Gå til innhold

Veksthuset

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:vinke: Golden Girl, Svipa og Hildegard!

Ikke så ivrig på å skrive her i det siste. Skjer liksom ikke så mye for tiden... :sjenert:

Eller litt skjer jo. Fortsatt i opplæring i den nye jobben. Mye å holde styr på. Og store konsekvenser hvis jeg IKKE har styr på ting ;) Så er glad det er et par måneder overlapp sånn at jeg ikke har ansvaret helt enda! :jepp:

Magen vokser og vokser! Synes det er mye større enn hva jeg hadde trodd var normalt før jeg er 4 mnd... Men jeg ser jo denne gravidmagen fra en litt annen vinkel enn andre gravidmager jeg har sett :fnise:

Har enda ikke fortalt noen i avdelingen... Hvis jeg ikke finner en passende anledning snart så tror jeg at jeg rett og slett må ta det som en offisiell offentliggjøring på avdelingsmøtet vi skal ha på mandag :forvirret: Litt merkelig kanskje, men holder på å bli sprø av å lete etter den rette anledningen og føle at alle glor på magen men ikke tør spørre... Og i tillegg får jeg besøk av en fysioterapaut som skal se på arbeidsplassen min om det er noen tilpassninger jeg kan gjøre for å forebygge bekkenløsningsplager. Når jeg deler kontor med 5 andre så blir jo det litt rart om de ikke engang vet om jeg er gravid :fnise:

Skrevet
Magen vokser og vokser! Synes det er mye større enn hva jeg hadde trodd var normalt før jeg er 4 mnd... Men jeg ser jo denne gravidmagen fra en litt annen vinkel enn andre gravidmager jeg har sett :fnise:

Samme her... Ser ut som om jeg er mye lenger på vei. :fnise:

Sikkert like greit å ta opp graviditeten på møte ja. Da får alle vite det samtidig, og folk slipper å gjette. ;)

Skrevet
Samme her... Ser ut som om jeg er mye lenger på vei. :fnise:

Sikkert like greit å ta opp graviditeten på møte ja. Da får alle vite det samtidig, og folk slipper å gjette. ;)

Er redd jeg kommer til å se ut som en hvalross hvis jeg fortsetter å vokse i denne farten ;) Navlen har til og med begynt å bli 'rar', er redd det ikke er så lenge før den popper :fnise:

Nå er katten utav sekken overfor de fleste. Klarte å snike det inn i et par samtaler i dag og så annonserte hun ene det for hele gjengen når vi hadde kaffipause i dag. Men han jeg overtar jobben til har nok ikke fått det med seg :forvirret: Men blir jo ikke hans 'problem' uansett, han er jo borte når jeg forsvinner...

Uansett, det føles godt! :hoppe:

Skrevet

Det må være godt å ha det ute! :)

Til meg er det ute til mesteparten av venner og nære kjente og familie, men jeg er ikke helt der at jeg vil ha det ut på facebook ennå, hehe. Er jammen ikke lenge igjen, når vi tenker på at den ordinære UL er rundt hjørnet. Vi får bare nyte tida, før vi blir store og tunge. Nå kan vi svinse rundt med voksende mager! :)

Skrevet
Det må være godt å ha det ute! :)

Til meg er det ute til mesteparten av venner og nære kjente og familie, men jeg er ikke helt der at jeg vil ha det ut på facebook ennå, hehe. Er jammen ikke lenge igjen, når vi tenker på at den ordinære UL er rundt hjørnet. Vi får bare nyte tida, før vi blir store og tunge. Nå kan vi svinse rundt med voksende mager! :)

Vel, jeg ER ikke på facebook engang ;) Men mannen er. Kanskje han har lagt det ut? Tror ikke det altså... Hehe.

Gjest Golden Girl
Skrevet

Så deilig da, så slipper du styre med deg. Deilig når det er ute kan jeg tenke meg! :)

Ha en fin kveld!

:klemmer:

Skrevet

Godt å se at alt fortsatt står bra til her. Når skal du på ultralyd da?

Jeg har ingen spesiell følelse for deg, men tror nesten jeg tipper gutt ;)

God helg :klem:

Skrevet
Så deilig da, så slipper du styre med deg. Deilig når det er ute kan jeg tenke meg! :)

Ha en fin kveld!

