Gå til innhold

Veksthuset

Klematis

Anbefalte innlegg

Jeg skjønte nesten det ;)

Problemet er vel mest hvilken løgn jeg skal servere... For det er ikke normalt så mye hemmelighetskremmeri i avdelingen min, og det jeg sier kommer muligens til å bli referert mer eller mindre nøyaktig til mine kollegaer (med mindre jeg sier at det ikke skal nevnes da, men da blir det jo litt suspekt). Og hva vil jeg at alle skal kunne vite og som jeg klarer å snakke bort om de spør meg hvordan det går... :klø:

Kan kanskje si at jeg har ekstremt vondt i magen og må til legen for å sjekke det opp. Er jo ikke helt feil... Og relativt troverdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, dette var veldig lei lesning!!! :cry3: Godt du har familien rundt deg, og at du er i så godt mot så du allerede har bestilt nye tester og ser frem mot ny prøveperiode!!! Kan du ikke bare si til sjefen at du har diare? Da kan du være hjemme tirsdag også hvis du føler for det. Og hvis du drar på jobb på onsdag forstår alle hvorfor du ser litt pjusk ut. Og hvis du føler du MÅ si noe om at du skal til legen kan du jo bare si at du har hatt det hele helgen, for 3-4 dager med diare er ikke bra... Ikke si du har omganssyke hvertfall for da kommer alle til å tenke at du er morgenkvalm, og slik mobbing trenger du ikke når du komer tilbake... God bedring de neste dagene, Klematis!!!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt at jeg har hatt problemer med magen i helga og at jeg må til legen i morgen og ta noen prøver. Er jo helt sant, til og med! Orket ikke ringe, for jeg var redd jeg skulle begynne å grine på telefonen. Så sendte en SMS, selv om det vel strengt tatt er litt uheldig i sånn sammenheng... Men, men. Jeg får ringe ham i morgen hvis jeg orker.

Ellers er formen bedre i dag. Har blødd ganske mye i går og i formiddag, men nå ser det ut til å nesten ha stoppet.

Og da begynner jeg jo nesten å bli optimistisk igjen... :rodme: Selv om fornuften min sier at løpet er kjørt. Og har litt dårlig samvittighet allikevel for det lille vinglasset jeg tok i går... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt at jeg har hatt problemer med magen i helga og at jeg må til legen i morgen og ta noen prøver. Er jo helt sant, til og med! Orket ikke ringe, for jeg var redd jeg skulle begynne å grine på telefonen. Så sendte en SMS, selv om det vel strengt tatt er litt uheldig i sånn sammenheng... Men, men. Jeg får ringe ham i morgen hvis jeg orker.

Ellers er formen bedre i dag. Har blødd ganske mye i går og i formiddag, men nå ser det ut til å nesten ha stoppet.

Og da begynner jeg jo nesten å bli optimistisk igjen... :rodme: Selv om fornuften min sier at løpet er kjørt. Og har litt dårlig samvittighet allikevel for det lille vinglasset jeg tok i går... :sjenert:

:troest: Sikkert lurt med legetime. Hvor mange dager har du blødd nå da? Tre? Og er det skikkelig mensblødning? Ikke for å gi deg forhåpninger, men skjønner godt at du kan bli optimistisk hvis det var kort og lite. Håper legen har noe fornuftig å komme med.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest: Sikkert lurt med legetime. Hvor mange dager har du blødd nå da? Tre? Og er det skikkelig mensblødning? Ikke for å gi deg forhåpninger, men skjønner godt at du kan bli optimistisk hvis det var kort og lite. Håper legen har noe fornuftig å komme med.

:klem:

Blødd siden i går morges. Mye. Mye mer enn en vanlig mens.

Selv om jeg absolutt ikke er vant til å ha mensen, jeg har hatt hormonspiral eller gått på hormonsprøyter de siste 10 årene og har ikke hatt mensen. Kun to ganger siden jeg tok ut spiralen i november. Og de 10 årene før der har jeg vel alltid brukt tamponger, så jeg vet ikke helt hvordan det arter seg uten. Mulig det ser mye mer ut? :klø:

Men så er jo alle symptomene forduftet... Jeg kjente virkelig godt at jeg var gravid fra lørdag t.o.m. torsdag. Kvalm, oppblåst, svimmel, EKSTREMT sulten og veldig tørst. Ingenting fredag. Og lørdag begynte jeg å blø...

:klem: til deg også. Kjedelig med TR på overraskelsesbesøk på selveste morsdagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få takke dere alle som har vært innom med :klemmer: og :troest: i går og i dag. Det varmer utrolig mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødd siden i går morges. Mye. Mye mer enn en vanlig mens.

