Gå til innhold

Veksthuset

Klematis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du testet ennå i dag??? Det har jeg og den var negativ - som forventet.

Du snek deg inn mens jeg posted i morges. Synd du fikk negativ du også :klemmer: Om et par dager kanskje?

:ler: Testetøser! :ler:

Signerer denne jeg, dere er nå søte da! :ler:

Jepp, det er oss! :lur:

Ha en fiiiin helg! :klem: Test med måte... :fnise:

Tror jeg skal klare å la være å teste i morgen hvertfall. Er jo riiimelig sikker på at jeg kun er 3DPO i dag og ikke 8DPO som FF sier ;)

Var på legekontoret i dag og tok blodprøve for å få målt progesteron. Makan til sure folk :sur:

Labdama: Vet du når du hadde mensen sist?

Jeg: 21 dager siden. Eller det var ikke mensen men en tidlig spontanabort. Men jeg vet ikke helt når jeg hadde eggløsning. Kanskje for rundt en uke siden, kanskje for 3 dager siden.

Labdama bare ser dumt på meg.

Jeg: Ja, for jeg har hørt det er best å ta denne testen 7 dager etter eggløsning...?

Labdama (byskt): 14 dager mener du vel!

Jeg: Eh, nei 7 dager etter eggløsning.

Labdama: Ja, men eggløsning er alltid 14 dager etter mensen (!!!)

Jeg: Legen min sa uansett at jeg skulle komme så fort jeg hadde hatt eggløsning, så da er det vel greit om det var for 3 dager siden også.

Labdama: Jasså...

*Tar blodprøven*

Jeg: Når er resultatet klart?

Labdama: Om en ukes tid (!). Det var alt, du kan gå.

Leger er normalt OK å snakke med, men alle de andre på legekontorene i Norges land kunne trent et langvarig smilekurs!!!

Og så en uke å vente på resultatene, da... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Hørtes ut som min tlfsamtale med de helvetes legesekretærene i dag morges.

Trengte sykemelding, men det var jo ikke akutt, så jeg kunne ikke benytte øyeblikkelig hjelp timene de hadde. Spurte hvordan jeg da skulle få sykemelding, nei da måtte jeg jo ha time. Fikk til slutt pressa inn at jeg faktisk hadde pratet med en av de andre tidligere i uka som hadde sagt jeg skulle ringe og få en akutttime. Da var det plutselig greit og hun lurte på hvorfor jeg ikke sa det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller de legesekretærene bare for skrankedyr...! :fnise: Tror aldri jeg har ringt og ikke vært sint eller sur etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Golden Girl

Har vi samme legekontor..? :klø:

Legen min er fantastisk men de legesekretærene burde vært sendt på kurs i folkeskikk og normal høflighet.. :roll: Maaakan!! Trodde legesekretær var en fin jobb jeg, men begynner jo å lure? :klø:

Anyway, en :klem: skal du få! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snek deg inn mens jeg posted i morges. Synd du fikk negativ du også :klemmer: Om et par dager kanskje?

Jepp, det er oss! :lur:

Tror jeg skal klare å la være å teste i morgen hvertfall. Er jo riiimelig sikker på at jeg kun er 3DPO i dag og ikke 8DPO som FF sier ;)

Var på legekontoret i dag og tok blodprøve for å få målt progesteron. Makan til sure folk :sur:

Labdama: Vet du når du hadde mensen sist?

Jeg: 21 dager siden. Eller det var ikke mensen men en tidlig spontanabort. Men jeg vet ikke helt når jeg hadde eggløsning. Kanskje for rundt en uke siden, kanskje for 3 dager siden.

Labdama bare ser dumt på meg.

Jeg: Ja, for jeg har hørt det er best å ta denne testen 7 dager etter eggløsning...?

Labdama (byskt): 14 dager mener du vel!

Jeg: Eh, nei 7 dager etter eggløsning.

Labdama: Ja, men eggløsning er alltid 14 dager etter mensen (!!!)

Jeg: Legen min sa uansett at jeg skulle komme så fort jeg hadde hatt eggløsning, så da er det vel greit om det var for 3 dager siden også.

Labdama: Jasså...

*Tar blodprøven*

Jeg: Når er resultatet klart?

