Gjest StockDama Skrevet 2. september 2007 #41 Del Skrevet 2. september 2007 jeg støtter VHEMT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #42 Del Skrevet 2. september 2007 Du minner meg om den udugelige nazisten med lav iq og null å vise til som føler seg overlegen fordi hans rase liksom skal være bedre enn andres. Så neste gang du føler deg overlegen menn i alminnelighet så kan du heller tenke på de hundrevis av millionene menn (og kvinner) som er smartere enn deg, mer moralske enn deg, psykisk sterkere enn deg osv. Det var et imponerende langt svar Må minne deg på at vi er på skråblikk... Når det er sagt så mener jeg fremdeles at menn er det svake kjønn. Det finnes jævlige kvinner og like jævlige menn, men det jeg baserer mitt syn på er all jævelskapen som menn skaper pga av det de har mellom beina. Det er sykt mye dritt som skjer i verden pga av menns libido.Som mor engasjerer og opprører det meg. Alt det andre du skriver så engasjert om er jeg slett ikke uenig i. Mange gode poeng. Men alt i alt, når noen styres så til de grader av sine seksualitet som det menn gjør så blir det for meg en utrolig svakhet. Det sterke kjønn? Nope! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. september 2007 #43 Del Skrevet 2. september 2007 jeg støtter VHEMT Hva/hvem er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 2. september 2007 #44 Del Skrevet 2. september 2007 Syntes jo alle mine meninger er helt greie jeg, men ikke sikkert andre syntes det . Noe av det jeg syntes er at det er gale at alle unger MÅ gå i barnehage..helst på full tid, for deltidsplassene passer somregel ikke med en deltidsjobb..Hvis de attpå til skal innføre læringsplan i barnehagen. Tvinger de jo alle foreldre å få ungene inn i barnehagen for ikke å bli hengende etter på skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 2. september 2007 #45 Del Skrevet 2. september 2007 VHEMT = Voluntary human extinction movement Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. september 2007 #46 Del Skrevet 2. september 2007 VHEMT = Voluntary human extinction movement aha... ja, kan tenke meg det er litt ukonvensjonellt å støtte dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 2. september 2007 #47 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg mener at vi må betale den skatten vi gjør i dag. Vi har bygd opp et velferdssamfunn i Norge som gjør at vi kommer på topp i levekårsundersøkelser år etter år i verdensmålestokk. Da blir det dustete å snakke om at vi må senke skattene. Det er nettopp skattene som vi betaler som gjør at vi har det velferdssamfunnet som vi har i dag. Vi kunne til og med betalt mer skatt som kunne finansiert det som fortsatt behøves. De fleste av oss har uansett nok til privat forbruk. Det offentlige er det som yter de mest effektive tjenestene. Ved privatisering blir det dårligere tilbud og en tredjepart som skal tjene penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NancyPants Skrevet 2. september 2007 #48 Del Skrevet 2. september 2007 Så enkelt som det. Har du noen ukonvensjonelle meninger som gjerne får deg opp i diskusjoner? Tja, jeg er ikke spesielt glad i svensk kultur for å si det slik. For å være helt ærlig har jeg aldri truffet en svenske som ikke før eller senere irriterte livet av meg. Ellers liker jeg "alle"! Utvandrere, innvandrere, kristne, muslimer, menn, kvinner, teletubbies +++! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 2. september 2007 #49 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg kan også ha meninger Jeg mener blant annet at: * Skolen bør deles opp etter hvor faglig flink man er, ikke bare etter alder. Men bør også ha flere praktiske fag/linjer, slik at folk kan lære seg yrker, og ikke bare teori. * Kriminelle invandrere bør sendes ut og nektes adgang til landet igjen (dette krever jo at de innfører skikkelige kontroller, minimum fingeravtrykk) * Menn og kvinner ikke er like. Ingen er bedre enn den andre, men de er forskjellige og gjør ting på forskjellige måter, og dermed lykkes bedre eller dårligere i forskjellige ting. * Alle skal betale lik skatt, uansett hvor mye de tjener. Det er helt greit at noen tjener mer enn andre, men at mange yrkesgrupper fortjener mer lønn enn det de får idag, og at noen fortjener langt mindre enn det de får. * Folk som vil bli norske statsborgere bør avlegge troskapsed til landet. Så, når begynner debattene? dette kan jo bli morsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 2. september 2007 #50 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg synes at vi skulle hatt mye høyere skatt på bolig og hytter. Der får jeg gjerne så ørene flagrer, i hvertfall i begynnelsen, før jeg får forklart hvorfor. Da blir gjerne folk enige med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillebøll Skrevet 2. september 2007 #51 Del Skrevet 2. september 2007 At skolen bør saste mer på de flinke elevene, så de kan utnytte sitt potensiale bedre. Synes det er meningsløst at flike folk med stor læringskapasitet skal kjede seg gjennom skolegangen. Så jeg er så ukonvensjonell at jeg er for mer nivådeling i norsk skoleverk. Mer tilpasset læring er til alles beste Helt enig. Og at en kvinne ikke kan lure en mann til å bli far. Bruk kondom. Vi bør tillate forskning på embryo. At menn begynner å bli alt annet en likestilt, mer nedtrykt kan man vel kalle det. Likestille bryllup for heterofile og homofile. Ja til adopsjon for homofile. Ja til surrogatmødre. Og sikkert mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 2. september 2007 #52 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg mener at grunnen til at vi har så mange unge mennesker med psykiske problemer i dag, skyldes det materielle jaget vi bedriver, som sørger for at ungene vokser opp i barnehagen istedet for hjemme i gata. Verdiene har blitt helt gale, og jaget lager tapere. Veldig enig i dette! Jeg mener også at homofile bør få like rettigheter som heterofile. De bør få gifte seg og adoptere på lik linje som alle andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 2. september 2007 #53 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg vil tørre å påstå at det er mer ukonvensjonelt å være imot enn for adopsjon og likestilling generelt av homofile i dag. Likevel er jeg veldig glad at det er mange som er enige med meg på det området Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 2. september 2007 #54 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Jeg synes at folk som ringer og sier de skal ta selvmord. Skal vi bare la ta selvmord. Endret 2. september 2007 av Corto Maltese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 2. september 2007 #55 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg synes at folk som ringer og sier de skal ta selvmord. Skal vi bare la ta selvmord. Gjelder det bare de som ringer? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 2. september 2007 #56 Del Skrevet 2. september 2007 Gjelder det bare de som ringer? :klø: nei det gjelder alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #57 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Jeg mener at vi straks bør invitere Harvard og MIT til å etablere underavdelinger av universitetene sine i norge. Universitetssystemet er allerede i ferd med å bli slik at de beste institusjonene lager underavdelinger i andre land. Abu Dhabi og Qutar (tror jeg) har allerede fått slike universiteter til å etablere seg. Fordelen er at man da får undervisning og forskning av absolutt ypperste klasse i Norge. Man mister innflytelse, men man åpnår også store fordeler ved at de beste norske elevene ikke drar utenlands for å studere ved bedre universiteter der, for så å forbli i utlandet. Vi vil aldri være i stand til å matche slike læringsinstitusjoner, landet vårt er for lite. Etter å ha studert både i Norge og ved et av verdens beste universiteter så har jeg sett hvor skrikende nødvendig det er med utdannelse på et skikkelig toppnivå i Norge. Vi vil også høste fordeler av at disse studentene og dres lærere er her. De vil bli en del av det norske ordskiftet og bringe viktige impulser. Dette vil imidlertid kunn bli et supplement til de eksisterende norske universitetene. Jeg mener også at store deler av oljefondet bør investeres i kunst. Da tenker jeg størrelsesorden 20-100 milliarder. Kjøper man inn nok verk i den absolutte verdensklasse og bygger museer tegnet av de beste internasjonale arkitekter så får man en enorm tilstrømning av turister. Bildene vil også holde seg jevnt i verdi og anntagelig stige like mye eller mere enn den relativt lave avkastning på oljefondets konservative investeringer. Trenger vi pengene kan vi bare selge bildene. Dette vil ikke være innflasjonsdrivende i norge og det vil gi oss noe å glede oss over, mens vi tjener penger i mellomtiden. Man kan godt gjøre det samme med en andre former for antikviteter og museumsgjenstander. Jeg mener at alle skoler skulle starte morgenen med en sesjon yoga og meditasjon og til dels kampsport. 5 års meditasjon endrer voksnes IQ med 9 poeng noe som er drastisk. Barns hjerner er mye mer formbare og en sannsynlig effekt av 12 års meditasjon for barn vil være 15-20 iq poeng. Forskjellen mellom å ha 105 i IQ og 125 i IQ er som forskjellen på å kunne klare seg såvidt på et universitet og på å være i stand til å ta en doktorgrad. Endret 3. september 2007 av Nigo-san Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaploink Skrevet 2. september 2007 #58 Del Skrevet 2. september 2007 Eg ser helst at alle religiøse friskular blir avvikla, at kristen formålsparagraf blir fjerna og at det foretas eit fullstendig skille mellom kyrkje og stat. Samt at alle som ikkje er personleg kristne ikkje har noko i statskyrkja å gjera. (Kanskje ikkje så veldig kontroversielt, men nok til å ha artige diskusjonar iblant). Ellers meiner eg det bør bli mykje, mykje dyrare å køyre bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #59 Del Skrevet 2. september 2007 Forresten så har Abu Dabi som jeg nevnte gjort en avtale med Louvre om at de skal åpne er museum i Abu Dabi og låne bort kunst mot betaling. Samtidig skal de bruke av sin oljeformue de neste 30 årene for å bygge opp en egen samling. Abu Dabi ønsker å gjøre seg selv til midtøstens kultursenter ved å få verdens beste universiteter dit og å få Guggenheim og lOuvre til å låne navnene sine til museer og lignende. Fult muligens vil de klare det. Det de fleste i dag ikke tenker på er at i renesansens Italia og opp gjennom store deler av Europas historie har denne typen og forskjellige andre megalomane prosjekter i forhold til kultur blitt igangsatt og så hatt store spin off effkter senere. Bilbao ble totalt revitalisert av Guggenheimmusset og en eller annen engelsk by ble det gjennom å få seg et fantastisk klassisk orkester. Det vil bli spin off effekter av dette for Norge også og vi trenger litt kulturell stimuli. Er det stort nok og gjort riktig så vil vi også bli satt på kartet som en kulturby (Oslo). Vi kunne også satse på å bli nordeuropas senter for gode internasjonale universiteter. På sikt tjener vi mye penger på å ha andre studenter her og norsk kultur vil blomstre ut over alle grenser av å få et par tusen av verdens beste professorer hit. Ved at de skarpeste studentene i nordeuropa og mange fra andre verdensdeler kommer hit for å studere vil det også bringe mye godt med seg og mange vil foretrekke å bli i Norge. Vi har i fremtiden egentlig bare to alternativer. Enten vil de beste norske studentene dra utenlands og en andel av dem vil forbli der, eller så kan vi dra den helt ut bli et fantastisk universitetsland og få noen av de beste hjernene som tilskudd til norge etter endt studietid. Professorene vil også rotere i ekstrem grad. Mange vil være her ett halvt år av gangen, noen i noen få år og noen permanent. I løpet av 10 år vil drfor en ufattelig mengde av verdens fremste hjerner ha vært innom her og de vil sette sitt preg på norsk kulturliv. Kulturell imperialisme kan vi unngå ved å få noen amerikasnke, ett britisk, et fransk, et japansk og et inidsk universitet. Indernes fremste ingeniørutdannelse er verdens fremste og kan opprette en eliteavdeling i trondheim som samarbeider med NTNU. Det vil delvis tappe NTNU for noen av de beste studentene, men ikk alle vil ha råd til skolepengene og ved å ha mange toppuniversiteter så satser vi jo primært på utenlandske studenter. Alt dette fører til skatteintekter. Teknologisk forskning vil i stor grad skape synergieffekter i miljøene rundt universitetnene. Faktisk slår det meg at vi burde ta helt av på dette og se hvor mange sånne universiteter det er mulig å få til å franchise her. Jo flere jo bedre. Vi kan også få universiteter som er svært gode, men ikke i den absolutte eliten for å tiltrekke studenter på mer middels høyt nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 2. september 2007 #60 Del Skrevet 2. september 2007 Prøvesprengninger facinerer meg.. (Men det er kanskje ikke noen... bombe det da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå