Gå til innhold

Veksthuset

Klematis

Anbefalte innlegg

Arg, møkkadag! :tristbla:

Først ble det totalt kaos på jobb etter lunsj, så jeg sendte mannen hjem med bussen med beskjed om at jeg måtte jobbe litt ekstra. Han glemte å ta med seg nøkler og hadde heller ingen penger... :sukk:

Så tok det jeg skulle gjøre på jobb mye lengre tid enn jeg hadde trodd, kjempedårlig samvittighet for mannen som bare gikk rundt og soset. Når jeg da endelig kom hjem så tenkte jeg at jeg skulle gjøre det godt igjen ved å lage skikkelig god middag. Fyrte i gang med helstekt entrecote, ovnsbakte poteter, soppstuing og rødvinssaus og dekket på med servietter og tente lys og greier. Og akkurat i det jeg roper at nå er det middag så kommer mannen og sier at han er på vei ut døra for å spille squash :sur: Blei så skuffa at jeg begynte å grine. :tristbla:

Ikke smakte maten noe særlig når jeg skulle sitte der å spise alene, heller akkkurat. Og for å toppe det hele så var ikke kjøttet som jeg hadde tatt av til meg og stekt ekstra godt i panna helt gjennomstekt allikevel, men jeg var så sulten og det var fullt av saus så jeg spiste allikevel. Så nå sitter jeg her med verdens dårligste samvittighet og har mest lyst til å gå å kaste opp hele middagen :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare lyst til å gi deg verdens største klem! Jeg er helt sikker på at den entrecoten ikke har gjort noe særlig skade. Den har jo vært oppbevart kaldt og havnet vel rett fra forpakning/kjøleskap til ovn. Det var vel neppe store mengder kjøtt som ikke var gjennomstekt heller. Og dessuten, er du sikker på at det var rått og ikke bare litt rosa? Går nok helt fint dette :jepp:

Har forøvring ved en eller to anledninger selv spist kjøtt som ikke var heeelt gjennomstekt, nettopp fordi jeg var så sulten at jeg hadde gått bananas ellers :sjenert:

Endret av Svipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord, Svipa :klemmer: Det hjelper virkelig!

Jeg er også ganske så sikker på at det ikke har gjort noen skade, Toxoplasmose i kjøtt er jo særdeles lite utbredt i Norge etter hva jeg skjønner. Er nå mange gravide som ikke bryr seg om regelen om kun gjennomstekt kjøtt også, og det går jo bra med de aller, aller fleste. Jeg tror ikke jeg har hørt om noen som faktisk HAR blitt smittet av Toxoplasmose under graviditet, hverken i Norge eller i utlandet. Men noen er det vel.

Jeg er vel egentlig bare skuffet over meg selv at jeg var for lat/sulten/sur/lei/sint til å gidde å gjøre noe med det, selv om jeg visste det var en risiko... :tristbla: Men jeg kjører jo bil hver dag... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen! :klemmer: Kjipt da gitt! Synes mannen kunne droppet den squashen altså. ;) Og når det gjelder kjøttet har det helt sikkert gått finfint, ikke tenk på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næmmen! :klemmer: Kjipt da gitt! Synes mannen kunne droppet den squashen altså. ;) Og når det gjelder kjøttet har det helt sikkert gått finfint, ikke tenk på det!

Det har nok gått fint, ja. Hvertfall full futt inni der enda. Nå vet jeg ikke hvordan en eventuell toxoplasmosesmitte ville påvirket fosteret, men men...

*fange opp på Mine innlegg igjen* Altfor lenge sidan eg var innom... :flau:

Håpar du har hatt ein bedre dag i dag. :klem:

:klemmer:

Kjedelig dagen ble som det ble, håper alt er så meget bedre nå! :)

:klemmer: til alle tre! Alt er mye bedre nå :) Hvertfall på den fronten...

Hatt en fin men slitsom helg på besøk hos venninne. Blir nok siste jentehelga på en stund, kan jeg tenke meg...

