Gå til innhold

Veksthuset

Klematis

Anbefalte innlegg

Jeg hadde også bestilt privat UL. Jeg oppdaget min MA da jeg helt tilfeldig var på UL i uke 12. Bestilte egentlig bare fordi jeg tenkte det kunne være hyggelig å se hva som var der, ikke fordi jeg trodde noe var galt. Da jeg kom dit, var det ikke noe liv og det som var der tilsvarte uke 6-7. Hadde jeg hatt en tidligere UL, hadde jeg vært spart for mye, så neste gang kommer jeg garantert til å bestille det tidligere. Dersom det ikke er liv, orker jeg ikke gå så lenge en gang til.. Orker heller ikke leve i uvisshet.

Trist at du skal oppleve all denne usikkerheten. :troest:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville også bestilt privat UL. Jeg hadde ikke taklet bekymringene. Nå har jeg heldigvis aldri opplevd blødning i svangerskap, men jeg hadde grått meg til en rask UL hvis det skulle skjedd eller skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! :klemmer: Litt godt å høre at dere ville vært like bekymra som meg...

Noen som vet hva man må betale for en privat UL? F.eks. på Volvat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva en privat UL koster, men tror nokk jeg også ville ha vært på en.. :)

jeg skal i allefall høre med legen om det er muligheter for å bestille en tidlig UL, nå når jeg skal dit på fredag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nettsidene deres står det at konsultasjon med ultralyd koster 742 for medlemmer og 990 for ikke medlemmer. Men vet ikke hva som ligger i medlemskapet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, mannen synes det var en helt IDIOTISK ide å gå til privat UL :( Kunne ikke fatte og begripe hvorfor jeg ikke ringer legen, får time der i morgen eller fredag og stiller meg i kø for å få UL (hvis de vil gi meg da). Så da må jeg ta fri flere timer for å gå til legen, sikkert en hel dag for å gå på UL siden jeg ikke får velge tidspunkt og det er langt fra sykehuset til jobb. Og vil jo gjerne ha med mannen også, så da må han også ta fri. Dessuten sa legen allerede forrige uke at det antagelig var umulig å få time før etter påske...

Samtidig er jeg litt redd for å få 'kjeft' av fastlegen for å ha gått privat istenfor å spørre...

Får vel ringe legen i morgen å høre om han kan henvise meg uten konsultasjon. Hvis han insisterer på at jeg må komme inn eller ventetiden er for lang så tror jeg at jeg bare bestiller privat allikevel... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, mannen synes det var en helt IDIOTISK ide å gå til privat UL :( Kunne ikke fatte og begripe hvorfor jeg ikke ringer legen, får time der i morgen eller fredag og stiller meg i kø for å få UL (hvis de vil gi meg da). Så da må jeg ta fri flere timer for å gå til legen, sikkert en hel dag for å gå på UL siden jeg ikke får velge tidspunkt og det er langt fra sykehuset til jobb. Og vil jo gjerne ha med mannen også, så da må han også ta fri. Dessuten sa legen allerede forrige uke at det antagelig var umulig å få time før etter påske...

Samtidig er jeg litt redd for å få 'kjeft' av fastlegen for å ha gått privat istenfor å spørre...

Får vel ringe legen i morgen å høre om han kan henvise meg uten konsultasjon. Hvis han insisterer på at jeg må komme inn eller ventetiden er for lang så tror jeg at jeg bare bestiller privat allikevel... :forvirret:

Jeg tror ikke legen kommer til å kjefte fordi du går privat. Det er såpass vanlig i dag at de hever nok ikke et øyebryn over det en gang.

Dumt mannen ser sånn på det da, men akkurat nå må nesten du ta hensyn til hva du føler, for det er du som kjenner dette på kroppen, ikke mannen. Om dere har økonomi til det, hadde det ikke kostet med en kalori å ta privat UL. Så slipper du å lure mer på det. Å risikere å måtte vente til etter påske hadde jeg hvertfal ikke giddet. Men du må jo kjenne selv hva som blir riktig for deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Jeg var jo på privat UL og de sendte henvisning til sykehuset osv, så fastlegen min var ikke involvert i MA'en. Da jeg var hos min fastlege 7 uker etter utskrapningen fordi jeg fortsatt fikk positive tester, så fortalte jeg hva som hadde skjedd. Da jeg sa at det jammen var godt at jeg dro på UL og oppdaget det sånn, satte han blikket i meg og spurte strengt HVORFOR jeg hadde vært på UL?? Ikke noe om at det var bra så jeg slapp å gå til den ordinære i uke 18. Kroppen min oppførte seg veldig gravid og jeg ante ingen ting, så jeg kunne fint ha gjort det. Jeg måtte sitte å forsvare hvorfor jeg hadde gjort det. :forvirret: Ble helt satt ut jeg, for trodde det var ganske vanlig i dag, men min lege virker ganske gammeldags, så kanskje det var derfor. Han kommer nok ikke til å bli særlig fornøyd når han får høre at jeg har vært hos privat gynekolog og funnet ut at det sitter rester igjen der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flode

Ring imorra og hør på mulighetene dine. Får du ikke ultralyd før over påske kan du jo bestille privat. Da er det jo bare å si som sant er at du ikke ville gå å tenke kanskje/kanskje ikke... Legen burde forstå det!! Har hørt det koster mellom 1000 og 1500 for UL på Volvat. Hvis du og mannen må ta perm uten lønn en hel dag for å dra til sykehuset, mens Volvat er i nærheten er det jo faktisk mer økonomisk å betale på Volvat...

Lykke til!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Jeg var jo på privat UL og de sendte henvisning til sykehuset osv, så fastlegen min var ikke involvert i MA'en. Da jeg var hos min fastlege 7 uker etter utskrapningen fordi jeg fortsatt fikk positive tester, så fortalte jeg hva som hadde skjedd. Da jeg sa at det jammen var godt at jeg dro på UL og oppdaget det sånn, satte han blikket i meg og spurte strengt HVORFOR jeg hadde vært på UL?? Ikke noe om at det var bra så jeg slapp å gå til den ordinære i uke 18. Kroppen min oppførte seg veldig gravid og jeg ante ingen ting, så jeg kunne fint ha gjort det. Jeg måtte sitte å forsvare hvorfor jeg hadde gjort det. :forvirret: Ble helt satt ut jeg, for trodde det var ganske vanlig i dag, men min lege virker ganske gammeldags, så kanskje det var derfor. Han kommer nok ikke til å bli særlig fornøyd når han får høre at jeg har vært hos privat gynekolog og funnet ut at det sitter rester igjen der. ;)

Uff, sikkert ikke så god 'trøst' når du er bekymret for hva legen din vil si. :blush: Legen din kommer sikkert ikke til å reagere på samme måte, og skulle han det, er det jo hans problem. Etter å ha mistet en gang, er det jo ikke rart om vi blir bekymret og det burde jo legene ha forståelse for. Får jeg ikke henvisning til tidlig UL hos legen min når jeg blir gravid på nytt, kommer jeg til å bestille privat igjen, så får legen bare kjefte på meg. Dessuten, trenger han jo ikke få vite det dersom alt ser fint ut. ;)

Håper du møter full forståelse hos legen i morgen og at du får UL snart så du slipper å gå sånn å lure..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg grenet litt til mannen og fått 'lov' til å bestille privat UL... ;)

Ringte Volvat, men de hadde ikke noe ledig før i midten av april... :( Kunne ringe igjen i morgen tidlig så klarte de kanskje å finne en time innimellom en plass til meg.

Men fant et annet privat legesenter som ifølge hjemmesidene ikke hadde ventetid og hvor en kunne få time på dagen (eller kvelden, de hadde kun åpent etter kl. 17). Timebestilling på nett så nå har jeg bedt om en time i løpet at de neste tre dagene. Så får vi se. Sitter og venter spent på SMS-bekreftelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt lenge å vente ja.. Får håpe du får på det andre stedet ganske med en gang da :) Venter spent jeg også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke legen blir sint på deg, min lege oppfordret meg faktisk til å ordne med privat UL hvis jeg hadde lyst til å ta en titt på mageboeren før den ordinære UL'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe svar enda. Lover svar innen 24 timer. Regner med de har gått for dagen nå.

Håper jeg får svar i morgen tidlig. Så slipper jeg kanskje å ringe til fastlegen og/eller Volvat...

Tror snart jeg må legge meg... Trøtt i dag, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk time på fredag allerede! :)

Nå begynner jeg bare å bli skikkelig nervøs for hva vi kommer til å se... Egentlig så har jeg nok bestemt meg for å fortrenge at det kan være noe galt, og er ganske optimistisk. Litt mot bedre vitende, føler jeg... :forvirret:

Det er nemlig ikke så lystig lesning når jeg på oppfordring fra mannen prøvde å finne frem noen offisielle retningslinjer på hva som er normal økning i HCG. :tristbla: Minst 60 % økning på to dager sier de. Og jeg har i underkant av 30%...

Vel, vel. Da får vi hvertfall vite. Så kan vi komme oss videre om det ikke er liv laga. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noe greier her.. Kalkulator

Men ta det med en klype salt da. Har lest at stigningen kan gå litt i rykk og napp.

Leste også et annet sted om en som steg fra 159 til 161 på to dager. Hun mistet da, men du har jo steget en del mer enn det :)

Prøver ikke å få deg til å få falske forhåpninger altså, men jeg tror ikke håpet trenger å være ute for din del.

Men samtidig er det nok lurt å være forberedt på det verste, selv om man heller ikke tar sorgene på forskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo nå at det sto det med 60% der også.. Vet ikke hvor mye det har å si jeg, men håper går bra for deg uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...