Gå til innhold

Siste dag som røyker...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Huff!! bruker du noe for å slutte???

Nei.... satser på ren og skjær viljestyrke. Hmpfh. Neida, jeg har tygget litt nikotintyggis - kanskje 1-3 om dagen.

Det går greit egentlig. Men tanken på å aldri skulle røyke igjen... hm... vet ikke jeg, blandede følelser.

Har du planer om å ta deg en på fest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg fått og løst ut en resept på Champix.

Skrevet

Jeg skal på fest i morgen, og er litt spent på hvordan det blir å ikke røyke...

Skrevet
Nå har jeg fått og løst ut en resept på Champix.

Lykke til!!!! la meg få høre hvordan det går!!! :klem

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Ønsker alle som prøver å slutte å røyke veldig til lykke.

Selv har jeg ikke noe særlig lyst til det akkurat nå, men jeg har klart å holde opp et par ganger før, bl.a i 3 mnd en gang så jeg har perioder hvor jeg får lyst til å slutte.

Sist jeg prøvde, gjorde jeg det fordi jeg skulle gjennom en operasjon, men jeg gjorde en STOR feil. Jeg trappet ned i en ukes tid først, anbefales IKKE. Som dere skjønner ble jeg ikke røykefri.

Skrevet

Skal holde dere oppdatert. Har bare tatt min andre halve, så virkningen kommer nok ikke riktig enda.

Skrevet
Jeg skal på fest i morgen, og er litt spent på hvordan det blir å ikke røyke...

Hvordan gikk det?

Skrevet

Det gikk faktisk fint!! KJente litt sug når jeg drakk øl, så jeg gikk over til musserende istedet.... :fnise: var faktisk ute en tur og sa hei til alle røykerne...det luktet helt forj.....så jeg var kjapp inn igjen. digg å våkne dagen derpå uten å stinke røyk...

Skrevet
Det gikk faktisk fint!! KJente litt sug når jeg drakk øl, så jeg gikk over til musserende istedet.... :fnise: var faktisk ute en tur og sa hei til alle røykerne...det luktet helt forj.....så jeg var kjapp inn igjen. digg å våkne dagen derpå uten å stinke røyk...

Gratulerer som ikke røyker. Håper det går greit med dere alle som prøver å slutte :blomst:

Skrevet

Nå er jeg på tredje dagen med halv tablett og røyk. Kommer vel forhåpentligvis til å merke endringer i løpet av den kommende uka.

Skrevet

Jeg merket virkningene de to siste dagene, da begynte jeg å stumpe røyken halveis, og det var bare ikke godt lenger.

Skrevet

Jeg har begynt å legge merke til at det ikke er helt det samme alt nå jeg. Mon tro om jeg er offer for placeboeffekten eller om det faktisk er pillen. ;)

Skrevet

Så fint da!! Da går det sikkert enda lettere å slutte helt...Keep in touch da!

Skrevet

Hei :) Jeg har forsøkt å slutte å røyke flere ganger, med og uten hjelp. Jeg leste "Endelig ikke-røyker boka flere ganger, meldte meg inn i ..... hva het det igjen.... Happy ending? Nikotinplaster og tyggis, men sitter nå her med røyken fortsatt. Har faktisk vondt i halsen og er uggen, men røyker allikevel sjøl om det smaker vondt! Helt idiotisk.

Har ikke hørt om disse tablettene før, men det er nok mulig at jeg stikker innom legen og får meg en resept ja. Er verdt å prøve :) Har røkt i altfor mange år.

Lykke til alle sammen, og hold meg oppdatert

Skrevet

Jeg vil anbefale dem på det varmeste. Jeg har selv prøvd å slutte å røyke mange, mange ganger...Og det som er så fint, er at man ikke har abstinenser!!!!! Man glemmer at man har røykt... :fnise:

Gjest røykfri gjest
Skrevet

Jeg har røkt ca 20-25 cigaretter pr dag i over 25 år. Jeg elsket å røyke og var sååååå flink til det. Det første jeg gjorde om morgenen var å røyke. Frokost var ikke så viktig. Jeg kunne blåse de nydeligste røykringer osv. osv. Jeg er sikker på at om det hadde blitt arrangert konkuranser i røyking så hadde jeg vunnet.

Har prøvd å slutte mange ganger før ved hjelp forskjellige metoder og substitutter. Ingen ting har fungert. De verste prosjektenen har vert nedtrapping. Det er skikkelig selvpining. Viljestyrkemetoden var også total katastrofe. Etter alle mislykkte forsøkt hadde jeg egentlig gitt opp. Trodde jeg var dømt til å røyke resten av livet. Egentlig gjorde det ikke noe heller for jeg elsket jo å røyke.

Slik sluttet jeg:

Etter mange anbefalinger kjøpte boken til Allen Carr "ENDELIG ikke-røyker!". Etterhvert som jeg leste i boken hadde jeg mindre og mindre behov for røyk. Iallefall så lenge jeg var opptatt med å lese.

Etter noen få kapitler tenkte jeg at dette kunne jeg kanskje klare alikevel. Halveis i boken var jeg 99% sikker på at dette ville jeg helt sikkert klare. For sikkerhets skyld fikk jeg legen min til å skrive ut Champix (startpakken). Den skulle liksom fungere som et ekstra halmstrå.

På Champixpakken skulle man skrive ned den datoen man ville slutte. Man skulle velge en dag mellom dag 8 og 14 av kuren. Det fikk meg med gru til å minnes tidligere nedtrappinger så jeg tenkte... hvorfor ikke skrive datoen i dag... Som sagt så gjort. Så kastet jeg resten av den røyken jeg hadde i huset (har siden ikke røkt), tok den første tabeletten og leste ferdig boken. FOrtsatte å spise tabelettene i 3-4 dager før jeg kastet resten av dem også.

Dette var første (1) juni i år. Ikke så lenge siden at det er noe å skryte av ennå men det går fortsatt helt greit. Er ikke sikker på om det var boken eller tabelettene som gjorde susen. Kanskje kombinasjonen. Hjelpeprogramet deres på internett var derimot ikke noe for meg.

Grunnen til at jeg kastet resten av tabelettene var at jeg begynnte å følge det hjelpeprogrammet. Hver gang jeg logget meg på siden deres fikk jeg lyst på røyk. Jo mer jeg leste jo mer lyst fikk jeg på røyk. Opplegget deres virket helt mot sin hensikt på meg. Det er kanskje det som er meningen. At du skal få lyst på røyk og her kommer de med hjelpen sin. De dyre tabelettene.

:rope:

De skriver om røyk og minner deg på det hele tiden. Så skryter de uhemmet av seg selv som er så hjelpsomme overfor deg. Du får også litt skryt da. Om hvor flink du er som hører på dem og gjør allt de sier. Og spiser tabelettene dine så klart. Må ikke hoppe over en eneste dag for da kan du sprekke. Når du har spist opp første pakken må du kjøpe mer. De anbefaler deg å spise dem i maaaaange uker etter at du har klart å stumpe røyken.

:lur:

Lurer på om de har gått på hjernevaskingskurs hos tobakkgigantene.

Kanskje opplegget deres er til god hjelp og funker for mange. Skal derfor ikke si at det er galt men på meg fungerte det altså IKKE.

Her kan du se en del videosnutter som har med Allen Carr å gjøre.

Med Ellen DeGeneres:

http://www.theeasywaytostopsmoking.com/HP/...97/Default.aspx

PÅ YOUTUBE:

http://youtube.com/results?search_query=allen+carr

Gjest milkyway
Skrevet

øy. Hadde ikke en eneste sigg i går for jeg lå hjemme og var syk, og i dag syklet jeg som en villmann for å kjøpe meg en pakke. Smakte dritt, så kanskje jeg og klarer å slutte? Men etter-sex-røyk gir jeg aldri opp!

• 2 uker senere...
Skrevet

Er nå på min fjerde dag som røykfri og det går i grunnen helt greit. Blir litt kvalm av dagens første tablett, for jeg rekker ikke å spise først, men ellers kan jeg i grunnen ikke klage. :)

Skrevet

Jeg leste "endelig-røykfri" boka når jeg dreiv å slutta. gikk ca 5 mnd etter røykeslutt med et vedvarende lite røyke-sug, helt til jeg dro på en fest. der var det ca. 30stk som satt og dampa og dampa. Aldri opplevd verre, men d resulterte heldigvis i at jeg ikke har hatt noe behov siden=) holdt opp i 2 år nå=)

Skrevet

Så bra! :-D

Har merka alt nå at det er ubehagelig å bare stikke hodet inn i røykerommet på jobben for å gi en beskjed til en der inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...