Klematis Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #1261 Del Skrevet 5. mai 2009 Gratulere så mye med overgangen til 2.trimester Nå skal du se alt går som det skal Takk, det håper jeg virkelig det gjør Innom og litt for 12 uker på etterskudd. Slike tv programmer vil jeg da anmode om å ikke se for mye av i fremtiden... Ja, uff Tror ikke jeg har vært her inne og hilsa på før, så jeg ville bare si hei og gratulerer så mye med 12 uker!!! Tusen takk for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #1262 Del Skrevet 5. mai 2009 Da har jeg endelig kvinnet meg opp til å ringe legen for å høre hva som har skjedd med UL-henvisningen. Der fikk jeg beskjed om at den var sendt samme dag som jeg var der (2. april) og at jeg måtte kontakte sykehuset. Og der hadde jammen ikke ultralydavdelingens telefonlinje åpnet enda. Bare minutter igjen nå, så kryss fingrene for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 5. mai 2009 #1263 Del Skrevet 5. mai 2009 *krysser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #1264 Del Skrevet 5. mai 2009 Henvisningen min til tidlig UL var avvist fordi jeg ikke var gammel nok! Fatter ikke hvordan det skal ha noe å si når grunnen var blødninger og ikke for å sjekke etter genfeil... Blir så irritert at jeg ikke klarer å holde tårene tilbake. Når jeg bare får summet meg så skal jeg ringe legen å høre om de kan kontakte sykehuset igjen og forsikre seg om at de faktisk har fått med seg bakgrunnen til at det ble søkt om tidlig UL... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 5. mai 2009 #1265 Del Skrevet 5. mai 2009 Huff da... her høres det ut som en misforståelse, ja - at de har søkt om tidlig UL på feil grunnlag. Jeg har jo hørt at man ikke får duo-test når man er for ung, men en vanlig UL skal du jo kunne få når legen ber om det. Håper og tror det ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #1266 Del Skrevet 5. mai 2009 Takk, Ephemera! Jeg satt jo der da han skrev søknaden og den var veldig omfattende både med info om blødningene jeg hadde hatt, SA'en måneden før og de rare HCG-målingene (steg veldig, veldig sakte). Så tror nok det er sykehuslegen som rett og slett ikke har lest hva som står og avvist på helt feil grunnlag. Ringte hvertfall legekontoret igjen nå, og legesekretæren skulle be legen ringe sykehuset i morgen (han var selvfølgelig ikke der i dag...) og forklare. Hun syntes det hørtes veldig rart ut at den ble avvist, og også at de ikke hadde rutiner for å gi beskjed (hverken til meg eller legen) OM den ble avvist. Så får bare fortsette å krysse fingrene til i morgen... Som jeg tidligere har sagt så føles det ikke SÅ viktig for meg nå å få tidlig UL siden jeg fremdeles føler meg gravid, men når jeg føler jeg blir så urettferdig/lempfeldig behandlet av systemet så får jeg virkelig lyst allikevel. Og bekymringene for at noe skal være galt blusser opp igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 5. mai 2009 #1267 Del Skrevet 5. mai 2009 Så mye tull det skulle være da. Utrolig amatørmessig at verken du eller legen får beskjed da. Håper det ordner seg uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 5. mai 2009 #1268 Del Skrevet 5. mai 2009 Det var skikkelig dårlig da Håper det ordner seg så du får komme inn og se at alt er bra i løpet av kort tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 5. mai 2009 #1269 Del Skrevet 5. mai 2009 For et opplegg! Håper at det ordner seg når legen ringer sykehuset i morgen Gratulerer så mye med overståtte 12 uker (Har jeg gratulert før tro? Jaja man kan vel aldri gratulere for mye med en god ting ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #1270 Del Skrevet 5. mai 2009 Så mye tull det skulle være da. Utrolig amatørmessig at verken du eller legen får beskjed da. Håper det ordner seg uansett. Det var skikkelig dårlig da Håper det ordner seg så du får komme inn og se at alt er bra i løpet av kort tid For et opplegg! Håper at det ordner seg når legen ringer sykehuset i morgen Gratulerer så mye med overståtte 12 uker (Har jeg gratulert før tro? Jaja man kan vel aldri gratulere for mye med en god ting ) Satser på at det ordner seg når legen ringer, ja. Angrer litt på at jeg ikke ba legesektretæren be fastlegen min ringe istedenfor turnuslegen jeg var hos på svangerskapskontrollen. Tror han ville vært litt mer myndig og streng... Men, men, får gi den unge