Ja, fint når det ikke er en hemmelighet lenger. I dag tror jeg de siste fikk vite, også han som lærer meg opp og som jeg skal overta for.

Ha en super pinse! :klemmer:

Godt å se at alt fortsatt står bra til her. Når skal du på ultralyd da?

Jeg har ingen spesiell følelse for deg, men tror nesten jeg tipper gutt ;)

God helg :klem:

Alt er bra, ja! :) Litt trøtt for tiden, men går greit.

Tippingen er notert!

God pinse! :klemmer:

Skrevet

Hm, langt nede på side to av mine innlegg, jo!

Hatt en super, om enn noe slitsom, pinse. Masse :sol:, en god del utearbeid og enganske intensiv barnebursdag. Har fått beisa ferdig hele huset (har tatt over to år... :sjenert:), ordnet en del i hagen og oljet hagemøblene vi kjøpte i forrige uke. Så nå satser vi på mye fint vær fremover så vi får kosa oss masse ute!

I går var vi på Plantasjen og kjøpte masse planter som jeg planta i krukker. Kjenner i dag at å sitte på huk lenge ikke akkurat var noe smart for bekkenet... :forvirret:

Gleder meg forresten til jordmortimen på mandag. Selv om mannen ikke kan være med :sukk: Er plutselig blitt så negativ til om det her går bra. Igjen... :sjenert:

Jeg som hadde tydelig mage for en ukes tid siden og var sikker på at navlen skulle poppe hvert øyeblikk ser plutselig ikke gravid ut i det hele tatt. Har mistet alle symptomer, bortsett fra at jeg fremdeles er litt trett. Ingen såre pupper eller noe. Har til og med begynt å sove på magen igjen...

Kjenner heller ikke noe til det jeg var sikker på var babyen for en ukes tid siden. Ingen bobling eller noe som ligner på liv. Kjenner fremdeles at livmora er der, men den kjennes akkurat like stor ut som da jeg først begynte å kjenne den for 2-3 uker siden.

Uff, skjønner ikke hvor denne negativiteten kommer fra plutselig... :sukk: Irritert på meg selv, alt er jo helt sikkert i orden!

Skrevet
:klem:

Takk, Nótt! Utrolig hvor mye en virtuell klem kan hjelpe! Stor :klem: tilbake!

Skrevet
Takk, Nótt! Utrolig hvor mye en virtuell klem kan hjelpe! Stor :klem: tilbake!

En virtuell :klem: kan ofte være bedre enn en reell :klem:

Skrevet

Vlle bare si gratulerer med graviditeten... og at slike følelser d ser ut til at du har.. er jo ganske vanlig å ha i din situasjon.. men uff så plagsomme.. Stor klem til deg og måtte du få fine tanker og kose deg masse med hagearbeidet og nye hagemøbler! :klemmer::)

Skrevet

Håper du kjenner bobling og bevegelse snart igjen, Klematis, så du slipper å være så bekymret. Jeg hadde doppleren min til slike stunder, kostet bare et par hundrelapper på ebay :)

Skrevet

Hei Klematis! :) Håper at du føler deg tryggere snart! De fleste av mine symptomer har også avtatt den siste måneden, men jeg tolker det som at vi er inne i et behagelig trimester... Ikke lenge til mini kiler deg med foten sin!

Skrevet (endret)

Huff, den perioden vi er inne i nå er jammen ikke så enkel... Jeg tenker endel selv. Men jeg har tydelig mage og synes jeg kjenner litt liv. Jeg har blitt ganske så opptatt av det da, så jeg kjenner veldig mye etter. Men husk at som førstegangsfødende er det ikke vanlig å kjenne liv så tidlig som du er nå. Forrige gang hadde jeg heller ikke særlig mage når jeg var på ordinær UL, husker jeg.

Det er denne fasen hvor symptomene som kvalme og ømme pupper forsvinner, frem til vi kjenner liv, som er så vanskelig... Men alt er nok i orden hos oss alle :jepp:

Endret av Ephemera
Skrevet
Vlle bare si gratulerer med graviditeten... og at slike følelser d ser ut til at du har.. er jo ganske vanlig å ha i din situasjon.. men uff så plagsomme.. Stor klem til deg og måtte du få fine tanker og kose deg masse med hagearbeidet og nye hagemøbler! :klemmer::)

Tusen takk! :klemmer: Hyggelig med et nytt fjes, jeg skal se om jeg ikke får tid til å lese dagboka di en dag også.

