Cuba Skrevet 31. mars 2009 #1181 Del Skrevet 31. mars 2009 Hehe.. tomme plastposer? Typ brødposer eller Rema 1000? Er vel ikke så delikat å gå rundt å vifte med en brødpose full av mageguffe? Får gjøre som Mr. Bean da vet du, smelle en full pose i bakhodet på han som sitter foran deg på bussen! Æsj.. nå var jeg bare ekkel egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 31. mars 2009 #1182 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Hehe.. tomme plastposer? Typ brødposer eller Rema 1000? Eg brukar små bæreposar, f.eks. posar frå apoteket. Og brødposar i tillegg dei dagane eg faktisk er kvalm. (Altså brødpose inni den lille bæreposen. For å unngå lekkasje. berre av tanken. :gjeiper: ) Endret 31. mars 2009 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #1183 Del Skrevet 31. mars 2009 Nå fekk eg lyst på Apfelschorle. Men sjølvblanda er ikkje like god. på Lidl som la ned i Norge. Eg har gått rundt med to tomme plastposar i veska ca. sidan juni, eg. Godt at eg har stor veske - det treng eg, med alle viss-om-atte-tinga eg drar rundt på. på kvalmen som er lettare i dag. Håpar den held seg sånn akkurat passe. Enig at den der ferdige Apfelscorlen er god, men liker hjemmeblanda også jeg. Har SodaStream, så lager til og med 'farrisen' selv Hvis du liker Apfelschorle bør du prøve eplemosten til Tou. Den er sånn lett perlende, kjempegod! Hehe.. tomme plastposer? Typ brødposer eller Rema 1000? Er vel ikke så delikat å gå rundt å vifte med en brødpose full av mageguffe? Får gjøre som Mr. Bean da vet du, smelle en full pose i bakhodet på han som sitter foran deg på bussen! Æsj.. nå var jeg bare ekkel egentlig Jeg har en sånn 'halv' brødpose. Eller en 2-liters frysepose heter det vel egentlig. Tror den skal være tett nok. Har jo uansett kun tenkt å bruke den for å eventuelt ikke spy på gulvet/på noen andre og kaste med en gang Har forresten 'vært nødt' til å fortelle sjefen om graviditeten i dag. Det er snakk om å flytte meg over i en annen avdeling og han ville helst at det ble først over sommeren. Mens de som 'får' meg helst ville ha meg allerede i mai. Synes nesten han og sjefen for den andre avdelingen måtte få vite da. Litt dumt om jeg kommer dit og bare kan jobbe et par måneder. Er jo heller ikke sikkert de er så interessert å bruke ressurser på å lære meg opp om jeg blir bare et halvt år (det er ikke sikkert vi blir boende her når permisjonen min er over, og de er alle klar over). Men han hadde allerede mistanker da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 31. mars 2009 #1184 Del Skrevet 31. mars 2009 Enig at den der ferdige Apfelscorlen er god, men liker hjemmeblanda også jeg. Har SodaStream, så lager til og med 'farrisen' selv Hvis du liker Apfelschorle bør du prøve eplemosten til Tou. Den er sånn lett perlende, kjempegod! Eg har også vurdert eige "Farris"-apparat. Er det å anbefala? Kor mykje sparar ein på å kjøpa det framfor Farris/Bon Aqua? Eg har nemlig høyrt at kullsyra er ganske dyr... :klø: Eg meiner eg har prøvd eplemosten til Tou, men kan ikkje hugsa at det var heilt Apfelschorle-kvalitet over det. Mulig eg berre må prøva det igjen. Hmm... Tru om ein får tak i slikt i Trondheim. :klø: Har forresten 'vært nødt' til å fortelle sjefen om graviditeten i dag. Det er snakk om å flytte meg over i en annen avdeling og han ville helst at det ble først over sommeren. Mens de som 'får' meg helst ville ha meg allerede i mai. Synes nesten han og sjefen for den andre avdelingen måtte få vite da. Litt dumt om jeg kommer dit og bare kan jobbe et par måneder. Er jo heller ikke sikkert de er så interessert å bruke ressurser på å lære meg opp om jeg blir bare et halvt år (det er ikke