Mens jeg var borte har mannen så og si solgt bilen sin, og ringte oppglødd og fortalte om en ny bil han hadde vært og prøvd. Denne var et godt kompromiss mellom hva vi ønsket oss og var villige til å betale, så jeg var superfornøyd med at han endelig hadde tatt til fornuft. Selv om også denne bilen er ca 150.000 dyrere enn hva jeg egentlig hadde sett for meg som en maksgrense. Han var omtrent klar til å signere kontrakt, noe jeg sa han bare måtte gjøre. Men han ville at jeg også skulle prøvekjøre først.

Nå er all fornuft som blåst bort igjen, og han har plutselig fått det for seg igjen at han ikke kan fire på et eneste krav mhp bilen. MÅ ha en bil til flere hundre tusen mer enn den han ville kjøpe i helga. Hvis ikke MÅ han hvertfall ha ny og dyrere motorsykkel. :sur:

Vi HAR sikkert råd til så dyr bil, men jeg synes det er så helt håpløst fjollete å bruke så vanvittig mye penger på en bil! Og ikke bare er bilen MYE dyrere, den har større motor og bruker derfor betydelig mye mer drivstoff og har nesten dobbelt så dyr forsikring...

Må bare få blåse ut litt :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og opdaterer meg :) lenge siden sist.. alt for lenge..

Skjønner godt med tanke på bil..! Det finnes så utrolig mye biler som er fult brukbare og vel så det, som ikke koster så skrekkelig mye! Her skulle min kjære sambo helst hatt en gravemaskin..., men det kommer aldri til å skje, mens jeg er i huset.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny og dyrere motorsykkel?! Å hjelpe meg! Du får spørre når han har tenkt å bruke den, opptatt som han blir med å bysse baby fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg innser helt klart fordelen med at Snoppen ikke finnes interessert i bil. :fnise: Bortsett fra at han da heller ikke er så veldig ivrig når det kommer til å vaske bil, skifte hjul og følge opp servicer. Det er ikke fullt så kult. :gjeiper:

Håper dere blir enige. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det virkelig og nærme seg her inne. Så utrolig spennende ;)

Er ikke så lett med dissa mannfolka og bil, heldigvis har vi begge interessen her, selv om mannen er litt mer opphengt i motor enn meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Innom og opdaterer meg :) lenge siden sist.. alt for lenge..

Skjønner godt med tanke på bil..! Det finnes så utrolig mye biler som er fult brukbare og vel så det, som ikke koster så skrekkelig mye! Her skulle min kjære sambo helst hatt en gravemaskin..., men det kommer aldri til å skje, mens jeg er i huset.. :gjeiper:

Det er jo ikke akkurat så mye å oppdatere seg på her, da... :sjenert:

Ny og dyrere motorsykkel?! Å hjelpe meg! Du får spørre når han har tenkt å bruke den, opptatt som han blir med å bysse baby fremover ;)

Nei, hva skal han med motorsykkel...? Har brukt den han har toppen 3 ganger siste året, og det har i grunnen vært jeg som har foreslått at han må ta seg en tur når det er fint vær.

He he, jeg innser helt klart fordelen med at Snoppen ikke finnes interessert i bil. :fnise: Bortsett fra at han da heller ikke er så veldig ivrig når det kommer til å vaske bil, skifte hjul og følge opp servicer. Det er ikke fullt så kult. :gjeiper:

Håper dere blir enige. :klemmer:

Nå har han lovet å ta over alt bilhold, da. Får se om han lever opp til det. Har litt problemer med å overbevise ham om at "min" bil faktisk kvalifiserer til betegnelsen bil... :tunge1:

Nå begynner det virkelig og nærme seg her inne. Så utrolig spennende ;)

Er ikke så lett med dissa mannfolka og bil, heldigvis har vi begge interessen her, selv om mannen er litt mer opphengt i motor enn meg ;)

Ja, det nærmer seg jammen med stormskritt! :sjokkert:

Ja, jeg tapte altså bildiskusjonen... Det dyre "mirakelet" er i hus (eller i gårsrommet da) og vi har plutselig en halv mill mer i lån... :forvirret: Sikkert en kjekk bil, masse finurlige (og totalt unødvendige) finesser. Jeg synes den er litt for stor, har liksom ikke samme kontrollen som i "min" lille, søte konebil ;) Og så er det utrolig dårlig sikt når en skal rygge pga sota ruter og små speil. Har ryggesensor da, men den stoler jeg ikke helt på enda... :sjenert:

Det morsomme er jo at nå står begge bilene i mitt navn (pga at jeg får gunstig billån gjennom jobb). Jeg har tilbudt mannen at jeg kan overføre konebilen på ham, men han er visst ikke så interessert i det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig så dårlig jeg har vært å oppdatere her inne... :rodme:

Har det supertravelt på jobben for tiden, blir litt overtid hver dag - til mannens store fortvilelse, han må jo vente på meg før vi kan reise hjem. Så jeg gleder meg litt til permisjonen starter om 3 uker (!). Men liker jobben min veldig godt, så synes det er skikkelig trist at jeg nok ikke får fortsette i samme stilling etter permisjonen :(

Nå har jeg ENDELIG klart å skrive ferdig absolutt alle takkekortene! Så nå må bare mannen signere de siste så går halvparten i posten og halvparten blir med oss hjem til foreldrene mine til helga. :jepp:

Og så har jeg faktisk fått avgårde søknaden om permisjon. Utsatt og utsatt... Og jeg kommer sikkert til å få den i retur, for jeg har prøvd meg på å ta ferie innimellom røde dager for å utnytte tiden maksimalt. Noe arbeidsgiveren min prøver å skrive at ikke er lov på skjemaet jeg måtte fylle ut til dem, men som de skriver så klønete at FINT går an å tolke helt anderledes. Noe lederen min var enig med meg i og derfor signerte på mitt forslag med glede ;) Har hørt at det faktisk er noen i firmaet som har fått det gjennom, men jeg tror jeg skal være veldig heldig om det går.

Nei nå er klokken mye og jeg skal bake kake og ha med på jobb i morgen. Og ikke har jeg vært på butikken og kjøpt det jeg trenger enda... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :)

Godt å se deg igjen! :)

Håper det går bra, selv om det er travelt for tida. Blir i alle fall stas med overtidskronene!

Bare tre uker igjen til permen nå, det er bare 15 arbeidsdager det! (Estrella, også mattegeni :fnise: )

Kjedelig du tapte bildiskusjonen, men da har dere i alle fall skinnende og sikkert veldig barnetrygg bil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom også gitt, er ikke så ofte på kg for tida. Godt å lese det går bra, selv om det er dumme dager innimellom! :klemmer: Det er jo sånn livet er, så setter man ekstra pris på de gode dagene!

Ønsker deg en kjempefin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Godt å se deg igjen! :)

Håper det går bra, selv om det er travelt for tida. Blir i alle fall stas med overtidskronene!

Bare tre uker igjen til permen nå, det er bare 15 arbeidsdager det! (Estrella, også mattegeni :fnise: )

Kjedelig du tapte bildiskusjonen, men da har dere i alle fall skinnende og sikkert veldig barnetrygg bil! :)

Tja, har ikke betalt overtid lenger, så eneste jeg har igjen for det er god samvittighet for å ha gjort jobben min... :filer:

Ja, tenk, bare 15 dager igjen! :sjokkert:

Lenge siden jeg har vært innom også gitt, er ikke så ofte på kg for tida. Godt å lese det går bra, selv om det er dumme dager innimellom! :klemmer: Det er jo sånn livet er, så setter man ekstra pris på de gode dagene!

Ønsker deg en kjempefin helg! :klemmer:

Har hatt en fin helg :) Vært på langtur med nybilen, måtte hjem til pappa og vise frem ;) Har truffet omtrent hele slekta både lørdag og søndag, greit å få truffet dem alle sånn en siste gang før det store skjer. Alle som tidligere har mast om at jeg har vært så utrolig stor, mente nå at jeg ikke har blitt større på de 2-3 månedene siden sist de såg meg :fnise: Tror nok bare de har sett meg for seg med den monstermagen og ble litt "skuffet" når det ikke var slik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Utrolig dårlig på å oppdatere her for tiden. Men er ganske sliten når jeg kommer hjem fra jobb, så blir fort til et par timer middagslur og så strikking foran TV etter det.

Sover veldig dårlig for tiden :( Det er vondt i ribbena og magen når jeg ligger på siden og vondt i bekkenet når jeg ligger på rygg. Har prøvd meg på nærmest sittende stilling, med varierende hell. Blir vel kanskje 3-4 runder med ca 1 times søvn hver natt. Utrolig nok så går det allikevel helt greit på jobb. Kontorstolen er det beste stedet å oppholde seg for tiden, kanskje jeg må ta den med meg hjem når jeg går ut i permisjon :fnise:

Bare en uke igjen på jobb! :sjokkert: Og i går satt jeg og kjente på litt mensmurringer her, så ting kan jo egentlig skje snart... Har MASSE igjen jeg gjerne skulle ha ordnet før lillejenta er her, så tror jeg må sette meg ned å lage en liste eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg meg på litt opplisting her. Kom gjerne med innspill om det er noe jeg har glemt!

Sykehusbagliste:

Toalettsaker

Store bomullstruser

Bind

Amme-BH'er

Ammeinnlegg

Komfortable klær

Morgenkåpe

Slippers e.l.

Vannflaske med tut

Leppepomade - i veska

Helsekort - i veska

Kamera m/lader

Mobil m/lader

Bok

Müslibarer e.l.

Klær til babyen

Teppe til babyen

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det den litt mer omfattende listen. Hva må/bør gjøres/kjøpes inn?

Pakke sykehusbagen[/]

Kjøpe bind

Kjøpe ammeinnlegg i ull/bambus

Legge sammen og størrelsessortere alt babytøyet

Vaske de siste plagga som ikke er vasket

Vaske voksiposen

Fylle luft i hjula på vogna og prøvemontere den

Henge opp vugge

Kutte til madrass til vugge

Kjøpe saueskinn til å ha i vugga

Male og montere senga

Kjøpe og vaske dyne til senga

Rydde plass til senga på vårt soverom (kjøpe nye nattbord?)

Kjøpe og montere rullegardiner/persienner til barnerommet

Kjøpe og montere gardinstang til barnerommet

Henge opp gardiner

Kjøpe noen pynteputer til gjestesenga på barnerommet

Kjøpe en lene-/ammestol til barnerommet?

Kjøpe babycall?

Kjøpe stelleveske

Kjøpe elastisk sjal (og evt Mei-Tai og/eller slynge?)

Generelt rydde og ordne i stand barnerommet

Rydde plass til gjester på gjesterommet

Ikke alt som er like viktig her, da...

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var litt av en liste... ;)

Du må prøve å få tid til litt stillesitting og litt "pampering" av deg selv også!! Ikke sikkert det blir så mye tid til det helt med en gang etter at den lille har kommet :sjenert:

Gratulerer med ny bil! Skjønner godt at du ikke helt likte at det ble dyrere enn håpet.. Jeg liker absolutt ikke å bruke mer penger enn nødvendig på bil, og er av en helt annen oppfatning enn mannen min når det gjelder antallet kr man skal bruke på bil :fnise: Men vi er i allefall helt enige om at vi ikke skal ha lån på bil, så da begrenser det seg jo litt, uten at det blir gamle og usikre biler av den grunn ;) Vi venter faktisk på ny bil nå... får den vel i november! Og jeg må innrømme at jeg gleder meg masse, mannen gleder seg han også, selvom han for noen år siden absolutt ikke ville bli sett levende i en slik bil :skratte: Men noe skjedde når han plutselig hadde en "haug" med unger ;)

Kos deg og husk å sette av litt tid til deg selv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...