Litt lettere tanker i dag, men går fremdeles litt opp og ned... :forvirret:

Håper du kjenner bobling og bevegelse snart igjen, Klematis, så du slipper å være så bekymret. Jeg hadde doppleren min til slike stunder, kostet bare et par hundrelapper på ebay :)

Gleder meg til jordmortimen på mandag er over, jeg... :sjenert: Satser på at hun har doppler og at jeg får hørt hjertelyd da. Det er vel vanlig? :klø: Jeg skulle jo ikke bli en sånn bekymret gravid... :sur:

Hei Klematis! :) Håper at du føler deg tryggere snart! De fleste av mine symptomer har også avtatt den siste måneden, men jeg tolker det som at vi er inne i et behagelig trimester... Ikke lenge til mini kiler deg med foten sin!

Den rasjonelle delen av meg regner jo med at alt er i orden. Kommer bare noen negative magefølelser snikende innimellom... :sjenert: Mandag ettermiddag regner jeg med at alt er OK igjen! ;)

Huff, den perioden vi er inne i nå er jammen ikke så enkel... Jeg tenker endel selv. Men jeg har tydelig mage og synes jeg kjenner litt liv. Jeg har blitt ganske så opptatt av det da, så jeg kjenner veldig mye etter. Men husk at som førstegangsfødende er det ikke vanlig å kjenne liv så tidlig som du er nå. Forrige gang hadde jeg heller ikke særlig mage når jeg var på ordinær UL, husker jeg.

Det er denne fasen hvor symptomene som kvalme og ømme pupper forsvinner, frem til vi kjenner liv, som er så vanskelig... Men alt er nok i orden hos oss alle :jepp:

Det verste er liksom at magen var der men forsvant... :sukk: Vet også at det ikke er vanlig å kjenne liv nå. Så egentlig bekymrer ikke det meg så mye.

Tror det hele egentlig bunner ut i at jeg egentlig ikke er helt klar til å starte innkjøp og tenke for mye på det praktiske rundt det hele. Men så har det seg slik at vi får besøk hjemmefra i helga som vil låne bort vogn og vugge. Ikke så ofte noen kommer kjørende hit og kan ta med seg store ting, så blir liksom nå eller aldri. Er så utrolig redd for å sitte her med vogn og greier og så er det noe galt... :tristbla:

Var et laaangt skritt for meg å begynne å strikke babytøy, synes til og med det er litt tidlig enda. Og når mannen begynner å snakke om babycall osv så blir jeg nesten sint... :sjenert: Jeg er ikke helt god for tiden!

Skrevet

Heisann Klematis! :vinke:

Lenge siden jeg har vært innom her nå. Jeg tror nok du ikke trenger å bekymre deg, jeg. 2. trimester skal tross alt være det "letteste" av dem. :Nikke: Jeg har også en slik Baby Watcher som jeg skal forsøke om ikke så lenge. Blir nok litt beroliget av å høre hjerteslagene her hjemme, ja. Men jeg gleder meg stort til å kunne kjenne spark o.l. også!

Når det gjelder facebook, så har jeg ikke så lyst til å ha det der før jeg kan skrive "Glajenta har blitt mamma!" elns. Vil ikke spre det på lenge i alle fall, og vil ikke ha så mange gratulasjoner osv der heller. De som er sammen med meg kommer jo til å se magen og skjønne hva som er på ferde uansett tenker nå jeg. Resten kan få vite det etter at barnet er født. ;) Men det er nå meg, da. Er kanskje litt sær der. :ler:

Synes forresten at du har vært kjempeflink i pinsen! Kjære tid så mye du har fått gjort! : :pls:

Skrevet
Synes forresten at du har vært kjempeflink i pinsen! Kjære tid så mye du har fått gjort! : :pls:

Altså, lite av dette jeg gjorde da ;) Maling og olje holdt jeg meg langt unna med god samvittighet. Mannen sto for det meste av hagearbeidet, jeg luka litt... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...