Gjest Camelia Skrevet 28. august 2007 #1 Del Skrevet 28. august 2007 Så enkelt som det. Har du noen ukonvensjonelle meninger som gjerne får deg opp i diskusjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. august 2007 #2 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Mange! De fleste er vel kjent her på KG etterhvert - stor motstander av innekatter (og FrP), brenner sterkt for miljø og dyrevelferd, misliker mye av skjønnhetshysteriet og overfladiskheten i samfunnet i dag osv. Men min mest ukonvensjonelle mening er vel kanskje at jeg synes vi skal innføre en test før man får stemmerett. Endret 28. august 2007 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinnsbolla Skrevet 28. august 2007 #3 Del Skrevet 28. august 2007 Så enkelt som det. Har du noen ukonvensjonelle meninger som gjerne får deg opp i diskusjoner? etter mitt syn er det ikke ukonvensjonelt at kunst er viktig å lære på skolen og at kunst generelt i livet er viktig- det er det mange som synes er tøvete, og jeg ser på de fordømmende ansiktsutrrykka at de tenker: "Å, ja, hun er sånn kunstnersjel, sånn følsom og flagrende og liker farger og sitte i sofaen med et glass rødvin" Og jeg synes juletre er en teit oppfinnelse, at religion er skapt av mennesker, at Gud finnes, men at religion har lite med Gud å gjøre!at vi er ansvarlige for våre egne liv(om du er deppa så er det DITT ansvar og kun DIN vilje som får deg opp igjen! - og du kan velge om du VIL være deppa, eller om du VIL være glad!!) At jenter er like fine som gutter, men at jenter ofte er litt smartere (men det sier jeg ikke høyt) og sist, men ikke minst: alkohol er et dopingmiddel!! å drikke alkohol er å dope seg! (men jeg liker å dope meg - det er virkelighetsflukt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 30. august 2007 #4 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) At dyr IKKE er mat! Det er mange som gidder å krangle på det. Jeg er sjelden en av dem... Endret 30. august 2007 av s.n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 30. august 2007 #5 Del Skrevet 30. august 2007 At barnehage 8 timer pr. dag ikke er bra for ett-åringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 30. august 2007 #6 Del Skrevet 30. august 2007 Jeg liker ikke bunader! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 30. august 2007 #7 Del Skrevet 30. august 2007 At det er stor forskjell på menn og kvinner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 30. august 2007 #8 Del Skrevet 30. august 2007 At dyr IKKE er mat! Det er mange som gidder å krangle på det. Jeg er sjelden en av dem... Skriver under på den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 30. august 2007 #9 Del Skrevet 30. august 2007 Jeg liker telefonkatalogen ! (På papir) Og leksikon ! (På papir den også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2007 #10 Del Skrevet 30. august 2007 - At hjemmeundervisning er et alternativ som blir for lite vurdert av enkelte. - At barnehage ikke er en nødvendighet for alle, og faktisk i enkelte tilfeller være negativt. - At kumelk er beregnet på kalver, ikke på mennesker (tror ikke denne er av de mest kontroversielle lengre) - At dagens bruk og kast samfunn når det gjelder dyr er uholdbart både etisk og resurssmessig (tror heller ikke denne er helt uvanlig) - At så fremt det er mulig bør barn ammes frem til minst 2 års alder (WHO anbefaling, så kanskje ikke så kontroversiell utenfor Norge?) - At hasj samlet ett ikke er verre enn alkohol og tobakk, men det har helt andre problemer. - At det er for lite nøytral forskning på en rekke tilsetningsstoffer og medisiner til at de bør brukes så ukritisk som i dag. - At det er et generelt overbruk av hormoner i dagens samfunn, spesielt på svært unge kvinner. - At det er en mulighet for at ulike former for stråling fra nettverksforbindelser kan være skadelig. - At det er for lite fokus på å tilby hjemmefødsel som en reell mulighet til friske fødende. - At alternativ medisin (healing, akupunktur, soneterapi osv) har en reell virkning. Og sikkert mange flere som jeg ikke kommer på nå. Er det rart jeg prøver begrense bruken