Gå til innhold

Hva er din mest ukonvensjonelle mening?

Gjest Camelia

Anbefalte innlegg

hm føde barn også? ;)

Tenkte jeg skulle skrive at det ikke innebærte det, men håpte at kvinnfolka var såpass modne at de ikke trakk det argumentet. Er ikke argument en gang.

Og ja, vi kan lage barn. Kunstige livmorer er oppfunnet, så vi trenger ikke dere sutrende kvinnfolk lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, jeg har ganske mange egentlig. Mange av de er nok skrevet før men:

- Man trenger ikke å gifte seg selv om man forlover seg

- Synes det er vel seint å få barn etter fyllte 30 år

-Nei til jakt for morro skyld

-Synes i bunn og grunn det bare er masse tull og tøys med hele Midtøsten og vi kan godt lage en mega parkeringsplass av hele greia.

-Kriminelle innvandrere burde kastes ut uavhengig av om det er farlig i hjemlandet.

-Nei til kristen formålsparagraf

-Kirken ut av staten

-Synes ikke homofile bør få adoptere (ikke fordi jeg ikke tror de kan ta godt nok hånd om et barn men fordi Norge ikke er klar for det ennå)

- Dyr og mennesker er like viktige.

- Blir mer lei meg og sint av å se dyr lide enn mennesker.

- Jeg synes ikke synd på narkomane. Og mener helt og holdent det er deres egen feil.

- Det er greit å være "husmor"

- Jeg synes det er forkastelig å ha barnet sitt i barnehage hver dag, hele dagen (7-8timer) fra det er 1 år gammelt.

- Menn og kvinner er forskjellige

- Mye var bedre før

- Synes ikke homofile kan være prester (står det i bibelen at man ikke kan være homofil så går det faktisk ikke ann å tolke det på en annen måte eller glemme det.)

- Ja til legalisering av hasj.

- Høyere utdanning er sidestillt med hvilken som helst annen utdannelse.

- Skolen stiller for lite krav til elevene. Vi må tilbake til mere tavleundervisning.

- Synes menn er minst likestillt her i landet (barnefordelingssaker)

- Organdonasjon burde være obligatorisk

- "Problembarn" skyldes i stor grad økende fravær og manglende engasjement fra foreldrene.

- Har problemer med å fatte og like folk som ikke en gang prøver å se bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da slo nok mine fordommer ikke stikk denne gangen. ;)

Vel, nå er det strengt tatt ingen som forventer at fordommene dine skal ha større rot i virkeligheten enn resten av meningene dine. Så det kom ikke som noen bombe at noe som stinker Unge Høyre lang vei gir deg assosiasjoner til Frp. Dog likevel… Hallo? Har du noen gang sett en Frp’er som ikke liker lastebilsjåfører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er det strengt tatt ingen som forventer at fordommene dine skal ha større rot i virkeligheten enn resten av meningene dine. Så det kom ikke som noen bombe at noe som stinker Unge Høyre lang vei gir deg assosiasjoner til Frp.

Så du kjenner alle mennesker og hva de mener? Så genialt! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er det strengt tatt ingen som forventer at fordommene dine skal ha større rot i virkeligheten enn resten av meningene dine. Så det kom ikke som noen bombe at noe som stinker Unge Høyre lang vei gir deg assosiasjoner til Frp. Dog likevel… Hallo? Har du noen gang sett en Frp’er som ikke liker lastebilsjåfører?

Har du sett hva tittelen på tråden er? Den er vel ikke lagd for at feige mennesker som deg skal rakke ned på andre som tør å stå for det de sier? Kanskje jeg som er uenig, men mange mange har sagt ting her, jeg blir vanvittig provosert over, men diskuterer jeg det? nei. Fordi tråden er ikke slik...

Og ja, det er vanvittig feig og skrive under gjest. Uten noen mulighet for gjenkjennelse, men men, deg om det. Jeg har mye mer respekt for tabris, selvom vi ikke alltid er enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =tentacle=
Tenkte jeg skulle skrive at det ikke innebærte det, men håpte at kvinnfolka var såpass modne at de ikke trakk det argumentet. Er ikke argument en gang.

Og ja, vi kan lage barn. Kunstige livmorer er oppfunnet, så vi trenger ikke dere sutrende kvinnfolk lengre.

Hvor er de barne som er født av en kunstig livmor? :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Tenkte jeg skulle skrive at det ikke innebærte det, men håpte at kvinnfolka var såpass modne at de ikke trakk det argumentet. Er ikke argument en gang.