dansken en sjans først Og takk for gratulasjon, Svipa! til dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Golden Girl Skrevet 5. mai 2009 #1271 Del Skrevet 5. mai 2009 Mye rart i helsevesenet gitt!! Hp det viser seg å være en feil.. Greit for deg å få en UL nå så du får ro i sjelen, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #1272 Del Skrevet 5. mai 2009 Mye rart i helsevesenet gitt!! Hp det viser seg å være en feil.. Greit for deg å få en UL nå så du får ro i sjelen, for å si det sånn. Golden Girl Arg, må bare klage litt mer i dag. Tror en aldri så liten bekkenløsning er på veg til å snike seg på her Vondt i skambenet, vondt i venstre lysken og vondt i halebenet... Har lurt på å kjøpe en tykk og god matte (som senere kan brukes av babyen) så jeg kan gjøre litt øvelser hjemme. Regner med å kunne finne litt antibekkenløsningsøvelser på nett...? Så har jeg blitt anbefalt fysioterapi, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem og hvordan jeg skal få tid til det. Må det gjøres i arbeidstiden? Isåfall er jeg redd det vil gå en hel dag hver gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 5. mai 2009 #1273 Del Skrevet 5. mai 2009 Huff.. Hørtes jo helt feil ut at den skulle bli avvist da! Han kan ikke ha lest godt nei! Satser på at det blir orden i sakene og at du får UL. Selv om det helt sikkert ikke er noe galt, er det jo greit å få det bekreftet så man kan slappe av litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 5. mai 2009 #1274 Del Skrevet 5. mai 2009 Henvisningen min til tidlig UL var avvist fordi jeg ikke var gammel nok! Fatter ikke hvordan det skal ha noe å si når grunnen var blødninger og ikke for å sjekke etter genfeil... Er det mulig? Og utrolig kjedelig med bekkenløsning da! Jeg syntes jeg merket noe sånt for en stund siden, men det ga seg igjen. Synes du skal prøve deg på fysio jeg, alvorlig bekkenløsning kan ikke være noe særlig, og det er sikkert lurt å ta fatt i det tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 6. mai 2009 #1275 Del Skrevet 6. mai 2009 Det kan da ikke stemme Klematis.. Håper de får ordnet opp slik at du får tidlig UL.. Bekkenøsning er vondt ja, som Kirin sier; best å ta tak i det med en gang ! Fremdeles problemer med bekkenet jeg etter svangerskapet for snart 10 år siden .. Ikke noe godt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #1276 Del Skrevet 6. mai 2009 Blir nok ikke noe tidlig UL, nei Legen mente det ikke var mye han kunne gjøre for å endre avgjørelsen sykehuslegen hadde tatt, så han ville ikke ringe engang. Men etter forslag fra meg så fikk jeg time hos ham neste uke så skal vi se om vi ikke kan få hørt hjertelyden, hvertfall. Går ikke det, skal jeg grine meg til en henvisning til privat UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 6. mai 2009 #1277 Del Skrevet 6. mai 2009 Så utrolig merkelig at sykehuset avslo sånn, og det uten å gi beskjed til noen av dere. Om det ikke velter privatøkonomien hadde jeg kanske bare kostet på meg privat UL jeg, så får du litt mer ro i hjertet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #1278 Del Skrevet 6. mai 2009 Så utrolig merkelig at sykehuset avslo sånn, og det uten å gi beskjed til noen av dere. Om det ikke velter privatøkonomien hadde jeg kanske bare kostet på meg privat UL jeg, så får du litt mer ro i hjertet Velter ikke økonomien vår på noen måte, men synes det er irriterende å bruke penger på når jeg føler jeg har krav på det fra det offentlige... Ser det litt an hvordan jeg føler etter å ha vært hos legen om en uke. Ikke helt sikker på om han skjønte hva sykehuslegen egentlig hadde begrunnet avslaget med, og at det var helt på trynet. Han nevnte også at dersom jeg fremdeles var veldig bekymra og alt ikke så fint ut så kunne han henvise til prival UL, men det virket ikke som han syntes jeg trengte det. Men nå får jeg forhåpentligvis høre en sterk hjertelyd neste onsdag, og må nesten tro at alt er i orden da. Og så kan jeg benytte anledningen til å ta opp de mulige bekkenløsningsplagene med ham da, så sånn sett er det greit å få en time nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Golden Girl Skrevet 6. mai 2009 #1279 Del Skrevet 6. mai 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 6. mai 2009 #1280 Del Skrevet 6. mai 2009 Pga alder?! Dummeste jeg hører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå