Gå til innhold

Veksthuset

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjipt med den UL-en du ikke fikk - når man er litt bekymret, så er det jo greit å få sjekket at alt er som det skal.

Men du er 12 uker nå! Det er jo strålende! Jeg gleder meg så til jeg midt i juni kommer dit. Da er man liksom gravid på ordentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hakeslepp: Jøss, for et opplegg med UL-en. Også ikke gi beskjed engang! :kjefte: Skjønner at du blir irritert... Blir irritert selv jeg, på dine vegne! :frustrert:

:klemmer:

Skrevet

Bare kjapt innom for å si at jeg ER i live! ;) Har vært bortreist i helga og er så trett for tiden at jeg ikke orker PC når jeg kommer hjem fra jobb.

Alt står bra til, så vidt jeg vet. Skal til legen i dag for å høre etter hjertelyd som en erstatning for UL'en jeg ikke fikk. Skal uansett be legen ringe sykehuset, for det er jo synd om det er noe med utfyllingen av henvisningen som gjør at den blir avvist. Vil jo ikke at flere skal oppleve det samme.

Skrevet

Arg, arg, arg! :sur:

Nå ringte de akkurat fra sykehuset og lurte på om jeg hadde vært på dateringstime hos gynekolog slik de hadde bedt legen min be meg om. De stolte ikke nok på min egen vurdering av hvor langt jeg var på veg til å sette opp time for ordinær UL... Legen min påstår de ikke har vært i kontakt med ham i det hele tatt, men hun damen her sa at hun personlig hadde ringt.

Men etter å ha fortalt at jeg hadde tempet og dermed var ganske sikker på EL-datoen min og at jeg testet positivt 11 dager etter dette, gikk hun med på å bruke min dato. Så da blir det time rundt 14. juni.

Jeg måtte jo også kjefte litt på det håpløse avslaget om tidlig-UL, og da mente hun at det gjorde de ikke på sykehuset (annet enn for å sjekke for genetiske feil for de over 38), og at legen burde ha visst at han da måtte henvise til privat gynekolog.

Blir så irritert på at de ikke klarer å snakke sammen! :sinna:

Skrevet
Lykke til hos legen ;)

Takk!

Skal kjefte litt i dag... Hehe.

Skrevet

Hjertelyd! :rødme:

Alt så fint ut. Turnuslegen måtte få hjelp av min vanlige fastlege for å finne hjertelyden, men det gikk til slutt! :hoppe: Han sa at han normalt ikke ville lett så lenge etter hjertelyd så tidlig. Men tror de syntes litt synd på meg etter alt tullet med sykehuset og UL-henvisningene.

Kjeftet bare litt, turnuslegen stakkar ble nok litt satt ut og synes det var litt dumt siden det var hans aller første henvisning og greier. Men ordner seg nå. :jepp:

Og så er det :sol: her i dag, og vi skal til noen venner og grille! :)

Skrevet

misiunner deg for den derre :sol: altså! her er det overskyet og :regn:

Skrevet

:strix: Hjertelyd :strix:

Så utrolig herlig og høre Klematis, når blir det baby på deg ;)

Skrevet (endret)

Jaaaa, hjertelyd! Er det ikke verdens herligste lyd? :hjerter:

Kos dere med grilling ikveld :klem:

Endret av Ilja**
Skrevet

Så flott at dere hørte hjertelyd!

Skrevet

Åh, så deilig med hjertelyd!! :rødme:

Jeg skal på min første UL imorgen og grugleder meg skikkelig!!!

:kgbaby:

Skrevet
Jeg måtte jo også kjefte litt på det håpløse avslaget om tidlig-UL, og da mente hun at det gjorde de ikke på sykehuset (annet enn for å sjekke for genetiske feil for de over 38), og at legen burde ha visst at han da måtte henvise til privat gynekolog.

Hmmm... Men jeg var på tidlig UL på sykehuset når jeg var gravid med jenta mi, for snart to år siden, og da var jeg bare 36 år... Dette var på St. Olavs da.

Skrevet

:strix:

Fantastisk med hjertelyd

:pasha: :pasha:

Skrevet

Takk for hilsner, alle sammen! :klemmer:

Nå er det å kjenne liv neste milepæl! :sjokkert: Gleder meg veldig til det, klarer fremdeles ikke helt tro på at det er noe inni der ;)

Trøtt som en strømpe i dag! :Gjesp: Var tydeligvis alt for mye for meg å være på besøk til 23 i går... ;)

Og babystøv til alle som vil ha! :strix:

Skrevet

Så herlig at du hørte hjertelyd! :strix:

Han turnuslegen, han har sikkert lært leksa si nå, så han kommer nok ikke til å gjøre den samme feilen neste gang. :fnise: Bare så synd at det skulle gå utover deg.

Skrevet (endret)
Så herlig at du hørte hjertelyd! :strix:

Han turnuslegen, han har sikkert lært leksa si nå, så han kommer nok ikke til å gjøre den samme feilen neste gang. :fnise: Bare så synd at det skulle gå utover deg.

Han er egentlig veldig hyggelig! Og kjenner meg alt for godt igjen i hvor overveldende det er når alt er nytt. Greit å ha fagkunnskapen i bunn, men alle rutiner og administrasjon og slikt som skal gjøres riktig er ikke så lett å få til i starten. Sy synes litt synd på ham, jeg ;)

Endret av Klematis
Skrevet

:rødme: Hjertelyd :rødme:

Tar med meg litt babystøv når jeg er innom :handle:

:klemmer:

Skrevet

Stikker avgårde med en :handle: babystøv jeg også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...