sikkert vi blir boende her når permisjonen min er over, og de er alle klar over). Men han hadde allerede mistanker da... Så artig at sjefane "kranglar" om deg, då. Kjedelig å måtta fortelja så tidlig, men på eit vis er det greitt at nokon på jobb veit også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #1185 Del Skrevet 31. mars 2009 Eg har også vurdert eige "Farris"-apparat. Er det å anbefala? Kor mykje sparar ein på å kjøpa det framfor Farris/Bon Aqua? Eg har nemlig høyrt at kullsyra er ganske dyr... :klø: Eg meiner eg har prøvd eplemosten til Tou, men kan ikkje hugsa at det var heilt Apfelschorle-kvalitet over det. Mulig eg berre må prøva det igjen. Hmm... Tru om ein får tak i slikt i Trondheim. :klø: Så artig at sjefane "kranglar" om deg, då. Kjedelig å måtta fortelja så tidlig, men på eit vis er det greitt at nokon på jobb veit også. Tror kanskje ikke det er så sinnsykt mye å spare om en kjøper billig-"Farris". Tror vi regna ut at det ville komme på rundt 3 kr literen med denne hjemmelagde (da husker jeg ikke hvor mange liter vi delte opp investeringen på). Det som var litt pes var at det var så få som solgte maskinene og så vanskelig å få tak i nye gasspatroner, men nå selges de på Lefdal og Elkjøp, så det har bedret seg betydelig. For oss er det egentlig det å slippe å dra flasker til og fra butikken som er det aller beste! Hvor godt boblevannet blir kommer jo helt an på springvannet deres. Men det er jo kjempegodt vann i Trondheim! Og så er det sunnere for en unngår alt saltet som er i Farris Hm, jeg husker ikke å ha sett Tou-eplemost i Trondheim. Men vet det er noen butikker (Bunnpris Gourmet på Moholt?) som selger Tou øl, så kanskje de har? Synes egentlig ikke det var SÅ farlig å fortelle sjefen. Fortalte også at det har gått galt før og at det ikke er sikkert det går nå heller, og at jeg derfor ikke vil at han skal spre dette unødig (kan diskutere med han andre sjefen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 2. april 2009 Forfatter #1186 Del Skrevet 2. april 2009 Har ikke vært så mye i min egen bok i det siste. Skjer heller lite... Men nå er jeg på vei ut døra for å gå på min andre første svangerskapskontroll Ikke så store forventninger til at det kommer til å gi noen svar eller berolige meg noe særlig, men turnuslegen jeg skal til er hvertfall veldig hyggelig. Ha en fin dag, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 2. april 2009 #1187 Del Skrevet 2. april 2009 Har ikke vært så mye i min egen bok i det siste. Skjer heller lite... Men nå er jeg på vei ut døra for å gå på min andre første svangerskapskontroll Ikke så store forventninger til at det kommer til å gi noen svar eller berolige meg noe særlig, men turnuslegen jeg skal til er hvertfall veldig hyggelig. Ha en fin dag, alle sammen! Håper at det blir en fin kontroll:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 2. april 2009 Forfatter #1188 Del Skrevet 2. april 2009 Det var en helt greit kontroll. Turnuslegen ble litt forvirret siden det meste allerede var gjort, og ringte opp min vanlige lege (som visst var på jobb igjen) og lurte på hva han skulle gjøre. Legen foreslo å henvise meg til tidlig UL Så nå har jeg blitt henvist til tidlig og vanlig UL, og fått time hos jordmor. Ellers skjedde det vel lite spennende i dag. Turnuslegen sa han ville prøve å høre hjertelyden, men når han kom på at jeg var i uke 8 og ikke 12 som han først trodde så slo han det fra seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 2. april 2009 #1189 Del Skrevet 2. april 2009 Hurra for henvisning til tidlig UL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 2. april 2009 #1190 Del Skrevet 2. april 2009 Hørtes ut som en litt søt og forvirret turnuslege, hehe. Moro med å ville høre hjertelyd da, haha. Når tror du den tidlige ULen blir? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 2. april 2009 Forfatter #1191 Del Skrevet 2. april 2009 Tenker UL'en blir om nesten 3 uker. Jeg føler jeg ikke trenger en akkurat nå men heller om en stund siden vi nettopp hadde en privat. Jeg fortalte ikke om den da, det skal jo uansett ikke påvirke det offentlige tilbudet. Men jeg ga inntrykk av at jeg ikke kunne neste uke pga påske (som ikke er heeelt sant, reiser ikke før onsdag) og uken etter påske er vi bortreist. Så uka etter der satset han på at jeg fikk time. Da er jeg i min 11. uke og bare et par små uker fra den store 12-ukersgrensen. Tror det passer fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 2. april 2009 #1192 Del Skrevet 2. april 2009 Høres perfekt ut med UL da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 2. april 2009 #1193 Del Skrevet 2. april 2009 Deilig med så mange UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 2. april 2009 #1194 Del Skrevet 2. april 2009 Tror jammen ikke jeg har skrevet her siden du fikk bekreftet på UL at hjertet slo. Men har lest her inne Hvertfall veldig glad for at alt så fint ut, og lille spiren fortsatt ligger trygt i magen Så kjekt med en ekstra UL, rundt uke 11 høres bra ut, da er det jo stor sjanse for at alt går bra om det ser fint ut da. Ellers inne og ønsker god helg (litt på forskudd). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Golden Girl Skrevet 2. april 2009 #1195 Del Skrevet 2. april 2009 Hvordan står det ellers til med den fortsatt ganske nygifte fruen? Er livet som kone bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 2. april 2009 #1196 Del Skrevet 2. april 2009 Bra det gikk så fint hos legen i dag da, og er jo deilig med en ekstra UL :gjeiper: Ha en god natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 3. april 2009 #1197 Del Skrevet 3. april 2009 God påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 4. april 2009 #1198 Del Skrevet 4. april 2009 God påske Jeg henger meg på denne jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 5. april 2009 #1199 Del Skrevet 5. april 2009 Kose deg masse i påsken, med lille babyen i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 5. april 2009 Forfatter #1200 Del Skrevet 5. april 2009 Deilig med så mange UL Gleder meg veldig til å se den lille igjen! :rødme: Tror jammen ikke jeg har skrevet her siden du fikk bekreftet på UL at hjertet slo. Men har lest her inne Hvertfall veldig glad for at alt så fint ut, og lille spiren fortsatt ligger trygt i magen Så kjekt med en ekstra UL, rundt uke 11 høres bra ut, da er det jo stor sjanse for at alt går bra om det ser fint ut da. Ellers inne og ønsker god helg (litt på forskudd). Jeg har heller ikke alltid så mye å si, ikke engang i min egen bok Så jeg er inne og leser og følger med, men skriver ikke så ofte som før... Gleder oss veldig til neste UL, ja. Hadde kanskje vært enda bedre om den var etter 12 uker, men er vanskelig å finne et tidspunkt det passer med masse reiseplaner fremover. Hvordan står det ellers til med den fortsatt ganske nygifte fruen? Er livet som kone bra? Går fint som frue! Selv om jeg må si at jeg ikke merker så mye forskjell Men synes fremdeles det er rart å se mannen med ring på fingeren! Bra det gikk så fint hos legen i dag da, og er jo deilig med en ekstra UL :gjeiper: Ha en god natt Blir bra med en ekstra UL Er ganske så positiv for tiden, men innimellom dukker de kjipe tankene opp om at det MÅ jo være et eller annet galt siden HCG-målingene var så rare... til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå