Gå til innhold

Veksthuset

Klematis

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Da var vi tilbake fra ferie. Synd at det er over, men litt godt å være hjemme også :)

Hatt en fin uke med svigerfamilien i "syden". Ikke noe stress, bare avslapping. Kjempeherlig. Og så har vi kjørt en liten tur og besøkt et av besteforeldreparene mine på hytta. De ble SÅ glad og overrasket over at vi ville bruke av våre dyrebare feriedager på å besøke dem, så det var veldig hyggelig.

Har slitt med vond rygg siste uka, kom som kastet over meg forrige helg. Sov ikke mer enn 1 time både natt til søndag og natt til mandag :( Ikke noe problem så lenge jeg er våken, kun når jeg ligger. Merkelige greier. Natt til tirsdag sov jeg sittende i en stol, så fikk vel 4-5 timer da. Var hos legevakten og fikk resept på paralgin forte. Men er så skeptisk til å ta dem at jeg ikke har prøvd. :forvirret: Det har heldigvis gått bedre de siste nettene, men sover ikke noe særlig etter kl. 5-6. Håper det hjelper å komme hjem til min egen seng :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her flyr tida :overrasket: Huff, hørtes ikke noe godt ut med den ryggen din, får håpe du blir bedre.

Velkommen hjem fra ferie :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Velkommen hjem! Hp det hjelper med egen seng på ryggen, kjedelig når den streiker.. Hvis ikke får du komme deg til en kiropraktor, de fikser det meste når det gjelder ryggen! :Nikke:

Er det jobb igjen til mandag, eller har du mere ferie?

Ha en fortsatt fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med ryggvondter :kose:

Men 25 uker da :dåne: Tiden flyr som bare det :)

Og vips så var det 26 uker! ;)

Oi, her flyr tida :overrasket: Huff, hørtes ikke noe godt ut med den ryggen din, får håpe du blir bedre.

Velkommen hjem fra ferie :klemmer:

Ryggen er blitt helt bra igjen! Men kjenner at jeg blir litt fortere sliten i ryggen av å stå og gå mye, men det er jo naturlig når magen blir tyngre og tyngre. Og utrolig nok så kjenner jeg omtrent null og niks til bekkenet heller, så det meste er bare topp!

Velkommen hjem! Hp det hjelper med egen seng på ryggen, kjedelig når den streiker.. Hvis ikke får du komme deg til en kiropraktor, de fikser det meste når det gjelder ryggen! :Nikke:

Er det jobb igjen til mandag, eller har du mere ferie?

Ha en fortsatt fin helg! :klemmer:

Slapp unna kiropraktor eller lignende, men det ble anbefalt av jordmor dersom det ikke gikk over av seg selv rimelig fort, men det gjorde det jo!

Har allerede jobbet en uke nå, koselig å være tilbake på jobb men følte meg helt uttafor og uten kontroll selv om jeg bare har vært borte i to uker. Og ting er enda ikke helt på plass der de var før ferien. Blir litt sånn når man har en jobb som andre gjør når en er borte, og overleveringen kanskje ikke er 100%. Vanskelig å skjønne helt hva som har skjedd og hvordan h*n har tenkt når fremtiden har blitt planlagt.

Og så litt hemningsløs skryting til slutt: Jeg har kjøpt med spinningsykkel (et kupp på finn.no!) i dag og har faktisk hatt min første treningsøkt siden april! Kroppen fungerte virkelig ikke slik jeg er vant med, og jeg sov en time rett etter jeg var ferdig :fnise: Men nå er jeg hvertfall i gang! :jepp:

Var på besøk hos et vennepar der hun har termin en måneds tid etter meg i går, veldig koselig. Hun hadde ergometersykkel hjemme som hun trente på, så jeg lot meg rett og slett inspirere! Så nå skal vi være flinke og pushe hverandre litt til å få trent, blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Golden Girl

Så bra ryggen er bedre - og så flink du er å trene!! :klemmer:

*ruller meg i babystøv* Satser på jeg flytter inn hit i gravidebøkene snart!! :sjarmor:

Endret av Golden Girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ryggen er bedre - og så flink du er å trene!! :klemmer:

*ruller meg i babystøv* Satser på jeg flytter inn hit i gravidebøkene snart!! :sjarmor:

Noen spesielle symptomer denne PP'en da? Eller bare generelt positiv? Når tester du da? Jeg testet jo positivt 10 DPO... *lokke, lokke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Her er vi generelt positive!! :nigo:

Jeg venter helt til lørdag med å teste, rett og slett fordi jeg ikke vil teste om morran og så rett på jobb. Da vil jeg ha goood tid til å glede meg sammen med darlingen!! Eller forresten.. Det er jo bare før IKM man må teste om morran... IKM er onsdag el torsdag tror jeg... Da blir det nok testing på ettermiddagen dagen etter IKM tenker jeg!! Ååå jeg gleder meg!! :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

IKM er fredag ja, så da blir det nok testing enten fredag etter jobb, eller lørdag morgen - alt ettersom! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det ikke gikk denne PP'en GG, men fint å se at du tar med deg godfølelsen inn i neste! :klemmer:

Ikke så flink å oppdatere her i det siste, gitt... :sjenert: Får prøve å bli litt flinkere fremover nå som det nærmer seg store omveltninger med stormskritt.

I dag har jeg vært flink og trent på den nyinnkjøpte spinningsykkelen for tredje gang på en uke! :nigo: Og klart målet mitt om 1000 kcal/uke med litt margin. Kanskje litt mer margin enn jeg tror, for jeg har ikke lagt inn de 12 kg jeg har gått opp, eller de to årene jeg har blitt eldre, siden sist jeg oppdaterte info i pulsklokka.

Vanvittig med liv i magen i dag! :rødme: La meg til for å sove etter jobb, men det var visst noen som hadde andre planer. Er nesten så jeg begynte å tvile på at det bare var to armer og to bein inni der! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:babysmokk: :babysmokk:

:lur:

Hehe, tror ikke det, nei. To ultralyder og 3 dopplerundersøkelser kan vel ikke ta feil. Håper jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er dopplerundersøkelse?? :klø: *nytt ord*

Det heter vel strengt tatt ikke det. Det jeg mener er når lege/jordmor bruker ultralyd for å finne hjertelyden, altså ultralydlyd, ikke ultralydbilde :fnise: Lignende apparater til hjemmebruk kalles doppler, så jeg syntes det var minst forvirrende å kalle det for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Uff, totalt fraværende om dagen! Alt står bare bra til, altså. Er bare inne i en ganske så intensiv strikkeperiode, og jeg har ikke nok armer til å strikke g surfe samtidig :fnise:

Skjer ikke så ekstremt mye spennende her... Mye liv i magen, det er jo kos :rødme:

Var ikke så veldig flink med treningen forrige uke, så ble bare en gang. Men har kommet kjempegodt i gang denne uka, allerede to treninger og over 800 av målet på 1000 kcal er unnagjort! :nigo: I dag har jeg og en venninne som også er gravid (3 måneder bak meg da) vært på spinning på treningssenteret, og det gikk MYE bedre enn fryktet. Følte meg nesten i god form, jo! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller en liten ting har jo skjedd da, jeg har vært hos legen på svangerskapskontroll. Ikke veldig spennende, men helt greit. Han er veldig hyggelig og tar seg god tid.

Han målte meg til laaaangt over det grønne området, mens jordmor har målt meg midt på streken hver gang. Men det var visst sånn det alltid var sa han, de målte tydeligvis på forskjellig måte ;) Satser på at jordmor har mest peiling og at vi ikke får en 5-kilos baby!

Hadde en lengre samtale om svineinfluensa, som han mener er helt ufarlig, og har har ikke hørt at gravide var en risikogruppe... :forvirret: Høres jo litt merkelig ut, for den offisielle informasjonen går vel ut på at vi er det...? :klø: Men det hjelper jo uansett ikke å gå rundt å engste seg, og så langt virker det jo som at det er mye mindre farlig enn først antatt. Ikke vet jeg om jeg ville tatt imot vaksine om jeg hadde blitt tilbudt det heller...

Og så hadde han og mannen en god diskusjon om seiling før vi gikk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å høre at alt er bra, selv om du ikke er så aktiv på oppdateringa for tida. Og spreking må jeg si, imponerende å begynne med treninga nå! :D

Hva for noe spennende er det du strikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...