Labdama: Om en ukes tid (!). Det var alt, du kan gå.

Leger er normalt OK å snakke med, men alle de andre på legekontorene i Norges land kunne trent et langvarig smilekurs!!!

Og så en uke å vente på resultatene, da... :sukk:

Kjenner igjen den der. Men jeg har funnet ut at leger og legesekretærer (hvis det er det de heter) innen allmennfaget ikke kan lastes. De vet ikke bedre. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei teit kjerring :slår: Og i tillegg demonstrerer hun sin ignorance (ignoranse?? :klø: ) med å påstå at mensen alltid kommer 14 dager etter EL, makan til tøv :nei: Noen skulle ikke hatt lov til å jobbe med mennesker altså!

Puh, det var dagens lille utblåsning :fnise:

Jeg var inne på charten din nå, så du har discarda tempen på CD15 så FF flyttet EL til CD 13. Nå tror jeg jeg er mer enig med deg i at EL kanskje var på CD18, jeg ser for meg at stigningen hadde vært mer jevn dersom det hadde vært en slow rise. Litt vanskelig å si, men en ting er sikkert, dette blir spennende! :duskedame:

Ellers vil jeg ønske deg riktig god helg, vennen :klem:

Edit: Uvitenhet er ordet jeg leita etter, kom på det med en gang jeg la ut. Ignoranse :fnise:

Endret av Ilja**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite legesekretær :slår:

Kanskje jeg skal ta en tur og lære henne at EL ikke ALLTID er 14 dager etter mensen, hos noen stemmer det nok. Jeg har ALDRI hatt EL så raskt som på CD 14 :riste:

God helg til deg :hug:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, for en legesekretær! Hva er det for noe å si?? :overrasket:

Krysser fingrene for at neste test er positiv. :Nikke:

Ha en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, jeg svarte jo her for mange timer siden, men det funket tydeligvis ikke slik det skulle... Treigt internett her i dag, muligens det som har gjort det.

Har vi samme legekontor..? :klø:

Legen min er fantastisk men de legesekretærene burde vært sendt på kurs i folkeskikk og normal høflighet.. :roll: Maaakan!! Trodde legesekretær var en fin jobb jeg, men begynner jo å lure? :klø:

Anyway, en :klem: skal du få! :)

Slike legesekretærer har jeg møtt på alle legekontorene jeg har vært på! Må være noe i utdanninga deres...

Kjenner igjen den der. Men jeg har funnet ut at leger og legesekretærer (hvis det er det de heter) innen allmennfaget ikke kan lastes. De vet ikke bedre. :troest:

Nei, de gjør vel ikke det... Men litt hyggelige kunne de uansett ha vært!

For ei teit kjerring :slår: Og i tillegg demonstrerer hun sin ignorance (ignoranse?? :klø: ) med å påstå at mensen alltid kommer 14 dager etter EL, makan til tøv! Noen skulle ikke hatt lov til å jobbe med mennesker altså!

Puh, det var dagens lille utblåsning

Jeg var inne på charten din nå, så du har discarda tempen på CD15 så FF flyttet EL til CD 13. Nå tror jeg jeg er mer enig med deg i at EL kanskje var på CD18, jeg ser for meg at stigningen hadde vært mer jevn dersom det hadde vært en slow rise. Litt vanskelig å si, men en ting er sikkert, dette blir spennende! :duskedame:

Ellers vil jeg ønske deg riktig god helg, vennen :klem:

Edit: Uvitenhet er ordet jeg leita etter, kom på det med en gang jeg la ut. Ignoranse :fnise:

Er nesten 100% sikker på at CD18 var dagen, ja. Ble nesten litt sjokkert når jeg så at tempen steg sånn den dagen. Så for å ikke bomme helt så hev jeg meg over den kjempetrøtte mannen :fnise: Ikke akkurat hverdagskost med :sengekos: før arbeid for oss, vi er sikkelig morgengretne begge to...

Teite legesekretær :slår:

Kanskje jeg skal ta en tur og lære henne at EL ikke ALLTID er 14 dager etter mensen, hos noen stemmer det nok. Jeg har ALDRI hatt EL så raskt som på CD 14

God helg til deg :hug:

Ja, gidder du? Jeg pleier også normalt å ha EL rundt CD17. Også en av grunnene til at jeg er litt skeptisk til FF's CD13/15 forslag...

Jøss, for en legesekretær! Hva er det for noe å si?? :overrasket:

Krysser fingrene for at neste test er positiv.

Ha en fin helg! :klemmer:

Neste test var IKKE positiv... Men gjør ikke noe det, hadde absolutt ikke ventet det. Fant en nettbutikk som selger 100 tester til 15 £, inkludert frakt! http://www.homehealth-uk.com Så da kan jeg bare teste så mye jeg vil :lur:

Hm, for mange smileys! Måtte ta ut noen fra siteringene.

Og så får det bli en gruppeklem til slutt her da istedenfor en til hver! :klemmer: God helg til alle sammen!

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten 100% sikker på at CD18 var dagen, ja. Ble nesten litt sjokkert når jeg så at tempen steg sånn den dagen. Så for å ikke bomme helt så hev jeg meg over den kjempetrøtte mannen :fnise: Ikke akkurat hverdagskost med :sengekos: før arbeid for oss, vi er sikkelig morgengretne begge to...

Fant en nettbutikk som selger 100 tester til 15 £, inkludert frakt! http://www.homehealth-uk.com Så da kan jeg bare teste så mye jeg vil :lur:

:ler: Morgengretne ja. Snoppen er virkelig det, men han blir veldig blid hvis han blir vekket med :humpe::fnise: Bra dere heiv dere på da. :lur:

Jøss, det var virkelig billig! Bare 15 cent pr. test det. :sjokkert:

God helg! Det som er igjen av den da. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært og byttet bryllupsgaver! Har grua meg lenge til det. En del av gavene hadde ikke byttelapp, så var redd vi måtte krangle oss til å få byttet.

Men det gikk kjempegreit! :hoppe: Selv på en lørdag i drittvær var Glassmagasinet og Tilbords helt tomme, og ingen krangling fra betjeningen. Og siden det fremdeles var ting igjen på ønskelista vår så gikk det kjempegreit å plukke ut noe å bytte i. Fikk til og med tre av tingene til sterkt reduserte priser! Og shoppehateren meg elsker rabatter! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

:hoppe: for bytte av gaver!! Håper på du bare er for tidlig ute, og at det vil komme en positiv test etterhvert! :)

Ha en fin lørdagskveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativt i dag også. Det går fremdeles greit.

Har jo lovt meg selv at jeg skal kjøpe både EL-tester og en stooor pakke med nye graviditetstester om det ikke klaffer denne måneden. Så testetøsen i meg ønsker nesten at det IKKE skal klaffe :fnise:

I tillegg så er jeg litt 'irritert' på FF, både softwaren og en av guidene der inne, som ikke vil være enige med meg om EL-dato. Klaffer det ikke denne måneden så håper jeg å kunne vise at de tar feil! :lur:

:snø: er borte, og plenen ser igjen ganske gønn ut! Nå mangler det bare litt :sol:...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du grønn plen :overrasket: Kan du sende litt grønn plen til meg? Husker ikke hvordan det ser ut jeg :fnise: Her :snø: det igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønn plen??? :hakeslepp: På vår plen må det da ligge godt over en meter med snø.. Kjæresten sier 1.20 - 1.30 m. Og det snør fortsatt.. :sur:

Grønn plen... :rødme: *drømme*

Ha en fin søndag, Klematis. Snart skal du se at testen er positiv! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, noen fordeler må vi ha som bor på Vestlandet og egentlig bare har to årstider - vår og høst... ;)

:klemmer: og ønsker om :sol:, vår og grønn plen til dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en fin søndag, selv om det er kjedelig med de blanke testene! Jeg tvang meg selv til å ikke ta i dag, men i morgen, og det hjelper godt på å ikke ha lov, for da tenker jeg ikke så mye på det.

Jeg og FF var også uenig med EL, har tempa, men nå støtter jeg med på FFs dato, fordi min EL har gått over 14 dager siden, uten resultat, men FFS er bare på dag 11 over nå, så satser på det er jeg som har blingsa med EL (for det er eneste håpet at jeg kan stole på FFs EL). Har du tempa? Evt vurderer du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...