Og ja, vi kan lage barn. Kunstige livmorer er oppfunnet, så vi trenger ikke dere sutrende kvinnfolk lengre....

herregud. du er patetisk. Så fantastisk at jeg aldri, aldri trenger å omgås deg. Men du har nok et stort behov for å prøve å hevde deg. Håper du har det bedre nå. Og at du er homofil, så ingen damer er nødt tl å se deg... hihi ...suss... fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enkelt som det.

Har du noen ukonvensjonelle meninger som gjerne får deg opp i diskusjoner?

ok tilbake til saken da...

- vet ikke hvor uknovensjonell det er, men kirken skulle ikke ha noen ting med staten å gjøre.

- alt for mange politikerne i Norge er alt for lavt utdannet til å gjøre jobben sin. Å være 'en av folket' er ikke noe argument, en må være ekspert på faget og. Trenger ikke kulturministere med et-års diplom fra et eller annet tullested. Trenger politikere som vet hva de snakker om, som forstår samfunnet mer enn bare partiprogram.

- Norge er alt for kommunistisk i mange aspekter. Det hjelper ikke med nye regler i tillegg til å løse problemene. Skattene må ned og det må være mye strengere krav for trydgestøtte. Alt for mange som ikke jobber kunne like godt jobbe.

- høyere utdanning ER viktig. Selv om det sjelden blir snakket om gjennom valgene (å snakke om barnehager er jo mye mer populært), er det omtrent det viktigste av alt. Skape kunnskap. Norge skaper lite ny kunnskap(ved siden av oljeindustrien da, men det kan snart bli jo fortid) og produserer lite. Med alle de pengene - hvorfor ikke investere mer i høyere utdanning?

- de som sitter i fengsel for lengre tid skulle jobbe for maten sin, det er masse veier å bygge. Fengsel er ikke noe hotell hvor en skulle bare få et sted å bo og mat, på bekostning av skattebetalere. Drit i de standardene, fengsel skulle være et sted hvor mennesker GRUER seg å finne i.

- strengere straff for mordere og andre seriøse kriminelle. Mye strengere. Ikke helt dødstraff, men mer bruk av livstid.

- fakta er vitkige i skolen. Det hjelper ikke å klage, at PISA var egentlig dårlig laget - det var like dårlig for alle. Norske barn bare er ikke flinke nok. Nok med å skylde andre og tid til å ta ansvar! Selv gamle skolebygninger er ikke noe unskyldning. Barna må lære fakta, det generell kunnskapsnivå i Norge er helt skammelig. Ja, prosjektarbeid er fint, men faktakunnskap er grunnen. Lær fakta!

- ikke alle mennesker er like. Noen er dummere og noen er flinkere. Ingenting feil med å la merke til det og si det. Det skulle en også ta vare på i skolesystemer. Hvorfor er det greit med idrettskoler, men ikke skoler for dem som er flink i matematikk?

Og det er ikke feil å få høyere lønn dersom du er verdt det. Norge har en av de minste lønnsforskjellene når det gjelder mennesker med/uten høyere utdanning (spesielt for kvinner). En skulle få betalt for ekstra innsats, for at en er flink. Hvorfor ikke?

- kunst er viktig. Og det var helt greit å bruke penger for Operabygningen.

- trepanel er forferdelig stygg. Hytter er som oftest ikke noe fint heller. Og små keramiske julenisser er helt idiotisk teite. Huff. Mesteparten av norske hjem er alt for overfult av stygge gjenstander selv om nordmenn bruker utrolig mye penger for interiør.

Vet ikke hvor ukonvensjonell det er da, men det er det jeg kan huske med en gang. Men det kommer sikkert flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror mange urolige barn får mistanke om en adhd-diagnose fordi vi har det så hektisk at vi ikke har tid eller rom til at noen skal kreve mer enn normalen.

Jeg tror det er mange små barn som rett og slett bare er litt mer krevende. Og jeg er kjemperedd for sykeliggjøringa av unger. At det liksom må være noe i veien med dem om de er urolige eller rampete eller begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror, min ukonvensjonell mening er ganske ukonvensjonell, siden det ikke ble diskutert her ennå.

- Jeg synes ikke man bør gi penger til "sultne barn i Afrika".

Vestlige verden har samlet penger for hjelp til Afrika veldig lenge, spesielt mye siden midten av 80-tallet. Det har blitt til en veldig stor business, og mange har tjent godt på det, både økonomisk og i popularitet. De pengeinvesteringene hjelper også på å holde inflasjon nede i vesten, men hjelper det Afrika? Situasjonen der er ikke bedre enn det var for 20 år siden, hvis ikke verre.

Før de virkelig forsker på det fenomenet, og kommer opp med en troverdig og gjennomtenkt plan, synes jeg ikke vi bør "hjelpe" mer. Da gir jeg heller penger til hjemmeløse katter eller trær i regnskogen, så kynisk jeg er. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Synes vi har gått for langt med å tukle med livet, dyrke organer i dyr, all mulig kunstig befruktning, å holde liv i folk i resperator og annen avansert vitenskap. Man må ha respekt for livet mener jeg, og det er ett tankekors hvor mye penger vi skal legge i ett liv.......

- Det må stilles krav i skolen, har gått gjennom den snille norske skolen og har ikke lært og jobbe hardt... Difensiering er helt greit, samme med priser

- Det er forskell på dyr og mennesker, dyremishandling er ikke greit. Men folk går for langt i behandling av kjæledyra sine noen ganger.

- Det er mulig å være religiøs og oppegående på samme tid.

- Nei til kjønnsnøytral ekteskapslov.

- Velferdsstatenhar blitt for snill her i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er unødvendig å planlegge å bli gravid med en gang prøvetiden er ute når man er i en stilling som krever langvarig opplæring. Men det sier jeg selvfølgelig ikke høyt på jobben om dagen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjonen der er ikke bedre enn det var for 20 år siden, hvis ikke verre.

Javel? De forskningene jeg har lest om som har sett på saken, har vel sagt at Afrika faktisk har redusert fattigdommen (selv om det fremdeles er mye av den) jevt og trutt de siste tiårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? De forskningene jeg har lest om som har sett på saken, har vel sagt at Afrika faktisk har redusert fattigdommen (selv om det fremdeles er mye av den) jevnt og trutt de siste tiårene.

yes! endelig noen som reagerte :) Du skjønner, jeg brenner veldig for denne tema, må kanskje starte egen tråd da, men skriver nå her.

Vel, faktisk ikke. Man skal ikke tro på titlene, men heller lese hele artikkelen. Som for eksampel, denne artikkelen heter "Bedre tider i Afrika!" http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1301093.ece men konkluderes med "I Afrika er andelen av ekstremt fattige 44 prosent, omtrent det samme som i 1991. Selv om den positive økonomske utviklingen i de fattigste landene i Afrika fortsetter, anslår Verdensbanken at andelen ekstremt fattige bare vil synke til 38 prosent i 2015."

eller den "Hvorfår går det bedre i Afrika" http://www.dagbladet.no/kultur/2007/02/07/491221.html avsluttes med "Og mens ingen bestrider at kontinentet nå vokser betraktelig fortere enn før, er det store deler av befolkningen som ikke merker denne bedringen. Så mens gjennomsnittsinntekten har økt noe de siste årene, har ikke medianinntekten steget."

Nå er jo da verken dagbladet eller Aftenposten vitenskapelige kilder, de er bare en del av propaganda, som får de som ikke leser hele artikkelen, tro på at ting går bedre der. Samtidig UNCTAD kommer med kritikk av Verdensbankens og IMFs politikk i Afrika og konkluderer enda i 2002 "Etter nesten to tiår med strukturtilpasningsprogrammer har fattigdommen i Afrika økt, sein og feilaktig vekst er det vanlige, landbrukskrisen har blitt forsterket og avindustrialisering har ødelagt mulighetene for framtidig vekst." http://www.unctad.org/Templates/Webflyer.a...2068&lang=1

Uten at noe har blitt forandret siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir utrolig mye tekst, men: Afrika sør for Sahara omtales som noe helhet, mens det er 42 forskjellige land med forskjellige problemer. Sør-Afrika for eksempel, hadde enorm økonomisk vekst i de siste årene (ikke minst pga amerikanske DeBeers som driver med gull og diamanter der), mens hiv% er fortsatt høy. Uganda derimot, har klart å synke sin HIV%, men lever mest av jordbruksproduksjon (mest kaffe, men også fisk, te, tobakk og bomull) - og dvs potensiale for vekst er lav. Alt i ett, gjennomsnittstallene er fortsatt ikke gode.

Oppsummering: synes penger skal heller brukes på forskingen, framfor veldedighet. Og det er på tida slutte med den "sultende afrika" propaganda i media, erkjenne at det er forskjellige land, forskjellige problemer, og trenger forskjellige handlinger!

:sjenert:

ja.. igjen, sorry for alt for mye tekst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...