Selv om jeg absolutt ikke er vant til å ha mensen, jeg har hatt hormonspiral eller gått på hormonsprøyter de siste 10 årene og har ikke hatt mensen. Kun to ganger siden jeg tok ut spiralen i november. Og de 10 årene før der har jeg vel alltid brukt tamponger, så jeg vet ikke helt hvordan det arter seg uten. Mulig det ser mye mer ut? :klø:

Men så er jo alle symptomene forduftet... Jeg kjente virkelig godt at jeg var gravid fra lørdag t.o.m. torsdag. Kvalm, oppblåst, svimmel, EKSTREMT sulten og veldig tørst. Ingenting fredag. Og lørdag begynte jeg å blø...

:klem: til deg også. Kjedelig med TR på overraskelsesbesøk på selveste morsdagen...

Takk for det. :)

All denne hormonprevensjonen kan vel tulle litt med kroppen (derfor jeg sluttet selv, og det uten at det var med planer om graviditet). Man pleier jo å ha både lengre og kraftigere mens uten, jeg har i alle fall det. Men nå er jeg en skikkelig mensbløder i utgangspunktet da (sorry detaljene :sjenert:).

Og ja, det ser mye mer ut uten tampong!

Du får oppdatere om legebesøk i morgen, da. :)

Forresten, dagboken din står som ulest hos meg hele tiden, selv om jeg nettopp har vært inne her, er det bare meg tro? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, dagboken din står som ulest hos meg hele tiden, selv om jeg nettopp har vært inne her, er det bare meg tro? :klø:

Det skyldes visst at jeg har fått flytta dagboka mi. Hvis du går inn på forumfremsiden og trykker 'Merk alle som lest' (eller noe slikt) med liten skrift nedenfor alle underforaene, så tror jeg det ordner seg. Men flytter vel snart igjen...

:skya:

Lykke til hos legen i morgen :hug:

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en klem og ønsker lykke til i morgen :)

+ slipper et lite lass babystøv, slik at det blir fort klaff igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått hastetime hos legen, men ikke føre 14.45 i dag... Lenge å vente synes jeg.

Den lille optimismen mht spiren er forduftet då. Blør fremdeles ikke så mye, men har tatt opp tempingen igjen i dag. 36,21. Altså langt lavere enn det burde ha vært om jeg var gravid, og helt perfekt for tiden mellom mens og EL... :tristbla:

Er litt mer optimistisk når jeg tenker på videre prøving. Selv om jeg fremdeles er veldig bekymret for at det skal være noe galt med hormonene mine som gjør at jeg ikke klarer å holde på en spire. Men jeg håper legen tar det litt alvorlig slik at jeg kanskje kan få tatt noen blodprøver etter EL neste syklus for å sjekke hormonnivået. Men jeg tviler litt på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hjemme igjen :hoppe:

Men hva er det som har skjedd mens jeg har vært borte :overrasket: Gravid i første pp og så mistet? Så trist å lese :cry3:

:troest:

Får håpe legen tar deg på alvor og gir deg de blodprøvene. Dessverre mistenker jeg at mange fastleger ikke vil ane hva du snakker om når du begynner å nevne lave hormonnivåer og evne til å holde på foster.

Tenker på deg i dag, håper alt går bra :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Du er hjemme igjen :hoppe:

Men hva er det som har skjedd mens jeg har vært borte :overrasket: Gravid i første pp og så mistet? Så trist å lese :cry3:

:troest:

Får håpe legen tar deg på alvor og gir deg de blodprøvene. Dessverre mistenker jeg at mange fastleger ikke vil ane hva du snakker om når du begynner å nevne lave hormonnivåer og evne til å holde på foster.

Tenker på deg i dag, håper alt går bra :hug:

Og du er også hjemme igjen :hoppe:

Ja, det var ikke helt slik det skulle gå... :tristbla:

Jeg får prøve å printe ut litt tempekurver og sånn. Er nesten litt redd han ikke engang tror på at jeg har kontroll på når EL er og hvor lang lutealfase jeg har og bare tror jeg har testet "falskt positivt" og fått mensen når jeg skulle hatt...

Men han er hvertfall åpen for forslag og innspill vet jeg, selv om han etter min erfaring har en tendens til å ta litt lett på ting som ikke er "farlig". Så vi får se.

Takk for :hug:, det varmer!

:klemmer: til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en STOR :klem: til deg Klematis :troest:

Tenker på deg Klematis. :klem: Lykke til hos legen om et par timer.

Takk, begge to! :klemmer:

Humøret er mye bedre i dag, selv om jeg måtte felle en tåre eller to når jeg snakka med samboer på telefonen tidligere. Skal bli godt å få ham hjem nå!

Lurer rett og slett på om jeg skal gå bort til legen? :klø: Det er et stykke, regner med kanskje å bruke 45 min. Men det er nyyydelig snø og :sol: i dag. Sikkert ikke dumt med litt frisk luft. Og gidder jeg ikke gå tilbake kan jeg jo bare ta bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...