av nettfora? Jeg blir bare sittende og diskutere til langt på natt om jeg nevner en av de overnevnte, og jeg kan ikke beskyldes for å være flink til å holde kjeft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 31. august 2007 #11 Del Skrevet 31. august 2007 At åra ikke går fortere og fortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 31. august 2007 #12 Del Skrevet 31. august 2007 -At cannabis bør avkriminaliseres og eventuelt legaliseres etter hvert, samt at vi bør utnytte hampplanten. Organdonasjon er dessuten noe jeg kan krangle om. Jeg blir dritforbanna på de som ikke vil donere bort organene sine når de uansett er døde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 31. august 2007 #13 Del Skrevet 31. august 2007 At skolen bør saste mer på de flinke elevene, så de kan utnytte sitt potensiale bedre. Synes det er meningsløst at flike folk med stor læringskapasitet skal kjede seg gjennom skolegangen. Så jeg er så ukonvensjonell at jeg er for mer nivådeling i norsk skoleverk. Mer tilpasset læring er til alles beste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pemille Skrevet 31. august 2007 #14 Del Skrevet 31. august 2007 Til å være særs human i andre sammenhenger har jeg en merkelig mening som jeg ikke helt forstår hvordan jeg har kommet frem til: Hvis alle mennesker dør samtidig, og jorden dermed går under, så gjør det ingenting. Forutsetningen er selvsagt at aboslutt alle må gå bort, samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdens verste husmor Skrevet 31. august 2007 #15 Del Skrevet 31. august 2007 - Ikke alt var verre før... vi har mistet mye på veien under utviklingen av det "moderne samfunnet" - Barn ønsker mer "kvantitetstid" framfor mer "kvalitetstid". - At de som har valgt å være hjemme med barn utover det obligatoriske første året, bør respekteres, ikke ses ned på! Min mest ukonvensjonelle mening, er såpass spesiell at den diskuterer jeg kun med spesielle utvalgte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 31. august 2007 #16 Del Skrevet 31. august 2007 Inspirert av Verden verste husmor (som gjorde meg meget nysgjerrig med hennes siste setning!) mener jeg også at vi burde gå bort fra det store, internasjonaliserte samfunnet med kapitalisme og storbyer og heller gå over til øko-landsbyer og mindre samfunn. Jeg tror det er den beste løsningen for både miljøet og menneskeheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest JM Skrevet 31. august 2007 #17 Del Skrevet 31. august 2007 Veldig enig med Tabris sine kontroversielle meninger. I tillegg: At ikke alle trenger høyere utdanning, og at man bør kunne utdanne seg i håndverkeryrker uten å måtte trenge å ta all allmennkunnskapen. At vi skal gå litt bort ifra likhetsskolen, aksepere at noen er smartere enn andre, trenger ikke følge den svakeste alltid. Dyrere bensin, dyrere klær, mye dyrere å fly og dyrere kjøtt er på sin plass synest jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest su querida Skrevet 31. august 2007 #18 Del Skrevet 31. august 2007 Inspirert av Verden verste husmor (som gjorde meg meget nysgjerrig med hennes siste setning!) mener jeg også at vi burde gå bort fra det store, internasjonaliserte samfunnet med kapitalisme og storbyer og heller gå over til øko-landsbyer og mindre samfunn. Jeg tror det er den beste løsningen for både miljøet og menneskeheten. Veldig enig i denne. Liker ikke verden sånn den er i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abraxas Skrevet 31. august 2007 #19 Del Skrevet 31. august 2007 At det burde være mye mindre lønnsforskjeller mellom folk enn det er i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. august 2007 #20 Del Skrevet 31. august 2007 Min mest ukonvensjonelle mening er: -at alkohol burde forbys (eller aller helst ikke eksistere) Så mener jeg også: -at barnehage ikke er bra for barn under tre år -at hormonell prevansjon ikke er bra -at det er altfor store lønnsforskjeller her i landet - ingen har "gjort seg fortjent til" en årslønn i milliardklassen mens vi andre sliter for et par-tre hundre tusen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå