrafen bør fjernes

- For høyere lønnsforskjeller

- Fordommer og baksnakking kan være nyttig og verdifullt

- Motstandere av selvbestemt abort er historie- og kunnskapsløse

- Det finnes noe som heter god smak og dårlig smak, alt kan ikke forsvares med at det er subjektivt

Og.. folk flest er idioter. Unntatt meg selv, såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...